Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Мнения 1.9 JTD или 2.4 JTD

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    artech написа:
    Днес пробвах една 2.4. Определено динамиката ми хареса (много). Имам обаче няколко въпроса.1. Колко е данъка (ориентеровъчно) 200-300 лв или повече?2. Колата е на 250000 км което ми се вижда множко или мотора има по-голям живот?3. Какви са цените на окачването ( на тази която пробвах "и цената ме устройва идеално" имаше голямо тропане в предницата)
    250000 клм не са много ако колата е гледана и пазена.Гледай да не е на 350000 км,а може и повече.

    Коментар


      #32
      Stefan Hadjov написа:
      BO написа:
      Stefan Hadjov написа:
      gantcho написа:
      Stefan Hadjov написа:
      Защо ми е 2,4 като непрекъснато ще я карам във възможностите на 1,9.
      Така е в 95% от времето. Но човек бързо се учи да използва по-големите възможности и да ги ползва. Лично аз когато карам Алфата изпреварвам по-смело, защото колата го позволява. За едно пътуване от София до Русе може би ми се случва не повече от веднъж да тръгна и да направя с Алфата изпреварване, което би било по-рисково с Бравата. Но се случва и човек бързо се учи на какво може да разчита.
      Всяка кола,с каквато и да е динамика създава условия за рискови изпреварвания.Дали ще се реализират зависи от водача.Аз съм си изработил поведение с каквато и кола да съм,независимо динамиката и, да не изпадам в рискови ситуации в резултат на изпреварвания.Аз стартове по светофарите не правя,в градския поток не изоставам поради липса на динамика на колата,извън града моята скорост по магистрала е винаги 130-140 км/час.Като тръгна примерно за Германия и мина Ниш,карам само по еднопосочни пътища и не се налага никъде да правя смели изпреварвания.Даже в Германия,където няма ограничение на скороста пак си карам с 140.Сега ми отговори за какво ми е кола с мощност повече от 100-ина к.с.За престиж или за репрезентация?
      По тази логика за какво ти е кола над 50кс?
      За конфорт,тишина и удобство.Патувал съм от Германия до БГ със Сейченто и съм се движил непрекъснато със 130-140 км/час и пристигам горе долу за същото време както когато съм да кажем с Ауди 1,8-125 к.с.или Мареата.И пак същата скорост.Но всичко останало е несравнимо.А как се чувствам след като пристигна след 20 часово почти непрекъснато кормуване в малката кола е разбираемо.
      Ами разликата между 1.9 и 2.4 двигател в конкретния случай при 120км/ч са от 2 децибела.Това е разликата между шума в едно Путно МК-2 1.9 и една Мареа 1.9.Или пък разликата между Браво жтд и Стило жтд Мисля, че си се возил и в двете, за да може да направиш реалната ралика
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Коментар


        #33
        Остави тези децибели дето ги пишат по брошурките.Стилото ми е шумно и колкото искат децибели да го дават.Децибелите ги определям като съм в колата,по асфалт,паваж,вибропът и т.н.в различни режими.

        Коментар


          #34
          Не разбрахте ли, че той винаги трябва да е отгоре.

          Коментар


            #35
            Чаве, дразниш !
            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

            Коментар


              #36
              Аз бих гледал само 2.4. Простата причина е, че се наситих на 1.9 искам малко повече тяга. А и Либрата е голяма кола, по-пъргава ще е с големия мотор.
              "Тревата расте, птичките летят, вълните галят пясъка. Аз пребивам хора."

