Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

проблем с подгряващо реле ПОМОЩ

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    проблем с подгряващо реле ПОМОЩ

    Здравеите имам следния проблем. Когато паля колата не ми светва лампата за подгряването, но по някога си подгрява и нормално но сега все по често не светва. дали може да е релето. И каде се намира то . Благодаря предварително
    FIAT Brava SX 1.9 JTD 105 1999г.
    Подкрепете в Facebook "Не на скъпите горива в България"

    #2
    На мерцедеса, или на опела?

    Коментар


      #3
      Brava JTD. Колега извини ме, че не оточних но мислвх, че като сме форум на фиат и раздела дизел се подразбира. Но вината е моя. :D
      FIAT Brava SX 1.9 JTD 105 1999г.
      Подкрепете в Facebook "Не на скъпите горива в България"

      Коментар


        #4
        Еми просто си добави модела и двигателя в подписа, както повечето колеги са направили. Виж как образувахме 3 излишни поста. За да бъде този пост не съвсем излишен - релето е до казанчето за хидравлична течност. В двигателния отсек.

        Коментар


          #5
          Благодаря а как се процедира с това реле
          FIAT Brava SX 1.9 JTD 105 1999г.
          Подкрепете в Facebook "Не на скъпите горива в България"

          Коментар


            #6
            Отиваш някъде да ти прочетат колата за грешки, или т.нар. диагностика. Обикновено проблеми в подгряващата система се записвват като грешки. В зависимост от грешките, се търси решение.

            Коментар


              #7
              Ако проблема се окаже от релето може ли да се оправи някак си
              FIAT Brava SX 1.9 JTD 105 1999г.
              Подкрепете в Facebook "Не на скъпите горива в България"

              Коментар


                #8
                Колеги здравеите отново. Когато закарах колата на диагностика имаше грашка в подгревната сисема защото преди това имше изгорели свещи, но вече са сменени и грешката е истрита след едно кръгче пак тествахме и нямаше такава грешка. Имаше само записана за Дебитомер и ЕГР система. Та проблема с тва подгряване се появява пак от време на време вчера при -6 неискаще да включи подггрева. Добре че си запали и така после когато я палих като тръгнах от магазина си подгря нормално. Та въпроса ми е може ли да е релето и ремонтира ли се то. Благодаря предварително
                FIAT Brava SX 1.9 JTD 105 1999г.
                Подкрепете в Facebook "Не на скъпите горива в България"

                Коментар


                  #9
                  RC_MIRO написа:
                  ... Та въпроса ми е може ли да е релето и ремонтира ли се то. Благодаря предварително
                  Като начало - сваляш релето, отваряш го, измиваш всичко добре и презапояваш всички спойки. За целта ти трябват читав поялник (от 50 до 100 вата е добре), добър флюс и тинол ... и човек дето не хваща поялик за пръв път ... Ако пъпките на релето са нагорели - шкурка поне 800 докато светнат ... Малко контактен спрей за допочистване ... Също почистване на контактните клеми дето са релето и тези на куплунга към кабела ..Накрая затваряш с капачката и ако всичко е наред, слагаш малко силикон по линията на сглобката, че доколкото е възможно да го херметизираш ...Щом работи, но от време на време откава - най-вероятно проблема е контактен и/или лоша/студена спойка ...
                  Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
                  http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

                  Коментар


                    #10
                    Почистването на пъпките ,и въобще на контактите,става по-добре с гума за триене на молив.Така не се наранява повърхността им.
                    Octavia RS
                    Evo 10-служебната играчка.

                    Коментар


                      #11
                      Нямам подръка схемата на дизела, но по дефолт релето се управлява от ЕКУ. Не мисля, че с почистване проблема ще изчезне.
                      Fiat Marea 1.8i 16V
                      Fiat Tipo 1.4i 8V
                      Fiat Punto 1.6i 8V
                      www.italauto-bg.net/forum/

                      Коментар


                        #12
                        Благодаря за съветите утре така и ще направя забелязвам, 4е когата колата затопли малко тогажа си работи нормално
                        FIAT Brava SX 1.9 JTD 105 1999г.
                        Подкрепете в Facebook "Не на скъпите горива в България"

                        Коментар


                          #13
                          Red Storm написа:
                          Почистването на пъпките ,и въобще на контактите,става по-добре с гума за триене на молив.Така не се наранява повърхността им.
                          Тя повърхостта при комутация на ток от порядъка на над 60А и като е на десетина години ... :D Това с гумата се прилага в съвсем други случаи ... А и как си представяш чистене на пъпките с гумичка ... ще раглобяваш релето ли, що ли ... Освен това при читавите релета пъпките на подвижната и неподвижната част са от еднороден материал, а не е само покритие че да се кахъриш толкова ... Да не говорим че от нагряването в повърхностния слой се получава нещо като окисляване и тоя слой е добре да се отнеме ...
                          Rokambol написа:
                          Нямам подръка схемата на дизела, но по дефолт релето се управлява от ЕКУ. Не мисля, че с почистване проблема ще изчезне.
                          От почистването контактите на релето проблема няма да изчезне, но има много голяма вероятност проблема да се реши от почистването контактите на куплунзите и от презапояването.ПП/ За почистване на куплунзите най често е достатъчно напръскаване с малко контактен спрей и като 5-6 пъти се вкара/извади мъжкото в женското ... така се получава един вид самопочистване от триенето в контактните повърхнини ....
                          Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
                          http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

                          Коментар


                            #14
                            А може ли да е от това, че сложих свещи искра четох в друг форум на форд, че имали такъв проблем и се оправил след смяна на свещите
                            FIAT Brava SX 1.9 JTD 105 1999г.
                            Подкрепете в Facebook "Не на скъпите горива в България"

                            Коментар


                              #15
                              Според мен НЕ.Най-честите дефекти при свещите са:1. Прекъсва им "реотана" и спират да греят. И това не се оправя от само себе си, че ту да работят, ту не ...2. Нагряващата предна част - с течение на времето се разрушава, ама това при нови свещи да се случи, много малък шанс ...По вероятно е да няма добър контакт между свеща и захр. кабел ... ама там вече зависи какво е направил тоя дето ги е сменял ...За да разберш къде е причината за проблема, вземи една пробна лампа и я вържи към маса (или минуса на акумулатора), а другия край - към кабела дето подава ток на свещите. Даваш на контакт и гледаш дали лампата ще светне и след десетина секунди ще угасне. Ако е така, значи релето работи.Ако лампата не светне - провери дали идва сигнал към релето. Тук вече е по-добре да ползваш волтметър или диодна пробна лампа и мериш на куплунга ...Ако към свещите има напрежение - може да разбереш дали има изгоряла свещ и ако да - колко са изгорелите.За целта ти трябват токови клещи, дето могат да мерят и постоянен ток. Захапваш с клещите кабелите дето излизат от клемата на акомулатора. Спираш фарове, чистачки, парно, отопление задно стъкло и т.н. . Даваш на контакт (при студен двигател) и гледаш какво показва уреда. Ако всички свещи са здрави - ще видиш показание от 75-80А, което ще почне да намява и след около 10 сек. ще падне до към 40А ...Ако показанията са с 25% по-малко - на една свещ нагревателя е изгорял ... при 50% по малко - 2 свещи ... и т.н. ПП/ При даване на контакт - ток консумира само ЕКУ-то и помпата в резервоара ... и няколко релета на които консумацията е незначителна ... и разбире се - свещите. Общия ток за тия неща е около 2А. Другия ток го лапат свещите.
                              Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
                              http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

                              Коментар

                              Working...
                              X