Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Мнения 1.9 JTD или 2.4 JTD

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    Stefan Hadjov написа:
    Пределно ясно ми е,че голямата кола/а тя винаги е и по-мощна/е по комфортна и по безшумна.Но аз съм се ориентирал към златната среда,която разбира се е някакъв компромис,но ме задоволява.Не съм се ориентирал към 1,2/16V,въпреки че е перфектна за града и даже с удоволствие ползвам Сейчентото на жена ми-от време на време.Възможно е да има случаи когато може да отчетеш консумация на 2,4 извън градско по-ниска спрямо 1,9 но доста повече случаи има,когато е обратното.Да не говориме за градските режими.Но не това е най важното.,Не отричам 2,4,но лично аз нямам необходимост от такава кола.Те за това голямите фирми произвеждат коли от 30 до 300 кс ,защото всеки потрбител си има специфични изисквния.Ако отвориш немските сайтове ще попаднеш на един парадокс.Много А6 и А8 от една и съща година се продават доста по евтино от дакажем едно А3 или А2.Защо ли е така?
    Ами има едно мнение по темата -
    лично аз нямам необходимост от такава кола
    Това несъмнено е така. Всеки си определя от какво има нужда, какво ще му носи удоволствие и в крайна сметка всичко на каква цена ще бъде и с какви компромиси. Аз лично въобще не съм съгласен с мнението за перфектната кола за града, че била малката.Единствено, което евентуално би ти помогнало е за паркиране между две коли, което само физическите размери биха те спасили. Ама това е частен и по-рядък случай.На фона на другите главоболия, които се проявяват всеки ден на 100% -> много по-голямо засичане на колата - като си с малка кола и все едно не си на пътя, пренебрежение от другите, които не спазват закона и те принуждават да спираш, за да минат те. Да, някой ще каже, че не го интересува и ще го удари и няма да му дреме - ама какво - ще ходиш след това 2 седмици пеша до работата ли, или ще си караш децата с автобуса на училище на -15 градуса съвсем като пример.А и с комбинация от малка кола и жена зад волана - положението е трагично - много добре съм виждал докато ме вози жената с Пунтото за какво става въпрос. Все едно е длъжна да пропуска всеки пред нея и тя едва ли не не трябва да присъства на пътя. Ей за това говоря. В момента с Мареата, която не е кой знае колко по-голяма от Пунтото, реакциите на околните коли е съвсем различна.Недай Боже пък някое камикадзе вземе та те натресе хубаво, ама хубаво. Предпочитам да имам 80% шанс за оцеляване от колкото 40%.А този, който му пречи малко по-голяма кола за града го съветвам въобще да не кара и да ползва градския транспорт.
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    Коментар


      #47
      Stefan Hadjov написа:
      Определено не съм съгласен.Повече катастрофи не стават заради по слабите коли,а заради по слабите и безумни карачи.А с мощните коли след катастрофа ги вадят с флекс или не могат да им съберът останките.Така както описваш твоите истории с GTI,ти си бил в перманентни нарушения на правилника и в категорията на потенциалните.............Имал си шанс в живота и веоятно преживелиците са ти били по времето когато се движеха Жигули и Москвичи и по пътищата имаше тук-таме коли.
      Статистиката на катастрофите, много съгжалявам, че не запазих списанието, е категорична - повече катастрофи стават от уплах и недостатъчно подаване на газ, а не от късно изполване на спирачките.Това, че у нас хората с мощни коли правят безумия и очакват аз да натискам сприачки, всеки път когато г-н Глупака не е преценил разстоянието за изпреварване е ФАКТ, както е фкат, че вероятно преценява разстоянието, но очаква другите да го пазят....Аз никога не притеснявам другите водачи по този начин, нито преди нито сега. Предпочитам да вдигна 130 или 140 за момент, да съм в нарушение, но да изпреваря за "части от секундата", вместо да изпреварвам продължително и да стресирам насрещно движещите се водачи. Ами не беше толкова отдавна Тойотата, преди 3 години само....просто беше BMW Ciller, чудесен мотор - 1.6 133к.с и 9000об, но сега по-спокойно. И продължавам да съм на мнение, че хора със слаби коли предприемат маневри на границата на възможностите на двигателя и често това е фатално. Обичам да се преосигурявам и наличието на всякакви резерви в автмобила ме успокоява. Може 2 пъти да ми се наложи, но мачкам педала и излизам от ситиуация. Не можеш да предвидиш какво ще ти скрои на пътя, някой шушляк, който си мисли, че Голфа му вдига 300 за 3сек. и спира от 300 за 50м....ако нямаш резерв - подаваш газ, седиш си на място и т’ва е, ако имаш се изтегляш от опасната зона за няколко секунди.Ти си по-опитен шофьор, аз просто споделям моите наблюдения и някои официални статистики.ПОЗДРАВИ
      Fiat Marea JTD 105 09.2000г

      Коментар


        #48
        BO написа:
        А и с комбинация от малка кола и жена зад волана - положението е трагично - много добре съм виждал докато ме вози жената с Пунтото за какво става въпрос. Все едно е длъжна да пропуска всеки пред нея и тя едва ли не не трябва да присъства на пътя. Ей за това говоря. В момента с Мареата, която не е кой знае колко по-голяма от Пунтото, реакциите на околните коли е съвсем различна.Недай Боже пък някое камикадзе вземе та те натресе хубаво, ама хубаво. Предпочитам да имам 80% шанс за оцеляване от колкото 40%.А този, който му пречи малко по-голяма кола за града го съветвам въобще да не кара и да ползва градския транспорт.
        Понеже много колеги програмисти избягаха в САЩ, та получаваме прясно инфо. Там жените карат джипове, колкото се може по-големи, именно за да ги забхелязват и ако някой се тресне в тях, жената и децата да останат живи. Мъжете обичат да се движат със спортни бързи коли, предимно джапонски, защото другото е скъпо!
        Fiat Marea JTD 105 09.2000г

        Коментар


          #49
          Airfan написа:
          @Stefan - с риск да се повториш, би ли споделил/повторил как смяташ да експлоатираш колата - предимно в града или предимно извън града?
          Виж сега,аз съм малко частен случай на потребител на кола и много специфичен.Ползвам няколко според случая и кефа,а в много случаи и чужди.Обикновено годишния ми пробег се движи около 20000 клм. годишно.Като отида два пъти до Германия и около нея и два пъти до морето,ето ти 10-11000 клм.Градско горе/долу пак толкова.Най често в града си ползвам като моя кола едно Типо 1,6 ie от последните/производство 95 год/ модел HSD/High safety drive/kоято е невероятна кола и скоро няма да се разделя с нея.Това е много рядък модел,който се среща много рядко у нас.За кола 95 год има:ербек,клима,четириканален ABS na Bosch,задни дискови спирачки,оргинал подлакътник между седалките,във вратите са поставили едни жестоки щанги против удар,4 врати,велур от вътре,информация за всяка една отворена врата,изгоряла всяка една отделна външна крушка,температура,всичко що е електро по колата е Bosch и невероятно обезшумена и т.н.Е как да се разделя с такава кола-карам си я градско,разбира се без никави ГУ.То новите коли не идват с такива изпълнения.

          Коментар


            #50
            Stefan Hadjov написа:
            Airfan написа:
            @Stefan - с риск да се повториш, би ли споделил/повторил как смяташ да експлоатираш колата - предимно в града или предимно извън града?
            Виж сега,аз съм малко частен случай на потребител на кола и много специфичен.Ползвам няколко според случая и кефа,а в много случаи и чужди.Обикновено годишния ми пробег се движи около 20000 клм. годишно.Като отида два пъти до Германия и около нея и два пъти до морето,ето ти 10-11000 клм.Градско горе/долу пак толкова.Най често в града си ползвам като моя кола едно Типо 1,6 ie от последните/производство 95 год/ модел HSD/High safety drive/kоято е невероятна кола и скоро няма да се разделя с нея.Това е много рядък модел,който се среща много рядко у нас.За кола 95 год има:ербек,клима,четириканален ABS na Bosch,задни дискови спирачки,оргинал подлакътник между седалките,във вратите са поставили едни жестоки щанги против удар,4 врати,велур от вътре,информация за всяка една отворена врата,изгоряла всяка една отделна външна крушка,температура,всичко що е електро по колата е Bosch и невероятно обезшумена и т.н.Е как да се разделя с такава кола-карам си я градско,разбира се без никави ГУ.То новите коли не идват с такива изпълнения.
            До колкото успях да разбера от твоя пост, ще използваш колата за пътуване до Германия и морето, т.е. предимно извън града, а в града ще си използваш Типо-то. Личното ми мнение като потребител на 1.9 е, че за извън града с 2.4 ще се чувстваш по-комфортно. Разликата в разхода е пренебрежимо малка ако се кара в ограниченията. С Мареа 1.9 при 120-130 разходът канегорично е 6 и нагоре, при 100-110 може да се докара и до под 5/100. Пак казвам, минеш ли границата от 120, разходът рязко скача. С 2.4 това няма да е така, предполагам. Когато аз купувах моята кола, аз знаех, че ще карам предимно в града, а за там 105 магарета са напълно достатъчни за всякакви ситуации, а разходът е значително по-малък от този на 2.4. Така че - за предимно градско 2.4 за мен е неоправдана инвестиция, освен ако не искаш да се правиш на квартален рейсър или от чиста маниащина, а за извънградско с 2.4 ще се чувстваш по-спокоен и стабилен.

            Коментар


              #51
              @BOИма логика в това което исказваш за малките коли,но нашите карачи са по принцип неетични и невъзпитани.То ако влезеш с велосипед или мопед в движението в града,смятай че са те отнесли.Въобще не те забелязват,казвам го от личен опит.Когато преди две години купувах Сейчентото на жена ми от Германия/тя има слабост към такъв тип коли/и отидох на адрес да го видя беше обявено за 1800 евро.Иначе прилична,пазена в добро състояние кола и на малко клм,попитах собственика защо е толкова скъпа.Понеже за тези пари можех да взема един приличен Пасат.Той като започна да ми изрежда защо,на първо място каза:ами защото е малка кола,с нея ще отидете на същото място и за същото време както с голямата,но харчи почти на половината бензин,няма проблем с паркирането/можело да я вкараш и напречно на спрялите коли/,била много лесна подръжката и в сервизите обслучването и било на 1/3 от голямите.Ето ти друга гледна точка.Абе немец какво да го правиш.

              Коментар


                #52
                Stefan Hadjov написа:
                @BOИма логика в това което исказваш за малките коли,но нашите карачи са по принцип неетични и невъзпитани.То ако влезеш с велосипед или мопед в движението в града,смятай че са те отнесли.Въобще не те забелязват,казвам го от личен опит.Когато преди две години купувах Сейчентото на жена ми от Германия/тя има слабост към такъв тип коли/и отидох на адрес да го видя беше обявено за 1800 евро.Иначе прилична,пазена в добро състояние кола и на малко клм,попитах собственика защо е толкова скъпа.Понеже за тези пари можех да взема един приличен Пасат.Той като започна да ми изрежда защо,на първо място каза:ами защото е малка кола,с нея ще отидете на същото място и за същото време както с голямата,но харчи почти на половината бензин,няма проблем с паркирането/можело да я вкараш и напречно на спрялите коли/,била много лесна подръжката и в сервизите обслучването и било на 1/3 от голямите.Ето ти друга гледна точка.Абе немец какво да го правиш.
                Да, школата им е такава. Прагматични са и това си е. Опитвам се и аз, като тях, но последно време сметките ми излизат погрешни. Хаджов аз мисля, като теб. Впрочем всички са прави, а истината е, че и двата мотора са хубави. Само, че едно е ясно: Нито 1,9 ЖТД, нито 2,4 ЖТД седят и чакат в цялата си прелест да бъдат закупени от някой от нас. Истински късмет ще е колегата да улучи едно от двете в "превъзходно" състояние. Моя съвет е да вземе по-подържания от двата ако му се "предложат" едновременно. :D ...
                A17DTС/S
                Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                Коментар


                  #53
                  Airfan написа:
                  Stefan Hadjov написа:
                  Airfan написа:
                  @Stefan - с риск да се повториш, би ли споделил/повторил как смяташ да експлоатираш колата - предимно в града или предимно извън града?
                  Виж сега,аз съм малко частен случай на потребител на кола и много специфичен.Ползвам няколко според случая и кефа,а в много случаи и чужди.Обикновено годишния ми пробег се движи около 20000 клм. годишно.Като отида два пъти до Германия и около нея и два пъти до морето,ето ти 10-11000 клм.Градско горе/долу пак толкова.Най често в града си ползвам като моя кола едно Типо 1,6 ie от последните/производство 95 год/ модел HSD/High safety drive/kоято е невероятна кола и скоро няма да се разделя с нея.Това е много рядък модел,който се среща много рядко у нас.За кола 95 год има:ербек,клима,четириканален ABS na Bosch,задни дискови спирачки,оргинал подлакътник между седалките,във вратите са поставили едни жестоки щанги против удар,4 врати,велур от вътре,информация за всяка една отворена врата,изгоряла всяка една отделна външна крушка,температура,всичко що е електро по колата е Bosch и невероятно обезшумена и т.н.Е как да се разделя с такава кола-карам си я градско,разбира се без никави ГУ.То новите коли не идват с такива изпълнения.
                  До колкото успях да разбера от твоя пост, ще използваш колата за пътуване до Германия и морето, т.е. предимно извън града, а в града ще си използваш Типо-то. Личното ми мнение като потребител на 1.9 е, че за извън града с 2.4 ще се чувстваш по-комфортно. Разликата в разхода е пренебрежимо малка ако се кара в ограниченията. С Мареа 1.9 при 120-130 разходът канегорично е 6 и нагоре, при 100-110 може да се докара и до под 5/100. Пак казвам, минеш ли границата от 120, разходът рязко скача. С 2.4 това няма да е така, предполагам. Когато аз купувах моята кола, аз знаех, че ще карам предимно в града, а за там 105 магарета са напълно достатъчни за всякакви ситуации, а разходът е значително по-малък от този на 2.4. Така че - за предимно градско 2.4 за мен е неоправдана инвестиция, освен ако не искаш да се правиш на квартален рейсър или от чиста маниащина, а за извънградско с 2.4 ще се чувстваш по-спокоен и стабилен.
                  Вярно е това което казваш,но аз нямам в пред вид разхода на колите.Половин или литър горе или долу не е от особено значение.Отговора ми е много прост:аз се движа винаги под възможностите на една 100 кс кола.С нея даже чувствам че имам достатъчен резерв от мощност,никога не предприемам рискови изпреварвания за да разчитам на мощноста на колата за да изляза от тях.Имам много точна преценка за едно изпреварване и разминаване с друга кола и в същото време на какво мога да разчитам на колата която карам в момента.А когато съм извън БГ,въобще няма такива ситуации.По магистрала ако караш в рамките на правилника и е еднопосочно движението,обясни защо ти е кола 150 кс.

                  Коментар


                    #54
                    Stefan Hadjov написа:
                    Вярно е това което казваш,но аз нямам в пред вид разхода на колите.Половин или литър горе или долу не е от особено значение.Отговора ми е много прост:аз се движа винаги под възможностите на една 100 кс кола.С нея даже чувствам че имам достатъчен резерв от мощност,никога не предприемам рискови изпреварвания за да разчитам на мощноста на колата за да изляза от тях.Имам много точна преценка за едно изпреварване и разминаване с друга кола и в същото време на какво мога да разчитам на колата която карам в момента.А когато съм извън БГ,въобще няма такива ситуации.По магистрала ако караш в рамките на правилника и е еднопосочно движението,обясни защо ти е кола 150 кс.
                    За да можеш по нанагорнището преди тунела от към Пловдив, когато изпреварваш камион и изведнъж зад теб започва да долита някой темерут, да можеш прилично бързо да се изтеглиш и да си спасиш задницата, да речем, а не да опъваш врата да доускориш бързо, особено ако си натоварен повечко.

                    Коментар


                      #55
                      Airfan написа:
                      Stefan Hadjov написа:
                      Вярно е това което казваш,но аз нямам в пред вид разхода на колите.Половин или литър горе или долу не е от особено значение.Отговора ми е много прост:аз се движа винаги под възможностите на една 100 кс кола.С нея даже чувствам че имам достатъчен резерв от мощност,никога не предприемам рискови изпреварвания за да разчитам на мощноста на колата за да изляза от тях.Имам много точна преценка за едно изпреварване и разминаване с друга кола и в същото време на какво мога да разчитам на колата която карам в момента.А когато съм извън БГ,въобще няма такива ситуации.По магистрала ако караш в рамките на правилника и е еднопосочно движението,обясни защо ти е кола 150 кс.
                      За да можеш по нанагорнището преди тунела от към Пловдив, когато изпреварваш камион и изведнъж зад теб започва да долита някой темерут, да можеш прилично бързо да се изтеглиш и да си спасиш задницата, да речем, а не да опъваш врата да доускориш бързо, особено ако си натоварен повечко.
                      Е как го избра па този учатък и то с такава комбинация,познавам го добре това място и даже ми е тестово трасе.На аз ги лекувам по друг начин тези дето ме натискат от зад по пътищата и са мераклии за гонки.Като видя че някой се е засилил много,или се мъчи да ме предизвика за гонка му давам десен мигач отдалече.Имал съм случаи да попадам на някакви психопати,които след такъв случай застават пред мен и намаляват предизвикателно скороста.Аз-също.Не им издържат нервите в такива случаи.Пътищата са пълни с кретени.

                      Коментар


                        #56
                        Stefan Hadjov написа:
                        Airfan написа:
                        Stefan Hadjov написа:
                        Вярно е това което казваш,но аз нямам в пред вид разхода на колите.Половин или литър горе или долу не е от особено значение.Отговора ми е много прост:аз се движа винаги под възможностите на една 100 кс кола.С нея даже чувствам че имам достатъчен резерв от мощност,никога не предприемам рискови изпреварвания за да разчитам на мощноста на колата за да изляза от тях.Имам много точна преценка за едно изпреварване и разминаване с друга кола и в същото време на какво мога да разчитам на колата която карам в момента.А когато съм извън БГ,въобще няма такива ситуации.По магистрала ако караш в рамките на правилника и е еднопосочно движението,обясни защо ти е кола 150 кс.
                        За да можеш по нанагорнището преди тунела от към Пловдив, когато изпреварваш камион и изведнъж зад теб започва да долита някой темерут, да можеш прилично бързо да се изтеглиш и да си спасиш задницата, да речем, а не да опъваш врата да доускориш бързо, особено ако си натоварен повечко.
                        Е как го избра па този учатък и то с такава комбинация,познавам го добре това място и даже ми е тестово трасе.На аз ги лекувам по друг начин тези дето ме натискат от зад по пътищата и са мераклии за гонки.Като видя че някой се е засилил много,или се мъчи да ме предизвика за гонка му давам десен мигач отдалече.Имал съм случаи да попадам на някакви психопати,които след такъв случай застават пред мен и намаляват предизвикателно скороста.Аз-също.Не им издържат нервите в такива случаи.Пътищата са пълни с кретени.
                        Виж сега, ти изхождаш от ситуацията, че винаги вършиш всичко по правилата и че можеш да прецениш всичко, но един път се случва някой друг да не прецени и точно тогава липсващата мощност може да те измъкне.Давам ти една съвсем истинска ситуация, която се случи с мен в този участък. Движа се от Пловдив за София по нанагорнището преди тунела. Валеше умерено силно дъжд. Застигам колона от 3 тира, поглеждам в огледалото и там идва един джип, пуснах го и се пристроих за изпреварване зад него. Зад джипа автомобил в този момент нямаше. Изпреварвайки първия камион, зад мен вече не се виждаше нищо по-далеч от 10-20 метра - те правеха плътна пелена. Та изпреварвам си камионите и към края на първия виждам нисколетящи фарове, които ме застигат, напънах добичето и се изтеглих по-бързичко, дадох десен мигач, погледнах в огледалото, че имам дистанция пред камиона и започнах да се пристроявам пред първия камион, за да могат фаровете да минат (те все пак намалиха - явно ме видяха). В момента, в който навлезнах наполовина в дясната лента, аз мернах в дясното огледало сянка, веднага погледнах и видях как един мерцедес нахлува от аварийната лента в лентата, в която се прибирам с траектория да ме торпилира в задната врата. Нямах време да сменям предавките и просто шибнах газта до долу, за да се изнеса колкото може по-бързо. Точно тогава усетих, че мощност просто не ми стига, за да се изнеса безопасно и да отворя място на живата торпила. Мисля, че и камионите понамалиха малко и аз успях да дръпна леко та се отвори място и криво ляво се нагласихме един зад друг. Та така... ти би ли могъл да прецениш, че един темерут в дъжд ще изпревари от дясно? Аз поне кристална топка нямам.

                        Коментар


                          #57
                          Да вярно е,никой не е застрахован от случки от подобен вид,но да знаеш че и със много мощна кола може да изпаднеш в ситуация в която да не ти достига мощност.Да се кръстим да не ни се случват.

                          Коментар


                            #58
                            Stefan Hadjov написа:
                            Да вярно е,никой не е застрахован от случки от подобен вид,но да знаеш че и със много мощна кола може да изпаднеш в ситуация в която да не ти достига мощност.Да се кръстим да не ни се случват.
                            Прав си - особено ако си от Перник и караш НАЙ-МОЩНАТА кола на Света....Повече шеги трябва да има, отдавна Ви разправям, че този форум е прекалено сериозен! :D :D :D ПОЗДРАВИ
                            Fiat Marea JTD 105 09.2000г

                            Коментар


                              #59
                              Airfan написа:
                              .......Точно тогава усетих, че мощност просто не ми стига, за да се изнеса безопасно и да отворя място на живата торпила. Мисля, че и камионите понамалиха малко и аз успях да дръпна леко та се отвори място и криво ляво се нагласихме един зад друг. Та така... ти би ли могъл да прецениш, че един темерут в дъжд ще изпревари от дясно? Аз поне кристална топка нямам.
                              На магистрала Хемус това е НОРМАЛНИЯТ начин да се изпреварва....от дЕсно. Преоваличавам, ама наистина е има много проЗт народ, не един и два пъти ми се е случвала подобна ситуация. Аз им знам номерата и винаги се оглеждам добре в дясната лента. Когато има дъжд е много зле, ако колата няма мощ е лошо, трябва да маневрираш на "милиметри" за да избегнеш кофти ситуация. Ама спирачките са не по-малко важни от моща!
                              Fiat Marea JTD 105 09.2000г

                              Коментар


                                #60
                                Reptile написа:
                                Stefan Hadjov написа:
                                Да вярно е,никой не е застрахован от случки от подобен вид,но да знаеш че и със много мощна кола може да изпаднеш в ситуация в която да не ти достига мощност.Да се кръстим да не ни се случват.
                                Прав си - особено ако си от Перник и караш НАЙ-МОЩНАТА кола на Света....Повече шеги трябва да има, отдавна Ви разправям, че този форум е прекалено сериозен! :D :D :D ПОЗДРАВИ
                                И аз това казвам. :D ...Смело в боя - каквото е това ще да е. Да сравняваме стари коли с "откраднати" души е смешно...Е-ееех Уно-то ми върви си горкото, сигурно си има само 26 коня, ама нямаше нещичко, което да не си правих сам. Ключета с номера 10, 12, 14, 17 и основен ремонт ще му направиш, ама...както Airfan казва: Да ти се изкинат жилите от зор при изпреварване. Като съм на път си харесвам Бравата, като я ремонтирам си харесвам Уно-то...
                                A17DTС/S
                                Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                                Коментар

                                Working...
                                X