              ЕХ Fiat Bravo 1.9 JTD Abarth tuning, chip tunning VRPerfomance, 10.1999
              Lancia Lybra 2.4 JTD, 140HP++, 2002, ASR,ABS,8 air,BOSE

              Коментар


                #37
                Колеги, знам колко непогрешими са някои от вас, но ви призовавам да се въздържате от менторския тон поне в техническата част на форума.Возя семейството си, децата си, и не съм от лудите глави по пътя. Никога не ми се е случвало да се разминавам на сантиметри с насрещните при изпреварване. Не изпреварвам рисково защото си познавам колите, които карам. Това, което е рисково със 105 коня не винаги е рисково със 140 Рядко, но се случва да има значение. Преценил съм, че по нашите натоварени с тирове пътища повечето коне са голям плюс и това за мен е факт. Изказвам си мнението и го обосновавам. Това, че някой конкретно му е все едно дали кара 50 или 150 коня и ги кара по еднакъв начин - негов проблем...А за цените на окачването, колега, провери тук:www.axm-auto.comАко не се лъжа, в окачването на Либра 1.9 и 2.4 няма никаква разлика. Но все пак си провери. И не се хвърляй на някоя кола само заради цената, защото ако окачването е занемарено, логично е да се очаква, че не само то е ззанемарено.
                She was only a whisky maker but he loved her still.

                Коментар


                  #38
                  Яденето идва с апетита. Като се качих от 1.0 на 1.2 бензинки - си казах голяма работа. От 1.2 се качих на ТД - бах мама му - голЕма работа . От ТД на 1,9 ЖТД - още повече бах мама му . Сега вече искам 2.4 ЖТД, но то човешкото лакомство - нЕма граници. Само знам, че винаги има по-хубаво има... и по- лошо. Аз карам ЖТД 100. От форума разбирам, че ги харесват повече от ЖТД 105, но, като не съм карал 105 как да сравня ??? Колега вземи по-читавата и по-запазената кола. Всичко е късмет. Аз, като карам ЖТД 100 и плащам нисък данък, имам променлива геометрия на турбината и антифриз с "чупки" към ЕПР за неговото охлаждане ( научих го скоро от Емо и Оги ) какво от това?. Всичко ток по-колата, стегнато, приветливо, чисто, безшумно ( но до смяната на маслото и още 1000 км. след това )...Та хванах рогата и се изсипах за туй онуй и хайде коня в рЯката. Всичко е късмет. Аз лично сънувам Либра с 2,4 ЖТД мотора, но и на 1,9 ЖТД не бих отказал...Късмет е всичко.
                  A17DTС/S
                  Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                  Коментар


                    #39
                    2.4 е истината за мен, тествах го, мнооого е добре и то на комби Ланча.Почти съм склонен да приема, че 2.4 харчи, колкото 1.9 на дълъг път, защото всеки наклон в който искам да ускоря с 1.9, реално го претоварва и от там го кара да харчи повече, докато 2.4 го направи почти без усилие. Хаджов е прав, че ако галиш педала и караш със 110км, без много ускорения, 2.4 ще има по-висок разход. В реални суловия обаче - по магистрала Хемус с дестина сериозни изкачвания и ипзреварвания 1.9 е леко претоварен.Последните наколко пъти се прибирах по-бавничко и не давах газ по изкачванията и разхода падна под 5, ама нали чистих дебитомера, та незнам от кое е по-голям ефекта.УСПЕХ С ПОКУПКАТАП.СХаджов - абе остави децата да се порадват на ускорението де, стига с тази прагматичност!
                    Fiat Marea JTD 105 09.2000г

                    Коментар


                      #40
                      Reptile написа:
                      П.СХаджов - абе остави децата да се порадват на ускорението де, стига с тази прагматичност!
                      Съвсем прав си,защо ти трябва да си практичен,гъзарията се котира повече.Не можа никой да ми обясни, ако спазваш правилника за движение стриктно в градско и извън,както би трябвало да бъде от всеки,ако не предприемаш рискови изпреварвания по нашите безумни пътища какво е предимството на 150 к.с. кола пред 100 к.с.например.Въпреки че и 100 кс ти дава идеални възможности да караш без да спазваш правилника и кретенски.Всеки ми говори за някаква по голяма динамика и ускорения без да уточнява къде ще я ползва и нуждае ли се от нея.Тая работа много ми прилича на това все едно да си купиш лаптоп със следните данни:Процесор 2 Duo P 7450 с 2,60 MHz;HD 600 GB;RAM 4 GB; мощна видеокарта от типа GeForce с всички възможни цифрови и аналогови входове и изходи, и да го ползваш за диагностика и Интернет.Е ,и от време на време за вижте какво имам.Поздрави.

                      Коментар


                        #41
                        Stefan Hadjov написа:
                        Остави тези децибели дето ги пишат по брошурките.Стилото ми е шумно и колкото искат децибели да го дават.Децибелите ги определям като съм в колата,по асфалт,паваж,вибропът и т.н.в различни режими.
                        Тези децибели съм го оставил, а съм ти цитирал децибелите реално измерени в колата.Ако не си забелязал шума в една кола по каталог се дава като общо, без да разделят двигателите. Ама едно е да караш Браво 1.2 със 120км/ч а друго е да караш същото ама жтд.Да не говорим какво става при нарастване на скоростта.Ама всеки да си разчита кой на каквото иска.п.п.Аз лично съм доказал, че 1.9 на извънградско каране при определени условия харчи повече от 2.4
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Коментар


                          #42
                          Stefan Hadjov написа:
                          Reptile написа:
                          П.СХаджов - абе остави децата да се порадват на ускорението де, стига с тази прагматичност!
                          Съвсем прав си,защо ти трябва да си практичен,гъзарията се котира повече.Не можа никой да ми обясни, ако спазваш правилника за движение стриктно в градско и извън,както би трябвало да бъде от всеки,ако не предприемаш рискови изпреварвания по нашите безумни пътища какво е предимството на 150 к.с. кола пред 100 к.с.например.Въпреки че и 100 кс ти дава идеални възможности да караш без да спазваш правилника и кретенски.Всеки ми говори за някаква по голяма динамика и ускорения без да уточнява къде ще я ползва и нуждае ли се от нея.Тая работа много ми прилича на това все едно да си купиш лаптоп със следните данни:Процесор 2 Duo P 7450 с 2,60 MHz;HD 600 GB;RAM 4 GB; мощна видеокарта от типа GeForce с всички възможни цифрови и аналогови входове и изходи, и да го ползваш за диагностика и Интернет.Е ,и от време на време за вижте какво имам.Поздрави.
                          Хаджов така е бре, нека се порадват младите. И аз карах спортна кола и дойдох до твоите изводи и сега карам 19JTD, ама нека си направят кефа малко!По нашите пътища мощната кола е предимство, защото преди GTI-ат правеше 155 на 3-та и над 200км/ч на 4-та скорост, а на 5-та обръщаше километража от 240км/ч! С тази кола никога не съм се замилял при изпреварване, преценявам дистанцията, 3-та 7000об - 140 и изпреварвам, а сега се замислям, много даже. Бих карал 2.4, който изпреварва много по-безпроблемно. Имай предвид, че много катастрофи се правят от слаби коли, които тръгват да изпреварват. С 2.4, дори по-неопитен водач може да се справи, защото има резерв. Опела ми беше 50к.с и си изпреварвах, ама с инерция, пускам дистанция и подавам газ, преди насрещната кола да се е разминала с мен, докато стане разминаването съм наближил предната кола и само я подминавам. Става и със слаба кола, но преценката за дистанция и скорост трябва да е много добра и да имаш предвид, че както се засилваш този пред теб може да реши да спира....по някаква причина, та става комплексно.ПОЗДРАВИ
                          Fiat Marea JTD 105 09.2000г

