Началото на темата на iuly_vn се намира тук:Ремонт на авансаторен клапан на Fiat Marea TD100Тук остават въпросите и коментарите по темата.Модераторски екип на fiat-bg.orgКакво правеше преди да го разглобиш освен че течеше как се държеше двигателя преди да шлайфаш иглата.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ремонт на авансаторен клапан на Fiat Marea TD100 - Коментари
Collapse
X
-
Поздравления за успешно свършената работа.Това ще е от полза за много други с ТД100.Аз имам някои въпроси:-Имаше ли теч от кабелчето преди ремонта или реши просто така профилактично да го извършиш.Ако имаше как го уплътни.Единствено на О-пръстена ли разчиташ.-Беше ли надраскана уплътняващата повърхност на буталцето,за да се наложи шлайфане или просто реши да я зачистиш.-А повърхноста в която уплътнява буталцето обработва ли я или си остана така както си е била.-Мислил ли си за уплътнение освен със смяна на О-пръстена и заливка с уплътнителен силикон нафтоустойчив.
-
Клапана ми бе протекъл, та затова предприех неговото разглобяване и ремонт. Самият клапан оригинално е уплътнен отвътре с помоща на два О-пръстена и с един отвън, който разделя двата отвора- входящ и изходящ за горивото. Единият О-пръстен е отдолу под намотката, която е облечена в пластмасова изолация с формата на цилиндър и с отвор в средата където се движи буталцето показано на сниммките. Този О- пръстен уплътнява отдолу и към външната част, между намотката и корпуса и само той дефектира-изгаря, а другият уплътнява в горната част над цилиндъра на буталцето, но той си бе здрав. Капачето което е валцовано за корпуса, притиска долният О-пръстен чрез намотката, той се деформира и така уплътнява. С течение на времето, материалът се отпуска и пропуска гориво между корпуса и намотката и изтича навън от кабелчето. Общо-взето това е. Самото чело на буталцето е със закръглено сечение и уплтнява в профилирано седло запресовано в долната част на корпуса на самия клапан. Шлайфа се само буталцето и то в мястото на контактуване със седлото в корпуса, т.е. отпред, като се внимава да се спазва ъгъла на профила му. Преди тая процедура, моя клапан не уплътняваше много добре и имаше едва забележими следи, но след шлайфа стана перфектно и с огледален блясък. Иначе няма достъп за шлайфане на седлото защото е доста навътре а отвора малък. Но това не е проблем. Може да се ползва с успех и подходяща шлайф паста, но едва ли ще намерите толкова финна. Тия пасти за шлайфане на клапани на двигател, са доста груби и не стават. С паста за зъби е просто перфектно бързо и с огледален блясък. П.П. Колега Hdjov, не съм мислил за силикон, но пък О-пръстена под намотката дистанцира-фиксира разботното разстояние на буталото спрямо намотката и ако се замени със силикон, то ще се наруши. Може обаче да се използва силикон като подсигоряваща алтернарива, ако самият долен пръсте протече, като с него се запълни разтоянието между корпуса на намотката и корпуса на авансатора. Мен ме достраша да използвам такъв силикон, за да не навлезе при сглобяване навътре в самото бутало и да го блокира или ограничи. Сега си работи перфектно и винаги имам възможност за нова смяна на пръстените.Fiat Marea TD100
Коментар
-
Ето и симптомите преди ремонта с протекъл клапан-авансатор. Двигателя започна да пали доста затруднено с големи прекъсвания в началото и облаци бял пишек. Това стана за почти отведнъж-за около две седмици. Забелязах го по локвата гориво под двигателя. След запалване, двигателя се успокояваше до нормална си работа.Fiat Marea TD100
Коментар
-
iuly_vn написа:Ето и симптомите преди ремонта с протекъл клапан-авансатор. Двигателя започна да пали доста затруднено с големи прекъсвания в началото и облаци бял пишек. Това стана за почти отведнъж-за около две седмици. Забелязах го по локвата гориво под двигателя. След запалване, двигателя се успокояваше до нормална си работа.
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:iuly_vn написа:Ето и симптомите преди ремонта с протекъл клапан-авансатор. Двигателя започна да пали доста затруднено с големи прекъсвания в началото и облаци бял пишек. Това стана за почти отведнъж-за около две седмици. Забелязах го по локвата гориво под двигателя. След запалване, двигателя се успокояваше до нормална си работа.Fiat Marea TD100
Коментар
-
iuly_vn написа:Да, точно това се получава. При протекъл клапан, пада налягането на гориво в регулатора на изпреварване на впръскване и мотора работи с намален ъгъл на впръскване. Точно затова ни пушат автомобилите при начален старт и по тия симптоми става ясно че предстои ремонт на тоя клапан. Аз все се надвах че тече от маркучите за обратна нафта, но като свалих кората на мотора и ми стана ясно.Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:iuly_vn написа:Ето и симптомите преди ремонта с протекъл клапан-авансатор. Двигателя започна да пали доста затруднено с големи прекъсвания в началото и облаци бял пишек. Това стана за почти отведнъж-за около две седмици. Забелязах го по локвата гориво под двигателя. След запалване, двигателя се успокояваше до нормална си работа.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар