Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ремонт на авансаторен клапан на Fiat Marea TD100 - Коментари

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Ремонт на авансаторен клапан на Fiat Marea TD100 - Коментари

    Началото на темата на iuly_vn се намира тук:Ремонт на авансаторен клапан на Fiat Marea TD100Тук остават въпросите и коментарите по темата.Модераторски екип на fiat-bg.orgКакво правеше преди да го разглобиш освен че течеше как се държеше двигателя преди да шлайфаш иглата.

    #2
    Поздравления за успешно свършената работа.Това ще е от полза за много други с ТД100.Аз имам някои въпроси:-Имаше ли теч от кабелчето преди ремонта или реши просто така профилактично да го извършиш.Ако имаше как го уплътни.Единствено на О-пръстена ли разчиташ.-Беше ли надраскана уплътняващата повърхност на буталцето,за да се наложи шлайфане или просто реши да я зачистиш.-А повърхноста в която уплътнява буталцето обработва ли я или си остана така както си е била.-Мислил ли си за уплътнение освен със смяна на О-пръстена и заливка с уплътнителен силикон нафтоустойчив.

    Коментар


      #3
      Клапана ми бе протекъл, та затова предприех неговото разглобяване и ремонт. Самият клапан оригинално е уплътнен отвътре с помоща на два О-пръстена и с един отвън, който разделя двата отвора- входящ и изходящ за горивото. Единият О-пръстен е отдолу под намотката, която е облечена в пластмасова изолация с формата на цилиндър и с отвор в средата където се движи буталцето показано на сниммките. Този О- пръстен уплътнява отдолу и към външната част, между намотката и корпуса и само той дефектира-изгаря, а другият уплътнява в горната част над цилиндъра на буталцето, но той си бе здрав. Капачето което е валцовано за корпуса, притиска долният О-пръстен чрез намотката, той се деформира и така уплътнява. С течение на времето, материалът се отпуска и пропуска гориво между корпуса и намотката и изтича навън от кабелчето. Общо-взето това е. Самото чело на буталцето е със закръглено сечение и уплтнява в профилирано седло запресовано в долната част на корпуса на самия клапан. Шлайфа се само буталцето и то в мястото на контактуване със седлото в корпуса, т.е. отпред, като се внимава да се спазва ъгъла на профила му. Преди тая процедура, моя клапан не уплътняваше много добре и имаше едва забележими следи, но след шлайфа стана перфектно и с огледален блясък. Иначе няма достъп за шлайфане на седлото защото е доста навътре а отвора малък. Но това не е проблем. Може да се ползва с успех и подходяща шлайф паста, но едва ли ще намерите толкова финна. Тия пасти за шлайфане на клапани на двигател, са доста груби и не стават. С паста за зъби е просто перфектно бързо и с огледален блясък. П.П. Колега Hdjov, не съм мислил за силикон, но пък О-пръстена под намотката дистанцира-фиксира разботното разстояние на буталото спрямо намотката и ако се замени със силикон, то ще се наруши. Може обаче да се използва силикон като подсигоряваща алтернарива, ако самият долен пръсте протече, като с него се запълни разтоянието между корпуса на намотката и корпуса на авансатора. Мен ме достраша да използвам такъв силикон, за да не навлезе при сглобяване навътре в самото бутало и да го блокира или ограничи. Сега си работи перфектно и винаги имам възможност за нова смяна на пръстените.
      Fiat Marea TD100

      Коментар


        #4
        Благодаря ти за отговора и описанието.Аз имах точно това в пред вид,силикона да се ползва като допълнение към О-пръстена,та след време като се втвърди да се разчита на силикона.

        Коментар


          #5
          Ето и симптомите преди ремонта с протекъл клапан-авансатор. Двигателя започна да пали доста затруднено с големи прекъсвания в началото и облаци бял пишек. Това стана за почти отведнъж-за около две седмици. Забелязах го по локвата гориво под двигателя. След запалване, двигателя се успокояваше до нормална си работа.
          Fiat Marea TD100

          Коментар


            #6
            iuly_vn написа:
            Ето и симптомите преди ремонта с протекъл клапан-авансатор. Двигателя започна да пали доста затруднено с големи прекъсвания в началото и облаци бял пишек. Това стана за почти отведнъж-за около две седмици. Забелязах го по локвата гориво под двигателя. След запалване, двигателя се успокояваше до нормална си работа.
            Двигателя е тръгвал с малко предварение и за това са били тези бяли пушаци.

