Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съединител: буксуване/плъзгане, малко теория.....

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Съединител: буксуване/плъзгане, малко теория.....

    Темата обхваща конкретно JTD100/105 моторите.Нека да изясним някои неща.Плъзгане - феродовия диск се "пързаля" по повърхността на маховика, оборотите се покачват бързо, колата не ускорява. Правилно ли е ?Какво е тогава определението за буксуване ?Маховик. При ускорение, маховика е крайно натегнато положение. Така ли е ?Имам още въпроси, но да получа отговорите на тези.
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    #2
    Re: Съединител: буксуване/плъзгане, малко теория.....

    emzo написа:
    Темата обхваща конкретно JTD100/105 моторите.Нека да изясним някои неща.Плъзгане - феродовия диск се "пързаля" по повърхността на маховика, оборотите се покачват бързо, колата не ускорява. Правилно ли е ?Какво е тогава определението за буксуване ?Маховик. При ускорение, маховика е крайно натегнато положение. Така ли е ?Имам още въпроси, но да получа отговорите на тези.
    Конкретно за всички видове мотори:Буксуване-съединителя не е в състояние да предаде въртящия момент приложен на коляновия вал от двигятеля.Феродовия диск се плъзга по повърхноста на маховика и притискателния диск,оборотите на двигателя нарастват както и шума от двигателя,колата не ускорява.Това е състоянието на буксуващ съединител.При ускорение не е задължително маховика и феродовия диск/ако е с демфер/да е в крайно натегнато положение.Това зависи от приложениоя въртящ момент на маховика при даденото ускорение.Даже и когато се ускорява в обороти на максимален въртящ момент е редно да има известен резерв в крайно възможното натегнато положение на маховика.Това е теоретичната постановка.Дали е така в реално време зависи от ментетата.П.С.Да не би да си усетил при тебе някакъв зачатък на буксуване..След смяна на всичко около съединител и маховик,само това оставаше да се случи.Ама какво да правиш,тези ЖТД са с много голям въртящ момент бе...........А ако го чипнеш,какво става??

    Коментар


      #3
      Не, наред съм, минават ми едни мисли за JTD100/105.A буксуване и плъзгане, да ги разбирам като синоними ли ?
      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

      Коментар


        #4
        emzo написа:
        Не, наред съм, минават ми едни мисли за JTD100/105.A буксуване и плъзгане, да ги разбирам като синоними ли ?
        Според мен - да.

        Коментар


          #5
          Airfan написа:
          emzo написа:
          Не, наред съм, минават ми едни мисли за JTD100/105.A буксуване и плъзгане, да ги разбирам като синоними ли ?
          Според мен - да.
          и аз съм на същото мнение
          Fiat Bravo SX 1.4 12V

          Поставянето на предпазен колан отнема 7 секунди от твоят живот - изживей го целия!
          Шофирайте внимателно! Нека кажем НЕ НА ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА!

          Коментар


            #6
            emzo написа:
            Не, наред съм, минават ми едни мисли за JTD100/105.A буксуване и плъзгане, да ги разбирам като синоними ли ?
            Aми може да се каже почти да.Въпреки че ако сме прецизно точни плъзгане имаме когато едната повърхнина е неподвижна а другата се плъзга по нея.А при буксуването в случая имаме когато и двете повърхнини се движат с различни ъглови скорости в резултат от загуба на сцепление.

            Коментар


              #7
              Добре, а при буксуване, оборотите би следвало пак да се увеличат, но на отскъси (по малко).Понеже диска губи сцепление и точно в този момент, оборотите трябва да скочат.Така ли е ?
              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

              Коментар


                #8
                emzo написа:
                Добре, а при буксуване, оборотите би следвало пак да се увеличат, но на отскъси (по малко).Понеже диска губи сцепление и точно в този момент, оборотите трябва да скочат.Така ли е ?
                Не разбирам какво искаш да кажеш "на откъси".В момента в който се загуби сцеплението между феродовия диск и маховика,той увеличава оборотите си спрямо тези на феродовия диск.Колко рязко ще е изразено това увеличение на оборотите зависи от % загубено сцепление.Ако е съвсем малко оборотите могат да нарастват едва забележимо.Някои даже не могат да го регистрират.Ако загубата на сцепление е по- голямо ,оборотите нарастват по бързо.Ако загубата на сцепление е 100%/един екстремен случай/,то тогава резултата ще бъде все едно няма съединител.Както подадеш газ,веднага ще нарастват и няма да има предаван въртящ момент.

