Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съединител: буксуване/плъзгане, малко теория.....

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    emzo написа:
    Значи излиза, че всички стигаме до единодушно мнение, че проблема е конкретно в демпферния маховик ?
    Моето мнение е твърдо-ДА!

    Коментар


      #47
      Stefan Hadjov написа:
      Airfan написа:
      На какво може да се дължи вибрацията - на износване на маховика, на приплъзване на съединителя, друго.
      Вибрация при буксуване на съединителя не може да имаш.Вибрация се получава само от лошо гасене/демфане/на натоварванията.Колите с хидротрансформатор буксуват най много при натоварване,но поемането е плавно като параход-нулеви вибрации винаги и всякога.Вибрации се получава,точно обратното,когато зацепването на съединителя е толкова добро,че не може вибрацията да премине в преплъзване.Премине л няма да се усеща вибрация,а само буксуване.
      Добре, казано с думи прости - от какво вибрира? От тампон на двигателя може ли да вибрира?

      Коментар


        #48
        Stefan Hadjov написа:
        emzo написа:
        Значи излиза, че всички стигаме до единодушно мнение, че проблема е конкретно в демпферния маховик ?
        Моето мнение е твърдо-ДА!
        Ясно.Сега ми идват 2 идеи на ум:1. Нещо често срещано при VAG.Dual Mass Flywheel to Solid Conversion Kit.2. Монтаж на маховик и съединител от Стило
        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

        Коментар


          #49
          Airfan написа:
          Stefan Hadjov написа:
          Airfan написа:
          На какво може да се дължи вибрацията - на износване на маховика, на приплъзване на съединителя, друго.
          Вибрация при буксуване на съединителя не може да имаш.Вибрация се получава само от лошо гасене/демфане/на натоварванията.Колите с хидротрансформатор буксуват най много при натоварване,но поемането е плавно като параход-нулеви вибрации винаги и всякога.Вибрации се получава,точно обратното,когато зацепването на съединителя е толкова добро,че не може вибрацията да премине в преплъзване.Премине л няма да се усеща вибрация,а само буксуване.
          Добре, казано с думи прости - от какво вибрира? От тампон на двигателя може ли да вибрира?
          От тампон на двигателя може да имаш само вибрация с определена частота предавана на купето,ск лост,волан или нещо подобно.Вибрация в задвижването на колелата/колата да тресе напред назад цялата/може да имаш само ако демфера на трансмисията/демфмах+демфсъед/ е набран до край и не може повече да гаси натоварванията на трансмисията в резултат на предавания върт момент.Не забравяйте че при тези ниски честоти на въртене и предаван голям момент на коляновия вал, ъгловата му скорост на движение не е равномерна а е пулсираща.За това се правят демферите.BMW има освен демфмах+демфдиск и едно голямо гумено каре на карданния вал с оглед подпомагане демфането на променливите натоварвния с голям момент.

          Коментар


            #50
            Stefan Hadjov написа:
            Airfan написа:
            Stefan Hadjov написа:
            Airfan написа:
            На какво може да се дължи вибрацията - на износване на маховика, на приплъзване на съединителя, друго.
            Вибрация при буксуване на съединителя не може да имаш.Вибрация се получава само от лошо гасене/демфане/на натоварванията.Колите с хидротрансформатор буксуват най много при натоварване,но поемането е плавно като параход-нулеви вибрации винаги и всякога.Вибрации се получава,точно обратното,когато зацепването на съединителя е толкова добро,че не може вибрацията да премине в преплъзване.Премине л няма да се усеща вибрация,а само буксуване.
            Добре, казано с думи прости - от какво вибрира? От тампон на двигателя може ли да вибрира?
            От тампон на двигателя може да имаш само вибрация с определена частота предавана на купето,ск лост,волан или нещо подобно.Вибрация в задвижването на колелата/колата да тресе напред назад цялата/може да имаш само ако демфера на трансмисията/демфмах+демфсъед/ е набран до край и не може повече да гаси натоварванията на трансмисията в резултат на предавания върт момент.Не забравяйте че при тези ниски честоти на въртене и предаван голям момент на коляновия вал, ъгловата му скорост на движение не е равномерна а е пулсираща.За това се правят демферите.BMW има освен демфмах+демфдиск и едно голямо гумено каре на карданния вал с оглед подпомагане демфането на променливите натоварвния с голям момент.
            Искам да уточня, че не става дума за придърпване или лашкане напред назад, а за високочестотни вибрации, които се усещат във волана най-вече.

            Коментар


              #51
              emzo написа:
              Stefan Hadjov написа:
              emzo написа:
              Значи излиза, че всички стигаме до единодушно мнение, че проблема е конкретно в демпферния маховик ?
              Моето мнение е твърдо-ДА!
              Ясно.Сега ми идват 2 идеи на ум:1. Нещо често срещано при VAG.Dual Mass Flywheel to Solid Conversion Kit.2. Монтаж на маховик и съединител от Стило
              Работи се по този въпрос.Налага се преработка малко на Стиловата механика и на двете части.

