Като лаик и аз предполагам, че при всички положения въздухът се затопля преди да влезе в цилиндрите, но все пак зависи от каква температура тръгва да се топли. Т.е. на теория вероятно би трябвало да има разлика между летни и зимни условия, нещо като естествена технология multiair през зимата На практика, обаче, поне при мен, не съм забелязвал никога нищо - и на топло и на студено колата дърпа яко и двигателят не се замисля изобщо.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ефективност на дизеловият мотор през зимата и лятото?
Collapse
X
-
Stefan Hadjov написа:ilko-gd написа:За това има МАР датчик, за да може да го мерим това атмосферно налягане също да правим корекции на сместа.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
ilko-gd написа:Stefan Hadjov написа:ilko-gd написа:За това има МАР датчик, за да може да го мерим това атмосферно налягане също да правим корекции на сместа.
Коментар
-
Lane Staley написа:А това означава, че при почти всякаква температура на околната среда имаш сходно пълнене на двигателя.
Коментар
-
ilko-gd написа:Stefan Hadjov написа:ilko-gd написа:За това има МАР датчик, за да може да го мерим това атмосферно налягане също да правим корекции на сместа.
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:Lane Staley написа:А това означава, че при почти всякаква температура на околната среда имаш сходно пълнене на двигателя.like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар
-
Lane Staley тук говорим не че няма да е оптимална сместа, ами че при по-студен въздух той е по-богат на кислород. Нещо подобно като при турбината - с нея вкарваме повече въздух в мотора и съответно пускаме и повече гориво, като пак горивото е функция на въздуха - зависи от него, а не обратното. Така и като вкарваме по-студен въздух в мотора, който си е с фиксиран обем постъпва повече кислород.Това е и едната функция на азотните системи - да охладят въздуха в колектора и при повишаване на налягането азотното съединение се разпада и кислородните атоми в него стават самостоятелни, това също прави по-богата на кислород сместа.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Опитвам се да ви обясня, че компютърът взема всичко това предвид и контролира сместа чрез количеството подавано гориво и се стреми тя да е оптимална. Което означава, че различната мощност е по-скоро внушение. Надали някой би могъл да усети 5% разлика в мощността.like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар
-
reter написа:Изписал си 1 лист с обяснения, а обяснението е толкова просто: Студения въздух е по богат на кислород. Сместа на колата ти е от бензин/дизел и кислород. Естествено тогава, че ще има разликаLANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.
Коментар
-
Наистина може да влиза повече когато е студено, но цялата съвкупност от датчици трябва да може да разбере това и както по нагоре се каза да се направи корекция на подаваното гориво за да е точна сместа, но има и нещо друго. При мен ЕГР-а се отваря според количеството въздух. Ако е повече въздуха клапана отваря и ако е по малко въздуха клапана затваря, той почти винаги си е отворен, но според въздуха се определя точния % на неговото отваряне/затваряне. Не мога да кажа на 100% как точно работи, но според мен клапана се опитва винаги в даден режим да направи дадено количество на въздуха който трябва да влезе в двигателя. И според мен дали ще е зимата или лятото ако ЕГР-а работи въздуха ще си е еднакъв. Иначе определено лятото когато тръгвам с мотоциклета на 15-20*С се усеща много повече, че има повече сила от колкото после като стане по топъл въздуха. Не случайно спортните филтри се изкарват навън да минава студен въздух през тях.
Коментар
-
chaveto това за ЕГР-а е много интересно. Той вкарва изгорели газове и така освен всичко друго и затопля въздуха в колектора.Може би една от целите му е да се поддържа постоянна температура в колектора, в рамките на някакви граници разбира се?Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Аз моя ЕГР клапан съм го изолирал като съм набутал съчма от лагер в маркучето за вакуум ! По този начин не ми влизат сажди в колектора и има достъп на повече кислород ! Незнам при JTD-то този ЕГР на вакуум ли работи или е електрически! Незнам каква му е ролята освен да спъва двигателя !!! Затова и съм го изолирал!LANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар