Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос относно температура на ТД100 двигател.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос относно температура на ТД100 двигател.

    Здравейте колеги.Въпросът ми е към всички които карат Фиатове с такъв двигател.Каде ви стои стрелката за температурата сега зимата и каде лятото.Защото при мен стои на втората максимум третата чертичка и то при доста каране.И разходът по мой сметки в момента е около 10л.на 100км. Алпин дизел градско което е много.(по добре да си взема нещо 3.0ТДИ)поне ще знам ,че ще върви три пъти повече :D А лятото стрелката стои нормално по средата малко преди да включи перката.Дали термостата ми е за смяна и как мога да разбера?
    На мъж които знае как да чука винаги ще му отворят

    #2
    Извънградско твърдо и зимата и лятото 2 черти под средата. Градско пак там. Само в задръстванията се качва до средата и малко над нея, до като се пуснат перките и отива пак на 2-та под средата - отново няма значение дали е зима или лято. Разликата е само във времето за загряване. Колата е със сменян термоста Бехр. Едни приятел със тд100 наскоро си смени негови термостат със същият, като моят, но на него му кове температурата на средата. Според мен всичко е в уреда на таблото. Моят е тестван - отваря точно където трябва - след 75 градуса. Иначе за разхода какво да ти кажа...моят е 9 градско в София...просто си горят повечко тия двигатели.Ако ти стои наистина на 2-та чертичка определено термостата ти е за смяна. Може да направиш следният тест: Палиш колата, когато е студена. Оставяш е да поработи и като вдигне температурата примерно на първата чертичка отваряш капака на двигателя и пипаш маркучите към радиатора дали са топли. Ако са топли, то термостата ти е за смяна.
    Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

    Коментар


      #3
      MЕРСИ ЗА ОТГОВОРА.ЩЕ НАПРАВЯ ТЕСТА НО ВЕЧЕ СЪМ СИГУРЕН НА 99%,че е термостата.
      На мъж които знае как да чука винаги ще му отворят

      Коментар


        #4
        и аз мисля, че е термостата...При мен, след като смених всички датчици и термостата, и въобще 99% от нещата по охладителната система ми седи между средата и чертичката под нея, независимо кога, къде и как карам...имал съм две ексцесии при пълна кола и климатик, тръгна над средата, 2-ра, 3-та дори чертичка, но като се качих на магистралата си се охлади за минута. (не се усетих да изключа климатика, за да не го тормозя с топлия въздух, който е пред нормалния радиатор)лятото при задръствания и по-големи натоварвания отива 1мм максимум 2 над средата.зимата пък, ако е много студено - максимум 1мм- 2 под чертичката, която е под средата.това са моите стойности
        A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
        e30 forever!

        Коментар


          #5
          моят уред е от по старите без деления има само една чертичка в средата , та и зиме и лете като загрее все на нея си стои... като застане върху нея се пуска вентилатора и пада с 1-2мм и така..
          Fiat Brava TD100

          Коментар


            #6
            И зиме и лете закована точно на средата и не мърда както и да я карам.
            BRAVA TD100 ELX `98

            Коментар


              #7
              И не забравяйте, че при нашите мотори има и друг фактор определящ загряването! Това е масленият термостат на масленото радиаторче! Отдавна имам съмнения, че моето е постоянно отворено, но така и не съм попадал по магазините на нова такава джадажа... или по-скоро не съм търсил усилено.
              Frontera Sport, X20SE март 1998

              Коментар


                #8
                Я виж ти, каква интересна информация даде Владим. За първи път чувам, че и там има термостат. Това определено е доста полезно, аз се чудя защо тези двигатели дори и при изправен термостат загряват на 6-7 км след потеглянето, а то какво било... Ей радвам се, че ги има тия форуми ако намериш работеща тази джаджа нова сподели къде да я закупим...
                www.CarProfi-BG.com
                Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
                Зареждане и ремонт на автоклиматици.
                Най-атрактивните цени в София!

                Коментар


                  #9
                  тд 100

                  каде стоят вашите стрелки
                  Прикачени файлове

                  Коментар


                    #10
                    тд 100

                    Моята е на 68 градоса

                    Коментар


                      #11
                      Re: тд 100

                      vasil_vasilev1972 написа:
                      каде стоят вашите стрелки
                      Сега ще започнат отново едни дебати ама при този модел стрелката трябва да е постоянно на 86 градуса.На 92 се включва първата степен на вентилаторите.
                      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                      Коментар

                      Working...
                      X