Здравейте колеги, онзи ден сменях маслото (сложиха ESSO 10W40,незнам дали е правилния избор) и като сменяха и филтъра ме извикаха да ми покажат една измъкната букса.Откакто я купих вече 2000 км, не съм имал проблеми, но се чудя за какво ли е, ето снимкаКоригирано заглавие (старо заглавие: Датчик във масления филтър?)Модераторски екип на fiat-bg.org
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Датчик в горивния филтър?
Collapse
X
-
колега аз не че разбирам.. ама как като са ти сменяли масления филтър, са видели тая букса дето е до горивния филтър... или си се заблудил със заглавието на темата или аз нещо неразбрах...п.с. лично до маслото.. аз онзи ден в Карфур Бургас си харесах едно Лики Моли 15х40 за турбо дизелови мотори... и то за 40-45лв. за туба от 5л. Някой да има идея дали си заслужава (качество)???
Fiat Brava TD100
-
Извинявайте колегиимах предвид горивния филтър.В сервиза ми смениха въздушния,масления и като са стигнали до горивния майстора ме извика и ми показа измъкнтата букса и ме пита дали съм имал проблеми, нещо да светело на таблото и т.н, защото съм карал с измъкнатата букса, впоследствие я поставиха и пак не забелязах никаква промяна.Та въпроса ми беше каква е тая букса и за какво служи?
Fiat Marea ELX 1.9 TD-100 kombi
Коментар
-
spooni написа:колега аз не че разбирам.. ама как като са ти сменяли масления филтър, са видели тая букса дето е до горивния филтър... или си се заблудил със заглавието на темата или аз нещо неразбрах...п.с. лично до маслото.. аз онзи ден в Карфур Бургас си харесах едно Лики Моли 15х40 за турбо дизелови мотори... и то за 40-45лв. за туба от 5л. Някой да има идея дали си заслужава (качество)???
Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
А до каква температура може да се нагрява горивото във филтира с този нагревател !!!Защото извадих буксата на датчика и го дадох накъсо !Тогава нагревателя започна да нагрява или поне си мисля че е почнал защото на изводите за нагревателя се появи 12V ! Мушнах буксата на нагревателя но филтъра си остана студен и 5 мин.след като вкарах буксата ! Интересува ме ,защото карам с олио и ако този нагревател е достатъчно мощен няма да правя топлообменик за да подгрявам допълнително олиото а ще си използвам него за подгрев !Че само на олио по-трудно пали като е студена !А олио намирам доста ефтино -с около 0.75-0.80 ст по-евтино отколкото е нафтата в момента
LANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.
Коментар
-
Този нагревател не знам дали може да работи нон стоп. Според мен няма да загрее олиото до степента която ти трябва, ще ти трябва топлообменик. Още повече, че нагревателя е сложен да може да загрява нафтата колкото да минава през филтъра а не до степен да бъде по лесно на помпата или дюзите. Да може да има някакъв минимален ефект, но доколкото аз знам е точно заради филтъра. Иначе аз си паля нормално на студен двигател с олио, но много пуши и в първите минути не и давам газ защото става като трабанче зад мен
Коментар
-
Ясно !Ами ще го пробвам нагревателя пък да видим каво ще стане !Имам стар газов изпарител дали от нещо няма да стане идеалния топлообменик ?Иначе за топлообменик не се сещам какво друго може да стане
или от какво и как да се направи
защото определено е по-добре когато олиото е подгрято !
LANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.
Коментар
-
За да ме разбереш ще ти дам пример с буркан. Взимаш един буркан на който капачката е с резба. На капачката се правят общо три отвора през които да излезе тръбата през която ще минава олиото и изхода на водата/антифриза. На дъното на буркана се прави отвор през които да минава охладителната течност (в твоя случай загряващата) На двата отвора за водата се слагат два щуцера с подходящият размер. Взимаш медна тръба и я навиваш на серпентина, двата и края излизат през двата отвора които се намират на капачката, при отворите ти трябва малко конструкторска мисъл и си готов. При един стругар може да го направите за 1-2часа. Щуцерите и медната тръба можеш да ги намериш в магазин за газови уредби.
Коментар
-
Ясно !Благодаря !!!Аз си мислех за друго нещода взема подгревен кабел и да го намотая около горивния филтър!Преди палене влкючвам подгряването и кабела нагрява филтъра и горивото в него!След като температурата стигне около 30градуса паля а олиото продължава да си се нагрява примерно до 70градуса !След което датчик ще спира нагряването и когато температурата се понижи пак ще го включва !
LANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар