Колега всеки ден тръгвам от Курило (центъра)и на разклона за Световрачане когато спра на светофара стрелката е на 90*С. До там не са повече от 10км. Карам до 1500об/м циркулацията на въздуха е вътрешна докато не се достигнат 90*С От нас до Аерогарата е 28км и ако чак там стрелката е на 90*С и тогава да почна да усещам топло просто няма да я карам тази кола :D Може защото съм с два термостата затова загрява по бързо
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
съвет за по бързо загряване на тд100 и жтд105
Collapse
X
-
Reptile написа:Незнам кой колега да каже, ама за 15мин на -2гр. - JTD, не може да загрее, това е доста коментирано тук. При мен загрява за 35мин време, като през цялото това време термостата е затворил, защото маркучът му е абслютно студен.Парното оказва влияние, защото е сериозен радиатор и ако през него прекарваш -2 градуса въздух, няма как да не охлажда сериозно течността. Ако ти след няколко минути започваш да подаваш газ и да задържиш на 2000-2500об, може и да стане!Да се разберем какво гледаш, ако е само уреда за темперетурата и той е "игрив", като моят, може да загрява след 15мин, ама въздухът който излиза от парното, трябва да е горещ, че даже да припарва....тогава е загряла наистина!
Коментар
-
@chaveto сега послено на теб работи ли ти подгрева за въздуха в купето или не ?Защото ако работи крадеш много по малко топлина от двигателя с парното.п.с И снимки на релетата на подгрева щеше да правиш п.п.с Почти винаги карам на отворена клапа за външен въздух за да не се изпотяват стъклата, падне ли под -5 и аз я затварям.
Коментар
-
при тд100 мотор днес си направихме малко проби без подгрев на антифриза е и колата загря на място без форсиране на мотора за 15 минути стрелката закова на средата вентилатора на парното беше спрян и това за градусите беше намалено до край вчера правихме същият опит но с пуснато парно и усилен до край вентилатор и за 15 минути стрелката стигна само до втората черта и пак казвам термостата е изряден
Коментар
-
друго което забелязахме днес с един колега е че при загрял мотор за тд100 става въпрос след пускане на вентилатора на парното на последна степен и градусите на HI стрелката на температурата падна с две черти надолу а преди да се направи тая процедура с парното стрелката беше по средата незнам защо се получава така но то си е видимо пак и все пак е бая студено навън и може би заради това има толкова голямо значение за това
Коментар
-
При мен стъклата трудно се потят. И затова си карам на вътрешна докато загрее напълно и след това я обръщам на външна а по някой път я слагам на ауто режим циркулацията. Подгрева не знам дали работи, но топлото се усеща почти веднага. От както вкарах термостат от рено5 в маркуча загрява доста бързо. Също така и старият термостат си стои, но с него стрелката стоеше на 80*С и само по светофарите заставаше на 90*С. Даже от началото ме беше страх, че може да я прегрея. Колега @Reptile не знам колко е мощността на парното на фиат, но определено течността не е студена когато излезе от другата страна на радиатора. На един колега мареата не искаше въобще да загрее защото му бяха свалили кората под двигателя. При 2.4 има един цилиндър повече и е нормално да загрява по бързо. Наистина има и повече охладителна течност, но едното е за сметка на другото. При мен ЕГР-клапана работи на 100% и според мен това също спомага за загряването. Казват, че когато е затапен температурата в цилиндрите е по висока, но когато пък работи един път изгорелите газове загряват охладителната течност от топлообменника и другият път си загряват всичко по пътя си докато стигнат до цилиндрите. Колегата Хаджов беше казал, че ЕГР-а е затворен докато е студен двигателя, но при мен си работи веднага след самото запалване.
Коментар
-
Значи този термостат дето си го набутал в дебелият маркуч, какво би помогнал за загряването на двигателя?Имаш стар термостат който най-вероятно е запецнал в отворено положение, щом не може да ти качи температура и нов термостат след него който работи.Кой маркуч загрява бързо ?Аз примерно нямам кора под двигателя, и как ще се отрази на загряването ? Кората ще ми предпази картера от обдухване със студен въздух ли ?Ако утре ми е готов кабела ( че му правя модификации) ще запаля вечерта колата преди да тръгна от работа ( в подземния гараж е + 6-7-8 С)Ще пусна парното на 21 градуса и на вентилатора на 5-та от 6 възможни степени и ще запиша в продължение на 10 минути показанията на температурата на двигателя.Отчитане на 1 секунда е предостатъчно.Този тест добре ли ви звучи ?И понеже ми е интересно може да добавя и total fuel injected , RPM на двигателя и ЕГР клапана който си работи при мен. ( н апарзен ход би следвало да доведе до по-бързо загряване на двигателя)Да видим как се променя подаваното гориво при загряване на двигателя.п.с Ако не стане утре вечер , в понеделник или вторник ще го направя теста, и ви пускам csv файла да си правите графики.Бива ли така?
Коментар
-
Принципно всички двигатели се охлаждат от маслото. Иначе то нямаше да загрява Може ли да те замоля да направиш една снимка на кората - пред колата клякаш и щракаш. Няма да е като снимка отдолу, но колкото стане толкова -все ще се види нещо.Интересно ми е да я видя тази прословута кора и дали няма отвори за да влиза въздух.Че преди време бях чел ( май в Алфа форума) как един пич си направил кора сам ама лекинко забравил да изреже отвори и резултата беше затегнали биелни лагери. ( съвсем по спомен го карам ) п.с Не ми е готов кабела, теста със загряването ще го правя в понеделник.
Коментар
-
Днес при -5*С за 8.8км или 14мин. достигна 90*С След като си тръгнах от бачкане отново при -5 за 22мин. достигна 90*С но минах през циганската махала а там се знае какво е в час пик, за колко километри загря не съм гледал.Кората има два или четири отвора ако не се лъжа и през тези отвори се обдухва картера. Утре отново ще видя за колко време ще загрее, дават температурите да са по ниски от днешните.
Коментар
-
днес при -7*С колата я запалих и оставих да работи на място със спряно парно на LOW и вентилатор на 0 и след 16 минути точно засичане стрелката закова до средата маркуча към радиатора тъкмо беше почнал да загрява оставих колата да работи на място като тоя път пуснах парното на HI и вентилатора на 4 степен след 15 минути утидох до колата и стрелката на температурата беше на третата черта а маркуча към радиатора беше изстинал следователно поне при моята кола пускането на парното и вентилатора смъква от температурата на мотора при студено време като това през зимата успех на всички
Коментар
-
Доста автомобили съм карал и досега никога не съм срещал такъв който да започва да изстива на ниските обороти при пуснат вентилатор на макс.jenti написа:Определено и аз установих че със затворена циркулация на въздуха загрява доста по бързо, освен това при -8 докато започнат да ми се потят стъклата, вече имам прилично парно! Yellow_Flash_Colorz_PDT_05
Коментар
-
Днес кабела ми беше готов Обещаните резултати от 11 минути работа на място.В гаража беше по термометъра на климата +3, по показания на борд-комп +7. И за 2-те си мисля че показват точно.Може би просто напълно загрелият двигател не е успял да изстине за 9 часа в подземният гараж ???Теста е правен при следните условия.Паля и не пипвам изобщо педала на газта.Парното в колата е сложено на 22 градуса, затворена клапа за външен въздух , духа в краката и към шофьора. ( централно) при затворени врати.Резултата от теста в приложеният файл.Интересно за мен е че ЕГР отвори чак след като бутнах педала на газта след 11 минута.Отчитането е на 1 секунда.Прикачени файлове
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар