Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Неизправност в системата за подгревните свещи

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Неизправност в системата за подгревните свещи

    Здравейте колеги,имам някакъв проблем с въпросната система. Когато завъртя ключа лампата за свещите изобщо не свети, или ако светне е за много кратко (1 секунда най-много). Не чувам никакво щракане от релето и тане ли под -5 градуса е адски трудно да запаля.Че имам проблем е ясно, но къде е. Според мен не е в свещите, а по-скоро в релето или бушоните. Имате ли някакви идеи за диагностициране и къде се намира това реле и бушоните .Единия бушон до колкото разбрах е най-горе в ляво в отсека до водача - 7.5А. Другия е 60 ампера и е някъде при двигателя, но къде? А релето?Мерси за помощта!
    Fiat Bravo 1.9 JTD

    #2
    Re: Неизправност в системата за подгревните свещи

    Miraka написа:
    Здравейте колеги,имам някакъв проблем с въпросната система. Когато завъртя ключа лампата за свещите изобщо не свети, или ако светне е за много кратко (1 секунда най-много). Не чувам никакво щракане от релето и тане ли под -5 градуса е адски трудно да запаля.Че имам проблем е ясно, но къде е. Според мен не е в свещите, а по-скоро в релето или бушоните. Имате ли някакви идеи за диагностициране и къде се намира това реле и бушоните .Единия бушон до колкото разбрах е най-горе в ляво в отсека до водача - 7.5А. Другия е 60 ампера и е някъде при двигателя, но къде? А релето?Мерси за помощта!
    Електронното реле за подгряване е в двигателния отсег, а друго което участва във веригата е отдясно, като извадиш жабката се виждат

    Коментар


      #3
      Колега, последно като ти гледах колата грешката беше точно в релето.Вземи един уред и премери свещите, ако са ти здрави и 4те ще дават еднакви стойности.Почни с тях и после сваляй жабката, макар че жабката се сваля по-лесно
      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

      Коментар


        #4
        Забравих да добавя че след 10-20 секунди лампата за свещите на таблото започва да мига (индикира някаква грешка).А в жабката кое от релетата е.. сещам се че бяха 3 или 4 там.
        Fiat Bravo 1.9 JTD

        Коментар


          #5
          Да, мига като има проблем със свещ или с релето, обаче не знам кое точно е релето.Имаше тема тук, ще я потърся.
          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

          Коментар


            #6
            Мисля че тази тема наподобява моя случай: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...%EB%E5Чудя се дали нещата са аналогични при TD100 и JTD?
            Fiat Bravo 1.9 JTD

            Коментар


              #7
              Проблема не е в релето. Проверих му бушона - наред е. Релето си щрака. Освен това забелязах че като завъртя ключа - светлината в плафона намалява. Като релето изключи - се увеличава пак. Значи има консумация поне от една свещ.
              Fiat Bravo 1.9 JTD

              Коментар


                #8
                Miraka написа:
                ... Значи има консумация поне от една свещ.
                Да, всяка свещ консумира 16А или ако двигателя е след 10.1999 год - 17.5 А.Ако има откъде да вземеш токови клещи които мерят прав ток, може да разбереш колко са здравите свещи ... даваш на контакт е след приблизително 5-7 сек. гледаш какво показва уреда.
                Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
                http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

                Коментар


                  #9
                  Токови клещи едва ли ще има къде да ги завре и да хваща кабелите :D Вземи една пробна лампа и виж дали до всяка една свещ идва захранване. Ако до свещите идва захранване ще трябва да сменяш свещи.

                  Коментар


                    #10
                    Вече взех 4 нови свещи.. утре ще ги сложа и ще видим какво ще стане.
                    Fiat Bravo 1.9 JTD

                    Коментар


                      #11
                      Miraka написа:
                      Вече взех 4 нови свещи.. утре ще ги сложа и ще видим какво ще стане.
                      По добре да си измериш консумацията на свещите и тогава да сменяш.Оправяте един мултицет с обхват до 20 А.Възможно е и с токови клещи,но трябва да намериш кой е кабела който тръгва от акумулатора към модула за подгряването.От опит ти казвам че е възможно свещите ти да са здрави,както и на изхода на модула без товар да има захранване,а реално като закачиш свещите чрез буксата нещата да се променят,тоест към свещите да няма напрежение.Тайната се крие в самото реле в модула за подгрева.Извади си само буксата която отива към свещите,измери консумацията на всяка една(трябва да е 11 до 15-16 А,зависи от марката на свещите ти) и ако всичко е наред пак ще коментираме.Ако нещо не е както трябва пак пиши.

                      Коментар


                        #12
                        chaveto написа:
                        Точкови клещи едва ли ще има къде да ги завре и да хваща кабелите :D ...
                        С клещите хващаш кабелите на коя да е от клемите на акумулатора ... Изключваш всичко - фарове, вентилатор/парно, радио и т.н. При даване на контакт, освен свещите, другите консуматори са ЕКУ, помпа в резервоара, ЕКУ АБС и т.н., като общата им консумация е около 3 А ... При положение че свещите консумират 16 - 17.5А, лесно ще разбереш колко са здравите.Не знам да има свещ за JTD, която да консумира 11А ... ако има такова менте, то толкова и ще грее ... Значи ако измериш 19-20 А - имаш само една работеща свещ ...
                        Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
                        http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

                        Коментар


                          #13
                          Skip_01 написа:
                          chaveto написа:
                          Точкови клещи едва ли ще има къде да ги завре и да хваща кабелите :D ...
                          С клещите хващаш кабелите на коя да е от клемите на акумулатора ... Изключваш всичко - фарове, вентилатор/парно, радио и т.н. При даване на контакт, освен свещите, другите консуматори са ЕКУ, помпа в резервоара, ЕКУ АБС и т.н., като общата им консумация е около 3 А ... При положение че свещите консумират 16 - 17.5А, лесно ще разбереш колко са здравите.Не знам да има свещ за JTD, която да консумира 11А ... ако има такова менте, то толкова и ще грее ... Значи ако измериш 19-20 А - имаш само една работеща свещ ...
                          Искра консумират 11А.Ако всяка една свещ консумираше по 16-17,5А,сметни 4 паралелно свързани свещи каква консумация ще имат.Дали ще им стигне предпазителя от 60А,който е на силовият кабел на входа на модула за подгряване???

                          Коментар


                            #14
                            Смених ги с някакви италиянтски POWER. Оказа се че съм бил само с 1 работеща свещ. Сега не дава грешка и пали като пушка, но ще видим как ще се справи в студовете.
                            Fiat Bravo 1.9 JTD

                            Коментар


                              #15
                              KrIv написа:
                              Искра консумират 11А.Ако всяка една свещ консумираше по 16-17,5А,сметни 4 паралелно свързани свещи каква консумация ще имат.Дали ще им стигне предпазителя от 60А,който е на силовият кабел на входа на модула за подгряване???
                              Съгласен със сметката за предпазителя ... В каталога на Искра не дават никакво инфо за мощността или тока. Ако наистина тока им е 11А, не съжалявам че като купувах свещи нямаха Искра ... Иначе тока и мощността на свещите ги дават при напрежение 11 волта ... да не си гледал това число ? Ето ти линк към сайта на BERU за 105JTD:http://www.beru.com/english/produkte...step04Ясно си пише че за колите до октмври 1999 тока е 16 А, а след тази дата се влагат свещи с ток 17.5А. От какъв зор са сменили свещите в с по-мощни ...
                              Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
                              http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

                              Коментар

                              Working...
                              X