                          Коментар


                            #43
                            BO написа:
                            Stefan Hadjov написа:
                            Остави тези децибели дето ги пишат по брошурките.Стилото ми е шумно и колкото искат децибели да го дават.Децибелите ги определям като съм в колата,по асфалт,паваж,вибропът и т.н.в различни режими.
                            Тези децибели съм го оставил, а съм ти цитирал децибелите реално измерени в колата.Ако не си забелязал шума в една кола по каталог се дава като общо, без да разделят двигателите. Ама едно е да караш Браво 1.2 със 120км/ч а друго е да караш същото ама жтд.Да не говорим какво става при нарастване на скоростта.Ама всеки да си разчита кой на каквото иска.п.п.Аз лично съм доказал, че 1.9 на извънградско каране при определени условия харчи повече от 2.4
                            Пределно ясно ми е,че голямата кола/а тя винаги е и по-мощна/е по комфортна и по безшумна.Но аз съм се ориентирал към златната среда,която разбира се е някакъв компромис,но ме задоволява.Не съм се ориентирал към 1,2/16V,въпреки че е перфектна за града и даже с удоволствие ползвам Сейчентото на жена ми-от време на време.Възможно е да има случаи когато може да отчетеш консумация на 2,4 извън градско по-ниска спрямо 1,9 но доста повече случаи има,когато е обратното.Да не говориме за градските режими.Но не това е най важното.,Не отричам 2,4,но лично аз нямам необходимост от такава кола.Те за това голямите фирми произвеждат коли от 30 до 300 кс ,защото всеки потрбител си има специфични изисквния.Ако отвориш немските сайтове ще попаднеш на един парадокс.Много А6 и А8 от една и съща година се продават доста по евтино от дакажем едно А3 или А2.Защо ли е така?

                            Коментар


                              #44
                              @Stefan - с риск да се повториш, би ли споделил/повторил как смяташ да експлоатираш колата - предимно в града или предимно извън града?

                              Коментар


                                #45
                                Reptile написа:
                                Stefan Hadjov написа:
                                Reptile написа:
                                П.СХаджов - абе остави децата да се порадват на ускорението де, стига с тази прагматичност!
                                Съвсем прав си,защо ти трябва да си практичен,гъзарията се котира повече.Не можа никой да ми обясни, ако спазваш правилника за движение стриктно в градско и извън,както би трябвало да бъде от всеки,ако не предприемаш рискови изпреварвания по нашите безумни пътища какво е предимството на 150 к.с. кола пред 100 к.с.например.Въпреки че и 100 кс ти дава идеални възможности да караш без да спазваш правилника и кретенски.Всеки ми говори за някаква по голяма динамика и ускорения без да уточнява къде ще я ползва и нуждае ли се от нея.Тая работа много ми прилича на това все едно да си купиш лаптоп със следните данни:Процесор 2 Duo P 7450 с 2,60 MHz;HD 600 GB;RAM 4 GB; мощна видеокарта от типа GeForce с всички възможни цифрови и аналогови входове и изходи, и да го ползваш за диагностика и Интернет.Е ,и от време на време за вижте какво имам.Поздрави.
                                Хаджов така е бре, нека се порадват младите. И аз карах спортна кола и дойдох до твоите изводи и сега карам 19JTD, ама нека си направят кефа малко!По нашите пътища мощната кола е предимство, защото преди GTI-ат правеше 155 на 3-та и над 200км/ч на 4-та скорост, а на 5-та обръщаше километража от 240км/ч! С тази кола никога не съм се замилял при изпреварване, преценявам дистанцията, 3-та 7000об - 140 и изпреварвам, а сега се замислям, много даже. Бих карал 2.4, който изпреварва много по-безпроблемно. Имай предвид, че много катастрофи се правят от слаби коли, които тръгват да изпреварват. С 2.4, дори по-неопитен водач може да се справи, защото има резерв. Опела ми беше 50к.с и си изпреварвах, ама с инерция, пускам дистанция и подавам газ, преди насрещната кола да се е разминала с мен, докато стане разминаването съм наближил предната кола и само я подминавам. Става и със слаба кола, но преценката за дистанция и скорост трябва да е много добра и да имаш предвид, че както се засилваш този пред теб може да реши да спира....по някаква причина, та става комплексно.ПОЗДРАВИ
                                Определено не съм съгласен.Повече катастрофи не стават заради по слабите коли,а заради по слабите и безумни карачи.А с мощните коли след катастрофа ги вадят с флекс или не могат да им съберът останките.Така както описваш твоите истории с GTI,ти си бил в перманентни нарушения на правилника и в категорията на потенциалните.............Имал си шанс в живота и веоятно преживелиците са ти били по времето когато се движеха Жигули и Москвичи и по пътищата имаше тук-таме коли.

                                Коментар

                                Working...
                                X