Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Датчик в горивния филтър?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Датчик в горивния филтър?

    Здравейте колеги, онзи ден сменях маслото (сложиха ESSO 10W40,незнам дали е правилния избор) и като сменяха и филтъра ме извикаха да ми покажат една измъкната букса.Откакто я купих вече 2000 км, не съм имал проблеми, но се чудя за какво ли е, ето снимкаКоригирано заглавие (старо заглавие: Датчик във масления филтър?)Модераторски екип на fiat-bg.org
    Прикачени файлове
    Fiat Marea ELX 1.9 TD-100 kombi

    #2
    колега аз не че разбирам.. ама как като са ти сменяли масления филтър, са видели тая букса дето е до горивния филтър... или си се заблудил със заглавието на темата или аз нещо неразбрах... п.с. лично до маслото.. аз онзи ден в Карфур Бургас си харесах едно Лики Моли 15х40 за турбо дизелови мотори... и то за 40-45лв. за туба от 5л. Някой да има идея дали си заслужава (качество)???
    Fiat Brava TD100

    Коментар


      #3
      Това на снимката е точно горивния филтър.От поста става ясно,че са сменили маслото,но не и кой филтър.Съдейки по заглавието става въпрос за масления.Не е лошо да уточниш за какво точно става въпрос.
      PUNTО 1.7 ТД ELX/умря,горкото/
      Проблема не е от бобината,а от магарето в кабината!

      Коментар


        #4
        Извинявайте колеги имах предвид горивния филтър.В сервиза ми смениха въздушния,масления и като са стигнали до горивния майстора ме извика и ми показа измъкнтата букса и ме пита дали съм имал проблеми, нещо да светело на таблото и т.н, защото съм карал с измъкнатата букса, впоследствие я поставиха и пак не забелязах никаква промяна.Та въпроса ми беше каква е тая букса и за какво служи?
        Fiat Marea ELX 1.9 TD-100 kombi

        Коментар


          #5
          spooni написа:
          колега аз не че разбирам.. ама как като са ти сменяли масления филтър, са видели тая букса дето е до горивния филтър... или си се заблудил със заглавието на темата или аз нещо неразбрах... п.с. лично до маслото.. аз онзи ден в Карфур Бургас си харесах едно Лики Моли 15х40 за турбо дизелови мотори... и то за 40-45лв. за туба от 5л. Някой да има идея дали си заслужава (качество)???
          Лики-Моли е ОК - аз карам само с него, но моето масло е това:LIQUI MOLY 1307 Синтетично моторно масло SAE 5W-40 5L 108лв.
          Steliyan's Life!
          FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

          Коментар


            #6
            колега и аз имам такава букса,и доколкото знам е за подгрев на горивото.
            bravo1.9 td

            Коментар


              #7
              lucho76 написа:
              колега и аз имам такава букса,и доколкото знам е за подгрев на горивото.
              За какво е нужно подгряване на горивото?
              Fiat Marea ELX 1.9 TD-100 kombi

              Коментар


                #8
                Сложи малко нафта във фризера, и ще разбереш Или представи си как вдигаш 1300 бара налягане с МЕД, и се разпрашава на капчици, и как същото става с рядка течност. За това ти трябва нагревател - при студени температури да повиши вискозитета на горивото.

                Коментар


                  #9
                  Колега това е буксата за датчика които отчита вода в нафтата ! Филтъра има пробка от доло на филтъра за източване на водата !
                  Alfa Romeo 147 JTD

                  Коментар


                    #10
                    Във филтъра трябва да влизат два отделни кабела с букси разбира се.Единия е датчика за температура на горивото а другия е за подгрева на горивото.

                    Коментар


                      #11
                      А до каква температура може да се нагрява горивото във филтира с този нагревател !!! Защото извадих буксата на датчика и го дадох накъсо !Тогава нагревателя започна да нагрява или поне си мисля че е почнал защото на изводите за нагревателя се появи 12V ! Мушнах буксата на нагревателя но филтъра си остана студен и 5 мин.след като вкарах буксата ! Интересува ме ,защото карам с олио и ако този нагревател е достатъчно мощен няма да правя топлообменик за да подгрявам допълнително олиото а ще си използвам него за подгрев !Че само на олио по-трудно пали като е студена !А олио намирам доста ефтино -с около 0.75-0.80 ст по-евтино отколкото е нафтата в момента
                      LANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.

                      Коментар


                        #12
                        Този нагревател не знам дали може да работи нон стоп. Според мен няма да загрее олиото до степента която ти трябва, ще ти трябва топлообменик. Още повече, че нагревателя е сложен да може да загрява нафтата колкото да минава през филтъра а не до степен да бъде по лесно на помпата или дюзите. Да може да има някакъв минимален ефект, но доколкото аз знам е точно заради филтъра. Иначе аз си паля нормално на студен двигател с олио, но много пуши и в първите минути не и давам газ защото става като трабанче зад мен

                        Коментар


                          #13
                          Ясно !Ами ще го пробвам нагревателя пък да видим каво ще стане !Имам стар газов изпарител дали от нещо няма да стане идеалния топлообменик ? Иначе за топлообменик не се сещам какво друго може да стане или от какво и как да се направи защото определено е по-добре когато олиото е подгрято !
                          LANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.

                          Коментар


                            #14
                            За да ме разбереш ще ти дам пример с буркан. Взимаш един буркан на който капачката е с резба. На капачката се правят общо три отвора през които да излезе тръбата през която ще минава олиото и изхода на водата/антифриза. На дъното на буркана се прави отвор през които да минава охладителната течност (в твоя случай загряващата) На двата отвора за водата се слагат два щуцера с подходящият размер. Взимаш медна тръба и я навиваш на серпентина, двата и края излизат през двата отвора които се намират на капачката, при отворите ти трябва малко конструкторска мисъл и си готов. При един стругар може да го направите за 1-2часа. Щуцерите и медната тръба можеш да ги намериш в магазин за газови уредби.

                            Коментар


                              #15
                              Ясно !Благодаря !!!Аз си мислех за друго нещо да взема подгревен кабел и да го намотая около горивния филтър!Преди палене влкючвам подгряването и кабела нагрява филтъра и горивото в него!След като температурата стигне около 30градуса паля а олиото продължава да си се нагрява примерно до 70градуса !След което датчик ще спира нагряването и когато температурата се понижи пак ще го включва !
                              LANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.

                              Коментар

                              Working...
                              X