Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Сглобяване на CR дюза

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Сглобяване на CR дюза

    Лесно я разглобих обаче изпадна една регулираща шайба от ел. магнита и обърка малко нещата. В ел. магнита и между клапанното бутало и иглата на разпръсквача има водещи/регулировачни шайби. говоря за двете шайби които са от дясно на двете пружинки.Проблема е такъв, че едната е по дебела с една десета и не знам коя е за ел. магнита и коя при разпръсквача. Ако някой знае коя за къде е да казва :D иначе трябва да правя опит да ги разменям. Аз лично съм решил да пробвам с по тънката при магнита а по дебелата при разпръсквача. Макар, че ако е правен някакъв реглаж с тези двете шайби едва ли някой може да каже коя за къде е Иначе днес си купих ултра звукова вана и сега си почистих една от старите дюзи, утре мисля да я сглобя и да видя какъв ще е резултата само от почистване. Дюзата като цяло стана като нова :D Във ваната сипах Меглио за почистването, след това под чешмата набързо и след това накисване в спирт за да дръпне водата. След това направо ще я сглобявам в спирта както си е потопена за да няма боклуци и да съм на повече проценти сигурен, че ще уплътни като хората.

    #2
    Re: Сглобяване на CR дюза

    На първо време да ти кажа, че можеш спокойно да използваш машинно масло, тъй като такова е упоменато в инструкцията на Бош за сглабяне на дюзата. За съжаление никъде в нея не е упоменато коя дебелина къде се слага, само е отбелязано, че не трябва да им се разменят местата или да се въртят части между дюзите. Така като гледам, май ще ти се наложи да разглобиш втора дюза, за да провериш как е там положението.

    Коментар


      #3
      И аз го четох няколко пъти пустият му Бош и никъде не пише нищо по конкретно. Така или иначе утре ще я сглобя и може да ползвам Жокер от сервиза на Бош. Иначе с масло ще я напоя хубаво преди да бъде затворена на 100%.

      Коментар


        #4
        Определено така не могат да ми кажат коя за къде е, с размера се регулира.

        Коментар


          #5
          Колега искаш да кажеш ,че си дал 1000 лева за ултразвукова вана ?

          Коментар


            #6
            chaveto написа:
            Определено така не могат да ми кажат коя за къде е, с размера се регулира.
            Шайбата с по малкия вътрешен диаметър е долу при пулчето което натиска иглата на дюзата и се слага върху по малкия диаметър на пулчето.С по голямия вътрешен диаметър е горе при пружината на електромагнитния клапан.Гледай диаметрите ,а не дебелините.Тези регулировачни шайби се определят от фирмата производител при първа зглобка и не се пипат при смяна на разпръсквач.Нищо не подлежи на регулиране при смяна на разпръсквач.Само се проверява как работи дюзата като зборка. П.С.Защо не виждам на снимката ти никаква съчма??Разглобяването с учебна цел си го извършил добре,щом нищо не си батисъл.Да не ти обяснявам какви дюзи са ми носели в насипно състояние.

            Коментар


              #7
              няма начен да им смениш местата
              BRAVA 1.9 JTD 105hp+ EX
              E46 320D

              Коментар


                #8
                @Stefan Hadjov Дюзата я разглобих ей така да видя какво толкова има вътре. Това е дюзата която мина през стенд и ми беше казано, че не става да работи нормално. Съчмата е в това нещо което я държи и затова не се вижда на снимката. Двете шайби са различни само по дебелина. Преди малко отворих още една от старите ми дюзи които ги карах на стенд и там двете шайби са различни само по дебелина. На първата дюза при разпръсквача 1.2мм при ел. магнита 1.3мм. На втората 1.5мм при разпръсквача и 1.6мм при ел.магнита. Това мисля, че доказва регулирането на тези дюзи. Аз лично я сглобих с по дебелата при разпръсквача и по тънката при магнита, но нещо ме кара да си мисля, че трябва да ги разменя двете шайби. Все пак двигателя си заработи нормално, но при подаване на газ от време на време се чува като аванс на бензинов мотор. В други ден ще си играя с една дюза която връща 15мл за минута. Ще я почистя и ще след това ще видя дали ще има ефект само от почистване.@moni не съм дал 1к за вана защото нямам намерение да влизам вътре и да се къпя :D Купил съм си 100W вана която ще се използва за почистването на други неща. Все пак за около 60сек всичките чаркалъци стават като нови на външен вид, аз ги жабуркаш 10мин :D

