Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за турбото на JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Stefan Hadjov написа:
    Kакво и кога се скапва на турбото:турбото може да хвърля масло от лошо уплътнение на външните въздуховоди.Това е много често явление но е бял кахър...
    Това не го разбрах.Как така от въздуховодите?

    Коментар


      #17
      peho написа:
      Stefan Hadjov написа:
      Kакво и кога се скапва на турбото:турбото може да хвърля масло от лошо уплътнение на външните въздуховоди.Това е много често явление но е бял кахър...
      Това не го разбрах.Как така от въздуховодите?
      Въздуховоди са тръбите по които се движи въздуха от филтъра до турбото,от турбото до интерколера и от него до всмукателния колектор на двигателя.Когато турбото е в добро състояние тези въздуховоди са почти сухи.А когато турбото има пропуск на масло те са силно омаслени.Един от начините да се разбере за състоянието на турбото е проверка на тези въздуховоди за наличие на масло.Когато те на са добре уплътнени има омасляване или направо теч на масло.Това е разбира се ,че има изтичане на известно количество масло от уплътненията на турбината.

      Коментар


        #18
        Виждам,че си много добре запознат с устройството и работата на турбото иии дано не прекалявам,ама много обичам да задавам въпроси. Казваш,че изправното турбо трябва да е със сухи въздуховоди,значи можем да приемем,че дори при малко омасляване на въздуховода,вече има някакво износване на уплътненията.Те трудни ли са за ремонтиране?Изобщо от твоята гледна точка,едно турбо трудно ли се ремонтира?

        Коментар


          #19
          Всичко се ремонтира. Турбото ако е фалирало тотално, то ще имаш такива пушеци от аспуха, та дори и приятелката/жена ти ще разбере. Също така признак за доста износено турбо, е силно изразеното свирене от него. Мисля, че рециклиране на турбото с подмяна на сътветните части е около 400лв.
          Fiat Bravo GT JTD 2000г. ->!!!Продадено!!!

          Коментар


            #20
            nanio написа:
            Всичко се ремонтира. Турбото ако е фалирало тотално, то ще имаш такива пушеци от аспуха, та дори и приятелката/жена ти ще разбере. Също така признак за доста износено турбо, е силно изразеното свирене от него. Мисля, че рециклиране на турбото с подмяна на сътветните части е около 400лв.
            Аз дори нямам кола,всичките ми въпроси са защото ми е интересно.

            Коментар


              #21
              Не съм знаел
              Fiat Bravo GT JTD 2000г. ->!!!Продадено!!!

              Коментар


                #22
                nanio написа:
                Всичко се ремонтира. Турбото ако е фалирало тотално, то ще имаш такива пушеци от аспуха, та дори и приятелката/жена ти ще разбере. Също така признак за доста износено турбо, е силно изразеното свирене от него. Мисля, че рециклиране на турбото с подмяна на сътветните части е около 400лв.
                Колко навреме ми идва тази тема за моите притеснения...Ами при мен нещо взе да изкарва масло... качих една снимка и отбелязах къде ми омаслява (ако някой си познае колата се извинявам-свалих снимката от mobile.bg)Това ли са въпросните въздуховоди?И всъщност къде е най-добре според вас да отида на диагностика, за да ми кажат колко е сериозно положението и какво трябва да направя за отстраняването на проблема...?Иначе това омасляване почна да става преди около 2 месеца. Моя майстор ме убеждава че е нормално в един момент да почне да изкарва от там по малко, но... нещо не ми се вярва много, защото от както имам темпричката- вече 3 години АБСОЛЮТНО никога не е изкарвала от там и грам масло. Каза също че и тръбата е поомаслена отвътре...та съм доста притеснен и ще съм много БЛАГОДАРЕН за всякакви съвети П.С. Всъщност сега забелязвам(поради късния час) че темата е за JTD но предполагам ще не са големи разликите с нормалния 1.9ТД
                Прикачени файлове
                ФИАТ ТЕМПРА 1.9TD

                Коментар


                  #23
                  peho написа:
                  ...... Казваш,че изправното турбо трябва да е със сухи въздуховоди,значи можем да приемем,че дори при малко омасляване на въздуховода,вече има някакво износване на уплътненията.Те трудни ли са за ремонтиране?Изобщо от твоята гледна точка,едно турбо трудно ли се ремонтира?
                  Колега ,сухи или почти сухи въздуховоди може да има при нормално експлоатиран двигател до около 100000 клм.След това настъпва едно леко омасляване/като откачите тръбата и пипнете с пръст леко е изцапан с масло/.Това състояние се задържа за неопределено време.Като имам в пред вид ,че в 99 % дизел- колите у нас се внасят реално на над 200000 клм. това е нормално и не трябва да притеснява никой.Не е добре да се задържа и изтича масло от там при отваряне.Турбините се ремонтират доста успешно само чрез подмяна с оргинални детайли,защото всичко е от специални материяли.Това не е сложна операция и може да се извърши и в домашни условия,стига да ги имате.Проблема настъпва след подмяната им,защото турбината трябва задължително да се балансира динамично на специална баланс-машина/по подобие на балансирането на колелата с гумите комплект на колата/.Турбините в реално време се въртят с над 100000 об/мин. и най малкия дисбаланс би създал голями динамични моменти,които са много неблагоприятни за живота на турбината/.Тези машини ги имат само фирмите които могат да изваршват подобни ремонти.Тук е именно момента с качествения ремонт на турбината-балансировката и оргиналните части.Ако това всичко е изпълнено точно,ремонтираната турбина започва нов живот както при нова кола.

                  Коментар


                    #24
                    Re: въпрос за турбото на JTD

                    hit-ko написа:
                    :
                    Ако имаш съмнения за турбото, извади входящия маркуч/ най-долния/ и виж има ли масло в него или не![/quote]Това е най точната проверка.Най долния маркуч,защото е най ниската точка и там най-лесно се събира масло.След отваряне ако изтече масло някакво количество не е добре.Но е нормално да има омасляване.Втората проверка е да се откачи изходящата тръба от турбото и се пипне с ръка оста на турбината.Трябва да се усети едва забележима радиална хлабина на оста и.По-голяма радиална хлабина говори за настъпило вече износване.А когато е много голяма започва триене между турбинното колело и корпуса на турбината придружено с неприятно свирене породено от триенето на метал с метал.

                    Коментар


                      #25
                      Eвала на колегата Stefan Hadjov и ако бях модератор още на този раздел, бих направил тази тема ВАЖНА, заради неговите обяснения.Още веднъж благодаря Стефане!
                      SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                      Коментар


                        #26
                        Nino написа:
                        Eвала на колегата Stefan Hadjov и ако бях модератор още на този раздел, бих направил тази тема ВАЖНА, заради неговите обяснения.Още веднъж благодаря Стефане!
                        Аз също много благодаря за направените разяснения,много добра тема стана.И също се радвам че стана важна,дори си мислех да предложа на колегата Stefan Hadjov да напише събрано в един пост,тези обяснения и да помоля да бъдат направени важна тема.

                        Коментар


                          #27
                          И аз имам въпрос относно турбината

                          Здравейте колеги.И аз имам проблем с турбото и моля за компетентна помощ!Запознат съм много добре с двигатели с вътршно горене,както съм и технически грамотен.Освен това ми е хоби да си оправям колите сам,които досега съм имал.Но с турбо-дизел се сблъсквам за първи път.По точно с турбото.От три седмици имам Фиат Мареа TD100.Голяма красавица!На малко километри е и нямах никакви проблеми до днес.Тая вечер обаче почистих дебитомера по инструкцийте тук от форума,със спрей за почистване на спирачни системи и такъв за пчистване на контакти.Спрейовете са маркови с безупречен произход!След манипулацията,двигателя на колата се промени и работи много по добре.Усети се осезаемо разлика в динамиката.След като заредих дизел от ОМV,от най скъпия,след около 200-300 метра отказа турбото.Не вярвам да е от нафтата,защото в случея,тя няма нищо общо с турбината.Последната преди се включваше на около 2000 оборота и залепваше гърба за седалката,а сега изведнъж след като я настъпах,включи нормално но и така изведнъж спря.Изкарах колата на магистралата,гасих я,палех я,но ефект нямаше.Моля за помощ някой има ли идея какво може да и е станало на турбината и то така изведнъж, след като преди това си работеше безупречно.Ще съм ви много благодарен и признателен за помоща!!!Аз също мога да ви бъда много полезен по състоянието и проблемите по двигатели и автомобили но турбото ми е малко неясно като техническо изпълнение засега.Само му знам принципа на работа.Извинете за отклонението по темата зададена от автора!
                          Fiat Marea TD100

                          Коментар


                            #28
                            Re: И аз имам въпрос относно турбината

                            Колега, извинявай за намесата, но на тези автомобили турбината винаги се върти, понякога с по-малки, понякога с по-големи обороти. Няма такова положение при което се включва и изключва. Това е характерно предимно за немските народни коли, и по-скоро за приказките на притежателите им. Дано някой колега ти помогне с точен съвет за симптомите които описваш. А дебитомера ти случайно да е с оригиналния болт на буксата? С 5 лъча и пъпка в средата? Иначе по проблема ти - не съм в час, ама има един клапан - ЕГР. Може да има нещо общо с проблема.

                            Коментар


                              #29
                              Re: И аз имам въпрос относно турбината

                              ogi28b написа:
                              Колега, извинявай за намесата, но на тези автомобили турбината винаги се върти, понякога с по-малки, понякога с по-големи обороти. Няма такова положение при което се включва и изключва. Това е характерно предимно за немските народни коли, и по-скоро за приказките на притежателите им. Дано някой колега ти помогне с точен съвет за симптомите които описваш. А дебитомера ти случайно да е с оригиналния болт на буксата? С 5 лъча и пъпка в средата? Иначе по проблема ти - не съм в час, ама има един клапан - ЕГР. Може да има нещо общо с проблема.
                              Да дебитомера е със същите болтове които описваш.И понеже нямам точно такава звезда(ключ)или по скоро торкс,ги развих внимателно с трета ръка клещи.Развиват се лесно по тоя начин и няма опасност да се счупи нещо по датчика.
                              Fiat Marea TD100

                              Коментар


                                #30
                                Re: въпрос за турбото на JTD

                                Stefan Hadjov написа:
                                Ако имаш съмнения за турбото, извади входящия маркуч/ най-долния/ и виж има ли масло в него или не!
                                А картерните газове, който се включват във въздуховода в един момент Иначе това, дето го е казал Бобо още в началото на темата си е абсолютна истина - леко външно омасление и полепнал прах по въздуховода след турбината си е стандарт при тея двигатели
                                _______
                                146 JTD

                                Коментар

                                Working...
                                X