Здравейте колеги.Въпросът ми е към всички които карат Фиатове с такъв двигател.Каде ви стои стрелката за температурата сега зимата и каде лятото.Защото при мен стои на втората максимум третата чертичка и то при доста каране.И разходът по мой сметки в момента е около 10л.на 100км. Алпин дизел градско което е много.(по добре да си взема нещо 3.0ТДИ)поне ще знам ,че ще върви три пъти повече :D А лятото стрелката стои нормално по средата малко преди да включи перката.Дали термостата ми е за смяна и как мога да разбера?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос относно температура на ТД100 двигател.
Collapse
X
-
Извънградско твърдо и зимата и лятото 2 черти под средата. Градско пак там. Само в задръстванията се качва до средата и малко над нея, до като се пуснат перките и отива пак на 2-та под средата - отново няма значение дали е зима или лято. Разликата е само във времето за загряване. Колата е със сменян термоста Бехр. Едни приятел със тд100 наскоро си смени негови термостат със същият, като моят, но на него му кове температурата на средата. Според мен всичко е в уреда на таблото. Моят е тестван - отваря точно където трябва - след 75 градуса. Иначе за разхода какво да ти кажа...моят е 9 градско в София...просто си горят повечко тия двигатели.Ако ти стои наистина на 2-та чертичка определено термостата ти е за смяна. Може да направиш следният тест: Палиш колата, когато е студена. Оставяш е да поработи и като вдигне температурата примерно на първата чертичка отваряш капака на двигателя и пипаш маркучите към радиатора дали са топли. Ако са топли, то термостата ти е за смяна.Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
-
и аз мисля, че е термостата...При мен, след като смених всички датчици и термостата, и въобще 99% от нещата по охладителната система ми седи между средата и чертичката под нея, независимо кога, къде и как карам...имал съм две ексцесии при пълна кола и климатик, тръгна над средата, 2-ра, 3-та дори чертичка, но като се качих на магистралата си се охлади за минута. (не се усетих да изключа климатика, за да не го тормозя с топлия въздух, който е пред нормалния радиатор)лятото при задръствания и по-големи натоварвания отива 1мм максимум 2 над средата.зимата пък, ако е много студено - максимум 1мм- 2 под чертичката, която е под средата.това са моите стойностиA big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
e30 forever!
Коментар
-
И не забравяйте, че при нашите мотори има и друг фактор определящ загряването! Това е масленият термостат на масленото радиаторче! Отдавна имам съмнения, че моето е постоянно отворено, но така и не съм попадал по магазините на нова такава джадажа... или по-скоро не съм търсил усилено.Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Я виж ти, каква интересна информация даде Владим. За първи път чувам, че и там има термостат. Това определено е доста полезно, аз се чудя защо тези двигатели дори и при изправен термостат загряват на 6-7 км след потеглянето, а то какво било... Ей радвам се, че ги има тия форуми ако намериш работеща тази джаджа нова сподели къде да я закупим...www.CarProfi-BG.com
Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
Зареждане и ремонт на автоклиматици.
Най-атрактивните цени в София!
Коментар
-
Re: тд 100
vasil_vasilev1972 написа:каде стоят вашите стрелкиFiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар