Здравейте колеги, онзи ден сменях маслото (сложиха ESSO 10W40,незнам дали е правилния избор) и като сменяха и филтъра ме извикаха да ми покажат една измъкната букса.Откакто я купих вече 2000 км, не съм имал проблеми, но се чудя за какво ли е, ето снимкаКоригирано заглавие (старо заглавие: Датчик във масления филтър?)Модераторски екип на fiat-bg.org
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Датчик в горивния филтър?
Collapse
X
-
колега аз не че разбирам.. ама как като са ти сменяли масления филтър, са видели тая букса дето е до горивния филтър... или си се заблудил със заглавието на темата или аз нещо неразбрах... п.с. лично до маслото.. аз онзи ден в Карфур Бургас си харесах едно Лики Моли 15х40 за турбо дизелови мотори... и то за 40-45лв. за туба от 5л. Някой да има идея дали си заслужава (качество)???Fiat Brava TD100
-
Извинявайте колеги имах предвид горивния филтър.В сервиза ми смениха въздушния,масления и като са стигнали до горивния майстора ме извика и ми показа измъкнтата букса и ме пита дали съм имал проблеми, нещо да светело на таблото и т.н, защото съм карал с измъкнатата букса, впоследствие я поставиха и пак не забелязах никаква промяна.Та въпроса ми беше каква е тая букса и за какво служи?Fiat Marea ELX 1.9 TD-100 kombi
Коментар
-
spooni написа:колега аз не че разбирам.. ама как като са ти сменяли масления филтър, са видели тая букса дето е до горивния филтър... или си се заблудил със заглавието на темата или аз нещо неразбрах... п.с. лично до маслото.. аз онзи ден в Карфур Бургас си харесах едно Лики Моли 15х40 за турбо дизелови мотори... и то за 40-45лв. за туба от 5л. Някой да има идея дали си заслужава (качество)???Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
А до каква температура може да се нагрява горивото във филтира с този нагревател !!! Защото извадих буксата на датчика и го дадох накъсо !Тогава нагревателя започна да нагрява или поне си мисля че е почнал защото на изводите за нагревателя се появи 12V ! Мушнах буксата на нагревателя но филтъра си остана студен и 5 мин.след като вкарах буксата ! Интересува ме ,защото карам с олио и ако този нагревател е достатъчно мощен няма да правя топлообменик за да подгрявам допълнително олиото а ще си използвам него за подгрев !Че само на олио по-трудно пали като е студена !А олио намирам доста ефтино -с около 0.75-0.80 ст по-евтино отколкото е нафтата в моментаLANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.
Коментар
-
Този нагревател не знам дали може да работи нон стоп. Според мен няма да загрее олиото до степента която ти трябва, ще ти трябва топлообменик. Още повече, че нагревателя е сложен да може да загрява нафтата колкото да минава през филтъра а не до степен да бъде по лесно на помпата или дюзите. Да може да има някакъв минимален ефект, но доколкото аз знам е точно заради филтъра. Иначе аз си паля нормално на студен двигател с олио, но много пуши и в първите минути не и давам газ защото става като трабанче зад мен
Коментар
-
Ясно !Ами ще го пробвам нагревателя пък да видим каво ще стане !Имам стар газов изпарител дали от нещо няма да стане идеалния топлообменик ? Иначе за топлообменик не се сещам какво друго може да стане или от какво и как да се направи защото определено е по-добре когато олиото е подгрято !LANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.
Коментар
-
За да ме разбереш ще ти дам пример с буркан. Взимаш един буркан на който капачката е с резба. На капачката се правят общо три отвора през които да излезе тръбата през която ще минава олиото и изхода на водата/антифриза. На дъното на буркана се прави отвор през които да минава охладителната течност (в твоя случай загряващата) На двата отвора за водата се слагат два щуцера с подходящият размер. Взимаш медна тръба и я навиваш на серпентина, двата и края излизат през двата отвора които се намират на капачката, при отворите ти трябва малко конструкторска мисъл и си готов. При един стругар може да го направите за 1-2часа. Щуцерите и медната тръба можеш да ги намериш в магазин за газови уредби.
Коментар
-
Ясно !Благодаря !!!Аз си мислех за друго нещо да взема подгревен кабел и да го намотая около горивния филтър!Преди палене влкючвам подгряването и кабела нагрява филтъра и горивото в него!След като температурата стигне около 30градуса паля а олиото продължава да си се нагрява примерно до 70градуса !След което датчик ще спира нагряването и когато температурата се понижи пак ще го включва !LANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар