Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Всички ли JTD-та палят от третия оборот ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    С две думи - пали, когато коляновия мине за втори път през ГМТ 1 , това ли искаше да кажеш ?

    Коментар


      #32
      chaveto написа:
      Оборотите нямат нищо общо с тактовете, необходими с 4-ри таката на един цилиндър за да вкара, запали и изкара изгорелите газове. Два оборота на коляновият вал са един на разпределителният (говоря за 4-ри цилиндров двигател) то и при другите си беше същото, но по начесто имаме палене когато са повече цилиндрите. Коляновия вал трябва да има белег който значи, че е на ГМТ 1-ви цилиндър и когато този белег съвпадне с този на разпределителният вал се знае, че 1-ви цилиндър е на така палене или вече е завършил втория такт и започва третият. Значи за два оборота на коляновият вал двигателя се знае къде се намира. Ако някъде съм сгрешил някой да ме поправи.
      Ок де, основното водещо нещо са оборотите на маховика и преминаването му през датчика за положение, както и на разпределителния, тъй като и там имаме датчик за положение. Т.е. ще е нужен до 1 пълен оборот, за да може Еку-то да разбере кое къде е и на следащия палим. Това е основната причина за по-бавното палене на JTD, тъй като електрониката иска да се калибрира, да го наречем. Поне това сочат моите скромни знания. Налягането също има влияние, но при изправна помпа то вече е налично и не то е причината за по-дългото въртене на двигателя.Ако аз греша, моля да ме поправят по-знаещите.@ogi28b - да

      Коментар


        #33
        Те знаещите от известно време нещо не пишат, ама не знам защо. А пък имаше една тема "Какво точно се случва в JTD?" и там паленето беше разисквано. Ааа, и да допълня - освен всичко за което си говорим - има значение с каква скорост се върти двигателя при палене.

        Коментар


          #34
          За два оборота казахме, че ЕКУ-то знае къде се намира двигателя. Ако налягането е достатъчно веднага след вторият оборот може да запали цилиндър на който му идва ред за палене. Един вид ако за два оборота имаме достатъчно налягане, двигателя винаги ще пали от един и същи цилиндър.

          Коментар


            #35
            chaveto написа:
            За два оборота казахме, че ЕКУ-то знае къде се намира двигателя. Ако налягането е достатъчно веднага след вторият оборот може да запали цилиндър на който му идва ред за палене. Един вид ако за два оборота имаме достатъчно налягане, двигателя винаги ще пали от един и същи цилиндър.
            От 1, не от 2 оборота, от 1 ще знае, на втория ще запали.

            Коментар


              #36
              От един не може да знае защото разпределителният вал може да е затворил на 1-ви а може и на 4-ти цилиндър клапаните. Затова като се завърти два пъти коляновият и един път разпределителният ще знае на 100% кой от двата цилиндъра (1-ви или 4-ти) е със затворени клапаните. А може и веднага след завъртането да разбере още на четвърт оборот, но това зависи как е спрял двигателя.

              Коментар


                #37
                Както се писа, има значение как се спрял двигателят! При мен по скоро го чувам, като два пъти и по-рядко три. Мазда сега предлагат старт-стоп ситема, която пали моментално, като всеки път си запомня позицията на датчиците, защото те са добавили още един. Дори имат нещо като ел. спирачка, което нагалсява вала в определена позиция от която директно впръскват гориво и подават искра без "чудене", т’ва им спестявало....незнам си колко!
                Fiat Marea JTD 105 09.2000г

                Коментар

                Working...
                X