            Коментар


              #7
              Stefan Hadjov написа:
              iuly_vn написа:
              Ето и симптомите преди ремонта с протекъл клапан-авансатор. Двигателя започна да пали доста затруднено с големи прекъсвания в началото и облаци бял пишек. Това стана за почти отведнъж-за около две седмици. Забелязах го по локвата гориво под двигателя. След запалване, двигателя се успокояваше до нормална си работа.
              Двигателя е тръгвал с малко предварение и за това са били тези бяли пушаци.
              Да, точно това се получава. При протекъл клапан, пада налягането на гориво в регулатора на изпреварване на впръскване и мотора работи с намален ъгъл на впръскване. Точно затова ни пушат автомобилите при начален старт и по тия симптоми става ясно че предстои ремонт на тоя клапан. Аз все се надвах че тече от маркучите за обратна нафта, но като свалих кората на мотора и ми стана ясно.
              Fiat Marea TD100

              Коментар


                #8
                iuly_vn написа:
                Да, точно това се получава. При протекъл клапан, пада налягането на гориво в регулатора на изпреварване на впръскване и мотора работи с намален ъгъл на впръскване. Точно затова ни пушат автомобилите при начален старт и по тия симптоми става ясно че предстои ремонт на тоя клапан. Аз все се надвах че тече от маркучите за обратна нафта, но като свалих кората на мотора и ми стана ясно.
                Моят като протече се бях отчаял. Имаше огромна локва нафта под двигателя, а самият той така и не оскаше да заработи нормално. ПЛаеше с голям зор и почваше да пуши като локомотив. Опитах се няколко пъти да и подам газ, но резултата беше плачевен. След това имаше един огромен черен кръг на асфалта под ауспуха На другият ден запали без проблеми, но пак си течеше здраво и право в сервиза за нов.Сега имам един течащ стар и като остане време може да пробвам да го реставрирам
                Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                Коментар


                  #9
                  Stefan Hadjov написа:
                  iuly_vn написа:
                  Ето и симптомите преди ремонта с протекъл клапан-авансатор. Двигателя започна да пали доста затруднено с големи прекъсвания в началото и облаци бял пишек. Това стана за почти отведнъж-за около две седмици. Забелязах го по локвата гориво под двигателя. След запалване, двигателя се успокояваше до нормална си работа.
                  Двигателя е тръгвал с малко предварение и за това са били тези бяли пушаци.
                  УЖАС! Мояят дизел пали точно така! И това е от 2 седмици и стана изведнъж! Само дето не тече нафта. Възможно ли е причините да са други или ми заминава АВАНСАТОРА? Простете за високия тон ама се притесних.ь

                  Коментар


                    #10
                    Ами, замери му намотката. Мисля че беше някъде около 9 ома. Иначе може да навлиза въздух в горивната система и от друго място.
                    Fiat Marea TD100

                    Коментар


                      #11
                      с удоволствие ама като не знам къде се намира мотора ми е стария 1.9 ТД

                      Коментар


                        #12
                        Предлагам 1ия пост да замине в ЧЗВ раздела, а тук да се коментира и пита !
                        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                        Коментар


                          #13
                          здравейте колеги.имам браво и авансатора май ми протича.някой имали течащ клапан да се пробвам да го отремонтирам.(ще почерпя.)

                          Коментар


                            #14
                            Беше добре да знаем какви размери са уплътнителните О-пръстени... А, и като нямам под ръка CO дали капака може а се запресова към корпуса със секач на 4-5 места?
                            Frontera Sport, X20SE март 1998

                            Коментар


                              #15
                              Аз не мисля, че е удачно да се прави манипулацията с бормашината. Защото може да се нарани детайла от патрона и защото никой не може да гарантира, че ще се шлайфа правилно. Другото което може да навреди е заварката, няма да се впускам в подробности какво може да стане от нея.

                              Коментар

                              Working...
                              X