              Коментар


                #52
                Airfan написа:
                Stefan Hadjov написа:
                Airfan написа:
                Stefan Hadjov написа:
                Airfan написа:
                На какво може да се дължи вибрацията - на износване на маховика, на приплъзване на съединителя, друго.
                Вибрация при буксуване на съединителя не може да имаш.Вибрация се получава само от лошо гасене/демфане/на натоварванията.Колите с хидротрансформатор буксуват най много при натоварване,но поемането е плавно като параход-нулеви вибрации винаги и всякога.Вибрации се получава,точно обратното,когато зацепването на съединителя е толкова добро,че не може вибрацията да премине в преплъзване.Премине л няма да се усеща вибрация,а само буксуване.
                Добре, казано с думи прости - от какво вибрира? От тампон на двигателя може ли да вибрира?
                От тампон на двигателя може да имаш само вибрация с определена частота предавана на купето,ск лост,волан или нещо подобно.Вибрация в задвижването на колелата/колата да тресе напред назад цялата/може да имаш само ако демфера на трансмисията/демфмах+демфсъед/ е набран до край и не може повече да гаси натоварванията на трансмисията в резултат на предавания върт момент.Не забравяйте че при тези ниски честоти на въртене и предаван голям момент на коляновия вал, ъгловата му скорост на движение не е равномерна а е пулсираща.За това се правят демферите.BMW има освен демфмах+демфдиск и едно голямо гумено каре на карданния вал с оглед подпомагане демфането на променливите натоварвния с голям момент.
                Искам да уточня, че не става дума за придърпване или лашкане напред назад, а за високочестотни вибрации, които се усещат във волана най-вече.
                Ако са в оборотите на макс.върт момент и при пълно натоварване,идва от демфера.Забрави за буксуване на съединител.Буксуване и вибрации на волана-никога!

                Коментар


                  #53
                  А на място като форсираш дали имаш някакви тресения/вибрации Аз при мен мога на моменти да предизвикам въпросните вибрации и на място между 1500-2000об/м Когато имам и придърпването при 1200-1500 об/м също мога на място да предизвикам прекъсване на двигателя. Онзи ден за пореден път си взех дюзите от ремонт и сега вече няма прекъсване/лашкане при по ниските обороти (да чукана на дърво, че ми писна от тия дюзи ) но въпросното треперене на скоростният лост си го има и там ме увериха на 100% че не е от прекъсване на някоя дюза. Аз лично си мисля, че при мен в тези обороти се получава някакъв де баланс и затова започват вибрациите. Мисля така защото го имам и на място въпросното треперене.

                  Коментар


                    #54
                    Чаве, нищо лично, но още в началото написах, че темата обхваща конкретно JTD100/105 моторите.Но нищо ! Заради теб и твоите вибрации/дюзи/дисбаланси , ще го напиша пак:Темата е за 1.9 JTD100/105.Ти приятелю, си съвсем друга песен...............................Няма нужда от подобни провокации. Модераторски екип на fiat-bg.org
                    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                    Коментар


                      #55
                      chaveto написа:
                      ........... но въпросното треперене на скоростният лост си го има и там ме увериха на 100% че не е от прекъсване на някоя дюза. Аз лично си мисля, че при мен в тези обороти се получава някакъв де баланс и затова започват вибрациите. Мисля така защото го имам и на място въпросното треперене.
                      А аз мисля че въпросното вибриране при теб не е нито от дюзи, нито от дисбаланс,ами си идва от тампони на двигателя.Щом го имаш и на празен ход на място.

                      Коментар


                        #56
                        А варианта:Solid маховик от HGT (който не е демпферен) + съединител от ХГТ (феродовия е с пружини, а на JTD e без).
                        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                        Коментар


                          #57
                          emzo написа:
                          А варианта:Solid маховик от HGT (който не е демпферен) + съединител от ХГТ (феродовия е с пружини, а на JTD e без).
                          Аз лично на този въпрос не мога да отговоря убедително,защото нямам впечатления.Само мога да предполагам че без демфер на маховика при ЖТД не може да мине.Демфер на феродовия диск е недостатъчно.Имай пред вид, че вече и на 1,6/16V на Стило маховика е демферен.А при 1500 об има два пъти по нисък момент от твоя.Максималния му е при 4000об-145 Нм.

                          Коментар


                            #58
                            chaveto написа:
                            Диагнозата е, че се износва феродото и пружините (на притиска тела) започват да работят по друг начин и затова не може да е както трябва. Може да се получи с натягане на жилото ако имаш само голям празен ход на педала. Ако нямаш ход и започнеш да натягаш ще замине лагера. Като цяло си трябва оглед за да се види дали не е и от друго място проблема.
                            Преди време мисля, че педала на съединителя и спирачките бяха на една линия. Сега този на съединителя е с около сантиметър по-хлътнал. Странното е, че като се шофира по-дълго време и особено в задръствания превключването на скоростите се превръща в магия... Ще опитам малко да натегна жилото, но май е добре да си заделям и парички за съединител...
                            Frontera Sport, X20SE март 1998

                            Коментар


                              #59
                              Назаем от Дизел Клуб-а ®:
                              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                              Коментар


                                #60
                                Моя съединител плъзга вече, а е едва на 25 000 км. В близките седмици ще го сменям с друг и повече Валео в моя кола дори и чистачки няма да сложа.

                                Коментар

                                Working...
                                X