Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    iakvvu написа:
    emzo написа:
    Клапана може да се провери с мултицет.На празен ход дава от 1.6 до 2.0в.При рязко подаване на газ - от 1.9 до 4.9в.При макс. натоварване от 4.1 до 4.9в.
    Абсолютно коректно!!!Няколко пъти прочетох постове в които се твърди че този клапан(това си е соленоид) е или максимално затворен или максимално отворен. emzo много добре е описал напреженията,а това предполага и разлика в дебита на соленоида при различните стойности на управляващите напрежения.Относно проблема при мен...Моят соленоид не беше издал багажа :D При каране из локви и много силен дъжд през отдушника на мембраната на соленоида влиза вода и затруднява движението и.Съответно при подаване на напрежение за корегиране на клапите на турбото,мембраната не реагира адекватно заради капките вода около нея и не може да корегира режима на турбината. Приместих я(без да я сменям),като коригирах и мъркучетата за вакуума в горният край на гърба на водният радиатор.Там е трудно достъпно място за водата и сега работи идеално.Идеята за мястото заимствах от Алфа 156 1.9 JTD.
    Колеги,и двамата допускате съществена грешка.Данните които дава emzo не може да се отнасят за този клапан който обсъждате.Те се отнасят за MAP-сензора,който следи налягането на турбината и дава при необходимост сигнал на контролера за реакция.Малка забележка по изнесените данни:При рязко подаване на газ,никога не може да отчете 4,9 волта-макс 3 волта.Останалите данни са верни.П.С.Този клапан за управление на променливата геометрия се управлява от контролера в резултат на данните от МАП-сензора за който се отнасят изнесените данни.И още едно уточнение:Turbocharger-клапана за който говорите не може да се измери с мултицет,за разлика от МАП-сензора.Той не се управлява с прав ток,а с пулсиращ по принципа на запълването.Може да се измери само с осцилоскоп.Може да се измери и с мултицет за професионална автомобилна диагностика,който има възможност да мери функцията DUTY CYCLE в % на запълване.По същия начин и принцип работи и клапана за ЕЖР-а и измерването му е по същия начин.Отнася се и за двигателя JTD-105.

    Коментар


      #17
      Да, за МАР-a иде реч.Според мен виновника за записването на грешката е точно МАР сензора.И още нещо, Стефане, гледаш инфото от Аутодата, докато аз от ЕСИ троник, който за мен е по-достоверен(уж ...).
      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

      Коментар


        #18
        emzo написа:
        Да, за МАР-a иде реч.Според мен виновника за записването на грешката е точно МАР сензора.И още нещо, Стефане, гледаш инфото от Аутодата, докато аз от ЕСИ троник, който за мен е по-достоверен(уж ...).
        Не ,в случая се уповавам на това което десетократно съм замервал от МАП-а.На празенход при натискане на фултротл никога не можеш да постигнеш това натоварване както ако си на 2500 оборота при пълна газ на някой наклон.Тогава е случая когато може да се приближиш до данни-4,5-4,9 волта.Даже 4,9 почти невъзможно.В случая ЕСИ троник не са прави,а въпреки многото грешки в Аутодата,там много неща са верни.Ако мериш налягането на турбината с манометър,тя никога не достига максималните си стойности при натоварване на място.Само при пълен товар в движение.Аналогично е и за МАП-а.

        Коментар


          #19
          Ok, ти говориш от личен опит, докато аз разчитам на програмата, приемам поправката.
          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

          Коментар


            #20
            Здравейте,както някои колеги писаха така и стана.Отново светна лампата на ДВГ.Това стана като се връщах от Гърция тази събота и неделя.На едно изкачване подадох повече газ и около 3000-3100 оборота компа изпищя и изписа грешката.Направих диагностика на МАФ-сензора както е описал Емзо и всичко е така както трябва.Сега се двуомя дали е ЕЖР-клапана или нещо друго, и си мисля да отида до Пловдив там да я закача на компютър,че явно в Смолян нищо не разбират.А и още нещо преместих миналата седмица ЕЖР-клапана който беше под въздушния филтър над водния радиатор,както беше писал някой колега,че го е взаимствал това от АЛФА156,тъй като и аз се съмнявах да не се мокри там.Това е от мен за сега.Когато открия проблема ще пиша пак.
            Fiat Stilo 2003 1.9JTD 115к.с.

            Коментар


              #21
              Преместил си соленоида за турбото,а не EGR клапана.Трудничко ще ти е да преместиш втория :D Една добавка към проблема дискутирайки го с човек който ремонтира турбини-често срещан проблем за пренадуването е затягането на механиката на турбината,която е в системата за обдухването и(говоря за турбина с променлива геометрия).По неговите думи процедурата е разглобяване на турбината,почистване,някаква настройка и отново монтаж.
              AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
              HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
              Kawasaki ER-6n'2012

              Коментар


                #22
                sunnyasen написа:
                Здравейте,както някои колеги писаха така и стана.Отново светна лампата на ДВГ.Това стана като се връщах от Гърция тази събота и неделя.На едно изкачване подадох повече газ и около 3000-3100 оборота компа изпищя и изписа грешката.Направих диагностика на МАФ-сензора както е описал Емзо и всичко е така както трябва.Сега се двуомя дали е ЕЖР-клапана или нещо друго, и си мисля да отида до Пловдив там да я закача на компютър,че явно в Смолян нищо не разбират.А и още нещо преместих миналата седмица ЕЖР-клапана който беше под въздушния филтър над водния радиатор,както беше писал някой колега,че го е взаимствал това от АЛФА156,тъй като и аз се съмнявах да не се мокри там.Това е от мен за сега.Когато открия проблема ще пиша пак.
                Лопатките на променливата геометрия блокират.Провери дали лоста за регулиране реализира цялия си ход.Това е дежурния проблем на турбините с променлива геометрия.По лекия дефект е да имаш пропуск във вакумите за регулиране на променливата геометрия/пропуск в вакумоводните маркучета или подобно/.

                Коментар


                  #23
                  А къде се намира този ЕЖР клапан,защото четох някъде, че и той се почиства от нагар.По-принцип при тръгване на колата ми пропушва и при изкачване под натоварване също пуши,което според мен не е нормално.А някой знае ли как да тествам соленоида дали работи,защото МАФ-сензора го проверих и със сигурност работи.А това дали работят лопатките за разтоварване на турбината,когато местих соленоида бях разкачил вакуумните мъркучета и пробвах с уста-когато смуквам въздух виждам как лостчето се движи и опъва лапатките,друг е въпроса дали има пълен ход,както е писал колегата по-горе.Но със сигурност не са блокирали.Това е за сега.Благодаря Ви за вниманието!
                  Fiat Stilo 2003 1.9JTD 115к.с.

                  Коментар


                    #24
                    Здравейте колеги,благодаря Ви за "бързия и точен" отговор,но аз вече открих въпросният ЕЖР-клапан.Приятен ден!
                    Fiat Stilo 2003 1.9JTD 115к.с.

                    Коментар


                      #25
                      Колега, не се коси, но въпроса за ЕГР клапана е елементарен, най-малкото ако беше прочел менюала или eLearn щеше да ти стане ясно.Просто малко ни е писнало да повтаряме едно и също нещо
                      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                      Коментар


                        #26
                        ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE-проблема е решен

                        Здравейте колеги!Както каза Христо грешката пак се появи,но с тази разлика,че след известно време, по време на движение изчезва сама.Колата и с този дебитомер не върви.ДНЕС ОБАЧЕ ВЕЧЕ ВЪРВИ и не само върви а направо е ИЗТРЕБИТЕЛ.Искам да споделя как се реши проблема.Днес трябваше да закарам мои близки до Аерогара София.Мой колега с Фиат като разбра,че ще ходя в София ми каза "що не отидеш до Ауто Италия",и аз си запазих час за днес.Преди това бях решил да събера някой лев и когато имам възможност да отскоча до Ямбол в сервиза на Христо,но тъй като така и така щях да ходя до София,реших и там да направя един тест.И така сложих си оригиналният дебитомер и отивам в сервиза.Приемчика ми зададе няколко въпроса и аз накратко му обясних за състоянието на колата,и че грешката е изтрита в Смолян.Взеха колата и ми казаха да изчакам.След 45 минути ми е върнаха готова.Проблема е бил следният-мъркучето на соленоида който взема вакуум от вакуум помпата е бил накъсан отзад зад ДВГ-то,там където не се вижда.На практика турбината въобще не е работила,поне така каза приемчика.И е прав-веднага след като тръгнах усетих тягата на колата,а и над 2000 оборота вече се чува турбината как нагнетява.Каза ми още да си сменя двете мъркучета на соленоида,защото не били оригинални,и когато се прибирам към Смолян да карам на по-високи обороти да обгори нагара в изпускателния колектор.За всичко това платих 32лв.,а онзи "специалист" от "Динекспрес" Пловдив не стига че ми взе 30лв. ами и твърдеше,че дебитомера е за смяна,който струва 200лв.Това е за сега.Поздрави от Родопите!
                        Fiat Stilo 2003 1.9JTD 115к.с.

                        Коментар


                          #27
                          Re: ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE-проблема е решен

                          Здравейте колеги!Аз съм имал същият проблем.Уж беше клапана, но след смяната му лампата си светеше.Оказа се , че по веригата трябва да се смени МАР сензора и след това лампата изгасна.Лошото е ,че сега година по късно отвреме-навреме пак си светва и съм забелязал ,че светва когато намалям скороста (съответно падат оборотите).

                          Коментар

                          Working...
                          X