                Коментар


                  #9
                  chaveto написа:
                  @Stefan Hadjov Дюзата я разглобих ей така да видя какво толкова има вътре. Това е дюзата която мина през стенд и ми беше казано, че не става да работи нормално. Съчмата е в това нещо което я държи и затова не се вижда на снимката. Двете шайби са различни само по дебелина. Преди малко отворих още една от старите ми дюзи които ги карах на стенд и там двете шайби са различни само по дебелина. На първата дюза при разпръсквача 1.2мм при ел. магнита 1.3мм. На втората 1.5мм при разпръсквача и 1.6мм при ел.магнита. Това мисля, че доказва регулирането на тези дюзи. Аз лично я сглобих с по дебелата при разпръсквача и по тънката при магнита, но нещо ме кара да си мисля, че трябва да ги разменя двете шайби. Все пак двигателя си заработи нормално, но при подаване на газ от време на време се чува като аванс на бензинов мотор. В други ден ще си играя с една дюза която връща 15мл за минута. Ще я почистя и ще след това ще видя дали ще има ефект само от почистване.@moni не съм дал 1к за вана защото нямам намерение да влизам вътре и да се къпя :D Купил съм си 100W вана която ще се използва за почистването на други неща. Все пак за около 60сек всичките чаркалъци стават като нови на външен вид, аз ги жабуркаш 10мин :D
                  Заинтригува ме и отидох да проверя,че в момента имам една разглобена дюза от Мерцедес CDI.Tя 1 към 1 еднаква с твоята.Двете шайби са с еднаква дебелина в случая-1,6 мм.Но диаметрите вътрешни са различни така че не може да бъдат разменени,защото тази долу трябва да влезв в стержена и е с различен вътр.диаметър.Ако при тебе има възможност за взаимозаменяемост като монтаж,то мой съвет е по дебелата да я туриш отгоре при магнитния клапан за та го затваря с по голям натяг на пружината.Така обратната ти нафта за която толкова много си загрижен ще бъде евентоално по малко.Не е сигурно,но теоретично е възможно.Защото този клапан фактически включва и изключва налягането което затваря разпръсквача.

                  Коментар


                    #10
                    Дюзите са ремонтирани и може затова шайбите да са еднакви. Долната шайба определено не беше върху пула, първо е шайбата после пружината, пула и разпръсквача. Някога може да са били както казваш, но след ремонта да са сложени шайби съвсем различни. Аз и заради това и отворих другата дюза за да видя как са там шайбите и по дебелата е при ел. магнита. А "правото и обратното гориво" определят как работи дюзата, смята се по някакви таблици, но не четох........................ защото нямам стенд и на този етап не ме интересува :D А горивото което е минало над иглата на разпръсквача и горивото което е преминало покрай клапанното бутало не минават през съчменият клапан ами се отвеждат директно при ел. магнита и това излишно гориво можем да го намалим само с подмяна..............но почнахме да се отклоняваме от темата и честно да ти кажа вече не ми се влиза в някакви спорове с който и да било защото няма смисъл.

                    Коментар


                      #11
                      chaveto написа:
                      Долната шайба определено не беше върху пула, първо е шайбата после пружината, пула и разпръсквача.
                      Дали шайбата ще я поставиш над пружината или под нея натяга и към иглата на рсзпръсквача е един и същ.

                      Коментар


                        #12
                        Stefan Hadjov написа:
                        .........Но диаметрите вътрешни са различни така че не може да бъдат разменени,защото тази долу трябва да влезв в стержена и е с различен вътр.диаметър.Ако при тебе има възможност за взаимозаменяемост като монтаж,то мой съвет е по дебелата да я туриш отгоре при магнитния клапан за та го затваря с по голям натяг на пружината.Така обратната ти нафта за която толкова много си загрижен ще бъде евентоално по малко.Не е сигурно,но теоретично е възможно.Защото този клапан фактически включва и изключва налягането което затваря разпръсквача.
                        И при мойте дюзи тези шайби са с различен вътрешен диаметър.Аз затова ти казах,че неможе да ги объркаш.@Stefan Hadjov-то мой съвет е по дебелата да я туриш отгоре при магнитния клапан за та го затваря с по голям натяг на пружината.Така обратната ти нафта за която толкова много си загрижен ще бъде евентоално по малко.Не е сигурно,но теоретично е възможно.Защото този клапан фактически включва и изключва налягането което затваря разпръсквача.А какво ще кажеш за хермитизацията на дюзата по-точно на разпръсквача.Немислиш ли че по този начин ще "омекне" натиска на иглата?
                        BRAVA 1.9 JTD 105hp+ EX
                        E46 320D

                        Коментар


                          #13
                          Само да попитам при изваден маркуч за обратната нафта на трети цилиндър и въртене на стартер тече яко гориво,какво се случва с дюзата,че става така-запушва ли се и каква е процедурата да се оправи

                          Коментар


                            #14
                            2she написа:
                            А какво ще кажеш за хермитизацията на дюзата по-точно на разпръсквача.Немислиш ли че по този начин ще "омекне" натиска на иглата?
                            Ти по принцип си прав,че по тънката шайба намалява силата върху иглата на разпръсквача,но до колкото си спомням при него разликите в дебелините бяха 0,05 мм.Което е малка разлика.В динамичен режим не се разчита само на тази пружинка за затвярвнето на разпръсквача,а основно на работното налягане което действа и зад стержена на дюзата,а той натиска иглата на разпръсквача.

                            Коментар


                              #15
                              mtm написа:
                              Само да попитам при изваден маркуч за обратната нафта на трети цилиндър и въртене на стартер тече яко гориво,какво се случва с дюзата,че става така-запушва ли се и каква е процедурата да се оправи
                              Ами то за това има нафтопроводи за обратна нафта за да тече през тях.1.Двигателя работи ли си нормално при този теч на обр.нафта.Пали ли нормално??2.Сравнено с друга дюза има ли разлика в теча.3.Това тече е много относително.За един може да е много,за друг нормално.4.Ако двигателя си пали и работи нормално във целия дъапазон от работни обороти нека си тече.Таман ще ти реализира икономии,защото отива в резервоара.

                              Коментар

                              Working...
                              X