Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

отново за висок разход на ТД100

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Скъпи колеги благодаря за проведения диспут по моята тема... та в моя защита ще кажа следното, вярно не съм засичал разхода с пълно - празно... моят тертип си е един и същ при всеки автомобил който съм имал и е следния щом ми светне лампата отивам и си слагам гориво и винаги по едно и също количество от една и съща бензиностанция... и впечатленията ми са че ако преди съм изминавал определено разстояние сега минавам 2-пъти по малко (в частност тези 15л. дори и да не са 15л., а 12-13 пак са много и стигаме до темата "висок разход") ... Колкото до стила ми на каране.. аз съм от спокойните шофйори поне що се отнася до моята кола... предавките се сменят винаги под 2000об. и натискането на газста е меко и плавно... все пак каквото и да се счупи по колата парите си ги вадя от джоба и все се лишавам от нещо, та за това карам леко и внимателно, донякъде съм вманиачен в това всичко по колата ми да е изрядно и в ред.А някой ако може да се изкаже по въпроса с датчиците който ме морят и за които съм писал по горе???п.с. смятам че има нещо вярно в това за по-бързото каране , но не и при мен защото сме правили опити с един голф 1.9тд който наистина когато го ръчка собственика му гори по малко.. но това не е и за моята кола, тя като види стрелка над 2000об. и веднага примигва с лампичката на резервоара
    Fiat Brava TD100

    Коментар


      #17
      spooni написа:
      Скъпи колеги благодаря за проведения диспут по моята тема... та в моя защита ще кажа следното, вярно не съм засичал разхода с пълно - празно... моят тертип си е един и същ при всеки автомобил който съм имал и е следния щом ми светне лампата отивам и си слагам гориво и винаги по едно и също количество от една и съща бензиностанция... и впечатленията ми са че ако преди съм изминавал определено разстояние сега минавам 2-пъти по малко (в частност тези 15л. дори и да не са 15л., а 12-13 пак са много и стигаме до темата "висок разход") ... Колкото до стила ми на каране.. аз съм от спокойните шофйори поне що се отнася до моята кола... предавките се сменят винаги под 2000об. и натискането на газста е меко и плавно... все пак каквото и да се счупи по колата парите си ги вадя от джоба и все се лишавам от нещо, та за това карам леко и внимателно, донякъде съм вманиачен в това всичко по колата ми да е изрядно и в ред.А някой ако може да се изкаже по въпроса с датчиците който ме морят и за които съм писал по горе???п.с. смятам че има нещо вярно в това за по-бързото каране , но не и при мен защото сме правили опити с един голф 1.9тд който наистина когато го ръчка собственика му гори по малко.. но това не е и за моята кола, тя като види стрелка над 2000об. и веднага примигва с лампичката на резервоара
      Моета е същата като види обороти и отваря тръбите А относно високия разход нищо чудно да се бърка компютър и/или помпа от неизправни датчици - съответно падаване на грешна информация и оттам висок разход, понеже помпата да кажем, се опитва да компенсира лошите данни и да вкарва повече гориво. С този автомобил няма как да разбереш дали има проблемен датчик ако не го закачиш на диагностика някъде. Нека и някой по-компетентен да се изкаже, понеже аз не твърдя че съм такъв
      FIAT MAREA WEEKEND ELX TD100 98

      Коментар


        #18
        Колега, при този мотор много малко неща зависят от датчиците. И по конкретно:- електронен аванс- ЕГР- fast idle control (повишените обороти когато колата е студена или климатика е пуснат)- pre/post heating (подгрева преди палене и доподгряването след това)Може да пропускам нещо в момента, но мисля че са това. ЕГР горещо ти препоръчавам да го изолираш! Най добре с пластина между него и колектора. И той може да бърка разхода, особено в комбинация с неизправен датчик за температура.За да е висок разхода или се губи нафта (теч), или се изгаря непълноценно (аванс, лошо впръскване, неправилно съотношение въздух/гориво). Всички тези неща обикновено се отразяват на това което излиза отзад:- пуши ли колата?- какъв цвят?- при какви обороти?Датчика за температура на водата, може тестово да го откачиш (около термостата се намира, този с буксата, а не с клемата).Турбото в какво състояние е? А въздушните пътища?Ако ЕГР не е изолиран, лично залагам на него. Но причините може да са още много. Предлагам ти да действаш систематично и да отмяташ вероятните причини една по една.Започни от нещата които не изискват пари:- изолирай ЕГР- пробвай да откачиш датчика- търси течове (малко вероятно)- прегледай въздушните пътища и турботоИ силно те съветвам да уточниш разхода. Може и с допълнителен съд, ако толкова ти е проблем да напълниш резервоара. Само внимавай да не я напълниш с въздух!Поздрави и успех!

