колеги в тоя студ колкото и да ви е студено оставяйте парното на минимална температура поне докато чакате колата ви да загрее по тоя начин тя загравя по бързо като не върти водата в радиаторчето за парното лично е изпробвано и друго което ви съветвам е да си проверите термостата за маслото към масления радиатор лека и без аварийна на всички
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
съвет за по бързо загряване на тд100 и жтд105
Collapse
X
-
Колега лично изпробвано в тоя студ е, че няма файда как ще духа. При мен вентилатора не засилва ако охладителната течност не е на 50*С Дали ще духа на макс. дали ще карам по бързо или по бавно, няма файда. Винаги на едно и също място започва да духа по силно (достига 50*С) разлика да има до 200 метра.
-
В допълнение на chaveto - това се отнася за режимите ауто, в Браво/а/Мареа в този режим също духането не започва преди определена температура на антифриза, но не съм следил колко е точно, но мисля че е по-малко от 50, някъде към 35-40 може би. А към първия пост - водата в радиаторчето непрекъснато се движи, без значение дали си на LO или на HI , или на някакви градуси. И за да е наистина съвет "съветът" - най-точното е да се каже, че вентилацията трябва да е колкото се може по-дълго на нула, и да са включени максимален брой консуматори, освен вентилация, и разбира се - да не са в разрез с текущите правила, например каране със светлини за мъгла в ясно време, или на дълги през деня или на осветен участък. И наистина - на LOW дори и без вентилация, колата загравя по-бързо отколкото на HI, Но не защото водата не се движи, за щото клапите не насочват въздуха към радиатора на парното, а при HI го насочват, и дори с нулева вентилация, се отделя топлина, поради движението на колата, и естествената циркулация на въздуха. Но не бих казал че е някаква забележима разлика, особено в градски условия.
Коментар
-
ogi28b написа:В допълнение на chaveto - това се отнася за режимите ауто, в Браво/а/Мареа в този режим също духането не започва преди определена температура на антифриза, но не съм следил колко е точно, но мисля че е по-малко от 50, някъде към 35-40 може би. А към първия пост - водата в радиаторчето непрекъснато се движи, без значение дали си на LO или на HI , или на някакви градуси. И за да е наистина съвет "съветът" - най-точното е да се каже, че вентилацията трябва да е колкото се може по-дълго на нула, и да са включени максимален брой консуматори, освен вентилация, и разбира се - да не са в разрез с текущите правила, например каране със светлини за мъгла в ясно време, или на дълги през деня или на осветен участък. И наистина - на LOW дори и без вентилация, колата загравя по-бързо отколкото на HI, Но не защото водата не се движи, за щото клапите не насочват въздуха към радиатора на парното, а при HI го насочват, и дори с нулева вентилация, се отделя топлина, поради движението на колата, и естествената циркулация на въздуха. Но не бих казал че е някаква забележима разлика, особено в градски условия.Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
Коментар
-
ogi28b написа:Но не бих казал че е някаква забележима разлика, особено в градски условия.
Коментар
-
Според мен проблемът с бавното загряване е изцяло в термостата. Ако антифриза се върти през радиатора на колата няма никакво значение дали ще минава през парното или не.На срещата в Ичера точно преди тръгването запалих колата и я оставих да поработи на място за да разтопи леда по стъклата - беше дебел колкото самото стъкло.След 10-15 минути работа на място и околна температура -2 градуса стрелката за температурата беше вече на средата. При това парното беше на HI и вентилаторът на 4.Преди година и нещо си смених термостата ... преди това зъзнех всяка зимна сутрин в колата ...
Коментар
-
Моя съвет за бързо загряване:1. Палиш колата - седиш 3 секунди2. Включваш на 1-ва скорост и потегляш с възможно най-много газ - 100% педал на около 5000 оборота сменяш, защото не може повече, 2-ра - 5000 оборота, 3-та около 4500 оборота.3. Спирачка да спреш на място.3. Повтаряте процедурата Х пъти и ви гарантирам 90 градуса за възможно най-кратко времеA20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа:Моя съвет за бързо загряване:1. Палиш колата - седиш 3 секунди2. Включваш на 1-ва скорост и потегляш с възможно най-много газ - 100% педал на около 5000 оборота сменяш, защото не може повече, 2-ра - 5000 оборота, 3-та около 4500 оборота.3. Спирачка да спреш на място.3. Повтаряте процедурата Х пъти и ви гарантирам 90 градуса за възможно най-кратко времеFiat Marea JTD 105 09.2000г
Коментар
-
ilkor написа:Според мен проблемът с бавното загряване е изцяло в термостата. Ако антифриза се върти през радиатора на колата няма никакво значение дали ще минава през парното или не.На срещата в Ичера точно преди тръгването запалих колата и я оставих да поработи на място за да разтопи леда по стъклата - беше дебел колкото самото стъкло.След 10-15 минути работа на място и околна температура -2 градуса стрелката за температурата беше вече на средата. При това парното беше на HI и вентилаторът на 4.Преди година и нещо си смених термостата ... преди това зъзнех всяка зимна сутрин в колата ...Fiat Marea JTD 105 09.2000г
Коментар
-
bobis написа:Наясно ли си колега /BO/ какво се получава при тези форсажи на студен двигател.Хората отдавна са го казали.Палиш и тръгваш веднага като караш на около 2000 об/та на изключено парно.След 6-8 минути вече се кефиш на пъноценно парно.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Колеги правил съм си експерименти и няма смисъл. Карал съм и на трета с 2000об/м и нагоре. Сега си я карам до 1500об/м и така докато не стигне стрелката на средата, казах го по нагоре, че разликата е минимална и не си заслужава да държиш двигателя на по високи обороти докато загрее. Това, че за 35мин. загрява Jtd е абсурдно и смешно.
Коментар
-
Последният голям сняг.Околовръстното изобщо не беше чистено.Тръгвам от подземен гараж при +7( колата е седяла 10 часа в гаража). Навън температурата се колебаеше -1/-2До къщи са 24.7 км. Супер бавно каране, повече от 60 не съм вдигал, или с други думи 4-та до 1500 оборота.С пуснато парно на 21 градуса. Стрелката се закова на 90 градуса на километър 22 или около 33-4 минути в движение.Изобщо ако на някой му загрява бързо дизела може само да се радва че има допълнителен подгрев.
Коментар
-
Колата на ilkor е някакво изключение - чувал съм го и друг път да казва за рекордно бързо загряване, а с очите си съм виждал че няма допълнително подгряване. Как не изписахме тези постове миналата седмица... щях да го накарам да сложим двете коли една до друга на Ичера, и да сравняваме, моята има допълнителен подгрев. Но загряване за 10-15 минути и вентилация на 4, а градуси на HI - вижда ми се абсурдно бързо, искам да го видя !
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар