Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Вибрации при потегляне.Проблем с динамо на 1.9 JTD-115 к.с.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Вибрации при потегляне.Проблем с динамо на 1.9 JTD-115 к.с.

    Проблема се отнася за мотори 1.9-115 к.с.,а до колкото разбрах и за 2,4 JTD също се отнася.И правейки аналогия с технологиите използвани и в по новите модели на Фиат груп,предполагам че това засяга и тях.Пускам темата за да споделя проблем който беше доста загадъчен(поне е такъв за мен и за хората които го търсиха).Сега по същество...Скоро купих Алфа 147 JTD 115 к.с.Колата си е доста стегната с изключение на това че на ниски обороти тресе много и се чува един много неприятен металически звук(като блъскане на метал в метал).При тръгване от 1-ва и задна само с отпускане на съединител без подаване на газ или каране на обороти на по висока предавка се проявява въпросният проблем.Всичко това е и съпроводено с треперене на пистовият ремък.При палене на колата се чува силно изчукване или изскърцване(не мога точно да го определя).Преди да обслужа колата си мислих че всичко ще се оправи със смяната на ролките и обтяжните колелета,но...никаква промяна с проблема.До днес.След доста умуване по въпроса имах идеи за тампони,за съединител...Днес се заинатих и започнахме работа с един доста ентусиазиран майстор(майстор в истинският смисъл,защото момчето работи с желание и разсъждава).Свалихме пистовият ремък и...всичко отихна,вибрацията изчезна.Решихме че може да е демпферната шайба,която на вид е абсолютно здрава и перфектна.Разглобихме Стилото и свалихме неговата шайба.След смяната-отново проблем.Никаква промяна.Умуване,проверка за луфтове в динамото,в климатика,в хидравликата.Отново проверка на тампоните-всичко идеално.В един момент момчето забелязва че колата е със динамо в което имало някакъв вид съединител,който аз така и още не съм видял за да дам повече инфо.Шайбата на динамото трябва да се върти в едната посока и да увлича със себе си ротора на динамото,а в другата посока да се върти свободно без да предава въртящ момент към ротора.В случаят обаче нещата не са така.И в двете посоки ротора се върти.Веднага звъннах телефон на приятел който се занимава с ремонт на динама и стартери за консултация.Докато му кажа за каква кола говорим и какви съмнения имаме,той започна да ми описва дефекта и симптомите му.Заключението:блокирал съединител на динамото.Често срещан проблем със вече описаните по горе симптоми,като има опсност да се разбият допълнително ролки и обтяжни колелета,ако не се локализира на време(това е по думите на човек,който се занимава с тези проблеми).По неговите думи ремонта струва около 120-140 лв. и се изразява в смяната на въпросният съединител.Човекът който се занимава с това сподели че Фиат Стило,дизеловият вариант,както и 2.4 JTD са със същото динамо.
    AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
    HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
    Kawasaki ER-6n'2012

    #2
    Фраилаиф шайба, също и така я наричат. По посока на въртене си завърта ротора, но на обратно ротора може да се върти без да се върти двигателя. Имал съм случаи при мен когато изгася двигателя и да виждам/чувам как се върти все още алтернатора. От блокирала такава шайба съм виждал въпросното треперене на ремъка, скърца при навиване на пълен волан или при повече консуматори, включително и якото клатене на мотора все едно е откъснал тампон.

    Коментар


      #3
      chaveto написа:
      От блокирала такава шайба съм виждал въпросното треперене на ремъка, скърца при навиване на пълен волан или при повече консуматори, включително и якото клатене на мотора все едно е откъснал тампон.
      Точно това се случва в момента,с тази разлика че не скърца при извит волан и включване на консуматори.Дори като включа климатика леко се успокоява.
      AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
      HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
      Kawasaki ER-6n'2012

      Коментар


        #4
        Малко разяснение:казва се freilauf на немски,freedrive wheel на англииски и догонващ съединител на български.Конструкцията му е подобна на бендикса на електрромотора.Предава въртящ момент само в една посока.Слага се първоначално на всички съвремени дизелови двигатели,а напоследък и на бензинови.Предназначението му е да облекчи натоварването на двмферната шайба,ремъка,обтяжния механизъм от масата на ротора на алтернатора/която не е малка/ в резултат на пулсиращото движение на коляновия вал при ниски обороти.За съжаление още едно място за чести повреди и допълнителни звуци във съвременните двигатели.

        Коментар


          #5
          Много изчерпателно!!! Благодаря!
          AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
          HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
          Kawasaki ER-6n'2012

          Коментар


            #6
            Аз съм сменял на моята сам тази шайба и клинча беше голям... Шайбата беше на цена около 90 лв. За жалост, оказа се, че при мен скърца от другаде...

            Коментар


              #7
              Ще сваляме динамото,което ще е "операция-чупене на ръце",нещо като да смениш термостата на този двигател :D и тогава приятел,който се занимава с подобни ремонти ще го смени.
              AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
              HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
              Kawasaki ER-6n'2012

              Коментар


                #8
                iakvvu написа:
                Ще сваляме динамото,което ще е "операция-чупене на ръце",нещо като да смениш термостата на този двигател :D и тогава приятел,който се занимава с подобни ремонти ще го смени.
                Офф, не искам и да чуя за това динамо...Най-шибаното местенце са му намерили ( сякаш пък има друго място за него :D )
                A17DTС/S
                Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                Коментар


                  #9
                  ntodorov написа:
                  iakvvu написа:
                  Ще сваляме динамото,което ще е "операция-чупене на ръце",нещо като да смениш термостата на този двигател :D и тогава приятел,който се занимава с подобни ремонти ще го смени.
                  Офф, не искам и да чуя за това динамо...Най-шибаното местенце са му намерили ( сякаш пък има друго място за него :D )
                  На Мареа 110 коня дали е същото ,защото и аз го имам този проблем
                  FIAT MAREA WEEKEND 1.9 JTD 2002 81kw ELX 110 катърчета FIAT TEMPRA SX 1.6i.e.cat 1991 тънка пиличка,която не е мирисала бензин от 2005 г.

                  Коментар


                    #10
                    ilia.parvanov написа:
                    ntodorov написа:
                    iakvvu написа:
                    Ще сваляме динамото,което ще е "операция-чупене на ръце",нещо като да смениш термостата на този двигател :D и тогава приятел,който се занимава с подобни ремонти ще го смени.
                    Офф, не искам и да чуя за това динамо...Най-шибаното местенце са му намерили ( сякаш пък има друго място за него :D )
                    На Мареа 110 коня дали е същото ,защото и аз го имам този проблем
                    Алтернатора е на същото място.

                    Коментар


                      #11
                      А защо трябва да го сваляте ако е само за смяната на шайбата. Ако има начин само да се извърти настрани и с гайковерта да се развие и после новата. Защото до колкото знам зора е да се извади алтернатора.

                      Коментар


                        #12
                        chaveto написа:
                        А защо трябва да го сваляте ако е само за смяната на шайбата. Ако има начин само да се извърти настрани и с гайковерта да се развие и после новата. Защото до колкото знам зора е да се извади алтернатора.
                        До сега не съм чул някой да е успял да я свали на място.

                        Коментар


                          #13
                          уточнете ,ако някой знае,за кои точно модели двигатели се използва този вид динамо? Само за жтд ли се ползва или го има и при ТД
                          ex.Мареа ТД100

                          Коментар


                            #14
                            paralesa написа:
                            уточнете ,ако някой знае,за кои точно модели двигатели се използва този вид динамо? Само за жтд ли се ползва или го има и при ТД
                            Даваш ВИН и ще проверим в ЕПЕР-а.

                            Коментар


                              #15
                              За да довърша започнатото по темата искам само да добавя,че днес сменихме въпросната ролка и всичко е ОК.Няма и следа от излишни вибрации,които да създават въпросителни.
                              AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
                              HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
                              Kawasaki ER-6n'2012

                              Коментар

                              Working...
                              X