Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съединител: буксуване/плъзгане, малко теория.....

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    [quote="emzo"]
    iakvvu написа:
    На теория Браво след ремап е 240Нм/1500рпм и след ремап се получават въпросните вибрации.
    Отговора е,че демфериращата част на възела /махо+съед/ на 105 не издържа на нарасналия въртящ момент след ремапа.За това на Стило фирмата не е взимствала този възел от 105,както са направили с безброй други неща,а са е наложило да създадът изцяло нов махо+съед.Освен демфмах на Стило и феродовия диск е с демфер.А сега ми се възбужда много любопитството да разбера как установи че след ремап на 105 момента е 240 Нм./+ 20% спрямо номинала/

    Коментар


      #32
      emzo написа:
      Значи въпросния феродов диск няма ядове с 255Нм. Друг е въпроса, че о след ремап вървеше яко, а там иде реч за грубо 320Нм.
      Нормално когато се изчислява един съединител трябва като нов да е в състояние да предаяа 20-30% по висок момент от този на двигателя за който е предназначен.Това се прави,защото след време феродото се износва/пада натяга на диафр.пружина/и пада момента който е в състояние да пренесе.Ако не си имал проблем с феродото на 105 е било защото е ново.След време макар и с малко износване щеше да получиш буксуване.Разбира се само в случаите на максимално натоварване.При изчисляване на демфер.част на възела не се налага да се залагат такива голями резерви в +,защото там няма какво да се износва.

      Коментар


        #33
        Stefan Hadjov написа:
        emzo написа:
        комплекта (махо+съед.) от JTD105 на моето Стило, прави същото като при ремапнато JTD105
        Значи извода на решението се налага от самосебеси:на ремапнато JTD 105 слагаш махо+съед от Стило 115.
        Това не знам дали е възможно, физически махо ще пасне на коляновия вал, съединителя ще се монтира, въпроса опира до аксиалния лагер и ск. кутия.
        Stefan Hadjov написа:
        А сега ми се възбужда много любопитството да разбера как установи че след ремап на 105 момента е 240 Нм./+ 20% спрямо номинала/
        Ами затова писах на теория, цифрите взаимствах от каталог на тунинг фирма, но не искам да спорим, дори и да не са 204Нм, реално има някакво увеличение, какво точно не ме интресува.Просто да не се отклоняваме.Ако всичко е наред, ще направим клип на jtd105, в който ще симулираме "буксуването". А най-добрия вариант ще е REALTIME LOG, който да следи обороти и скорост.Аз обаче не разбрах нещо.Ако при ускорение маховика натяга към крайно положение и съединителя приплъзне за стотни от секундата, маховика за този период от време нали тръгва в първоначалното си положение (отпуска) ?
        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

        Коментар


          #34
          Значи и аз да споделя нещичко.При мен също се наблюдават вибрации при следните условия: рязко подаване на газ в диапазона 1500-2000 оборота на скорост 3,4 или 5.(на 1 и 2 не съм забелязал да има).Това ,което казва Хаджов за съединителя е вярно,че при конструирането му се запасяват с около 20%-30% аванс.Случая с мапнато JTD105 е друг според мен.Сток съединителя на JTD105 би издържал въртящ момент около 240 Нм,но при плавното му разгръщане.Аз говоря за пиково повишаване на въртящия момент.Точно там се крие истината.Като се мапне колата при пълно натискане на газта имаме доста по-голямо количество гориво спрямо сток таковата,от там и по-бързо развъртане на турбината и т.н.Аз като за първи път усетих тези вибрации си мислех че ще ми се откачи скоростната кутия.Вибрациите отшумяват с нарастване на оборотите и вече около 2500-3000 ги няма.Сега по въпроса за въртящия момент на чипнато JTD105-ми някои казват че колата им е станала 240Нм,други-260Нм,трети-280Нм.Тук въпроса е доста спорен,тъй като това са стойности породени от усещането за вървеж на собственика.Аз съм склонен да вярвам само и единствено на човек ,който си е замерил мощността и въртящия момент на дино.Аз примерно мога да кажа че мойта кола върви като за 300 Нм.,а пък тя да е 235 Нм.Не знам мога и да греша.Просто споделям скромното си мнение

          Коментар


            #35
            @janyboy - всичко опира до самия ремап, ако имаш път през СтЗ мога да те уредя с плавно разгръщане на въртящия момент, няма да има вибрации, но ряза в ниските се променя.Но да не се отклоняваме в момента от замисъла на темата.
            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

            Коментар


              #36
              emzo написа:
              Аз обаче не разбрах нещо.Ако при ускорение маховика натяга към крайно положение и съединителя приплъзне за стотни от секундата, маховика за този период от време нали тръгва в първоначалното си положение (отпуска) ?
              За стотна от секундата не може да преплъзне.Преплъзне ли един път може да се спре приплъзването само ако намалиш вътр.момент довел до приплъзване/отнемеш газта/.Момента който е довел до преплъзване се запазва през целия период на преплъзването,така че връщане назад на натяга на демфера може да има само ако се намали върт.момент.Не отпуска,защото колата продължава да се движи със момента на приплъзване без да намаляева натоварването си.

              Коментар


                #37
                Stefan Hadjov написа:
                emzo написа:
                Аз обаче не разбрах нещо.Ако при ускорение маховика натяга към крайно положение и съединителя приплъзне за стотни от секундата, маховика за този период от време нали тръгва в първоначалното си положение (отпуска) ?
                За стотна от секундата не може да преплъзне.Преплъзне ли един път може да се спре приплъзването само ако намалиш вътр.момент довел до приплъзване/отнемеш газта/.Момента който е довел до преплъзване се запазва през целия период на преплъзването,така че връщане назад на натяга на демфера може да има само ако се намали върт.момент.Не отпуска,защото колата продължава да се движи със момента на приплъзване без да намаляева натоварването си.
                Добре, да го кажем направо,, щото Емо само увърта - при JTD 105 с какъвто и да е ремап ако се сръчка педала на газта до долу около 1800-2000 оборота на 3 и особено на 4-та и 5-та скорост се получава много неприятна вибрация, която изчезва с повишаване на оборотите, придружено с вибрацията или отпускане на газта докато изчезне вибрацията и последващо по-плавно натискане на педала. На какво може да се дължи вибрацията - на износване на маховика, на приплъзване на съединителя, друго.

                Коментар


                  #38
                  Airfan написа:
                  Stefan Hadjov написа:
                  emzo написа:
                  Аз обаче не разбрах нещо.Ако при ускорение маховика натяга към крайно положение и съединителя приплъзне за стотни от секундата, маховика за този период от време нали тръгва в първоначалното си положение (отпуска) ?
                  За стотна от секундата не може да преплъзне.Преплъзне ли един път може да се спре приплъзването само ако намалиш вътр.момент довел до приплъзване/отнемеш газта/.Момента който е довел до преплъзване се запазва през целия период на преплъзването,така че връщане назад на натяга на демфера може да има само ако се намали върт.момент.Не отпуска,защото колата продължава да се движи със момента на приплъзване без да намаляева натоварването си.
                  Добре, да го кажем направо,, щото Емо само увърта - при JTD 105 с какъвто и да е ремап ако се сръчка педала на газта до долу около 1800-2000 оборота на 3 и особено на 4-та и 5-та скорост се получава много неприятна вибрация, която изчезва с повишаване на оборотите, придружено с вибрацията или отпускане на газта докато изчезне вибрацията и последващо по-плавно натискане на педала. На какво може да се дължи вибрацията - на износване на маховика, на приплъзване на съединителя, друго.
                  Аirfan мисля че и при мене го има тва засичал съм го веднъж-дваж, но не ми прави впечатление карам си така, мисля че е от твърде голям въртящ момент в ниските обороти както каза 1800-2000 на голяма предавка и явно стоковия маховик не може да преодолее Нм на мапнатия двигател.Аз така си го обяснявам.Ако греша поправете ме за да разбера какво съм изпуснал
                  leave something of the happiness you bring

                  Коментар


                    #39
                    Bravo 1.9 JTD написа:
                    Airfan написа:
                    Stefan Hadjov написа:
                    emzo написа:
                    Аз обаче не разбрах нещо.Ако при ускорение маховика натяга към крайно положение и съединителя приплъзне за стотни от секундата, маховика за този период от време нали тръгва в първоначалното си положение (отпуска) ?
                    За стотна от секундата не може да преплъзне.Преплъзне ли един път може да се спре приплъзването само ако намалиш вътр.момент довел до приплъзване/отнемеш газта/.Момента който е довел до преплъзване се запазва през целия период на преплъзването,така че връщане назад на натяга на демфера може да има само ако се намали върт.момент.Не отпуска,защото колата продължава да се движи със момента на приплъзване без да намаляева натоварването си.
                    Добре, да го кажем направо,, щото Емо само увърта - при JTD 105 с какъвто и да е ремап ако се сръчка педала на газта до долу около 1800-2000 оборота на 3 и особено на 4-та и 5-та скорост се получава много неприятна вибрация, която изчезва с повишаване на оборотите, придружено с вибрацията или отпускане на газта докато изчезне вибрацията и последващо по-плавно натискане на педала. На какво може да се дължи вибрацията - на износване на маховика, на приплъзване на съединителя, друго.
                    Аirfan мисля че и при мене го има тва засичал съм го веднъж-дваж, но не ми прави впечатление карам си така, мисля че е от твърде голям въртящ момент в ниските обороти както каза 1800-2000 на голяма предавка и явно стоковия маховик не може да преодолее Нм на мапнатия двигател.Аз така си го обяснявам.Ако греша поправете ме за да разбера какво съм изпуснал
                    Това се опитваме да разберем - от маховика ли се получава или от контактуването на феродовия диск.

                    Коментар


                      #40
                      Airfan написа:
                      На какво може да се дължи вибрацията - на износване на маховика, на приплъзване на съединителя, друго.
                      При теб има ли вибрации, ти си с нов маховик.
                      FIAT Bravo JTD GT '99

                      Коментар


                        #41
                        Именно, не е до износен маховик, на Жоро е на 7000км !
                        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                        Коментар


                          #42
                          janyboy написа:
                          При мен също се наблюдават вибрации при следните условия: рязко подаване на газ в диапазона 1500-2000 оборота на скорост 3,4 или 5.(на 1 и 2 не съм забелязал да има).Аз говоря за пиково повишаване на въртящия момент.Аз като за първи път усетих тези вибрации си мислех че ще ми се откачи скоростната кутия.
                          Най плавно нараства върт.момент на 3,4,5 предавка.Най пиково на 1-ва предавка.Ако не си усетил буксуване на 3,4,5 когато нарастването е плавно и може лесно да се следът обороти,скорост на движение и шум от двигателя,то при пиковото на 1-ва бъди сигурен че няма да го имаш.В единия и другия случай предавания момент е един и същ.На 1-ва предавка двигателя няма по голям момент отколкото на 4-та.Всички вибрации идват от лошо демфериране/гасене /на натоварващите колебания,защото оборотите са ниски,а момента е огромен.Не сте ли забелязали как вибрира колата когато оборотите са много ниски,скороста е ниска ,на 4-та или 5-та предавка сте и подадете рязко газ.Същото става на 1-ва,но там момента е голям,натоварването е пиково и ако няма кой да гаси тези колебания-вибрациите са налице.В заключение-проблема не е съединителя,а демферната част на мах+ съединител.

                          Коментар


                            #43
                            vsd написа:
                            Airfan написа:
                            На какво може да се дължи вибрацията - на износване на маховика, на приплъзване на съединителя, друго.
                            При теб има ли вибрации, ти си с нов маховик.
                            Има вече. А може и от мапа да е. С твоя май не се получаваше този ефект.

                            Коментар


                              #44
                              Airfan написа:
                              На какво може да се дължи вибрацията - на износване на маховика, на приплъзване на съединителя, друго.
                              Вибрация при буксуване на съединителя не може да имаш.Вибрация се получава само от лошо гасене/демфане/на натоварванията.Колите с хидротрансформатор буксуват най много при натоварване,но поемането е плавно като параход-нулеви вибрации винаги и всякога.Вибрации се получава,точно обратното,когато зацепването на съединителя е толкова добро,че не може вибрацията да премине в преплъзване.Премине л няма да се усеща вибрация,а само буксуване.

                              Коментар


                                #45
                                Значи излиза, че всички стигаме до единодушно мнение, че проблема е конкретно в демпферния маховик ?
                                F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                                Коментар

                                Working...
                                X