Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Убедете ме!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Убедете ме!

    Здравейте!Значи следния въпрос: иска ми се да си сменя Фиестата (88-ма год., 1.6 Д) с нова-стара кола; не че е лоша, ами влиза във възраста да почне да отказва ту едно, ту друго. Сега имам да сменям гарнитура на главата, а май се задава осн. ремонт на двг - шлайф на цилиндри и тн. От Мото-Пфое могат да ми продадат чисто нов двигател за около 5500, като им върна стария (!!!). Мога да издържа на цената за новата до 5300 лв. Изизкванията са за кола с нисък разход на гориво, ниски до средни разходи по карането, желателно с по-голям клирънс заради дупките в красивата ни столица. Досега съм гледал Алфа 145 и Брава -- интересуват ме само дизели. Не съм любител на резачки и потегляне, при което да колата да кърти павета и да мирише на изгоряла гума. Е, не съм некоя флегма от друга страна. При моите изходни данни естествено се насочих към италианските коли. При цена XYZU те са от по-нова година и с повече екстри от германските, макар че за мен климатикът не е задължително условие, както не са такова и електрическите стъкла -- е, ако ги има, няма да ги махам. Алфите май са ниски за родните улици. Другите възможности са Голф или Ескорт. За Опел Астра не ща да чувам (субективни причини). Моля ви, убедете ме -- дайте разумни доводи за Алфа (ТД) или Брава (Д или ТД -- JTD за мен е от областта на мечтите). Моите доводи са чисто емоционални -- кефят ме и толкова. Голфовете не са лоши май, но ТДИ-тата са доста скъпи (но разхода на гориво е супер нисък), а ТД-та имат лоша слава (проблеми с двг). Освен това са ниски -- 130 мм клирънс (Бравата е със 150). Ескортите също имат проблеми до 96 г., а след това цените им са като на италианките. С една дума -- какво да отговоря на въпроса "защо Брава, а не Голф" ? Всички, с които съм говорил, един собственик на Алфа и един познат монтьор включително, ме разубеждават за италианските коли. Някои има ли Брава с атмосферен дизел (65 к.с)? какви са впечатленията? Извинявам се за неминуемото повторение на темата. Ако модераторите сметнат, че подобна вече е пускана, нека я изтрият.Поздрави, :D Райо
    Тойота Приус

    #2
    Незнам защо те разубеждават майторите и какви са им доводите, но не ме и интересува...Моя съвет е: Брава 1.9 TDА най-важното е да внимаваш на каква попадаш, защото ако е зле поддържана не очаквай чудеса... ако е добре поддържана обаче можеш да си сигурен че няма да ти се слиза от автомобила...УСПЕХ!
    FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]

    Коментар


      #3
      Да, имах Брава с атмосферния двигател 1929 куб.см/65 кс и мога да ти кажа, че слага в джоба аналогичният мотор на Рено F8Q.По скоро е сравним с този на Пежо.Двигателят е тих и спокоен, въобще не гореше масло и пушеше малко.Продадох я защото щях да купувам "Стило", но нещата не станаха и взех Пунто-МК2, също атмосферен дизел, 1910 см3, но по-нов мотор и с електронна помпа.Не зная защо спряха да произвеждат 1929 см3-я мотор,но предполагам заради екологията.Преди много години карах една "Регата" със същият двигател и мотора тотално "фалира" на около 710 хил.км.В момента мисля, че можеш да намерих за прилични пари "Брава" с този двигател, дано да я улучиш запазена и мисля,че няма да съжаляваш.Никакви електроники и ядове.. дори "смукача" (обогатителя) e на жило.Евтина поддръжка...помня,че двете ролки на ангренажа бяха по 36 лв и ремъка 29,труд 40.Минаваш с около 140 лв.Успех!
      SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

      Коментар


        #4
        Мерси за съветите и отзивите!доводите на майсторите : техният голям (!) опит така им подсказвал ! доводите на "познавача" : майсторите, като работели по Алфата, му калкулирали повече часове работа, щото по-трудно са работело (?!?), частите били скъпи. Mazgarev написа:
        ...ако е добре поддържана обаче можеш да си сигурен че няма да ти се слиза от автомобила...
        Аз само като я гледам на снимка и вече ми се иска да я подкарам и не ми се слиза и отсега. Тук една съседка си купи Брава 1.4 12кл. и е направо очарована. По повод на написаното от Нино -- 700000км без ремонт -- е те т’ва е двигател! Има с какво да се затапят тия, дето говорят за италианските коли. Още веднъж -- благодаря за отзивите и подкрепата!Р.
        Тойота Приус

