Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Турбо

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Турбо

    Колеги нормално ли е ако турбото си е наред но прекалено много "издуваш" колата то да се скапе? Колата е Браво тд100 в петък го карах на магистралата за пръв път и естествено исках да проверя дали "върви" Е не вървя за дълго! Достигна около 190 км/ч и го карах доста време така беше около 4000 или 4000+ оборота но не мърдаше от пътя не тресеше нямаше абсолютно никакви признаци че се мъчи все едно карах с 80 и тогава нещо започна да стърже на ламарина и изгуби мощност. Нямаше как да го прибера за това го закарах на самоход и 2 пресечки преди сервиза започна много силно да пуши бяло. Като стигнах нямаше грам масло, а на магистралата като се повреди го проверих и си беше наред.Та така сега си търся ново турбо и се надявам да не се е повредил и двигателя ... Имам 3 оферти за 250 и за 400 лева но тези от 250 ми се струват прекалено евтини за качествено турбо.Дайте съвети какво да търся и какво да гледам защото никой не дава гаранция поне 2 дни докато го сложа на колата и явно трябва да го купувам на око

    #2
    нормално е ако е било леко тръгнало и си го карал много дълго на тези обороти. и може и маслото да ти го изгуби . но тоя бял пушък ме притеснява това повече ходи на глава или гарнитура..
    marea 1.9jtd

    Коментар


      #3
      аз за гарнитурата си знам че е заминала отпреди щото целия двигател беше нахвърлян с масло но все нямах време да я сменя (ако това може да е признак че си е заминала гарнитурата де така съм чувал не съм компетентен)

      Коментар


        #4
        Re: Турбо

        IceTy написа:
        Колеги нормално ли е ако турбото си е наред но прекалено много "издуваш" колата то да се скапе? Колата е Браво тд100 в петък го карах на магистралата за пръв път и естествено исках да проверя дали "върви" Е не вървя за дълго! Достигна около 190 км/ч и го карах доста време така беше около 4000 или 4000+ оборота но не мърдаше от пътя не тресеше нямаше абсолютно никакви признаци че се мъчи все едно карах с 80 и тогава нещо започна да стърже на ламарина и изгуби мощност. Нямаше как да го прибера за това го закарах на самоход и 2 пресечки преди сервиза започна много силно да пуши бяло. Като стигнах нямаше грам масло, а на магистралата като се повреди го проверих и си беше наред.Та така сега си търся ново турбо и се надявам да не се е повредил и двигателя ... Имам 3 оферти за 250 и за 400 лева но тези от 250 ми се струват прекалено евтини за качествено турбо.Дайте съвети какво да търся и какво да гледам защото никой не дава гаранция поне 2 дни докато го сложа на колата и явно трябва да го купувам на око
        Колега аз го взех за 100лв без луфтове и го смених сам. Ето справка: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...ghlight=Тия дето ти искат 400лв по добре бягай от тях. Иначе е лошо, че си крал колата без масло - може и още нещо да си скапал така.
        Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

        Коментар


          #5
          абе всички около мен дори и майсторите ми говорят между 400 и 600 за старо и над 1000 за ново и за това съм много объркан като видя цени по 200 лева мисля си че за нищо не стават, не че цената е гаранция за качесвто ама се пак се обърквам.. незнам какво да правя ..

          Коментар


            #6
            IceTy написа:
            абе всички около мен дори и майсторите ми говорят между 400 и 600 за старо и над 1000 за ново и за това съм много объркан като видя цени по 200 лева мисля си че за нищо не стават, не че цената е гаранция за качесвто ама се пак се обърквам.. незнам какво да правя ..
            Отиваш. Хващаш му оста и гледаш дали има луфтове. По остта не трябва да има никакъв луфт. Перпендикулярно е нормално да има 1мм.
            Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

            Коментар


              #7
              колега, видял си, че е без грам масло...и се притесняваш за турбо нещо - лагери, сегменти - не ти ли минава през ум...антифриза как е?провери ги като заразхвърляш, още повече, че казваш, че си я прибрал на самоходможе и глава да има пукната, неприятни и скъпи работи може да са станалидано всичко да е наред, дано греша Успехпп ако пък си карал с тази скорост и след това си загасил веднага двигателя.. пукнатините в главата си идват като бонус за съжаление..
              A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
              e30 forever!

