Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Диагностика, и нейните резултат (JTD 105)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    mr. Nikoi написа:
    За да не пускам нова тема ще ползвам темата на колегата че мойте грешки са същите.P1320 - Cam/Crank Sign. Synch.P0191 - Fuel rail pressure - някъде я четох като ниско налягане в рейката.Имаше още 2 грешки за съединителя и EGRто. но те не ме притесняват за сега.Та какво ми се случи:Паля и карам 1 - 2 км, през това време ми се струва че двигателя е станал по шумен от обикновенно, но мислех че е от студеното време.По едно време към 2000 2500 оборота, двигателя все едно започна да прекъсва или да придърпва, като включиш на по висока скорост и оборотите паднат към 1000 1500 придърпването изчезва. и така след още най много 1 км светна дюзата и колата си изгасна. Газ на скорост уж да запали ама няма никой. Въртя да запаля - пак никой. Избутах я в един паркинг постоя малко (5 - 7 минути) , завъртях и запали. Проверихме за грешките и ги изчистихме.P1320 - Cam/Crank Sign. Synch.P0191 - Fuel rail pressureСлед околко 200 км по магистралата и 100 градско пак прочетох грешките - пак същите ама колата не е гаснала и си е вървяла много добре.След като ги изчистих последният път, всеки ден в продължение на 3 - 4 дни чета грешките и има само за ЕГРто и не е гаснала.Спрямо мойта програма Measured pressure е 304 бара, а Target pressure e 301 - 302 bara. Това е на празен ход, в движение не съм я мерил.Профилактично ще сменя датчика на коляновия вал щом се постопли времето.Другата грешка не знам как да проверя от каде е дошла - Помпа, регулатор, дюза ?
    Според мен с бодри крачки напредваш към ремонт на ГНП-то. Дано не съм прав!

    Коментар


      #32
      Airfan написа:
      mr. Nikoi написа:
      За да не пускам нова тема ще ползвам темата на колегата че мойте грешки са същите.P1320 - Cam/Crank Sign. Synch.P0191 - Fuel rail pressure - някъде я четох като ниско налягане в рейката.Имаше още 2 грешки за съединителя и EGRто. но те не ме притесняват за сега.Та какво ми се случи:Паля и карам 1 - 2 км, през това време ми се струва че двигателя е станал по шумен от обикновенно, но мислех че е от студеното време.По едно време към 2000 2500 оборота, двигателя все едно започна да прекъсва или да придърпва, като включиш на по висока скорост и оборотите паднат към 1000 1500 придърпването изчезва. и така след още най много 1 км светна дюзата и колата си изгасна. Газ на скорост уж да запали ама няма никой. Въртя да запаля - пак никой. Избутах я в един паркинг постоя малко (5 - 7 минути) , завъртях и запали. Проверихме за грешките и ги изчистихме.P1320 - Cam/Crank Sign. Synch.P0191 - Fuel rail pressureСлед околко 200 км по магистралата и 100 градско пак прочетох грешките - пак същите ама колата не е гаснала и си е вървяла много добре.След като ги изчистих последният път, всеки ден в продължение на 3 - 4 дни чета грешките и има само за ЕГРто и не е гаснала.Спрямо мойта програма Measured pressure е 304 бара, а Target pressure e 301 - 302 bara. Това е на празен ход, в движение не съм я мерил.Профилактично ще сменя датчика на коляновия вал щом се постопли времето.Другата грешка не знам как да проверя от каде е дошла - Помпа, регулатор, дюза ?
      Според мен с бодри крачки напредваш към ремонт на ГНП-то. Дано не съм прав!
      Опита учи...............познати симптоми.

      Коментар


        #33
        Stefan Hadjov написа:
        Опита учи...............познати симптоми.
        Слава богу не на моята кола, но колега от форума мина по този път и гледах там какво ставаше.

        Коментар


          #34
          Airfan написа:
          Stefan Hadjov написа:
          Опита учи...............познати симптоми.
          Слава богу не на моята кола, но колега от форума мина по този път и гледах там какво ставаше.
          Прав си! :D
          ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ

          Коментар


            #35
            ...но пък най-хубавото от всичко е, че нещата ще се оправят. Тук във форума го имаме и опита и вдъхновението...Ако някой ще сменя бутала да свирка. Ще му дам съвет. Сега колегата JTD e на "ход". :D
            A17DTС/S
            Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

            Коментар


              #36
              Може да звучи малко глупаво, но аз все пак ще питам.Ако е износен помпен елемент, не би ли трябвало да има постоянно по-ниско налягане? Или ако не постоянно , то при по високите обороти примерно.Самото бутало върти ли се по остта си в цилиндърчето на помпата. Възможно ли е ако буталото и цилиндъра са надрани с една и съща форма и буталото ако се върти по остта си точно в момента когато двете надирания си съвпадат да се губи налягането.Друго което може да бъде причина е ниската температура в комбинация с износването на помпата и различното температурно разширение (в случая свиване) да се получава по голяма хлабина между буталото и цилиндъра на помпата. Но при -13 градуса колата си запали без проблем и не е гаснала. ntodorov, още не съм започнал да сменям буталата, но за обща култура може ли да споделиш къде са тънкостите при смяната.Трудно ли се сваля самата помпа - има ли достатъчно достъп за разкачането на маркучите, изискват ли се специфични инструменти при свалянето на помпата, самите маркучи лесно ли се свалят или и там си има пипкава работа като на потопяемата помпа.Има ли нещо специфично при смяната на буталцата.След като са сменени буталата, трябва ли да се носи помпата на диагностика или на проверка на налягането някъде.Възможно ли е процедурата да се извърши в "домашни" условия?Колко приблизително излиза ремонта на помпата - бях че че са по 70 лв буталцето. Освен тях друго сменя ли се - уплътнения, лагери, вала на помпата или нещо друго.
              Bravo JTD 105 '98

              Коментар


                #37
                Помпен елемент е към 70лв уплътнителите на помпата са около 40лв. Втулката, семеринга, корпус на които стой втулката и семеринга се продават комплект с още една регулираща шайба, комплекта е 62лв без ДДС. Лошото е, че никога не е внасян и доставката става само с поръчка, над 40 дни чакане и около 300лв излиза с доставката. Помпата не се сваля трудно, имаш да отвиеш три гайки, тръбичката която е от помпата до рейла + два маркуча за нафтата и да изключиш регулатора. Вече ремъци и всичко останало което трябва да се свали за мен не влиза в самото сваляне на самата помпа. Един колега беше писал, че ако някой помпен елемент е износен и бърка работата на регулатора Според мен не е така, когато някой елемент се износи започва да има излишно гориво в повече от него и намалява дебита на помпата, но налягането трябва да си се регулира дори и на два помпени елемента ако помпата си насмогва на дебит и налягане. Според мен работата е че на ниските обороти налягането трябва да е примерно 200бар. Помпата прави 300 и регулатора ги прави тези 300 на 200 към рейла. Ако един елемент го няма, помпата няма да прави 300 ами ще прави 250бар и регулатора отново ще има възможност да регулира до 200.Малко дълго стана :PА и малко циганщина ми дойде на акъла вчера :D помпата получава луфт по посока на опъване на ремъка, не съм гледал капачката с втулката, но на пръв поглед подлежи на завъртане. Един вид да се завърти капачката на 120* градуса.

                Коментар


                  #38
                  chaveto написа:
                  Помпен елемент е към 70лв уплътнителите на помпата са около 40лв. Втулката, семеринга, корпус на които стой втулката и семеринга се продават комплект с още една регулираща шайба, комплекта е 62лв без ДДС. Лошото е, че никога не е внасян и доставката става само с поръчка, над 40 дни чакане и около 300лв излиза с доставката. Помпата не се сваля трудно, имаш да отвиеш три гайки, тръбичката която е от помпата до рейла + два маркуча за нафтата и да изключиш регулатора. Вече ремъци и всичко останало което трябва да се свали за мен не влиза в самото сваляне на самата помпа. Един колега беше писал, че ако някой помпен елемент е износен и бърка работата на регулатора Според мен не е така, когато някой елемент се износи започва да има излишно гориво в повече от него и намалява дебита на помпата, но налягането трябва да си се регулира дори и на два помпени елемента ако помпата си насмогва на дебит и налягане. Според мен работата е че на ниските обороти налягането трябва да е примерно 200бар. Помпата прави 300 и регулатора ги прави тези 300 на 200 към рейла. Ако един елемент го няма, помпата няма да прави 300 ами ще прави 250бар и регулатора отново ще има възможност да регулира до 200.Малко дълго стана :PА и малко циганщина ми дойде на акъла вчера :D помпата получава луфт по посока на опъване на ремъка, не съм гледал капачката с втулката, но на пръв поглед подлежи на завъртане. Един вид да се завърти капачката на 120* градуса.
                  Не съм съгласен с тези изречения(подчертаните)!
                  ...Един колега беше писал, че ако някой помпен елемент е износен и бърка работата на регулатора
                  За това вече съм много съгласен!
                  ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ

                  Коментар


                    #39
                    Колега специално за мен не беше никаква трудност да сваля помпата и да си монтирам друга. Правих го за един ден на две коли, свалих една от мареа 2.4 и след това свалих моята и качих свалената на либра където е по тесничко :DНяма как да обърка работата на регулатора по простата причина, че регулатора се управлява от датчика за налягане на рейла :D Регулатора не се ръководи от всеки един помпен елемент. Това са три помпи в едно тяло, всяка една си работи самостоятелно за себе си. Изходите на трите са на едно и това (едно) минава през регулатора и отива в рейла.ЕДИТ: Ако един помпен елемент е износен и останалите два не могат да осигурят достатъчно налягане и дебит-пада налягането в рейла, но не се обърква работата на самият регулатор. Тези три елемента трябва да могат да правят налягане винаги по високо от необходимото за даден режим, това е с цел регулатора да направи после корекция на налягането до нужното за режима.

                    Коментар


                      #40
                      chaveto написа:
                      Колега специално за мен не беше никаква трудност да сваля помпата и да си монтирам друга. Правих го за един ден на две коли, свалих една от мареа 2.4 и след това свалих моята и качих свалената на либра където е по тесничко :DНяма как да обърка работата на регулатора по простата причина, че регулатора се управлява от датчика за налягане на рейла :D Регулатора не се ръководи от всеки един помпен елемент. Това са три помпи в едно тяло, всяка една си работи самостоятелно за себе си. Изходите на трите са на едно и това (едно) минава през регулатора и отива в рейла.
                      И сега имаш ли този шум или не?

                      Коментар


                        #41
                        Имам си го отново и май ще се окажа прав, че нещо си ромоли по разпределителният вал. Само него не съм сменял :DПомпата със сигурност е читава и не е съвпадение на шума, защото преди мареата да мине през таван и слушах двигателя как тихо работи :DХубавото е, че има донор, но пък много студ

                        Коментар


                          #42
                          mr. Nikoi написа:
                          За да не пускам нова тема ще ползвам темата на колегата че мойте грешки са същите.P1320 - Cam/Crank Sign. Synch.P0191 - Fuel rail pressure - някъде я четох като ниско налягане в рейката.Имаше още 2 грешки за съединителя и EGRто. но те не ме притесняват за сега.Та какво ми се случи:Паля и карам 1 - 2 км, през това време ми се струва че двигателя е станал по шумен от обикновенно, но мислех че е от студеното време.По едно време към 2000 2500 оборота, двигателя все едно започна да прекъсва или да придърпва, като включиш на по висока скорост и оборотите паднат към 1000 1500 придърпването изчезва. и така след още най много 1 км светна дюзата и колата си изгасна. Газ на скорост уж да запали ама няма никой. Въртя да запаля - пак никой. Избутах я в един паркинг постоя малко (5 - 7 минути) , завъртях и запали. Проверихме за грешките и ги изчистихме.P1320 - Cam/Crank Sign. Synch.P0191 - Fuel rail pressureСлед околко 200 км по магистралата и 100 градско пак прочетох грешките - пак същите ама колата не е гаснала и си е вървяла много добре.След като ги изчистих последният път, всеки ден в продължение на 3 - 4 дни чета грешките и има само за ЕГРто и не е гаснала.Спрямо мойта програма Measured pressure е 304 бара, а Target pressure e 301 - 302 bara. Това е на празен ход, в движение не съм я мерил.Профилактично ще сменя датчика на коляновия вал щом се постопли времето.Другата грешка не знам как да проверя от каде е дошла - Помпа, регулатор, дюза ?
                          При мен проблема се оказа запушване в резервара извади си сондата и изсипи всички боклуци които са влезли в неяразкачи входния маркуч за горивния филтар и го издухаи да се опразни маркуча( в моя и там имаше кал и други боклуци) даже и листа имах . След това палиш и караш отиваш веднъж да ти изчистят грешките след 1000 километра отиваш и проблема с ниското налягане е изчезнал П.П. Сондата я изпери у вас на силна струя вряла вода ! Малко ще ти мирише следващите часове апартамента А за ЕГР ( виж маркучетата от вакума дали са ти здрави !
                          мненията и ГЪЗовете много си приличат - всеки го има ама не винаги е уместно да го показва

                          Коментар


                            #43
                            В студеното време е желателно много да се внимава с пластмасите. Много лесно се чупят когато е студено.

                            Коментар


                              #44
                              До Athlon XP.Аз преди по малко от една година сменях помпата в резервоара. Мислех че ще има много повече боклуци по цедката и в резервоара, но бах учуден колко е чисто.Горивният филтър е на почти 30 000 км и скоро мисля да го сменям.Грешката я чета всеки ден и не се е появявала.ЕГР то ми е затапено с болтче. Но въобще не го мисля него сега.За помпените елементи, с мойте прости разсъждения си мисля че при положение че си вдига нормалното налягане , само в определени условия някой елемент изпуска цялото налягане от рейката обратно.Иначе ако е има недостатъчна работа на някой елемент, то регулатора ще си го компенсира.
                              Bravo JTD 105 '98

                              Коментар


                                #45
                                mr. Nikoi написа:
                                До Athlon XP.Аз преди по малко от една година сменях помпата в резервоара. Мислех че ще има много повече боклуци по цедката и в резервоара, но бах учуден колко е чисто.Горивният филтър е на почти 30 000 км и скоро мисля да го сменям.Грешката я чета всеки ден и не се е появявала.ЕГР то ми е затапено с болтче. Но въобще не го мисля него сега.За помпените елементи, с мойте прости разсъждения си мисля че при положение че си вдига нормалното налягане , само в определени условия някой елемент изпуска цялото налягане от рейката обратно.Иначе ако е има недостатъчна работа на някой елемент, то регулатора ще си го компенсира.
                                Много много отдавна е трябвало да го смениш. Преди да предприемаш друго - смени го. Твърде вероятно в него се таят проблемите ти.

                                Коментар

                                Working...
                                X