Колеги мисля че тук и сега е момента да попитам какво мислите за тези симптоми на моя съединител на 2.4 жтд( колата е с ремап). Педала на съединителя е много твърд , но това е само един незначителен проблем. Проблема е че ако се наложи колата да тръгне рязко на светофар това е почти невъзможно, защото когато подам повече газ на 1-ва и 2-ра предавка оборотомера почти веднага се заковава на ограничител. Тук е момента да отбележа, че по тази причина колата много трудно и за малко може да избуксува на сух асфалт. Дотук всички факти ми говорят за боксуващ съединител , но след като мина на 3-та предавка всичките проблеми изчезват . Опитах да я накарам да избуксува на 3-4 и 5-та предавка , като и подавам пълна газ на към 1700 об. и така до към 3500об . При този тест няма никакви признаци на приплъзване , същия тест направен на 2-ра предавка е гарантира рязко покачване на оборотите до ограничител без необходимата динамика. Надявам се някой да може да ми каже на какво се дължи това. Започвам да имам съмнение че е възможно маркуча между помпата на съединителя и цилиндърчето на скоростната кутия да се е разложило и отвора да му се е намалил. В следствие на което когато отпускам съединителя по - рязко , на практика той още да не е напълно зацепен когато аз го натоварвам на 100%.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Съединител: буксуване/плъзгане, малко теория.....
Collapse
X
-
emzo написа:А при това плъзгане , мирише ли яко на феродо ?Защото ако не мирише може да е омаслен, но пък тогава и на другите предавки ще го прави.И последното, което ме интересува, при потегляне на полусъединител, без никаква газ, колата тресе ли се ?
Коментар
-
Така...първо се извинявам, че изобщо пиша тук защото съм с 1.9 жтд пунто...до сега четох какво сте писали и искам да сподела моя проблем, който е подобен. Преди 2-3 месеца ми направи тоя номер както си карах оборотите започнаха да се дигат а скоростта почти не...оставих я през нощта и на другия ден беше както преди. Преди 2 дни ми го направи същия номер обаче тогава се заслушах, че турбото не се пуска изобщо...Когато стане тва нито мерише на феродо нито педала ми е твърд. Интересно ми е защо го прави тва нещо на моменти (през 2-3 месеца) и като я остава на другия ден и няма нищо?Конете продават колата...въртящият момент печели съзтезания ! Fiat Punto 1.9 JTD
Коментар
-
И така, приказката започна.Днес в 9 часа при Георги Линчев от Пловдив започнахме да лекуваме плъзгането/боксуването на моя съединител на 3-та, 4-та и 5-та предавка. След демонтирането на скоростната кутия и съединителя се установи, че новият ми маховик е в перфектно състояние и не е мръднал. Феродовия диск и лагера също са като нови. Притискателят също изглежда като нов. За съжаление обаче изтествахме силата на пружините на притискателя и се оказа, че са поомекнали. Вероятно на стоков автомобил проблемът с буксуването на съединителя би се проявил само при натоварена кола, но при мен се проявява и само с един водач. Така че тръгнахме по магазините. В Александър Ауто ни предложиха оригинален съединител Fiat by Valeo със син стикер и номер на притискателя 284673, а номерът на притискателя, който ми е бил монтиран преди 2 години е 791678. Въпреки, че изглеждаше доста истински този комплект, а и пружините му изискваха значително повече сила, за да се сгънат, аз съм скептично настроен към него и продължихме към следващия магазин. Там ни предложиха някакъв оригинален комплект, който не беше наличен в момента и ставаше само с поръчка. Освен него ни предложиха и някакъв италиански съединител CO.ME, за който не бях чувал никога, на на който пружините не можахме въобще да сгънем. Предполагам, че този комплект щеше да издържи доста повече нютонметри, обаче не беше ясно колко дълго ще издържи преди да омекне и реших да не рискувам. В крайна сметка съм си поръчал съединител комплект на LuK и го очаквам утре преди обед, за да продължим със сглобяването на колата.Очаквам въпроси и коментари, а снимки поствам по-долу.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар