Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Закупуване на JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Закупуване на JTD

    Колеги,предстои ми закупуване на Марея комби 1.9JTD.С фиатките съм запознат ,личи ми от подписа,но дизела е друга бира за мен.Прочетох и препрочетох всяка тема за закупуване е пр.Трябва да гледам демферната 6шайба,турбина и т.н.Ако може всеки препатил с този мотор,а и колеги с купето уикенд да драснат топ 10 на нередностите.Ще съм благодарен на всяко едно мнение.П.П. Ако един мотор е над 300 000км и експлоатиран подобаващо да очаквам ли лоши неща.Предварително Ви благодаря.
    Fiat Uno 1000 Fire- Fiat Tipo 1.4- Tempra 1.4 i.e. -Bravo-1.6 16v-Мареа-1.9JTD-.Lybra 1.9JTD-Старата любав Мареа-1.9 JTD Fiat Stilo 1.9 jtd MW-powered by Emzo

    #2
    що така се мяташ на големия кораб (не че нещо спрямо мареата, даже ме радват) , какво ще правиш с бравока.... а друг въпрос е защо не идваш на срещите ..... ?
    Citroen Xsara 1.9 TD 90 hp

    ex - Fiat Tempra 1.6 i.e. 75 hp

    Коментар


      #3
      Re: Закупуване на JTD

      kimirai написа:
      П.П. Ако един мотор е над 300 000км и експлоатиран подобаващо да очаквам ли лоши неща.
      Има много теми по въпроса и там всичко в обяснено.Това което не съм срещал като препоръки е да отидеш по-рано там където е колата (преди продаваите) и като дойдат, да поискаш да запалиш колата с откачено захранване към подгревните свещи.Според това как запали колата и как се държи двигателя в първите няколко минути след запалването ще може да направиш сравнително обективана преценка за износването/състоянието на двигателя.
      Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
      http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

      Коментар


        #4
        Едва ли ще му дадат да откачи захранването, просто върти веднага и не чака подгрева, пак е нещо.
        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

        Коментар


          #5
          Да предположим,че търговеца е мой човек и мога да правя каквото си поискам с колата.
          Fiat Uno 1000 Fire- Fiat Tipo 1.4- Tempra 1.4 i.e. -Bravo-1.6 16v-Мареа-1.9JTD-.Lybra 1.9JTD-Старата любав Мареа-1.9 JTD Fiat Stilo 1.9 jtd MW-powered by Emzo

          Коментар


            #6
            SilenceR написа:
            що така се мяташ на големия кораб (не че нещо спрямо мареата, даже ме радват) , какво ще правиш с бравока.... а друг въпрос е защо не идваш на срещите ..... ?
            Бравока ще се продава,а за срещи скоро не ми е оставало време
            Fiat Uno 1000 Fire- Fiat Tipo 1.4- Tempra 1.4 i.e. -Bravo-1.6 16v-Мареа-1.9JTD-.Lybra 1.9JTD-Старата любав Мареа-1.9 JTD Fiat Stilo 1.9 jtd MW-powered by Emzo

            Коментар


              #7
              Мятай се на парахода ако те радва. За двигателя- един и същ е почти на всички- 105 коня. Ако случиш на 110 още по- добре. Досега при мен на параходчето само демпферентна шайба сменях (по сериозно като сумичка) ЖТД 105 е доста добър и др колеги ще го потвърдят. При покупка- турбината не трябва да се чува много, смисъл чува си се но не някакво брутално свирещо; тръгвай без газ-ако не притриса съединитела е ок че са доста парички с тоз демпферентен маховик, следи за динамика- сравнение от 0-100 за 13,5-14 сек. с 3ма души в колата по равно като сменям на 4100 об. Колата трябва да пали от третия оборот на стартера независимо дали си подгрявал или не,тез мотори си палят и без подгрев. И не на последно място виж климатика дали бачка, имай в предвид че ако е по малко от +5 градуса компресора няма да се включи. Това е което се сещам, др. колеги да допълват. Вярвай ЖТД се отблагодарява с прилично вървене и нисък разход. Успех при избора!
              Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
              Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002

              Коментар


                #8
                cokata_23 написа:
                Колата трябва да пали от третия оборот на стартера независимо дали си подгрявал или не,тез мотори си палят и без подгрев. ..
                Е, нека все пак да отчетем и температурните фактори. Щото на -15 ще запали от третия оборот без подгрев на куково лято.
                She was only a whisky maker but he loved her still.

