Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Нещо вие около 1700-2000 об. на студено.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Нещо вие около 1700-2000 об. на студено.

    От тази сутрин чух странно виене , но не мога да разбера от къде е, но за съжаление - изглежда че е от турбото. Виенето се чува в купето, когато двигфателят е студен, и е около 1700-1800-1900-2000 оборота. Нагоре - спира. КАто се стопли - спира. Вие на място, вие и в движение, вие с натиснат, и с отпуснат съединител. Виенето е супер слабо доловимо, ако се заслушаш откъм двигателния отсек. В същите обороти колата се тресе из основи, все едно ще се разпадне, като за целта вече съм купил заден десен, и горен тампон, и в четвъртък ще се сменят. По принцип вече 2 години карам с прецакан лагер в скоростите, което се изразява в чегъртане когато колата е на място, и с отпуснат съединител, и в движение, когато е на 1 и 2 предавка, а също и когато е на предавка, но с натиснат съединител. Когато изфорсирвам, не се чува характерен звук като на счупено турбо. Маслото на двг е сменяно преди 200-300 км, преди 4 дни е наливано догоре масло в скоростите, че беше намаляло с 300 мл. Маслото на двигателя е при минимума, защото налях само 4 литра, сега ще си долея още 7-800 мл. Всичко останало изглежда че работи нормално - хидравлика, алтернатор, водна помпа, вакуум-помпа. Нищо не дава симптоми, че нещо не е наред. Преди около 2 месеца сменях маркуч на турбото, нямаше ненормални луфтове, от тогава въдуховодите не са отваряни. При посочените обороти се чува свистене, което може би е по-силно от преди, и си мисля че може и някоя скоба да не държи добре, и да смуче грешен въздух отнякъде. Дайте предположения? Първо мислех че е лагер на главина, но после установих че е зависимо от оборотите, а не от скоростта.Възможно ли е докато колата е студена, маслото да не маже хубаво турбината, и от това да вие? Маслото е YACCO 5/40 синтетично (уж), а преди карах със Seleniа TD 10/40 полусинтетично, но не е давало подобни симптоми, а всяка сутрин тръгвам по един и същи начин - около 2-3 минути колата работи, и тръгвам без да се напъвам.

    #2
    Турбина.При мен е същото с тази разлика че нямам вибрации.Карам само с SELENIA TD 10W40 и докато е студена се чува при посочените от теб обороти.Лятото не се чуваше,но като паднат малко температурите се появява вече втора зима.И на предната ми кола Алфа 145 JTD беше така.
    AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
    HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
    Kawasaki ER-6n'2012

    Коментар


      #3
      Сигурен съм че е свързано с маслото, защото се чува точно откакто го смених. Дали ако го изхвърля, и сложа по-гъсто, ще изчезне, или просто си има проблем? Ако го е имало и преди това, защо не се чуваше със старото масло, а сега с това - веднага се появи. Надявам се да е в маслото проблема. Защото не ми се дават пари за друга турбина, която не се знае в какво състояние ще е.

      Коментар


        #4
        ogi28b написа:
        Сигурен съм че е свързано с маслото, защото се чува точно откакто го смених. Дали ако го изхвърля, и сложа по-гъсто, ще изчезне, или просто си има проблем? Ако го е имало и преди това, защо не се чуваше със старото масло, а сега с това - веднага се появи. Надявам се да е в маслото проблема. Защото не ми се дават пари за друга турбина, която не се знае в какво състояние ще е.
        Я дай точния модел масло, което сложи.

        Коментар


          #5
          ogi28b написа:
          Сигурен съм че е свързано с маслото, защото се чува точно откакто го смених. Дали ако го изхвърля, и сложа по-гъсто, ще изчезне, или просто си има проблем? Ако го е имало и преди това, защо не се чуваше със старото масло, а сега с това - веднага се появи. Надявам се да е в маслото проблема. Защото не ми се дават пари за друга турбина, която не се знае в какво състояние ще е.
          Аз съм с 10W40.Не залагам това на маслото.По скоро го залагам на температурата на въздуха който минава покрай лопатките и си мисля че свистенето идва от там.Топлият и студеният въздух имат различна плътност и обем и най вероятно това е причината.
          AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
          HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
          Kawasaki ER-6n'2012

          Коментар


            #6
            YACCO VX600

            Коментар


              #7
              При мен със старото турбо се чуваше същото виене при ниски обороти. Случваше се само когато навън е студено. Лятото виенето го няма.С новото турбо за сега не съм го чувал и се надявам и да не го чуя Иначе при един колега с тд100 това виене същото го има, а турбината няма луфт. Така че не мисля, че трябва да те притеснява.
              Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

              Коментар


                #8
                от маслото е колега и аз си патих така след като налях пълна синтетика,незнам вреди ли това но след като го смених проблема с виенето при мен изчезна

                Коментар


                  #9
                  Колега и на мен веднъж ми се случи същото нещо виеше яко особенно сутрин когато е студена и си помислих че турбото си отива даокато не се скъса поредния ремък и виенето спря излезе от паразитната ролка Yellow_Flash_Colorz_PDT_17
                  Fiat Marea 1.9 Jtd 110 hp
                  ----------------------------
                  Peugeot boxer ІІ 2.2HDI
                  ____________________

                  Коментар


                    #10
                    moetomiki - мислих и този вариант. Утре съм на смяна на тампони, и ще гледаме подробно ремъци, ролки, всичко. Но виенето, както и условията при които го има говори изключително за виене от турбината. Ще видим. Geraka - изобщо не ме успокояваш Вече някколко колеги , включително и на лични, споделят че това им се е случило, след преминаване към пълна синтетика. Поне едно успокоение - маслото ми е пълна синтетика

                    Коментар


                      #11
                      Оги, проблема не е от това че е пълна синтетика. Аз си карам колата вече 55000 км с пълна синтетика, а имам причини да мисля че преди това пак е карана с пълна (демек 5w40, което може и да не епълна ама това е друга тема). В момента бравото е на над 273000км. Хубавото масло ако наистина е пълна синтетика няма как да е по-лошо от полусинтетиката.Дано да не ти е турбината.
                      FIAT Bravo JTD GT '99

                      Коментар


                        #12
                        ogi28b написа:
                        ... Надявам се да е в маслото проблема. Защото не ми се дават пари за друга турбина, която не се знае в какво състояние ще е.
                        1. Ако двата проблема (вие, тресе) имат една причина, то тя не е турбото. Няма как то да е виновно за тресенето на двигателя.2. Колата ти е на 8-9 години и износването на двигателя е факт ... и да слагаш пълна синтетика (?) ... няма лошо, но не виждам и много смисъл. Същото виене/свирене го чух тая година през януари на Авенсис Д4Д (т’ва е пак с комън риъл) и пак беше непосредствено след смяна на масло. Източих маслото обратно в тубата и сложих ново ... полусинтетика 10/40 на Кастрол, закупено от склад дето продават само масла ... щото имах съмнение, че в сервиза дето ми смениха масло/филтри са ми сложили кръщавано масло ... Виенето повече нв съм го чувал ... Та съвета ми е купи си Селения турбо дизел 10/40 ... източи и прибери старото и наливай Селенията ...Рискуваш само с това че ще затвориш малко пари за известно време.Дано старото масло не ти потрябва повече !...
                        Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
                        http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

                        Коментар


                          #13
                          Така ще направя - утре си взимам Селения ТД. А това че тресенето и виенето нямат общо - е ясно, просто съвпадат като обороти.

                          Коментар


                            #14
                            Току що направих тест с новото масло, и със старото - селения. Тестът показа следното - при потапяне на пръст в едното - без да казвам в кое, пръстът ми стана мазен, и с едно разтриване се пързаляше палеца в показалеца. Другото масло - потопих пръст в него, и с едно разтриване не беше достатъчно, разтрих се няколко пъти и стана почти толкова мазно,колкто на другата ръка, но пак пръстите леко ми поскръцваха, нали знаете как скърцат чисти пръсти един в друг?Измих се, и сега 10 минути по-късно - там където потопих пръсти в по-мазното масло - още ми е мазно, и пръстите ми се пързалят. Там където потопих пръсти в по-малко мазното - вече не усещам че ми е било на кожата, имам чувство че ми е съвсем чисто, само другата ръка ми е мазна. Според вас този тест показва ли нещо, и какво ? После ще кажа с кое масло какво съм усетил катъо мазнотия. Двете масла в момента са във фризера, да видим каква ще им е съдбата.

                            Коментар


                              #15
                              дори и карано 10w40 полусинтетиката е по мазно от пълната синтетика и аз съм го правил тоя номер с пръстите,все пак имах идентичен проблем като твоя

                              Коментар

                              Working...
                              X