        Коментар


          #19
          Колега "Nero_" за изолирането на ЕГР клапана съм чел доста и дълго следях една такава тема тук във форума.. и аз като повечето хора в темата изолирах тоя клапан, разлика съществена не усетих.. освен че колата стана по нервна, а не така плавна като преди.. т.е. не вървеше повече, а просто по рязко поемаше при потегляне, което мен лично ме подразни и след време си върнах системата в работен режим...Колкото до пушенето от ауспуха.. такова наистина има и то малко следкато оборотите отидат над 2000. Иначе на място и при подаване на газ в спряло полужение пушек няма.. цвета на пушека е съответно меланш (някаква тъмно-сивееща гама, даже по-сивееща бих казал), но не и черен... П.С.!! днес докато се чудех какво да правя реших да сляза и да позабърша де що има нещо за забърсване по мотора и докато си чистех реших и да махна пласмасовия капак... и какво да видя единия мъркуч за вакуума излизащ от ЕГР-а цепнат .... извадих инструмента, че имах там мъркуче понеже преди бях сменял тези на дюзите и го смених... сложих си капака обратно и продължих с заниманията по изчистване... после ми светна къде може да е бил проблема... като проследих мъркучетата и стигнах до извода че чрез вакуум се управлява и клапата(ако може така да се нарече) на обогатителя т.е. е там едно жило в-у помпата ... и следователно при нарушен вакуум обогатителя си работи винаги и колата си смуче яко... като се замисля още малко преди, малко след загряване чувах как двигателя се успокоява и заработва по тихо и умерено.. , а това отдавна не го бях чувал... дано това да ми е бил проблема.. сега ще ида да заредя , че вече мисля му дойде време така като гледам стрелката и ще видя дали ще има разлика... съответно ще пиша..!
          Fiat Brava TD100

          Коментар


            #20
            spooni написа:
            ... дано това да ми е бил проблема.. сега ще ида да заредя , че вече мисля му дойде време така като гледам стрелката и ще видя дали ще има разлика... съответно ще пиша..!
            Не ти е това проблема.Пиши........

            Коментар


              #21
              Stefan Hadjov написа:
              spooni написа:
              ... дано това да ми е бил проблема.. сега ще ида да заредя , че вече мисля му дойде време така като гледам стрелката и ще видя дали ще има разлика... съответно ще пиша..!
              Не ти е това проблема.Пиши........
              защо така мислиш колега сега колата като загрее оборотите падат на около 900, а преди си седяха на 1000, че малко отгоре... ще покарам ще видим
              Fiat Brava TD100

              Коментар


                #22
                А може ли ако се пипне нещо по помпата да върви като шантава и да харчи 10 ??

                Коментар


                  #23
                  аз знам едно... НЕ ПИПАЙ НИЩО КОГАТО НЕ РАЗБИРАШ! още повече помпата, щото после ядовеее ядовеее ....п.с. ОТ ЛИЧЕН ОПИТ ГО КАЗВАМ !!!
                  Fiat Brava TD100

                  Коментар


                    #24
                    spooni написа:
                    Stefan Hadjov написа:
                    spooni написа:
                    ... дано това да ми е бил проблема.. сега ще ида да заредя , че вече мисля му дойде време така като гледам стрелката и ще видя дали ще има разлика... съответно ще пиша..!
                    Не ти е това проблема.Пиши........
                    защо така мислиш колега сега колата като загрее оборотите падат на около 900, а преди си седяха на 1000, че малко отгоре... ще покарам ще видим
                    И смяташ от това да ти падне разхода от 15 на 7,5,колкото би било редно за този двигател????

                    Коментар


                      #25
                      Добре де, гледам че и колегата Хаджов се намеси и пак питам. Възможно ли е въобще нещо да се върти по тая помпа / примерно от предния собственик / и да си харчи десет при сякво каране. И при ускорение яко черни пушилки докто не стигне до 2-3 оборота? Само питам..

                      Коментар


                        #26
                        Disturbed написа:
                        Добре де, гледам че и колегата Хаджов се намеси и пак питам. Възможно ли е въобще нещо да се върти по тая помпа / примерно от предния собственик / и да си харчи десет при сякво каране. И при ускорение яко черни пушилки докто не стигне до 2-3 оборота? Само питам..
                        Може доста неща да се въртят по тази помпа,зависи кой ги върти и какво иска да постигне.Във всеки случай не може да се постигне много да върви и малко да харчи.Желателно е да се въртят настройките на стенд от човек който познава помпата и знае какво да прави.

                        Коментар


                          #27
                          От Fast idle (въпросния обогатител, който държи оборотите малко по-високи при студен мотор/пуснат климатик) в никакъв случай няма да се промени разхода (поне не осезаемо). Може от ЕГР, но при цепнат маркуч, ЕГР по скоро не работи. Целият проблем с ЕГР е че от там минава голяма свинщина и лесно се запацва, от там спира да затваря. А той трябва да отваря само при определени условия (обороти, температура, товар). Споменатия пушек ми се струва че се дължи на липса на въздух. И все пак виж колко точно е този разход, защото първоначалните цифри които спомена говорят за нещо много нередно, а не виждам какво може да е в твоя случай.

                          Коментар


                            #28
                            т.е. колега смяташ, че проблема по-скоро идва от ЕГР-а, отколкото от обогатителя.. и все пак мъркуча от ЕГР-а до клапанчето отзад беше цепнат... сега вече съм изминал 42км. след като заредих около 5л. и ще видя още колко ще мога да мина... разлика има.. все пак преди това едвам стигах 35км. след същото зареждане... ще каеам ще видим...
                            Fiat Brava TD100

                            Коментар


                              #29
                              spooni написа:
                              т.е. колега смяташ, че проблема по-скоро идва от ЕГР-а, отколкото от обогатителя..
                              Почти съм убеден, че ако проблема е бил от това маркуче, то виновника не е обогатителя. Карал съм доста време с извадено маркуче (но затапен ЕГР) и нямаше видимо изменение в разхода.Поздрави

                              Коментар


                                #30
                                колеги ето и крайния резултат 5л. 60км.+- ... може би трябва да е по-нисък.. но ме устройва за сега... в крайна сметка гледайте си тея вакуум мъркучета от време на време...п.с. цялата работа с моето засичане е +- , но толкова мога, все пак показа някаква разлика и то в полужителен аспект..Благодаря на всички! Поздрави!
                                Fiat Brava TD100

                                Коментар

                                Working...
                                X