Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Помпа Lucas DPC-FT09,клапан-авансатор

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Помпа Lucas DPC-FT09,клапан-авансатор

    Здравейте , отскоро съм притежател на Фиат Мареа ТД100 и взех по-често да посещавам форума.Има доста полезни неща , като например ръководството за смяна на дръжките на вратите :D наложи ми се да свалям и четирите. Стартера ме изненада една сутрин и трябваше да го ремонтирам , не бях търсил информация за него ама на много кофти място е разположен.С него се справих , но пък се появи друг проблем - след изминаване на около 100 км и кратък престой , при последвалото запалване се чу страшно чукане ( аз си мисля че е дюза ) след това бял дим няколко метра и ..... все едно нищо не е станало - колата си върви и не пуши . След няколко дни забелязох , че при запалване излиза пак бял дим , така първите няколко метра и изчезва . Забравих да кажа , че след чукането заредих половин резервоар и сложих добавка (не мога точно да кажа каква ама от Лукойл) . Такааа продължавам с разказа - та това пушене продължи с всяко запалване и после изчезва . Колата не я карам всеки ден може да се каже от събота на събота , та след един такъв престой от една седмица при запалването пушека стана на облак , след изминаването на 1 км почти изчезна. На следващата сутрин паля мареята и след наколко секунди гасне. Установих че маркуча м/у ръчната помпа и горивния филтър е спукан , след смяната му белия пушек значително намаля , почти изчезна.Сега след палене има малко пропушване в самото начало , след това на празен ход няма , само когато форсирам леко тогава пропушва . Дали това пропушване е вследствие на конденза който се образува от няколко дневния престой (дано да е от това :D )Има и нещо друго което според мен е притеснително - поне три пъти ми е правила следния номер : вдига си сама оборотите до оклоло 1500 и след няколко секунди падат на нормалните , усещам го на пр. ход - в движение не съм усещал такова нещо пък и то как ще го разбера. Първия път го направи преди гореспоменатите проблеми а после и след тях - НЕЗНАМ ДАЛИ ИМА НЕЩО ОБЩО МЕЖДУ ВСИЧКИТЕ ТЕЗИ ПРОБЛЕМИ . След като прегледах няколко теми и прочетох оплакванията на колегите , май се насочвам към т.нар. клапан-авансатор.Потърсих малко материали за помпите Лукас и намерих следното нещо :дали това описание важи и за моята помпа която от ръководствата които намерих във форума би трябвало да е Lucas DPC-FT09. От материалите които ще приложа този ел. клапан - авансатор си е един стоп-клапан.(сканираните материали са за Lucas DPC)Дано не съм пропуснал нещо в разказа за Мареята , ама надсявам се в следващите коментари да открием проблаема й (ми).
    Fiat Marea 1.9 TD100 97г.

    #2
    Би трябвало въпросният клапан-аванстор да е означен с 9 на фигурата
    Fiat Marea 1.9 TD100 97г.

    Коментар


      #3
      Колега, извинявай, че ти спамя в темата, ама от къде мога да дръпна тези PDF-и???
      Lancia Dedra 1.8 - "Ламята Петка" вече бивша любовница...!
      Дедра SW 1.9td 160D1000

      Коментар


        #4
        Колега наистина дай ги тия файлове Иначе, мисля че се бъркаш за авансатора. Това с номер 9 не ми прилича на него. До колкото знам авансатора, заедно с умната дюза и датчика на коляновият вал определят момента на впръскване при нашите каручки. При мен дори със сменен авансатор проблема с вдигането на оборотите не се реши. От време на време особено на студена кола го имам и това припушване, за което говориш. От скоро ми се появи и едно дразнещо придърпване между 2000 и 3000 оборота. Вдигането на оборотите можеш да го усетиш и в движение. Когато го направи поне при мен я оставям на скорост и без газ примерно 2000 оборота, но вместо да намали тя ускорява.Проблема с оборотите според мен, а и според многото изчетено по темата из форума е само от наличието на въздух в горивната система. Решението колегата specialista го повтаря всеки път. Да се сложи прозрачен горивопровдо преди и след горивният филтър и да се разбере от къде точно идва пустият му въздух. Но аз поне не мога да намеря такъв прозрачен маркуч, иначе до сега да съм го направил.Като за начало виж дали сълзи околко авансатора, виж маркучетата за обратна нафта и най-добре ги смени.При мен в момента сълзи от тапата на помпата, макар че и нейното уплътнение съм сменял.На снимката с номер 9 е авансатора.
        Прикачени файлове
        Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

        Коментар


          #5
          Ами файловете може да си ги копирате , иначе ги сканирах от една книга не съм ги намерил в нета.Нашите помпи май нямат нишо общо с писанията в тази книга.Там момента на впръскване се регулира чисто хидравлично , никаква електроника освен калпана който си спира и пуска горивото.Жалко че няма информация за нашия модел ЛУКАС .Ако ви интересува нещо друго ще дам съдържанието , мога да сканирам и да кача , а пък за цялата книга ще ми трябва доста време :D За клапан-авансатора милля , че няма течове , ама ще трябва горивопроводите да ги разгледам по-подробно :D
          Fiat Marea 1.9 TD100 97г.

          Коментар


            #6
            Колега, ще съм ти изключително благодарен (не само аз, но и мисля доста голяма част от колегите в Ланча и Фиат форумите), ако сканираш раздел II.5.2 ГОРИВОНАГНЕТАТЕЛНИ ПОМПИ BOSCH (целия от начало до край). Благодаря предварително!!!
            Lancia Dedra 1.8 - "Ламята Петка" вече бивша любовница...!
            Дедра SW 1.9td 160D1000

            Коментар


              #7
              Geraka написа:
              Колега наистина дай ги тия файлове Иначе, мисля че се бъркаш за авансатора. Това с номер 9 не ми прилича на него. При мен в момента сълзи от тапата на помпата, макар че и нейното уплътнение съм сменял.На снимката с номер 9 е авансатора.
              Струва ми се,че на снимката,която показва колегата не е същият модел лукас,какъвто е на нашите коли.Помпата от твоя чертеж е на моята кола,предполагам и на твоята.Това,което показва колегата с номер 9 май е магнитен клапан за спиране и пускане на горивото,но не е като нашият.А и цената му е 25-30 лева.Моят син на волвото си има лукас помпа и такъв клапан-кабелчето не влиза вътре,а се завива отгоре на резба.На мен също ми сълзи леко от тапата.Казаха ми,че не се развива,а се избива и се слага нова тапа.Като гледам принципа и на завиване,тя няма как да се развие.Такъв беше по- рано начина за палене на колите с манивела.Ти как разви твоята тапа?
              Фиат марея уикенд 1.9ТД100

              "Доброто винаги побеждава злото.Така че, който победи,той е добрият!"

              Бат Бойко победи...но се оказа,че не е добрият!!

              Коментар


                #8
                vasilmihov написа:
                Ами файловете може да си ги копирате , иначе ги сканирах от една книга не съм ги намерил в нета.Нашите помпи май нямат нишо общо с писанията в тази книга.Там момента на впръскване се регулира чисто хидравлично , никаква електроника освен калпана който си спира и пуска горивото.Жалко че няма информация за нашия модел ЛУКАС .Ако ви интересува нещо друго ще дам съдържанието , мога да сканирам и да кача , а пък за цялата книга ще ми трябва доста време :D За клапан-авансатора милля , че няма течове , ама ще трябва горивопроводите да ги разгледам по-подробно :D
                МОже ли да видим корицата на книгата все пак?
                Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                Коментар


                  #9
                  Колегата Герака ти показал точната снимка на авнсаторния клапан.Твоите снимки са за DPC но те са по-сраро изпълнение и там няма такъв ел. клапан.Твоята помпа е DPCN.За книгата която питате тя е старо издание от миналия век :D и там са описани механичните помпи Бош и Лукас,които са основа на днешните или по-скоро на изчезващия вид ГНП,тъй като масово вече сме качени на комън реал

                  Коментар


                    #10
                    ivannik написа:
                    Ти как разви твоята тапа?
                    specialista написа:
                    Тук ще решиш бързо и лесно проблема и почти без пари.Това е само една тапа,която затваря този отвор.На тази тапа има О-пръстен.За развиването ще ти е нужна отверка малко по-дълга и да има възможност да се чука по дръжката и.Отверката ще я ползваш като секач за да развиеш тапата с почукване по външния и диаметър обратно на часовниковата стелка.На тази тапа профила в вътрешния диаметър е направен само да може да се стяга но не и да се развива,затова с отверката.Постарай се отвреката да не е много остра за да не разсече тапата , че тя е от мека пластмаса.Ако все пак се случи така че се повреди тапата спокойно може да се направи на струг нова и от метал.Ще се справиш без никакви притеснения само дето като я развиеш ще изтече нафтата от ГНП и после малко по-трудно ще се обезвъздуши. Успех!!!
                    Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                    Коментар


                      #11
                      Ето за BOSH помпите http://www.bgshare.com/426546/IMG_0002.pdfКъм колегата Geraka : може ли да дадеш малко повече информация за точната помпа Lucas ,от къде си намерил схемата :D Вярно , че е от миналия век изданието , но ето все пак корицата :D
                      Fiat Marea 1.9 TD100 97г.

                      Коментар


                        #12
                        Здравейте и от мен,Пак съм тук. Това вдигане на оборотите е болката на ТД100 при този сезон. И моята го прави така"нали вече паля" благодарение на Жорката . Попитах в сервиза на Фиат и от там ми казаха че по тези номера който ги казвам става на въпрос за ТД100 и познаха. Това е капризна помпа но тя си иска галенето и гъделичкането. Може някой О пръстен да е дал фира и да ти засмуква въздух. Аз така карам с по високо радио. Мога да те насоча към майстор но не знам от къде си. Ето им телефона 0888858710. На мен ми помогнаха както и на много хора помагат и си разбират от занаята. аз наливах добавки за .......... и те си казват своето,помага за едно а разваля друго
                        Фиат МАРЕА 1.9 ТД100
                        харчи: DOSTA

                        Коментар


                          #13
                          Колега vasilmihov, нещо не мога да видя снимката на корицата. Може ли да пробваш пак де е качиш или евентуално да кажеш заглавието и авторите.Мерси предварително.Поздрави
                          FIAT PUNTO 1,7TD ELX

                          Коментар


                            #14
                            ripper_pz написа:
                            Колега vasilmihov, нещо не мога да видя снимката на корицата. Може ли да пробваш пак де е качиш или евентуално да кажеш заглавието и авторите.Мерси предварително.Поздрави
                            Наръчник по дизелова горивна апаратура
                            Fiat Marea 1.9 TD100 97г.

                            Коментар


                              #15
                              vasilmihov написа:
                              ripper_pz написа:
                              Колега vasilmihov, нещо не мога да видя снимката на корицата. Може ли да пробваш пак де е качиш или евентуално да кажеш заглавието и авторите.Мерси предварително.Поздрави
                              Наръчник по дизелова горивна апаратура
                              http://www.smartbooks-bg.com/index.php?show=browse&prodid=12Току що си я поръчах от въпросния сайт.http://www.book.store.bg/c/p-p/m-203...uzuntonev.html
                              Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                              Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                              Коментар

                              Working...
                              X