Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с гориво нагнетателна помпа Браво JTD105

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с гориво нагнетателна помпа Браво JTD105

    Току що направих диагностика с Виса на един мой приятел и изкочиха няколко неща. Преполагам повечето са стари грешки - грешка Crank нещо си, грешка TP Sensor, и най-притеснителната Fuel Rail Pressure. Проблемът е такъв - на празен ход на място колата се изрязва без проблем, но хвърля страшни чернилки през ауспуха. При потегляне с много газ колата забива муцуна и изгасва и последващото палене е доста трудно даже се налага да я теглим с въже. При изчистване на грешките пробвахме да запалим и не успяхме, но не се появиха нови. След като запалихме колата пак я вързахме към компютъра и изкочи Fuel Rail Pressure. Сигналната лампа за грешка в горивната система свети самоволно - когато си поиска. Надявам се проблемът да е в някой инжектор, че ремонта на горивна помпа струва доста. Моля за мнения и препоръки.ПП: Дано не съм дублирал някоя тема, помъчих се да нямеря подобна, но не отделих особено време за това, пък и рядко посещавам раздел дизели.
    Bravo 1.6 16v 97г. + АГУ

    #2
    Ми,колега не знам колко струва ремонта на горивната помпа(сигурно имаш предвид помпата за високо налягане) но цената на 1 инжектор за този двигател струва около 1000 лв в БГ.Така сега по проблема.Явно налягането в рейла е ниско(недостатъчно).Като сте й правили диагностика трябваше да видите какво е налягането в рейла.На празен ход трябва да е някъде около 300 бара.Като подавате газ трябва да се увеличава.Макс възможното налягане е около 1350 бара,но на празен ход едва ли е постижимо.Но едни 600-700 бара на празен ход при 4000-4500 оборота би трябвало да са постижими.За мен причините за ниско налягане в рейла са две:проблем с горивната помпа(в резервоара) и проблем с помпата за високо налягане.Така че се насочете към тях.Но на първо време я закачете пак и вижте какво налягане прави на празен ход,а може и под товар в движение(ако не изгасне де).Не съм кой знае колко вещ по дизелите(нищо че карам такъв) но това са моите виждания по въпроса.Дано се включат и другите колеги каращи и разбиращи от JTD-та.Поздрави

    Коментар


      #3
      Точно така имам предвид помпата за висока налягане.
      Bravo 1.6 16v 97г. + АГУ

      Коментар


        #4
        maskarata написа:
        Точно така имам предвид помпата за висока налягане.
        Не е от дюзите, не се занимавай. Не е и от регулатора, щото тогава грешката е Fuel Pressure Regulator. Проблемът ти е помпата - иска ремонтче струващо 300-500 лв или взимаш помпа втора цедка и се молиш да е в добро състояние. Виж на диагностиката в проценти стойността на регулатора на празен ход и при форсиране. Сподели как се променя тук във форума.

        Коментар


          #5
          ОК. Ще гледам да повторим утре диагностиката, че днес избързахме пък и беше голям студ навън. Но това което чета не е добре.
          Bravo 1.6 16v 97г. + АГУ

          Коментар


            #6
            maskarata написа:
            Точно така имам предвид помпата за висока налягане.
            За да разбереш какво е налягането в Рейла,трябва да измериш какво дава сензора за налягането към него.С прост мултицет мериш какво напрежение излиза от сигналния му проводник от самия куплунг.Той е с три проводника-на единия имаш+5в,на другия -5в и третия е сигнален на който се мени напрежението.При контактен ключ на On трябва да ти даде 0,5в,при празен ход 1,2-1,4в,при 3000 об 2,0-2,2в.Когато въртиш на стартер трябва да имаш минимум 1волт.

            Коментар


              #7
              Airfan написа:
              maskarata написа:
              Точно така имам предвид помпата за висока налягане.
              Не е от дюзите, не се занимавай. Не е и от регулатора, щото тогава грешката е Fuel Pressure Regulator. Проблемът ти е помпата - иска ремонтче струващо 300-500 лв или взимаш помпа втора цедка и се молиш да е в добро състояние. Виж на диагностиката в проценти стойността на регулатора на празен ход и при форсиране. Сподели как се променя тук във форума.
              В първия пост му е дало грешка Fuel Rail Pressure.Първата работа е да измери и установи дали е верно това,и ако е верно почва да търси причината.Ако не е верно,търси причината другаде.

