Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Силно тракане на двигател-Мареа 1.9 JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Силно тракане на двигател-Мареа 1.9 JTD

    Здравейте търсих във форума за такава тема но не открих нищо.Преди 2 дни ходих на майстор,за да сменя подгревните свещи,оказа се че и 4-те са здрави а проблема е някаде из електрониката.Неиска да пали при температура под 0-та.Трябва да погледна релето и кабелите.Проблема ми обаче е друг.Вчера сутрин при темепература от -11 грауса не иска да запали и не се сетих да подам ток директно на свещите,вместо това помолих един колега да ме дръпне.Та дръпна ме тои и запалих.Но от момента на заплаването почна да се чува много силно онзи специфичен шум за дизелите,разликата е че с 10 пъти по-силно(дори на няколко метра от колата си се чува).И преди е била с такъв звък,но далеч по тих и беше удоволствие да се слуша,сега просто имам чуството че се стреля с картечница.Звука идва от горната част на двигатела и се увеличава с подаването на повече газ.Днес запалих колата с директно подаване ток на свещите и я закарах при същия майстор.Той предположи,че ремъка ми е прескочил зъб при дърпането.При оглед маркерите си бяха на място(зъб не се беше прескочил),имаше само едно малко отклонение от половин зъб между двата маркера и той го свали(ремъка) и го сложи наново.Но шумът си продължи.Интересното е че това не се е отразио по никакъв начин на колата,има си мощност и си върви както обикновенно.Само да поясня звука не спираше дори и при загрята кола.Ще съм благодарен ако някой сподели някакъв опит.П.с. Проблема вече е "решен".Днес както си карах се двигателя спря.Изклиучих от скорост и отбих встрани.Отворих капака и що да видя-кората около ангренажния ремък беше пукната,свалих я,а зъбното колело на разпределителния вал се беше счупило а самия ремък си е здрав.Явно не трябваше да се кара колата.Някой да ми препоръча сервиз в София за Фиат.

    #2
    Не че с нещо ще помогна, но тоя майстор дето те е пуснал да караш колата с тоя тракащ двигател ... Свали поне капака на главата да видиш какво е там положението ...Дано се разминеш с по-малко щети ...
    Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

    Коментар


      #3
      има ли вероятност да са повредени дюзите?

      Коментар


        #4
        Не. От това на дюзите нищо не им е станало ...Но вероятно буталата и клапаните са се сблъскали. Ако е така, вероятно ще има клапани за смяна. А по главата - свали капака на главата и огледай какво е дереджето там. В кв.Хладилника има специализирана фирма за ремонт на глави ... малко е по-скъпо отколкото при гаражните майстори, но каквото съм правил там - струва си всяка стотинка ... Ако по главата има доста поражения - може би една оборудвана глава втора употреба ще е по-лесния вариант ...А и преди си имал силно тракане - и него трябва да оправиш ... може да е било от бутален болт, а може и ... а бе трябва да се чуе, ама вече няма как ... а ти така и така май ще сваляш глава и така ще се види най-точно ...Не ми се пише като знам какво главоболие е ... Дано бъркам в предположенията ...
        Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
        http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

        Коментар


          #5
          Eдва ли са се срещнали клапаните с буталата, по скоро РАЗцентровка и свръхтвърда работа на мотора... дюзите са тракали от разцентровката.
          SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

          Коментар


            #6
            Ако им има нещо на разпръсквачите, тракането е едно такова металическо.
            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

            Коментар

            Working...
            X