        Коментар


          #5
          За дизела основния довод който съм чувал, че са карани страшно много преди да влезнат в БГ, а километражите винаги ги манипулират за да изглеждат малко (пише 90, а те са на 250-300 хиляди)!С други думи ако наистина двигателя е запазен то нямаш никава причина да стоиш на страна от дизелките на ФИАТ.
          FIAT Marea 1.9 JTD HLX

          Коментар


            #6
            Само една уговорка!Машинката я използвах предимно на извънградско.Пътувах Велинград-София-Бургас около 3-4 пъти седмично.Е, вярно в повечето случаи имаше малко ремарке, но затова си плащах - 3 смени на съединител и два ремонта на скорости.Но иначе мотора е "КАТЪР".
            SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

            Коментар


              #7
              Nino написа:
              Само една уговорка!Машинката я използвах предимно на извънградско.Пътувах Велинград-София-Бургас около 3-4 пъти седмично.Е, вярно в повечето случаи имаше малко ремарке, но затова си плащах - 3 смени на съединител и два ремонта на скорости.Но иначе мотора е "КАТЪР".
              Е, баба ми живее във Велинград, доста често ходя до там с Фиестата. Редовно ми прегрява по дефилето след Варвара. Фиестата е на 250 000 км, от които аз съм навъртял около 25000 (три години каране). А преди това колата е била на бащата на шурея ми (=мъж на сестра ми). А преди него колко е карана не е ясно. Мисля, че сдухания дизел ще мога да го позная. А ако прилича на моя --със сигурност . За безумните километри преди да дойдат в БГ-то е ясно -- дизелвата кола се кара повече от бензиновата. Имам ясното съзнание, че няма да е като нов и че купувам кола с двигател, който след някои и друга година ще е почти пред основен ремонт. Но по-добре основен ремонт на двигател на свястна кола, отколкото почти същите пари за основен ремонт на кола, която така или иначе вече е за пенсия (тия дни се чувах с предишния собственик, който ме попита "абе Фиестата още ли върви")Всъщност, какава е "ремонтопригодността" на дизелите от Фиат? Може ли да се шлайфат цилиндрите и главата, да се сменят сегменти ? поздрави, Р.
              Тойота Приус

              Коментар


                #8
                Аз също съм от Велинград но от 25 години живея в София.Относно ремонтнопригодноста, не съм правил ремонт, но мисля че няма проблем.Но кой ти ремонтира сега.Говоря за пълен основен ремонт.Този мотор (1.9d) спецално е много удобен за обслужване, свещи,дюзи и т.н.При моя на Пунтото всичко е отзад.. помпа,дюзи,свещи и е по-неудобно.Но ако купиш колата,за която имаш намерение,дано не ти се налага скоро да се кефиш на ремонтнопригодността!
                SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                Коментар


                  #9
                  Nino написа:
                  Аз също съм от Велинград но от 25 години живея в София.Относно ремонтнопригодноста, не съм правил ремонт, но мисля че няма проблем.Но кой ти ремонтира сега.Говоря за пълен основен ремонт.Този мотор (1.9d) спецално е много удобен за обслужване, свещи,дюзи и т.н.При моя на Пунтото всичко е отзад.. помпа,дюзи,свещи и е по-удобно.Но ако купиш колата,за която имаш намерение,дано не ти се налага скоро да се кефиш на ремонтнопригодността!
                  :D ,мерси!Р.
                  Тойота Приус

                  Коментар


                    #10
                    Mitko написа:
                    Аз също си мечтая за това дето е на аватара ми. Ще видим кога ще има пари за него, щото съвета вече съм го получил Yellow_Flash_Colorz_PDT_06
                    а това на аватара ти е...?
                    FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]

                    Коментар


                      #11
                      Mitko написа:
                      1.9JTD 105 коня
                      А направо 150кс- също 1.9JTD
                      SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                      Коментар


                        #12
                        Mitko написа:
                        1.9JTD 105 коня
                        Отличен избор Пожелавам ти го!
                        FIAT Marea 1.9 JTD HLX

                        Коментар


                          #13
                          стар дизел =терикат в криза

                          Коментар


                            #14
                            Mitko написа:
                            1.9JTD 105 коня
                            ex'Fiat Tipo | ex'Lancia Dedra 2.0 | ex'Alfa 155 1.7TS | ex'98 Lancia Dedra 1.9td SW | ex'ALFA 164 2.0TS | ex'Lancia Delta 1.6i | ex'Fiat Coupe 1.8 16V VFD | ex'Fiat Bravo 2.0 20V HGT

                            Коментар


                              #15
                              milen написа:
                              стар дизел =терикат в криза
                              интересна интерпретация. Има и някаква рима. Всички плащаме за грешките на младостта. A propos, пише се "тАрикат". Р.
                              Тойота Приус

                              Коментар

                              Working...
                              X