Здравейте, колеги. Задавам въпроса от името на приятел с JTD. Та по същество: до колко е допустимо да се омаслявавъздуховода, който се включва в смукателния колектор? а/ тънък филм масло отвътре по тръбата; или: б/ капка/и масло отвътре по тръбата
Доколко е допустимо - не знам, но при мен е първият случай, ако обършеш с пръст отвътре маркуча там, където се включва в смукателния колектор. Може долу в най-ниската му част откъм кулера да имам и капки, не знам. Но горе е тъничък слой масло, който се пренася и в колектора, а в комбинация с работещ ЕГР - става "мазало".
Доколко е допустимо - не знам, но при мен е първият случай, ако обършеш с пръст отвътре маркуча там, където се включва в смукателния колектор. Може долу в най-ниската му част откъм кулера да имам и капки, не знам. Но горе е тъничък слой масло, който се пренася и в колектора, а в комбинация с работещ ЕГР - става "мазало".
Моят ЕГР не е затапен . Предполагам, че и на ЖТД-то, за което питам ЕГР-а работи/ Либра/.Нека и други колеги дадат мнения.
Това вече не е добре!!До към 150000 клм.въздуховода е направо сух.След тези клм се допуска да е покрит с маслен филм,който се установява с пипане с пръст.Ако направо се вижда масло и тече,не ми е удобно на клавиатурата да напиша предполагаемите клм.Маслото идва от две направления-турбина и маслени изпарения от картера.Старите добри майстори-практици така проверяват състоянието на един турбодизел-при загрял двигател и работа на празен ход открехват въздуховода от всмукателния колектор,не трябва да се вижда пушене и и видими пръски масло.Долу при интеркулера-също.А когато тече.......????
Това вече не е добре!!До към 150000 клм.въздуховода е направо сух.След тези клм се допуска да е покрит с маслен филм,който се установява с пипане с пръст.Ако направо се вижда масло и тече,не ми е удобно на клавиатурата да напиша предполагаемите клм.Маслото идва от две направления-турбина и маслени изпарения от картера.Старите добри майстори-практици така проверяват състоянието на един турбодизел-при загрял двигател и работа на празен ход открехват въздуховода от всмукателния колектор,не трябва да се вижда пушене и и видими пръски масло.Долу при интеркулера-също.А когато тече.......????
Моят външно беше леееко омаслен, но установих, че е халбав, затегнах го и външно е добре. Вътре незнам как е! Факт е, че колата не губи масло, а я карам с 5W40 много хубаво масло на ARAL. Възможно ли е да има такива омаслявания и колата да не губи масло.....как го сипя, след 10 хил, да е мръднало с няколко милиметра?!?Картерните газове са източник на мизерия, това е ясно! Като ходя за смяна на масло ги крам да оглеждат омасляването, около турбината и те казват, спокойно, Ауди-та на по 20хил.км имат сериозно омасляване.....от картерните газове е!Не съм свалял въздуховод, ама не резбирам как може да е сух, при тези картерни газове!Малко разяснения, ако може!ПОЗДРАВИ
Освен масло, в долната част на въздуховода / кулера се понатрупва и немалко количество мазна тиня. Възможно е тя да задържа масълце, което да изтича при разкачане на въздуховодите долу и да се шашка собственикът ПОмня как се сепнах навремето, когато купих колата, че бяха разкачили въздуховодите при сервизирането на климатичната уредба и видях, че вътре беше омаслено. Разход на масло не съм регистрирал никакъв до момента, а от тогава са минали 40к км. Последно забелязах, че има леко омасляване външно на въздуховода около турбината. Също така има омасляване на снадката преди турбината. Това омасляване сякаш няма как да стане от течащ лагер на турбината Преди време имах амбицията да сваля цялата въздушна част за промивка, че ми беше интересно какво съм посъбрал в кулера, но така и не ми достигна смелост за начинанието За мен омаслението не е страшно, ако няма реален разход на масло.
При мен разхора на масло е макс. до един литър на 10к км. Не може да не се събере масло в ниските точки на маркучите на двигател над 200к. ЕГР-а ми работи, ако направи мазало ще си почистя колектора, но няма да го спра заради това, че цапа. Турбината също има големи луфтове, но няма кой да ми смени втулките и сегментите.
Благодаря на всички писали по темата. Човекът прочете постовете и сега се чуди- да купува ли JTD или не. Лично мое мнение- на негово място не бих се замислял и за момент / бих купил колата/ . Весел празник и безаварийни километри. :P
JTD е двигателя с най малко забележки по отношение на разхода на масло в сравнение с други производители-международна статистика.Ако е решил да купува този мотор и ако няма други забележки свързани с работата му,то до сега е трябвало да го направи.
AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Някой да сподели от къде могат да се закупят ремонтни комплекти за турбините ни. Трябва ли някакъв баланс след това или е достатъчно ако няма проблем соста само да се сменят втулките и сегментите. Един приятел от две турбини си сглоби една и вече сума ти време няма проблем. Преди няколко дни отново гледах как от две турбини направиха една читава и колата заспа, преди това беше като кебапчийница.
Някой да сподели от къде могат да се закупят ремонтни комплекти за турбините ни. Трябва ли някакъв баланс след това или е достатъчно ако няма проблем соста само да се сменят втулките и сегментите. Един приятел от две турбини си сглоби една и вече сума ти време няма проблем. Преди няколко дни отново гледах как от две турбини направиха една читава и колата заспа, преди това беше като кебапчийница.
Странно, по принцип след монтиране на нови части, трябва да се балансира. От две стари турбини, да се спретне нова?!? Това незнам как става, ако проблемите са извън осите, може и да може. Ако проблемни са само семерингите, а на друга турбина са добре, да се вземат от там, това да спре теча на масло в турбината и да изкара още известно време.Абе, какво умувам аз, като от дизели не разбирам!!! Тука имаме по-мъдри люде, да се изкажат, да не дремат по празниците.ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ НА ВСИЧКИ
Трябва ли някакъв баланс след това или е достатъчно ако няма проблем соста само да се сменят втулките и сегментите. Един приятел от две турбини си сглоби една и вече сума ти време няма проблем. Преди няколко дни отново гледах как от две турбини направиха една читава и колата заспа, преди това беше като кебапчийница.
Не трябва,а е задължително!То заради баланса се ходи в специализираните работилници за турбини.Ремонтни комплекти има и ремонта може да стане и на улицата,но без баланс смятай че отново ще е кебапчииница.
Коментар