              Коментар


                #8
                TD 100 не е за високи скорости и високи обороти. До 2500 или 120-130 км/чКак си ги вдигнал пък тези 190 км/ч Това е извън предела на двигателя.Да ти кажа, ако си се разминал само с турбо ще е добре и ще си супер късметлия.Това бялото обаче никак не е добре. ТД 100 при високи обороти продължително пука глави. Ял съм му попарата.И глава съм правил, и турбо съм сменял пак заради яко юркане. Абе ако човека преди теб е поддържал колата и я е жалил ще си я караш дълго без да изваждаш много. Ако обаче и този преди теб е бил душманин - подготви се психически.

                Коментар


                  #9
                  doofiat написа:
                  ТД 100 при високи обороти продължително пука глави. Ял съм му попарата.
                  и аз, и аз.... като карам на дълго въобще не го гася... седи си по 15-20 мин на място и си работиЩедете си колите като карате в обороти, оставяйте ги да се охладят, турбинка и ГЛАВАТА най-вече....
                  A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
                  e30 forever!

                  Коментар


                    #10
                    да изгасих я ама я карах в сервиз там я отвориха и казаха че проблема за сега е само в турбото трябвало да се направи първо то за да се види всичко останало но мислят че е само в него проблема, и гарнитурата де, но нищо опасно по двигателя, а това че не трябва да се гаси не го знаех. Аз градско я карам в последния месец винаги до 3 и тогава сменям, и супер много я юркам знам че не е хубаво и гори повече но сичко е от келешлък ... дано да ми омръзне скоро и да спра да го правя. Забелязал съм че преди повредата като и пдоам гас и пуши бяло но не винаги и не много наситено но незаех от какво е и не обърнах внимание, а когато и дам много гас да стигне почти до червеното пуши много силно черно но мисля че е просто неизгоряла нафта поправете ме ако грешаи благодаря на всички за отговорите

                    Коментар


                      #11
                      Ако не е тайна - с какво масло е карана колата в момента на върховно нагряване ?

                      Коментар


                        #12
                        Колега спокойно. И моята много зор е видяла и до сега само турбинката се предада(тя дори още можеше да изкара). В началото и аз я карах, като тебе. В момента доста я жаля. Над 3000 оборота не вдигам. 190 колата си ги прави без проблеми, но това е максимума и не трябва много време да я караш на такива обороти. Иначе това за гасенето важи мисля само за турбото. Главата какво да и е загряло - тя и на място си грее(поне така си мисля). Иначе със старата турбина съм я карал на ръчка около час и половиина без да спирам, като съм бил на пълна газ през цялото врене, а имаше доста изкачвания(едното Витиня, другото качването на Хемус) и колата си издържа. Така, че не търсете проблемите в калпав двигател по принцип.
                        Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                        Коментар


                          #13
                          Мерси колега добре е да има някой който да успокоява че е много кофти в такива моменти особено когато си свикнал и до магазина да ходиш с колата .. А относно маслото трябва да видя нямам спомен само помня че е Selenia , а в момента има някакво 15 40 за дизел и то само 1 литар казаха ми да го сипя за да мога да си я закарам до вкъщи докато си намеря ново турбо, аз мислех да я дърпам но казаха че няма страшно и на самоход да се прибере ( а пък продължава да пуши зверски и да гори маслото..)Уж не са ми калпави майсторите доволен съм от тях до сега са ми правили и други неща по колата...Искам да питам много ли е лошо да се кара до към 3000 оборота и тогава да се сменя и примерно до 140 150 килметра може ли да се кара или е по добре да я продам и да си купувам бензинка

                          Коментар


                            #14
                            Продай я и си купи бензинова. Аз ако мога да я продам тая на някой, веднага си взимам бензинка.

                            Коментар


                              #15
                              Градски, карай я както си искаш- от 1000 до 4500 об. просто не влизай в червеното на обортомера. До 4000 об. е съвсем нормално пък и до там си е силата на дизела. Просто е имало да се случи и се е случоло! Не си мисли че ако си карал досега до 3000 об. щеше да имаш гаранция за безпроблемност. Оправи си количката, карай я, свиркай си и това е! Обортомерът е за това- да се пълни, просто го прави на напълно загрят двигател и след каквото и да е каране остави я за 3 мин. на тихи обороти!Успех и дано проблема е само в турбинката
                              Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
                              Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002

                              Коментар

                              Working...
                              X