              Коментар


                #8
                maskarata написа:
                ОК. Ще гледам да повторим утре диагностиката, че днес избързахме пък и беше голям студ навън. Но това което чета не е добре.
                Ако си от ПЛД се обади,да е погледнем!Един въпрос но гледай да отговориш възможно най точно!Когато загасне колата,си написъл,че трудно пали!Обясни как по точно пали,и дали пали само на дърпане,защото ако пали трудно на страртер може проблема да се окаже от друго нещо,което имам в предвид!Погледни с визата колко е налягането на празех ход в рейла,и при натоварен мотор!Колата ремапната ли е?
                ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ

                Коментар


                  #9
                  Момчета,всички искате да помогнете с откриването н проблема и това е добре но не мисля че трябва да се отхвърля една теза и да се налага друга.Всички казвате измери налягането на празен ход! То на празен ход винаги е 300бара даже и на трудно палещите.Номера е да се разбере защо трудно пали.С визата може да се наблюдава и това какво е налягането в покой;при подаден контакт с работеща подкачваща помпа(колкото и да вие странно отчита 5 бара);и как се изменя с развъртането на мотора.Това трябва да се види.В крайна сметка заключението ще е пак ниско налягане.От тук на татък идва момента на елиминация на възможностите а те не са безкрай:дюза,регулатор или понпа високо налягане,като последната се поврежда най-трудно.Аз лично съм си изградил точната стртегия за такива случаи и съм се снабдил с необходимите уреди и успявам да локализирам проблема,дори и това да ми коства демонтаж на ГНП-то в крайна сметка.Сигурен съм че по-будните са схванали принципа на действие. Успех!!!

                  Коментар


                    #10
                    J T D написа:
                    maskarata написа:
                    ОК. Ще гледам да повторим утре диагностиката, че днес избързахме пък и беше голям студ навън. Но това което чета не е добре.
                    Ако си от ПЛД се обади,да е погледнем!Един въпрос но гледай да отговориш възможно най точно!Когато загасне колата,си написъл,че трудно пали!Обясни как по точно пали,и дали пали само на дърпане,защото ако пали трудно на страртер може проблема да се окаже от друго нещо,което имам в предвид!Погледни с визата колко е налягането на празех ход в рейла,и при натоварен мотор!Колата ремапната ли е?
                    Пали така - въртене на място около 10сек. и лека полека се забелязва как оборотите се покачват започва да притриса и запалва. Това е ако изобщо запали в повечето случаи само върти. Колата не е ремапната.
                    Bravo 1.6 16v 97г. + АГУ

                    Коментар


                      #11
                      maskarata написа:
                      Пали така - въртене на място около 10сек. и лека полека се забелязва как оборотите се покачват започва да притриса и запалва. Това е ако изобщо запали в повечето случаи само върти. Колата не е ремапната.
                      Опиши как пали студена и как пали топла.И след като запали студена започва ли да си работи нормално с подаване на газ.С дърпане запалва ли веднага.

                      Коментар


                        #12
                        Повечето колеги са казали от къде може да е проблема, но и аз да кажа. Докато въртиш на стартер и не иска да запали не трябва да имаш никакво връщане на гориво от дюзите. Ако има връщане на гориво трудно вдига налягане в рейла и затова пали трудно. Закачи я на визата или там с каквото я гледаш и докато въртиш гледай какво е налягането, за тези 10сек. Ако не може да вдигне налягане в рейла и от никоя дюза не се губи гориво, ще трябва да се проверят и датчик налягане, регулатор и още някой други неща. Лично аз бих започнал с тази проверка.

                        Коментар


                          #13
                          Значи да поясня не е моя колата и не на разположение в момента надявам се следобед пак да ми я докарат за да я качим на компа. И топла и студена почти е невъзможно да се запали, при дърпане пали веднага. След като запали трябва да се кара с постепенно натискане на педала, при рязко натискане веднага забива муцуната и изгасва.
                          Bravo 1.6 16v 97г. + АГУ

                          Коментар


                            #14
                            При изрядна горивна система, при въртенето на стартер не излиза нафта(обратна) от дюзите
                            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                            Коментар


                              #15
                              Стига сте си чесали езиците тук във форума ами вземете и извършете няколко измервания зада се локализира проблема.От ясно по-ясно е че налягането е ниско,защо е въпроса.Като жокер при трудно такова палене ползвай старт спрей,помага за допълнително равъртане на мотора и по тоя начин улеснява вдигането на налягане и паленето.Това да се ползва само в екстрени ситуации (в никакъв случай не е решение на проблема).Успех!!! п.с.При Христо в магазина регулатора е на 240 лв. нов!

                              Коментар

                              Working...
                              X