Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Относно оборотомера на 1.9 JTD?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Относно оборотомера на 1.9 JTD?

    Въпросът ми колеги е към кой датчик е свързан оборотомера на този модел двигател, защото си мисля че нещо се е цакнал.Преди време ми беше излизала грешка от сорта на "Сигнал фаза/rpm" или нещо подобно и сега понякога като се загледам стрелката на оборотомера трепва надолу до към 500 и след това се връща пак на място, без звукът на двигателя да се променя /оборотите/.Другият ми въпрос е дали ако този датчик е прецакан и изпраща от време на време грешни данни към ЕКУ-то е възможно то да се побърква и да ми мени оборотите на двигателя на празен ход по някакъв начин?
    Fiat Bravo JTD '99

    #2
    Към датчика за позиция на коляновия вал. Обикновено ако е прецакан, е възможно да не може да запалиш.

    Коментар


      #3
      То за паленето нямам проблем да чукна на дърво, другото ми е проблема. А на фазовият датчик на разпределителният вал каква му е ролята?
      Fiat Bravo JTD '99

      Коментар


        #4
        jenti написа:
        То за паленето нямам проблем да чукна на дърво, другото ми е проблема. А на фазовият датчик на разпределителният вал каква му е ролята?
        Лафят си с този на к.вал чрез посредника контролер на двигателя и ти определят момента на щрицването,впръскването... :D

        Коментар


          #5
          KrIv написа:
          jenti написа:
          То за паленето нямам проблем да чукна на дърво, другото ми е проблема. А на фазовият датчик на разпределителният вал каква му е ролята?
          Лафят си с този на к.вал чрез посредника контролер на двигателя и ти определят момента на щрицването,впръскването... :D
          Според мен грешиш Лафи си с ЕКУ-то но само му казва кога даден цилиндър е на ГМТ. При този мотор не съм много сигурен, но мисля, че белега на разпределителният вал е само един и съответно му казва, че 1-ви цилиндър е на ГМТ. Датчика на коляновият вал казва къде точно се намира буталото и от него се определя кога да пали даден цилиндър. А оборотомера и при мен на мареата от време на врема пада на нулата за 1-2сек. но е бензинова.

          Коментар


            #6
            chaveto - точно обратното, не бъркаш, с изключение на двата вала. Един белег има само коляновия вал, по него се броят оборотите, и ГМТ-1. А за да се знае къде точно е буталото - нужен е датчик с Хол-ефект, какъвто е този на разпределението. Датчика на коляновия е индукционен обикновен.

            Коментар


              #7
              Ахам, абе вижте направо какво имам в предвид и защо питам за тези датчици http://vbox7.com/play:40a676d9, Ей това ме дразни супер много, но не го прави всеки път, и при загрял и при топъл ДВГ го прави, дори се е случвало както си работи перфектно двигателя - появява се това игране на оборотите за няколко секунди и после пак изчезва, от какво ли може да е, направо се побърквам вече!
              Fiat Bravo JTD '99

              Коментар


                #8
                Колега @ogi28b може и да греша, но до колкото съм виждал на картинки на коляновият вал има нещо от сорта на шлиц и по това датчика знае в коя точка е коляновият вал а на разпределителният белега е един и показва само ГМТ-1. Логиката ми е такава защото колкото е по голям диаметъра на това което го следи датчика, толкова по точно може да се определи къде е буталото. На тези двигатели датчика следи някъде вътре по вала, но както казах на картинка/чертеж съм виждал, че върху вала има един диск с голям диаметър. Може и да греша.А от клипа ми се чува, че и двигателя си мени оборотите и проблема не е в оборотомера.

                Коментар


                  #9
                  Чакай сега, първо каза че двигателя работи нормално, когато падат до към 5-600, а на клипчето ми се чува че двигателя определено губи оборотите. Или какъв е този странен звук ? И не е много ясно - при това подскачане на оборотите - колата загряла ли е напълно, ти влияеш ли по някакъв начин, или крака ти е далече от педала ? Удар с юмрук по таблото влияе ли на показанието? Другите стрелки наред ли са? Някоя подскача ли ?

                  Коментар


                    #10
                    Такам, значи понякога стрелката трепва и без да се менят оборотите на ДВГ в действителност, но също така в другия по-сериозен според мен случай - двигателя губи обороти, но това е на моменти т.е. не работи постоянно по начина по който се вижда на клипа. Там кадето оборотите се качват до към 1800 аз подавам газ, за да покажа че може да се форсира без никакъв проблем. Клипът е сниман при студен двигател, но и при загрял се появява същото губене. Когато казвам че работи нормално, имам предвид че наистина така работи и без видима причина поне от мен оборотите на ДВГ започват да се губят по-начина на клипа за няколко секунди, след това пак се връщат към нормалните за колата т.е. прави го от време на време.Питах относно показанието на оборотомера като цяло, защото обмислях като възможност даденият проблем с губенето на обороти да се получава от грешно изпратени данни от някой датчик който следи работата и въртенето на двигателя към ЕКУ-то и в следствие на това да се получава това прекъсване и спадане на оборотите т.е. ЕКУ-то да не засича точно моментите когато трябва да се впръска гориво или нещо подобно. Или каква друга може да е причината за това губене на обороти и то само на празен ход?!
                    Fiat Bravo JTD '99

                    Коментар


                      #11
                      Предвид грешката спомената в първия пост, сигурно си на прав път, може наистина единия от датчиците да не в ред, но това трябва да се види на качествена диагностика, при човек които знае какво е , и може да работи с осцилоскоп, за да види какъв е сигнала от датчиците на валовете.

                      Коментар


                        #12
                        Ахам, а за съжаление такива трудно се намират поне в областа кадето живея аз , благодаря за помоща все пак. Поне сега знам че не си фантазирам и може това да е проблема.
                        Fiat Bravo JTD '99

                        Коментар


                          #13
                          Ако ми беше случило и на мен, тук в СтЗ, дето ще търся хора с осцилоскоп, да бях сменил и двата датчика.
                          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                          Коментар

                          Working...
                          X