Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ефективност на дизеловият мотор през зимата и лятото?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Като лаик и аз предполагам, че при всички положения въздухът се затопля преди да влезе в цилиндрите, но все пак зависи от каква температура тръгва да се топли. Т.е. на теория вероятно би трябвало да има разлика между летни и зимни условия, нещо като естествена технология multiair през зимата На практика, обаче, поне при мен, не съм забелязвал никога нищо - и на топло и на студено колата дърпа яко и двигателят не се замисля изобщо.
    She was only a whisky maker but he loved her still.

    Коментар


      #17
      Stefan Hadjov написа:
      ilko-gd написа:
      За това има МАР датчик, за да може да го мерим това атмосферно налягане също да правим корекции на сместа.
      Ами ти като нямаш МАП-сензор как става номера с компенсацията на атмосферното налягане.
      Ми не става за съжаление, от БОШ са си измислили тяхен някакъв алгоритъм за измерване на количеството въздух постъпващо в мотора в зависимост от положението на дроселовата клапа. Заместват датчика с алгоритъм - все едно като изключиш буксата на температурният датчик за инжекциона, колата пак си пали и си върви, но тази температура вече се "предполага" каква е по показанията на други датчици - в случая пак по алгоритъм я изчислява от показанията на датчика за температурата на входящия въздух, от колко време е запалена колата и т.н.
      Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
      Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

      Коментар


        #18
        ilko-gd написа:
        Stefan Hadjov написа:
        ilko-gd написа:
        За това има МАР датчик, за да може да го мерим това атмосферно налягане също да правим корекции на сместа.
        Ами ти като нямаш МАП-сензор как става номера с компенсацията на атмосферното налягане.
        Ми не става за съжаление, от БОШ са си измислили тяхен някакъв алгоритъм за измерване на количеството въздух постъпващо в мотора в зависимост от положението на дроселовата клапа. Заместват датчика с алгоритъм - все едно като изключиш буксата на температурният датчик за инжекциона, колата пак си пали и си върви, но тази температура вече се "предполага" каква е по показанията на други датчици - в случая пак по алгоритъм я изчислява от показанията на датчика за температурата на входящия въздух, от колко време е запалена колата и т.н.
        JTD105 няма дроселова клапа или поне аз незнам къде би могла да се намира.

        Коментар


          #19
          Няма, да .
          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

          Коментар


            #20
            Lane Staley написа:
            А това означава, че при почти всякаква температура на околната среда имаш сходно пълнене на двигателя.
            E точно това не може да означава.Имаш МАП-сензор,който отчита различно налягане при различни температури във всмукателния тракт и си прави съответните корекции.Освен това пълненето не е само функция от температурата,но и от различните режими на двигателя.Топлия въздух е лек и прави по-малко налягане,хладния е тежък и налягането е повече,разглеждано при еднакви обеми.А обемите на всмукателния тракт са постоянни.

            Коментар


              #21
              emzo написа:
              Няма, да .
              Ти обаче имаш.И ЖТД 100 и 110 и 120 също имат.

              Коментар


                #22
                ilko-gd написа:
                Stefan Hadjov написа:
                ilko-gd написа:
                За това има МАР датчик, за да може да го мерим това атмосферно налягане също да правим корекции на сместа.
                Ами ти като нямаш МАП-сензор как става номера с компенсацията на атмосферното налягане.
                Ми не става за съжаление, от БОШ са си измислили тяхен някакъв алгоритъм за измерване на количеството въздух постъпващо в мотора в зависимост от положението на дроселовата клапа.
                Става,става и то перфектно.Може ли да допуснеш че Бошш ще направят нещо,което не става.МАП-а също мери количеството въздух във функция от положението на дроселовата клапа,измервайки налягането във всмукателния тракт.Това е същото както с потенциометъра на Бошш.Корекцията от влиянието на атмосферното налягане при Бошш е възложено на Ламбда-сондата,което е по-бързо и по-качествено.Като се качиш на Алеко,въздуха е по-рядък и веднага Ламбдата отчита по богата смес и прави корекция в рамките на 50 mS.Като отидеш на морето въздуха е с по голямо налягане и Ламбдата отчита бедна смес и веднага корекцията е извършена.

                Коментар


                  #23
                  Stefan Hadjov написа:
                  Lane Staley написа:
                  А това означава, че при почти всякаква температура на околната среда имаш сходно пълнене на двигателя.
                  E точно това не може да означава.Имаш МАП-сензор,който отчита различно налягане при различни температури във всмукателния тракт и си прави съответните корекции.Освен това пълненето не е само функция от температурата,но и от различните режими на двигателя.Топлия въздух е лек и прави по-малко налягане,хладния е тежък и налягането е повече,разглеждано при еднакви обеми.А обемите на всмукателния тракт са постоянни.
                  И с каква цел прави корекциите? Нали именно за да работи в оптимален режим? А оптималния режим е един - следователно всички корекции се правят с цел пълненето да е еднакво.Иначе смисъл от тях йок.
                  like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                  Коментар


                    #24
                    Lane Staley тук говорим не че няма да е оптимална сместа, ами че при по-студен въздух той е по-богат на кислород. Нещо подобно като при турбината - с нея вкарваме повече въздух в мотора и съответно пускаме и повече гориво, като пак горивото е функция на въздуха - зависи от него, а не обратното. Така и като вкарваме по-студен въздух в мотора, който си е с фиксиран обем постъпва повече кислород.Това е и едната функция на азотните системи - да охладят въздуха в колектора и при повишаване на налягането азотното съединение се разпада и кислородните атоми в него стават самостоятелни, това също прави по-богата на кислород сместа.
                    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                    Коментар


                      #25
                      Опитвам се да ви обясня, че компютърът взема всичко това предвид и контролира сместа чрез количеството подавано гориво и се стреми тя да е оптимална. Което означава, че различната мощност е по-скоро внушение. Надали някой би могъл да усети 5% разлика в мощността.
                      like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                      Коментар


                        #26
                        reter написа:
                        Изписал си 1 лист с обяснения, а обяснението е толкова просто: Студения въздух е по богат на кислород. Сместа на колата ти е от бензин/дизел и кислород. Естествено тогава, че ще има разлика
                        Ако само кислорода е причината то тогава може да се пуска в смукателния колектор след турбото по мало чист кислород от този в малките бутилки за заваряване с оксижен !Ще има ефекта както при "НИТРО" само че трябва да се дозира много точно иначе колата ще излети ама за кратко!
                        LANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.

                        Коментар


                          #27
                          Наистина може да влиза повече когато е студено, но цялата съвкупност от датчици трябва да може да разбере това и както по нагоре се каза да се направи корекция на подаваното гориво за да е точна сместа, но има и нещо друго. При мен ЕГР-а се отваря според количеството въздух. Ако е повече въздуха клапана отваря и ако е по малко въздуха клапана затваря, той почти винаги си е отворен, но според въздуха се определя точния % на неговото отваряне/затваряне. Не мога да кажа на 100% как точно работи, но според мен клапана се опитва винаги в даден режим да направи дадено количество на въздуха който трябва да влезе в двигателя. И според мен дали ще е зимата или лятото ако ЕГР-а работи въздуха ще си е еднакъв. Иначе определено лятото когато тръгвам с мотоциклета на 15-20*С се усеща много повече, че има повече сила от колкото после като стане по топъл въздуха. Не случайно спортните филтри се изкарват навън да минава студен въздух през тях.

                          Коментар


                            #28
                            chaveto това за ЕГР-а е много интересно. Той вкарва изгорели газове и така освен всичко друго и затопля въздуха в колектора.Може би една от целите му е да се поддържа постоянна температура в колектора, в рамките на някакви граници разбира се?
                            Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                            Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                            Коментар


                              #29
                              Според мен той няма за цел да затопля колектора, при мен изгорелите газове преди да влязат в колектора се охлаждат. Единствено връща газовете заради екологията и регулира колко въздух да влиза.

                              Коментар


                                #30
                                Аз моя ЕГР клапан съм го изолирал като съм набутал съчма от лагер в маркучето за вакуум ! По този начин не ми влизат сажди в колектора и има достъп на повече кислород ! Незнам при JTD-то този ЕГР на вакуум ли работи или е електрически! Незнам каква му е ролята освен да спъва двигателя !!! Затова и съм го изолирал!
                                LANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.

                                Коментар

                                Working...
                                X