                Коментар


                  #9
                  Ами въпросните двигатели, след ремап имат проблем да кажем в диапазона 1500-2100-2500рпм (зависи от МАР-а), в който диапазон се получават един вибрации.Но в същото време, оборотите се покачват плавно и симетрично със скоростта, в смисъл ускорява си нормално, просто вибрира.Въпроса е дали в този момент се губи сцепление ? То трябва да става да става за милисекунди тази загуба.
                  F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                  Коментар


                    #10
                    Възможно ли е, когато "изпусне" притискателя, а от там и феродовия диск: точно в този момент натегнатите пружини на маховика, рязко да го връщат и след това пак да зацепва, и тн? Така да се получава това вибриране?
                    Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                    Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                    http://www.keepfighting.ms

                    Коментар


                      #11
                      emzo написа:
                      Ами въпросните двигатели, след ремап имат проблем да кажем в диапазона 1500-2100-2500рпм (зависи от МАР-а), в който диапазон се получават един вибрации.Но в същото време, оборотите се покачват плавно и симетрично със скоростта, в смисъл ускорява си нормално, просто вибрира.Въпроса е дали в този момент се губи сцепление ? То трябва да става да става за милисекунди тази загуба.
                      Това са горе долу оборотите при макс. върт.момент,когато точно тук излизат всички кусури на задвижването.Буксуването на съединителя се констатира най лесно,когато да кажем на 3-та скорост се подаде рязко газ и се наблъдава внимателно оборотомера.Ако нарастнат оборотите видимо по бързо от тези адекватни на ускорението в момента,то значи има буксуване.Един път започнало буксуване,не може да се възтанови сцеплението.Трябва да се отнеме газта за да се намали предавания момент.Така като ти го обясняваш проблема,предполагам че не е буксуване,а по скоро проблем в демферите-маховик,феродов диск.При буксуване нормално вибрации не може да има.Тогава задвижването е най плавно.Предполагам нямаш в пред вид вибрации при потегляне на полусъединител.

                      Коментар


                        #12
                        Според мен не може да се получи ту приплъзване ту зацепване. Има вероятност да приплъзне когато се подаде газ, но тогава няма да зацепи докато не се изравнят оборотите или разните сили. Същото е когато буксуваш в снега, гумата приплъзва докато не се достигне дадена скорост за дадени обороти.

                        Коментар


                          #13
                          Именно, увеличаването на оборотите и скоростта е симетрично.Играл съм си да го наблюдавам на Бравото, дори и клипове имам някъде.@chaveto - и аз така расъждавам.При ускорение на ремапната кола, се получват вибрациите, но колата ускорява идеално, а когато оборотите се качат, вибрациите изчезват.
                          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                          Коментар


                            #14
                            Jimy написа:
                            Възможно ли е, когато "изпусне" притискателя, а от там и феродовия диск: точно в този момент натегнатите пружини на маховика, рязко да го връщат и след това пак да зацепва, и тн? Така да се получава това вибриране?
                            Не,не може.Притискателния диск може да изпусне само ако натиснеш педала на съединителя.Друг няма кой да го накара да изпусне.Буксуване настъпва обикновено когато коеф на триене на феродото и натиска от диафрагмената пружина не съответстват на подавания върт.момент от двигателя.Двигателя подава върт моменти и когато нарасне над възможностите на съединителя се получава буксуване,като в момента на буксуване също предава същия върт.момент при който е започнало буксуването-колата не спира да се движи.Така,че нямаме натягане и отпускане на пружините на демфера.

                            Коментар


                              #15
                              emzo написа:
                              При ускорение на ремапната кола, се получват вибрациите, но колата ускорява идеално, а когато оборотите се качат, вибрациите изчезват.
                              Когато оборотите се качът,намалява въртящия момент от двигателя и е нормално да намалеят и вибрациите ,защото кофтия демфер вече е принуден да предава по малък въртящ момент с който успява да се справи.Твоя стар съединител и демфер при малък момент не правеше проблеми.

                              Коментар

                              Working...
                              X