Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

съвет за по бързо загряване на тд100 и жтд105

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Колега всеки ден тръгвам от Курило (центъра)и на разклона за Световрачане когато спра на светофара стрелката е на 90*С. До там не са повече от 10км. Карам до 1500об/м циркулацията на въздуха е вътрешна докато не се достигнат 90*С От нас до Аерогарата е 28км и ако чак там стрелката е на 90*С и тогава да почна да усещам топло просто няма да я карам тази кола :D Може защото съм с два термостата затова загрява по бързо

    Коментар


      #17
      Reptile написа:
      Незнам кой колега да каже, ама за 15мин на -2гр. - JTD, не може да загрее, това е доста коментирано тук. При мен загрява за 35мин време, като през цялото това време термостата е затворил, защото маркучът му е абслютно студен.Парното оказва влияние, защото е сериозен радиатор и ако през него прекарваш -2 градуса въздух, няма как да не охлажда сериозно течността. Ако ти след няколко минути започваш да подаваш газ и да задържиш на 2000-2500об, може и да стане!Да се разберем какво гледаш, ако е само уреда за темперетурата и той е "игрив", като моят, може да загрява след 15мин, ама въздухът който излиза от парното, трябва да е горещ, че даже да припарва....тогава е загряла наистина!
      Ами моята загря - даже се разтопиха ледовете по предния прозорец. Бях пуснал вентилатора да духа. Изобщо не става дума за игрива стрелка.Колата си загря при работа на място. През това време дори не бях вътре ... И това не ми е за първи път - така си загрява винаги ...

      Коментар


        #18
        @chaveto сега послено на теб работи ли ти подгрева за въздуха в купето или не ?Защото ако работи крадеш много по малко топлина от двигателя с парното.п.с И снимки на релетата на подгрева щеше да правиш п.п.с Почти винаги карам на отворена клапа за външен въздух за да не се изпотяват стъклата, падне ли под -5 и аз я затварям.
        Alfa 147 1.9 JTDm '07 Q2 - хем червена, хем пуши черно;Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
        ex. Alfa 155 1.7 '93 ### ex, Alfa 147 1.9 JTDm '03 R.I.P. ###Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001,

        Коментар


          #19
          при тд100 мотор днес си направихме малко проби без подгрев на антифриза е и колата загря на място без форсиране на мотора за 15 минути стрелката закова на средата вентилатора на парното беше спрян и това за градусите беше намалено до край вчера правихме същият опит но с пуснато парно и усилен до край вентилатор и за 15 минути стрелката стигна само до втората черта и пак казвам термостата е изряден

          Коментар


            #20
            друго което забелязахме днес с един колега е че при загрял мотор за тд100 става въпрос след пускане на вентилатора на парното на последна степен и градусите на HI стрелката на температурата падна с две черти надолу а преди да се направи тая процедура с парното стрелката беше по средата незнам защо се получава така но то си е видимо пак и все пак е бая студено навън и може би заради това има толкова голямо значение за това

            Коментар


              #21
              При мен стъклата трудно се потят. И затова си карам на вътрешна докато загрее напълно и след това я обръщам на външна а по някой път я слагам на ауто режим циркулацията. Подгрева не знам дали работи, но топлото се усеща почти веднага. От както вкарах термостат от рено5 в маркуча загрява доста бързо. Също така и старият термостат си стои, но с него стрелката стоеше на 80*С и само по светофарите заставаше на 90*С. Даже от началото ме беше страх, че може да я прегрея. Колега @Reptile не знам колко е мощността на парното на фиат, но определено течността не е студена когато излезе от другата страна на радиатора. На един колега мареата не искаше въобще да загрее защото му бяха свалили кората под двигателя. При 2.4 има един цилиндър повече и е нормално да загрява по бързо. Наистина има и повече охладителна течност, но едното е за сметка на другото. При мен ЕГР-клапана работи на 100% и според мен това също спомага за загряването. Казват, че когато е затапен температурата в цилиндрите е по висока, но когато пък работи един път изгорелите газове загряват охладителната течност от топлообменника и другият път си загряват всичко по пътя си докато стигнат до цилиндрите. Колегата Хаджов беше казал, че ЕГР-а е затворен докато е студен двигателя, но при мен си работи веднага след самото запалване.

              Коментар


                #22
                незнам колега моят ЕГР е затапен незнам каква роля играе той за загряването но спряно ли е парното загравя бързо и до средата а пуснато ли е не може да загрее мотора дори и след половин час лопане на място

                Коментар


                  #23
                  Значи този термостат дето си го набутал в дебелият маркуч, какво би помогнал за загряването на двигателя?Имаш стар термостат който най-вероятно е запецнал в отворено положение, щом не може да ти качи температура и нов термостат след него който работи.Кой маркуч загрява бързо ?Аз примерно нямам кора под двигателя, и как ще се отрази на загряването ? Кората ще ми предпази картера от обдухване със студен въздух ли ?Ако утре ми е готов кабела ( че му правя модификации) ще запаля вечерта колата преди да тръгна от работа ( в подземния гараж е + 6-7-8 С)Ще пусна парното на 21 градуса и на вентилатора на 5-та от 6 възможни степени и ще запиша в продължение на 10 минути показанията на температурата на двигателя.Отчитане на 1 секунда е предостатъчно.Този тест добре ли ви звучи ?И понеже ми е интересно може да добавя и total fuel injected , RPM на двигателя и ЕГР клапана който си работи при мен. ( н апарзен ход би следвало да доведе до по-бързо загряване на двигателя)Да видим как се променя подаваното гориво при загряване на двигателя.п.с Ако не стане утре вечер , в понеделник или вторник ще го направя теста, и ви пускам csv файла да си правите графики.Бива ли така?
                  Alfa 147 1.9 JTDm '07 Q2 - хем червена, хем пуши черно;Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                  ex. Alfa 155 1.7 '93 ### ex, Alfa 147 1.9 JTDm '03 R.I.P. ###Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001,

                  Коментар


                    #24
                    И двата термостата си работят, но оригиналният е на по ниска температура. А като нямаш кора под двигателя той се охлажда от въздуха. Има двигатели които се охлаждат от маслото.

                    Коментар


                      #25
                      Принципно всички двигатели се охлаждат от маслото. Иначе то нямаше да загрява Може ли да те замоля да направиш една снимка на кората - пред колата клякаш и щракаш. Няма да е като снимка отдолу, но колкото стане толкова -все ще се види нещо.Интересно ми е да я видя тази прословута кора и дали няма отвори за да влиза въздух.Че преди време бях чел ( май в Алфа форума) как един пич си направил кора сам ама лекинко забравил да изреже отвори и резултата беше затегнали биелни лагери. ( съвсем по спомен го карам ) п.с Не ми е готов кабела, теста със загряването ще го правя в понеделник.
                      Alfa 147 1.9 JTDm '07 Q2 - хем червена, хем пуши черно;Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                      ex. Alfa 155 1.7 '93 ### ex, Alfa 147 1.9 JTDm '03 R.I.P. ###Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001,

                      Коментар


                        #26
                        Днес при -5*С за 8.8км или 14мин. достигна 90*С След като си тръгнах от бачкане отново при -5 за 22мин. достигна 90*С но минах през циганската махала а там се знае какво е в час пик, за колко километри загря не съм гледал.Кората има два или четири отвора ако не се лъжа и през тези отвори се обдухва картера. Утре отново ще видя за колко време ще загрее, дават температурите да са по ниски от днешните.

                        Коментар


                          #27
                          Определено и аз установих че със затворена циркулация на въздуха загрява доста по бързо, освен това при -8 докато започнат да ми се потят стъклата, вече имам прилично парно! Yellow_Flash_Colorz_PDT_05
                          Fiat Bravo JTD '99

                          Коментар


                            #28
                            днес при -7*С колата я запалих и оставих да работи на място със спряно парно на LOW и вентилатор на 0 и след 16 минути точно засичане стрелката закова до средата маркуча към радиатора тъкмо беше почнал да загрява оставих колата да работи на място като тоя път пуснах парното на HI и вентилатора на 4 степен след 15 минути утидох до колата и стрелката на температурата беше на третата черта а маркуча към радиатора беше изстинал следователно поне при моята кола пускането на парното и вентилатора смъква от температурата на мотора при студено време като това през зимата успех на всички

                            Коментар


                              #29
                              Доста автомобили съм карал и досега никога не съм срещал такъв който да започва да изстива на ниските обороти при пуснат вентилатор на макс.
                              jenti написа:
                              Определено и аз установих че със затворена циркулация на въздуха загрява доста по бързо, освен това при -8 докато започнат да ми се потят стъклата, вече имам прилично парно! Yellow_Flash_Colorz_PDT_05
                              При мен ако си духа на стъклата не се потят, ако си оставя така да карам поне 30мин. после може да си направя да ми духа в краката и стъклата отново не се потят. Единствено тръгват да се потят ако пусна да духа в краката на вътрешна циркулация и просто в купето да не се е загряло. На задното стъкло нагревателя не ми работи, но като съм пуснал да духа на стъклата и въздуха който минава към него го загрява толкова, че разтопява всичко по него.Нормално е като подпомогнем от няколко места да загрява по бързо, въпроса е да е голяма разликата и да си заслужава. Както казва колегата @ВО да се кара на по високи обороти и ще загрее по бързо, но пък ако се кара на по високи обороти и на голяма предавка си има повече обдухване на двигателя и той се охлажда. Въпроса е да се намери компромис между всичките неща.

                              Коментар


                                #30
                                Днес кабела ми беше готов Обещаните резултати от 11 минути работа на място.В гаража беше по термометъра на климата +3, по показания на борд-комп +7. И за 2-те си мисля че показват точно.Може би просто напълно загрелият двигател не е успял да изстине за 9 часа в подземният гараж ???Теста е правен при следните условия.Паля и не пипвам изобщо педала на газта.Парното в колата е сложено на 22 градуса, затворена клапа за външен въздух , духа в краката и към шофьора. ( централно) при затворени врати.Резултата от теста в приложеният файл.Интересно за мен е че ЕГР отвори чак след като бутнах педала на газта след 11 минута.Отчитането е на 1 секунда.
                                Прикачени файлове
                                Alfa 147 1.9 JTDm '07 Q2 - хем червена, хем пуши черно;Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                                ex. Alfa 155 1.7 '93 ### ex, Alfa 147 1.9 JTDm '03 R.I.P. ###Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001,

                                Коментар

                                Working...
                                X