Току що направих диагностика с Виса на един мой приятел и изкочиха няколко неща. Преполагам повечето са стари грешки - грешка Crank нещо си, грешка TP Sensor, и най-притеснителната Fuel Rail Pressure. Проблемът е такъв - на празен ход на място колата се изрязва без проблем, но хвърля страшни чернилки през ауспуха. При потегляне с много газ колата забива муцуна и изгасва и последващото палене е доста трудно даже се налага да я теглим с въже. При изчистване на грешките пробвахме да запалим и не успяхме, но не се появиха нови. След като запалихме колата пак я вързахме към компютъра и изкочи Fuel Rail Pressure. Сигналната лампа за грешка в горивната система свети самоволно - когато си поиска. Надявам се проблемът да е в някой инжектор, че ремонта на горивна помпа струва доста. Моля за мнения и препоръки.ПП: Дано не съм дублирал някоя тема, помъчих се да нямеря подобна, но не отделих особено време за това, пък и рядко посещавам раздел дизели.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с гориво нагнетателна помпа Браво JTD105
Collapse
X
-
Ми,колега не знам колко струва ремонта на горивната помпа(сигурно имаш предвид помпата за високо налягане) но цената на 1 инжектор за този двигател струва около 1000 лв в БГ.Така сега по проблема.Явно налягането в рейла е ниско(недостатъчно).Като сте й правили диагностика трябваше да видите какво е налягането в рейла.На празен ход трябва да е някъде около 300 бара.Като подавате газ трябва да се увеличава.Макс възможното налягане е около 1350 бара,но на празен ход едва ли е постижимо.Но едни 600-700 бара на празен ход при 4000-4500 оборота би трябвало да са постижими.За мен причините за ниско налягане в рейла са две:проблем с горивната помпа(в резервоара) и проблем с помпата за високо налягане.Така че се насочете към тях.Но на първо време я закачете пак и вижте какво налягане прави на празен ход,а може и под товар в движение(ако не изгасне де).Не съм кой знае колко вещ по дизелите(нищо че карам такъв) но това са моите виждания по въпроса.Дано се включат и другите колеги каращи и разбиращи от JTD-та.Поздрави
-
maskarata написа:Точно така имам предвид помпата за висока налягане.
Коментар
-
maskarata написа:Точно така имам предвид помпата за висока налягане.
Коментар
-
Airfan написа:maskarata написа:Точно така имам предвид помпата за висока налягане.
Коментар
-
maskarata написа:ОК. Ще гледам да повторим утре диагностиката, че днес избързахме пък и беше голям студ навън. Но това което чета не е добре.ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ
Коментар
-
Момчета,всички искате да помогнете с откриването н проблема и това е добре но не мисля че трябва да се отхвърля една теза и да се налага друга.Всички казвате измери налягането на празен ход! То на празен ход винаги е 300бара даже и на трудно палещите.Номера е да се разбере защо трудно пали.С визата може да се наблюдава и това какво е налягането в покой;при подаден контакт с работеща подкачваща помпа(колкото и да вие странно отчита 5 бара);и как се изменя с развъртането на мотора.Това трябва да се види.В крайна сметка заключението ще е пак ниско налягане.От тук на татък идва момента на елиминация на възможностите а те не са безкрай:дюза,регулатор или понпа високо налягане,като последната се поврежда най-трудно.Аз лично съм си изградил точната стртегия за такива случаи и съм се снабдил с необходимите уреди и успявам да локализирам проблема,дори и това да ми коства демонтаж на ГНП-то в крайна сметка.Сигурен съм че по-будните са схванали принципа на действие. Успех!!!
Коментар
-
J T D написа:maskarata написа:ОК. Ще гледам да повторим утре диагностиката, че днес избързахме пък и беше голям студ навън. Но това което чета не е добре.Bravo 1.6 16v 97г. + АГУ
Коментар
-
maskarata написа:Пали така - въртене на място около 10сек. и лека полека се забелязва как оборотите се покачват започва да притриса и запалва. Това е ако изобщо запали в повечето случаи само върти. Колата не е ремапната.
Коментар
-
Повечето колеги са казали от къде може да е проблема, но и аз да кажа. Докато въртиш на стартер и не иска да запали не трябва да имаш никакво връщане на гориво от дюзите. Ако има връщане на гориво трудно вдига налягане в рейла и затова пали трудно. Закачи я на визата или там с каквото я гледаш и докато въртиш гледай какво е налягането, за тези 10сек. Ако не може да вдигне налягане в рейла и от никоя дюза не се губи гориво, ще трябва да се проверят и датчик налягане, регулатор и още някой други неща. Лично аз бих започнал с тази проверка.
Коментар
-
Значи да поясня не е моя колата и не на разположение в момента надявам се следобед пак да ми я докарат за да я качим на компа. И топла и студена почти е невъзможно да се запали, при дърпане пали веднага. След като запали трябва да се кара с постепенно натискане на педала, при рязко натискане веднага забива муцуната и изгасва.Bravo 1.6 16v 97г. + АГУ
Коментар
-
Стига сте си чесали езиците тук във форума ами вземете и извършете няколко измервания зада се локализира проблема.От ясно по-ясно е че налягането е ниско,защо е въпроса.Като жокер при трудно такова палене ползвай старт спрей,помага за допълнително равъртане на мотора и по тоя начин улеснява вдигането на налягане и паленето.Това да се ползва само в екстрени ситуации (в никакъв случай не е решение на проблема).Успех!!! п.с.При Христо в магазина регулатора е на 240 лв. нов!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар