Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

стрелката на температурата

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    стрелката на температурата

    Колеги с JTD, кажете на студено време като днешното /0 - + 2градуса/ къде ви стои стрелката на температурата? Защото на моята Марея 110 к. стрелката по никакъв начин на студ не отива до средата. Може би ако поработи на място ще достигне, но на дълъг път при тая външна температура стои около 1/4 от скалата.
    Fiat Marea JTD 110 Weekend ELX - 2000г

    #2
    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=21416
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    Коментар


      #3
      Re: стрелката на температурата

      bobist написа:
      Колеги с JTD, кажете на студено време като днешното /0 - + 2градуса/ къде ви стои стрелката на температурата? Защото на моята Марея 110 к. стрелката по никакъв начин на студ не отива до средата. Може би ако поработи на място ще достигне, но на дълъг път при тая външна температура стои около 1/4 от скалата.
      При вчерашната температура от -1 - си седи точно на 1/4 от скалата. Големият радиатор - студен като лед, което си ми говори точно, че термостата си работи... На място - повече от 45 минути стоях и гледах как се въртят край мен.
      Steliyan's Life!
      FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

      Коментар


        #4
        Напълно нормално на място да не иска да загрее.

        Коментар


          #5
          Не съм напълно съгласен. Колата загрява на място, точно до където трябва. При изправна охладителна система. Разбира се, не говоря за сибирски студ -30°С. При -6°С(това беше най-големия студ в моя край), на място, за около 12-15мин, стрелката удря средата на скалата и не мърда от там. Мога и видеоклип да направя, защото почти всяка сутрин(07.00ч) карам детето на училище и като грижовен баща, паля колата 15-20мин по-рано за да му е топло.@edit: Малко съм се отплеснал - това е за бензинов двигател, но не мисля че при дизела трябва да е различно.
          Fiat Marea 1.8i 16V
          Fiat Tipo 1.4i 8V
          Fiat Punto 1.6i 8V
          www.italauto-bg.net/forum/

          Коментар


            #6
            Rokambol написа:
            @edit: Малко съм се отплеснал - това е за бензинов двигател, но не мисля че при дизела трябва да е различно.
            Ми доста по-различно е.На място при минусови температури е абсурд да загрее до 90.Трябва да не пускаш вентилатора на парното и да чакаш мин 40-50 минути.Бензинът е ясен запалиш и след 10 минути си на 70-80 градуса на празен ход.

            Коментар


              #7
              janyboy написа:
              Rokambol написа:
              @edit: Малко съм се отплеснал - това е за бензинов двигател, но не мисля че при дизела трябва да е различно.
              Ми доста по-различно е.На място при минусови температури е абсурд да загрее до 90.Трябва да не пускаш вентилатора на парното и да чакаш мин 40-50 минути.Бензинът е ясен запалиш и след 10 минути си на 70-80 градуса на празен ход.
              Колега, на място за 10-тина минути докато стоя колата на една естакада / понеже се чуваше фучене от меката връзка на ауспуха / замалко стрелката да удари средата, но не я изчакахме . Така че ако поседи повечко сигурно ще стигне средата, но на дълго си гравитира около 1/4, въпреки че парното си духа топло :D
              Fiat Marea JTD 110 Weekend ELX - 2000г

              Коментар


                #8
                Rokambol написа:
                Не съм напълно съгласен. Колата загрява на място, точно до където трябва. При изправна охладителна система. Разбира се, не говоря за сибирски студ -30°С. При -6°С(това беше най-големия студ в моя край), на място, за около 12-15мин, стрелката удря средата на скалата и не мърда от там. Мога и видеоклип да направя, защото почти всяка сутрин(07.00ч) карам детето на училище и като грижовен баща, паля колата 15-20мин по-рано за да му е топло.@edit: Малко съм се отплеснал - това е за бензинов двигател, но не мисля че при дизела трябва да е различно.
                Колега, направи разлика между бензинов и дизелов агрегат - КПД-то знаеш, че при дизела е по-високо и не се отделя толкова топлина. Дори лятото доста бавно и трудно загрява на място до отваряне на термостата.

                Коментар


                  #9
                  bobist написа:
                  Колега, на място за 10-тина минути докато стоя колата на една естакада / понеже се чуваше фучене от меката връзка на ауспуха / замалко стрелката да удари средата, но не я изчакахме . Така че ако поседи повечко сигурно ще стигне средата, но на дълго си гравитира около 1/4, въпреки че парното си духа топло :D
                  Ми при теб може и да е така.Имаш ли подгрев на антифриза?Ако имаш е ясно защо толкова бързо загрява на място.Малко ми е чудно как за 10 мин ще удари средата ама щом казваш съм склолен да вярвам.Аз нямам допълнителен подгрев на антифриза и на място за 10-15 мин най-много да отлепи от първата черта.Говоря за сегашните температури.

                  Коментар


                    #10
                    Точно на средата и не мърда /както е през лятото/.
                    BRAVA TD100 ELX `98

                    Коментар


                      #11
                      Airfan написа:
                      Колега, направи разлика между бензинов и дизелов агрегат - КПД-то знаеш, че при дизела е по-високо и не се отделя толкова топлина. Дори лятото доста бавно и трудно загрява на място до отваряне на термостата.
                      Не споря, точно затова сам се редактирах. Изобщо не бях погледнал, че става дума за дизел
                      Fiat Marea 1.8i 16V
                      Fiat Tipo 1.4i 8V
                      Fiat Punto 1.6i 8V
                      www.italauto-bg.net/forum/

                      Коментар


                        #12
                        Airfan написа:
                        Rokambol написа:
                        Не съм напълно съгласен. Колата загрява на място, точно до където трябва. При изправна охладителна система. Разбира се, не говоря за сибирски студ -30°С. При -6°С(това беше най-големия студ в моя край), на място, за около 12-15мин, стрелката удря средата на скалата и не мърда от там. Мога и видеоклип да направя, защото почти всяка сутрин(07.00ч) карам детето на училище и като грижовен баща, паля колата 15-20мин по-рано за да му е топло.@edit: Малко съм се отплеснал - това е за бензинов двигател, но не мисля че при дизела трябва да е различно.
                        Колега, направи разлика между бензинов и дизелов агрегат - КПД-то знаеш, че при дизела е по-високо и не се отделя толкова топлина. Дори лятото доста бавно и трудно загрява на място до отваряне на термостата.
                        Не е съвсем сериозно това обяснение с по високото КПД при дизела в сравнение с бензиновия двигател.При дизела също се отделя много топлина и за това в охладителната му система има винаги повече вода и по голям воден радиатор от бензиновия еквивалент.Когато прегрее дизел винаги пука глава,при бензините много рядко,най много лека деформация на главата.

                        Коментар


                          #13
                          Stefan Hadjov написа:
                          Airfan написа:
                          Rokambol написа:
                          Не съм напълно съгласен. Колата загрява на място, точно до където трябва. При изправна охладителна система. Разбира се, не говоря за сибирски студ -30°С. При -6°С(това беше най-големия студ в моя край), на място, за около 12-15мин, стрелката удря средата на скалата и не мърда от там. Мога и видеоклип да направя, защото почти всяка сутрин(07.00ч) карам детето на училище и като грижовен баща, паля колата 15-20мин по-рано за да му е топло.@edit: Малко съм се отплеснал - това е за бензинов двигател, но не мисля че при дизела трябва да е различно.
                          Колега, направи разлика между бензинов и дизелов агрегат - КПД-то знаеш, че при дизела е по-високо и не се отделя толкова топлина. Дори лятото доста бавно и трудно загрява на място до отваряне на термостата.
                          Не е съвсем сериозно това обяснение с по високото КПД при дизела в сравнение с бензиновия двигател.При дизела също се отделя много топлина и за това в охладителната му система има винаги повече вода и по голям воден радиатор от бензиновия еквивалент.Когато прегрее дизел винаги пука глава,при бензините много рядко,най много лека деформация на главата.
                          Аз съм не от съвсем сериозните, нито пък съм добър специалист, нито дори специалист в автомобилите - попрището ми е в друга област. Намерил съм някакво обяснение с четене и размисли и го споделям тук, а конкретиката я оставям на вас специалистите.

                          Коментар


                            #14
                            janyboy написа:
                            bobist написа:
                            Колега, на място за 10-тина минути докато стоя колата на една естакада / понеже се чуваше фучене от меката връзка на ауспуха / замалко стрелката да удари средата, но не я изчакахме . Така че ако поседи повечко сигурно ще стигне средата, но на дълго си гравитира около 1/4, въпреки че парното си духа топло :D
                            Ми при теб може и да е така.Имаш ли подгрев на антифриза?Ако имаш е ясно защо толкова бързо загрява на място.Малко ми е чудно как за 10 мин ще удари средата ама щом казваш съм склолен да вярвам.Аз нямам допълнителен подгрев на антифриза и на място за 10-15 мин най-много да отлепи от първата черта.Говоря за сегашните температури.
                            Неправилно си ме разбрал. Преди да кача колата на естакадата я бях карал извънградско 10-тина км., дотогава стрелката си стоеше на 1/4, имам предвид, че докато стоя на естакадата за 10-мин доближи средата... :D
                            Fiat Marea JTD 110 Weekend ELX - 2000г

                            Коментар


                              #15
                              Имайки предвид,че термостата на JTD 110 e същият като на Стило JTD 115,мога да споделя че проблема е в термостата.При мен симптомите бяха абсолютно същите затова и толкова се чудех дали да го сменям или не.На практика термостата вместо да отвори на 88 градуса,както е написано на него,отваря към 60-65 градуса и от там нагоре няма загряване или става много трудно.С новият термостат и днешна температура от (-3) градуса стрелката ми стои точно в средата.
                              AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
                              HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
                              Kawasaki ER-6n'2012

                              Коментар

                              Working...
                              X