Здравейте колеги,Анализирам си състоянието на въздухоподаващата с-ма. Имам усещането, че може още да се желае от динамиката на този чудесен двигател. Не съм фен на спортното каране и високите скорости, но си падам малко перфекционист и имам желанието всичко да ми е колкото се може по-ясно и по-изрядно
В ниските обороти в момента всичко изглежда ОК. При натиснат до край педал изглежда като да си има достатъчно мощност. И все пак над 3000 оборота имам чувството, че двигателя почва повече да бучи и не ускорява пропорционално (при едно положение на педала). Тези мои съмнения като че ли се потвърждават при диагностика с Unidiag. Сравнявам измереното количество въздух (Air mass measured) с референтните стойности (Target air mass). Моето убеждение е, че би трябвало измерените стойности да се движат около референтните или поне да се доближават близо до тях, ако всичко е изправно.Какви са резултатите:- На празен ход напрежението на дебитомера е малко над 1.9V, но ако не се пипа педала след известно време (1/2 - 1 мин) рязко скача на около 2.2V. Този скок за мен е странен, но го имаше и на стария ми дебитомер, както и на Либрата на колегата и на Алфата на един приятел със същия двигател.- Калкулираната стойност за количеството въздух на празен ход е точно колкото референтната, т.е. ~260 mg/injec. (става ~420 mg/injec. при гореописания скок).- На място и в движение, напрежението на дебитомера достига максимум до към 4.42V, което до колкото знам е напълно в рамките на очакваното.- Air mass measured на място достига максимум до ~720 mg/injec. при Target air mass 1200 mg/injec. (това е константно над 3000 оборота)- Air mass measured в движение при натиснат до край педал достига максимум до 920-930 mg/injec., отново при Target air mass 1200 mg/injec.- Overboost pressure measured на място достига до 1700-1800 mbar, в движение - макс. до 2000 mbarВажни подробности:- Дебитомерът е чисто нов, оригинален Bosch (смених го, т.к. си прецаках стария при опит за почистване, а като че ли си беше в доста добро състояние)- Въздушният филтър е на около 7000 км.- Проверих гофрирания маркуч със сложна форма между дебитомера и турбото - здрав е и относително нов (по щемпъла за година на производство - 2006)- Проверих маркуча, по който се връщат картерните газове - отпушен и здрав, макар и да е много омаслен. Очевидно тази масло-отделителна кутийка не си върши работата и хвърля много масло преди турбото, но това е друга тема.- Проверих маркуча към резонатора - изглежда здрав и в добро състояние, както и самия резонатор, до колкото може да се съди отгоре. Демонтирането им за детайлен оглед ми изглежда невъзможно в "паркингови" условия.- Всички скоби са затегнати добре, като замених някои оригинални скоби с винтови, за по-голяма сигурност.- Според мен няма нищо притеснително относно турбината откъм радиални и аксиални хлабини, до колкото успях да разбера с опипване.- MAP датчика съм го почиствал от натрупаните по него мизерии.- Гуменият маркуч на входа на въздушния колектор е сменян скоро.- Не съм проверявал състоянието на маркуча между турбото и интеркулера, т.к. за това ми трябва канал или повдигач.Въпроси:1. Трябва ли да се доверявам на резултатите от Unidiag? Нямам възможност да сравня с друг софтуер, например Visa... Някой правил ли го е?2. Ако данните от Unidiag са адекватни, има ли и според вас нещо притеснително в моите резултати?3. Възможно ли е лошите резултати да се дължат на позапушен въздушен филтър?4. Пропускам ли нещо за проверка?
Бая дълго стана, дано не съм ви отегчил. Надявам се да се получи полезна и интересна дискусия



Коментар