                Коментар


                  #9
                  Аз бих обърнал внимание на 3 неща:1. Тресене при потегляне и за тупкащи звуци при смяна на предавките. Тресе ли, почти сигурно е за смяна на съединител и маховик. Маховика е скъпичък - 600 лв (преди бяха по 1000).2. Гаснене при движение във високите обороти - помпа за високо налягане - ремонтът е около 500 лв (в цената влиза изпитване на стенд).3. Виене от турбото - ремонт ххх до хххх лв за ново. Да не се бърка свистене с виене. За справка - търсене в youtube за broken turbo. Звукът се оприличава на виене на реактивен двигател или прахосмукачка.Всичко друго е лесно за ремонтиране и не е сериозен проблем, според мен. Естествено, не го ворим за кола, която е за основен ремонт.

                  Коментар


                    #10
                    Вчера ходихме да гледаме 2-3 коли.Резултатите:110коня не можа да запали при -5гр с ток от друга кола,джамбазите казаха че била с лятната нафта от италия и затова.Другите две се представиха добре,едната беше с изгоряла под.свещ-след запалване примигва свеща.Не знам защо но при гасене на мотора притриса.От какво може да е.Третата беше най добра като визия и мотор.При нея ми направи впечатлиние,чеслед запалване светва замалко лампата на АВС-а,Колите не сме ги карали просто оглед на място и палене.
                    Fiat Uno 1000 Fire- Fiat Tipo 1.4- Tempra 1.4 i.e. -Bravo-1.6 16v-Мареа-1.9JTD-.Lybra 1.9JTD-Старата любав Мареа-1.9 JTD Fiat Stilo 1.9 jtd MW-powered by Emzo

                    Коментар


                      #11
                      Намери си някой колега с лаптоп и кабели и гледайте, че така малко .... на късмет отива работата.
                      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                      Коментар


                        #12
                        emzo написа:
                        Намери си някой колега с лаптоп и кабели и гледайте, че така малко .... на късмет отива работата.
                        Съжалявам ама нямам такъв хакер
                        Fiat Uno 1000 Fire- Fiat Tipo 1.4- Tempra 1.4 i.e. -Bravo-1.6 16v-Мареа-1.9JTD-.Lybra 1.9JTD-Старата любав Мареа-1.9 JTD Fiat Stilo 1.9 jtd MW-powered by Emzo

                        Коментар


                          #13
                          Като дадеш на контакт е нормално да ти светне АБС или АБС + ръчна и да изгасне/изгаснат малко след запалване. Ако ти светне АБС + ръчна на контакт и след това заедно изгаснят, значи колата е оборудвана с EBD - electronic brakeforce distribution.

                          Коментар


                            #14
                            gantcho написа:
                            cokata_23 написа:
                            Колата трябва да пали от третия оборот на стартера независимо дали си подгрявал или не,тез мотори си палят и без подгрев. ..
                            Е, нека все пак да отчетем и температурните фактори. Щото на -15 ще запали от третия оборот без подгрев на куково лято.
                            Ми незнам колега при теб как е, но при мен подгрева при -12 и при +30 си е един и същ- между 2 и 3 сек и лампата гасне. Аз веднага след изгасването на лампата въртя и паля, ако за 2 сек загрее нещо в цилиндъра при -12 незнам. Според мен цаката е там че и след паленето свещите греят. Относно темата: колега тази 110 коня е супер двигател, поне така се разбра от колегите във форума, но все пак отчитай и външен вид и състояние на салон и т.н, пък и щом не пали оставяй я. Тез истории с лятната нафта ги знаем всички.
                            Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
                            Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002

                            Коментар


                              #15
                              cokata_23 написа:
                              Аз веднага след изгасването на лампата въртя и паля, ако за 2 сек загрее нещо в цилиндъра при -12 незнам. .
                              Целта на подгряването не е толкова да сгрее нещо в самият цилиндър.

                              Коментар

                              Working...
                              X