Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съединител: буксуване/плъзгане, малко теория.....

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #76
    Колеги мисля че тук и сега е момента да попитам какво мислите за тези симптоми на моя съединител на 2.4 жтд( колата е с ремап). Педала на съединителя е много твърд , но това е само един незначителен проблем. Проблема е че ако се наложи колата да тръгне рязко на светофар това е почти невъзможно, защото когато подам повече газ на 1-ва и 2-ра предавка оборотомера почти веднага се заковава на ограничител. Тук е момента да отбележа, че по тази причина колата много трудно и за малко може да избуксува на сух асфалт. Дотук всички факти ми говорят за боксуващ съединител , но след като мина на 3-та предавка всичките проблеми изчезват . Опитах да я накарам да избуксува на 3-4 и 5-та предавка , като и подавам пълна газ на към 1700 об. и така до към 3500об . При този тест няма никакви признаци на приплъзване , същия тест направен на 2-ра предавка е гарантира рязко покачване на оборотите до ограничител без необходимата динамика. Надявам се някой да може да ми каже на какво се дължи това. Започвам да имам съмнение че е възможно маркуча между помпата на съединителя и цилиндърчето на скоростната кутия да се е разложило и отвора да му се е намалил. В следствие на което когато отпускам съединителя по - рязко , на практика той още да не е напълно зацепен когато аз го натоварвам на 100%.


    r_osen@yahoo.com

    Коментар


      #77
      Тръгни на кръстовището плавно за около 50 метра със скорост до 15 км/ч и после натисни рязко педала и пиши за резултата.Между другото колко к.с. е след ремапа 2,4 JTD?
      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

      Коментар


        #78
        Да не те разочаровам колега, но наистина ти е за смяна.

        Коментар


          #79
          А при това плъзгане , мирише ли яко на феродо ?Защото ако не мирише може да е омаслен, но пък тогава и на другите предавки ще го прави.И последното, което ме интересува, при потегляне на полусъединител, без никаква газ, колата тресе ли се ?
          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

          Коментар


            #80
            Tornado написа:
            Тръгни на кръстовището плавно за около 50 метра със скорост до 15 км/ч и после натисни рязко педала и пиши за резултата.Между другото колко к.с. е след ремапа 2,4 JTD?
            Пробвал съм го и резолтата е боксуване.


            r_osen@yahoo.com

            Коментар


              #81
              emzo написа:
              А при това плъзгане , мирише ли яко на феродо ?Защото ако не мирише може да е омаслен, но пък тогава и на другите предавки ще го прави.И последното, което ме интересува, при потегляне на полусъединител, без никаква газ, колата тресе ли се ?
              Определено нямам никаква миризма на феродо. А на въпроса за потеглянето ако отпъскаш нормално съединителя намам притрисане.


              r_osen@yahoo.com

              Коментар


                #82
                И с моя не може да се изстреляш, когато започне да буксува. В петък в 9 влизам в бокса, така че надвечер ще има снимки дали е от масло или от друго. А да и не ми мирише на феродо въобще.

                Коментар


                  #83
                  Така...първо се извинявам, че изобщо пиша тук защото съм с 1.9 жтд пунто...до сега четох какво сте писали и искам да сподела моя проблем, който е подобен. Преди 2-3 месеца ми направи тоя номер както си карах оборотите започнаха да се дигат а скоростта почти не...оставих я през нощта и на другия ден беше както преди. Преди 2 дни ми го направи същия номер обаче тогава се заслушах, че турбото не се пуска изобщо...Когато стане тва нито мерише на феродо нито педала ми е твърд. Интересно ми е защо го прави тва нещо на моменти (през 2-3 месеца) и като я остава на другия ден и няма нищо?
                  Конете продават колата...въртящият момент печели съзтезания ! Fiat Punto 1.9 JTD

                  Коментар


                    #84
                    Airfan написа:
                    И с моя не може да се изстреляш, когато започне да буксува. В петък в 9 влизам в бокса, така че надвечер ще има снимки дали е от масло или от друго. А да и не ми мирише на феродо въобще.
                    Колега надявам се че няма да забравиш за снимковия материал.


                    r_osen@yahoo.com

                    Коментар


                      #85
                      Той трябва да е в бокса вече, сега ще му припомня, да не вземе да забрави.
                      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                      Коментар


                        #86
                        Доколкото разбрах видимо му няма нищо на съед., пристискателя обаче е мек като кашкавал.
                        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                        Коментар


                          #87
                          Това обеснява голяма част от симптомите.


                          r_osen@yahoo.com

                          Коментар


                            #88
                            И така, приказката започна.Днес в 9 часа при Георги Линчев от Пловдив започнахме да лекуваме плъзгането/боксуването на моя съединител на 3-та, 4-та и 5-та предавка. След демонтирането на скоростната кутия и съединителя се установи, че новият ми маховик е в перфектно състояние и не е мръднал. Феродовия диск и лагера също са като нови. Притискателят също изглежда като нов. За съжаление обаче изтествахме силата на пружините на притискателя и се оказа, че са поомекнали. Вероятно на стоков автомобил проблемът с буксуването на съединителя би се проявил само при натоварена кола, но при мен се проявява и само с един водач. Така че тръгнахме по магазините. В Александър Ауто ни предложиха оригинален съединител Fiat by Valeo със син стикер и номер на притискателя 284673, а номерът на притискателя, който ми е бил монтиран преди 2 години е 791678. Въпреки, че изглеждаше доста истински този комплект, а и пружините му изискваха значително повече сила, за да се сгънат, аз съм скептично настроен към него и продължихме към следващия магазин. Там ни предложиха някакъв оригинален комплект, който не беше наличен в момента и ставаше само с поръчка. Освен него ни предложиха и някакъв италиански съединител CO.ME, за който не бях чувал никога, на на който пружините не можахме въобще да сгънем. Предполагам, че този комплект щеше да издържи доста повече нютонметри, обаче не беше ясно колко дълго ще издържи преди да омекне и реших да не рискувам. В крайна сметка съм си поръчал съединител комплект на LuK и го очаквам утре преди обед, за да продължим със сглобяването на колата.Очаквам въпроси и коментари, а снимки поствам по-долу.
                            Прикачени файлове

                            Коментар


                              #89
                              Още малко снимки.
                              Прикачени файлове

                              Коментар


                                #90
                                Хайде да видим сега маховика ли е проблем или калпавото Валео, заляло пазара ! Ще чакам с нетърпение след 300-400км градско да споделиш за вибрации след като я мапнем пак
                                F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                                Коментар

                                Working...
                                X