Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Твърд педал на спирачката? - ЕГР?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Твърд педал на спирачката? - ЕГР?

    Stefan Hadjov написа:
    ogi28b написа:
    Искам да питам, преди довечера да изчета подробно Сървис мануала за ЕГР: Какво значение има дали маркуча по който идва вакуум е изолиран/запушен, или е оставен да смуче атмосферен въздух? Нали важно е да се извади от ЕГР-актуатора, за да не го отваря? Или по-точно го затваря?
    При работа на празен ход ЕЖР не работи и тръбата трябва да е студена.Ако е така това е добре.Става въпрос за гофрираната метална тръба която отива в всмукат.колектор.Ако изключиш вакума от актуатора естествено не трябва да има ЕЖР,но не е добре да смуче атмосверен въздух.Защо??Подналягането/вакума/ се взима от вакум-помпата задействаща се от разпред.вал и основно захранва сервоапарата на спирачките.От там има разклонение и за алектромагнитния клапан за управление на ЕЖР-системата.Ако смуче въздух атмосверен ще имаш загуби на вакум и това ще се отрази на ефективноста на спирачната система.Маркуча е редно да бъде в добро състояние,без пропуски към атмосферата независимо дали е включен или не към актуарорната клапа.
    Не исках да изкарвам тема от преди 1 година, за това пускам нова колеги.Значи, когато колата е престояла известно време изгасена( няколко часа ), като се кача и естествено натисна педала на спирачката докато запаля, той е твърд и горе долу нямам спирачки докато не запаля.Изрових това мнение на колегата Хаджов и си мисля дали нямам загуба на вакуум от въпросния клапан.Изолирал съм си ЕГР-а, но не съм затапил маркучето на ел. клапана с нищо, включено си е в механичния клапан. Бях го затапил това маркуче известно време, но ми направи впечатление, че след изгасяне на двигателя ел. клапана продължава да "жужи" много по дълго време отколкото когато е мушнато в ЕГР-а и ме хвана шубето да не прецакам ел. клапана и си го върнах обратноВъпроса ми е: възможно ли е твърдоста на педала да е от засмукване от някаде на атмосферен въздух от ел. клапана на ЕГР, дали да си го затапя отново с болтче маркучето и дали това затапване може да прецака ел. клапана на ЕГР-а, мерси предварително
    Fiat Bravo JTD '99

    #2
    Жуженето на клапана няма нищо общо с електричеството. Той продължава да жужи и дори като се откачи буксата му Има клапанче в сервото, което вече не ти функционира добре, и затова се губи вакуума. При мен опитах нещо да го сваля, но не стана, защото е здраво хванато, а и да не го счупя. Като го разместя, за ден два се оправа, и вместо всеки път да нямам спирачки при изгасена кола - понякога от 10 паления - на 5 има мспирачки, но така е 2-3 дни, и после пак всеки път нямам. А самите маркучета , управляващи ЕГР - трябва да са здрави , и затапени, за да не смуче въздух от там. Но дори и да засмуче - ако клапанът на сервото работи , той ще запушва , и ще запазва ваккуума в системата. Така че МИСЛЯ че няма общо ЕГР с това дали имаш или нямаш спирачки, при изгасена кола.

    Коментар


      #3
      Ахам, значи ще ги прегледам това маркуче и ще си го затапя отново
      Fiat Bravo JTD '99

      Коментар


        #4
        ogi28b написа:
        Има клапанче в сервото, което вече не ти функционира добре, и затова се губи вакуума. При мен опитах нещо да го сваля, но не стана, защото е здраво хванато, а и да не го счупя. Като го разместя, за ден два се оправа, и вместо всеки път да нямам спирачки при изгасена кола - понякога от 10 паления - на 5 има мспирачки, но така е 2-3 дни, и после пак всеки път нямам.
        При мен също, сутрин, или след като е престояла час-два, също педала е твърд. С ЕГР-а не съм си играл. Въпроса е, имаме ли място за притиснение, или може да си караме така? Има ли нещо друго, което да се повреди покрай този клапан?Иначе като паля на равно нямам притиснения. Под наклон вече, се вдига ръчната, така че не е проблем. Единствено е страшно ако се пуснеш по нанадолнище с изгаснал двигател. Нещо което, никой нормален човек не би направил. Там и работещ клапан не те спасява.
        00' Bravo 105 JTD

        Коментар


          #5
          Много интересно, но днес и аз усетих тази тръпка с твърдия педал! Незнам защо,но известно време дори и при запален двигател спирачки нямам или са много слаби на предните колела , а при задните ... нормални ,защото хващат много бързо.
          ogi28b написа:
          ... Има клапанче в сервото, което вече не ти функционира добре, и затова се губи вакуум...
          - дали това клапанче ще реши проблема, а и въобще възможно ли е да се ремонтира ако проблема е от него!?
          Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
          Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
          http://www.keepfighting.ms

          Коментар


            #6
            Това клапанче задържа вакуума когато вече е създаден, принципно. А за това дали някой се пуска по нанадолнище на изгасен двигател - можеш да се спускаш, двигателя да е изгасен, и въпреки това - да се върти и да задвижва всички основни агрегати Преди време се консултирах с Христо, и той каза че това не е проблем - не се отразява на спирането при работещ двигател, единственото некомфортно е че нямаш спирачки като палиш, но ако щом запалиш педала умекне - всичко е ок.

            Коментар


              #7
              Е да ама не...при работещ двигател педала бе твърд и се втърдяваше все повече. След известно време обаче всичко се оправи, т.е. спирачките "дойдоха" и на предните колела и педала омекна?! Та това клапанче разглобява ли се?
              Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
              Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
              http://www.keepfighting.ms

              Коментар


                #8
                Колега това клапанче е само да задържи вакума да не се използва от нещо друго по вакумната система. Ако при често ползване на спирачките вакума намалява или имаш проблем със самият серво усилвател или вакум помпата е проблемна. На 2.4Jtd когато го купувах ми казаха, че много превърта самият привод на помпата и започва да не работи нормално, при теб не знам как е.

                Коментар

                Working...
                X