Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Почистване на дебиЛомера!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Бош ОРИ, от Ауто+ или Киров.
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    Коментар


      #17
      Reptile написа:
      Airfan написа:
      Аз пръсках с контактен спрей и резултатът беше, че си купих нов дебитомер после. Амин.
      И какви са ти заключенията?!Дебитомера имаше ли проблем преди това, че реши да го чистиш?
      Нямаше голяма разлика, въпреки че беше доволно прашен, т.е. отчитал е дори и не съвсем точно е отчитал и според мен докато не се почувства осезателна загуба на мощност няма смисъл от това упражнение.

      Коментар


        #18
        Airfan написа:
        Reptile написа:
        Airfan написа:
        Аз пръсках с контактен спрей и резултатът беше, че си купих нов дебитомер после. Амин.
        И какви са ти заключенията?!Дебитомера имаше ли проблем преди това, че реши да го чистиш?
        Нямаше голяма разлика, въпреки че беше доволно прашен, т.е. отчитал е дори и не съвсем точно е отчитал и според мен докато не се почувства осезателна загуба на мощност няма смисъл от това упражнение.
        Точно! Ако няма проблем не се пипа. Защото и аз така превантивно го "изчистих"
        Marea Weekend HLX Jtd 110

        oO(_)____////____(_)Oo

        Коментар


          #19
          Ако е чист - да, ако разликата е като на снимката - след почистването има разлика и тя се усеща.
          Прикачени файлове
          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

          Коментар


            #20
            Това дето си го снимал е "термометъра", струва ми се.

            Коментар


              #21
              E нямам други снимки в момента.
              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

              Коментар


                #22
                Нали вече е около 130лв, не е страшно! Преди беше много скъпа грешка!ПОЗДРАВИ
                Fiat Marea JTD 105 09.2000г

                Коментар


                  #23
                  Airfan написа:
                  Това дето си го снимал е "термометъра", струва ми се.
                  Да това е ценер диод "термометъра" Ако се сменят филтрите когато си трябва и се купуват качествени няма да има толкова проблеми.

                  Коментар


                    #24
                    Според мен на това няма какво да му се счупи! Прецаква се пластината за отчитане на кислорода или покритието заминава или механично губи контакт с подложката, поради някаква причина!
                    Fiat Marea JTD 105 09.2000г

                    Коментар


                      #25
                      Reptile написа:
                      Според мен на това няма какво да му се счупи! ...
                      Може, може ...Механично не може да се строши, но е напълно възможно да пробие прехода на диода или да отчита нявярно ...
                      Reptile написа:
                      Прецаква се пластината за отчитане на кислорода или покритието заминава или механично губи контакт с подложката, поради някаква причина!
                      Освен пластината/сензора, под нея има електроника, която като всяко електронно изделие може да дефектира ...
                      Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
                      http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

                      Коментар


                        #26
                        Skip_01 написа:
                        Може, може ...Механично не може да се строши, но е напълно възможно да пробие прехода на диода или да отчита нявярно ...
                        Е, как да пробие от докосване със памук и спирт, като няма и товар в него. Много финни са крачетата на които е захванато и там може да има проблем.
                        Skip_01 написа:
                        Освен пластината/сензора, под нея има електроника, която като всяко електронно изделие може да дефектира ...
                        Знам, т’ва имах предвид, като написах "подложката", ама всичко се свежда до мерене на съпротивлние и едва ли е толкова финно....според мен се прецаква самото покритие и "губи контакт".Една абразивна частица да е попаднала, дори много малка, като я прекараш през покритието и си ГОТОВ, а ние си мислим, че го правим "внимателно".Тези покрития много лесно се прецакват, "мноооо хляб съм ял" с дебитомера на спортната Тойот-ка преди, изглежда ОК, ама се прецаква лесно!Колкото до дефектиране на електрониката - да, една неизправност по инсталация, малко ток да "тръгне" и т’ва е "готово"!Според мен си е консуматив, като катализаотра, т’ва покритие "рано или късно" се износва(оксилява), защото все пак реагира на кислород. В един момент, колкото и фино да го минеш прецакваш слоят, защото е станал "чуплив", т’ва са мои хипотези, а Хаджов може да обясни по-компетентно.ПОЗДРАВИ
                        Fiat Marea JTD 105 09.2000г

                        Коментар


                          #27
                          Reptile написа:
                          ... В един момент, колкото и фино да го минеш прецакваш слоят, защото е станал "чуплив", т’ва са мои хипотези, а Хаджов може да обясни по-компетентно.ПОЗДРАВИ
                          Ето в това почерненото е цялата горчива истина.

                          Коментар


                            #28
                            Това съпротивление което се вижда и Чавето го нарича "термометър",не е никакъв ценер-диод а най обикновен терморезистор/съпротивление/и към него няма никава друга електроника.Съпротивление,лоето си мени стойноста във функция от температурата.Захранено е с 5 волта стабилизирано напрежение и контролера мери какъв спад на напрежение се получава върху него при различни температури.При 20 градуса е около 2,5 волта например.При деб итомера нещата са доста по сложни и в него има и активни електронни елементи.Възможностите за повреди са налице и то от различен характер.Най често там са проблемите и не подлежи на ремонти.

                            Коментар


                              #29
                              Чавето не го нарича "термометър" а ценер диод защото на моя дебитомер е ценер а не някакъв терморезисор. Термометъра е съвкупност от няколко неща, това е само датчика. Ако искаш да се изтъкнеш като много умен го прави пред някой друг.

                              Коментар


                                #30
                                chaveto написа:
                                Чавето не го нарича "термометър" а ценер диод защото на моя дебитомер е ценер а не някакъв терморезисор. Термометъра е съвкупност от няколко неща, това е само датчика. Ако искаш да се изтъкнеш като много умен го прави пред някой друг.
                                "Термометъра ти"е само един терморезистор и никакъв ценер диод.Има книжки и попрочети.А имаи уреди и може да го измериш.Веднага ще разбереш дали е ценер или съпротивление.Нали може да мериш с мултицет-пробвай.Отвори Autodata,там е казано тоя "ценер диод"какво съпротивление трябва да има при различни температури.При ценера не стоят така нещата.

                                Коментар

                                Working...
                                X