Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

2.4jtd - размисли около резултати от Unidiag

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    2.4jtd - размисли около резултати от Unidiag

    Здравейте колеги,Анализирам си състоянието на въздухоподаващата с-ма. Имам усещането, че може още да се желае от динамиката на този чудесен двигател. Не съм фен на спортното каране и високите скорости, но си падам малко перфекционист и имам желанието всичко да ми е колкото се може по-ясно и по-изрядно В ниските обороти в момента всичко изглежда ОК. При натиснат до край педал изглежда като да си има достатъчно мощност. И все пак над 3000 оборота имам чувството, че двигателя почва повече да бучи и не ускорява пропорционално (при едно положение на педала). Тези мои съмнения като че ли се потвърждават при диагностика с Unidiag. Сравнявам измереното количество въздух (Air mass measured) с референтните стойности (Target air mass). Моето убеждение е, че би трябвало измерените стойности да се движат около референтните или поне да се доближават близо до тях, ако всичко е изправно.Какви са резултатите:- На празен ход напрежението на дебитомера е малко над 1.9V, но ако не се пипа педала след известно време (1/2 - 1 мин) рязко скача на около 2.2V. Този скок за мен е странен, но го имаше и на стария ми дебитомер, както и на Либрата на колегата и на Алфата на един приятел със същия двигател.- Калкулираната стойност за количеството въздух на празен ход е точно колкото референтната, т.е. ~260 mg/injec. (става ~420 mg/injec. при гореописания скок).- На място и в движение, напрежението на дебитомера достига максимум до към 4.42V, което до колкото знам е напълно в рамките на очакваното.- Air mass measured на място достига максимум до ~720 mg/injec. при Target air mass 1200 mg/injec. (това е константно над 3000 оборота)- Air mass measured в движение при натиснат до край педал достига максимум до 920-930 mg/injec., отново при Target air mass 1200 mg/injec.- Overboost pressure measured на място достига до 1700-1800 mbar, в движение - макс. до 2000 mbarВажни подробности:- Дебитомерът е чисто нов, оригинален Bosch (смених го, т.к. си прецаках стария при опит за почистване, а като че ли си беше в доста добро състояние)- Въздушният филтър е на около 7000 км.- Проверих гофрирания маркуч със сложна форма между дебитомера и турбото - здрав е и относително нов (по щемпъла за година на производство - 2006)- Проверих маркуча, по който се връщат картерните газове - отпушен и здрав, макар и да е много омаслен. Очевидно тази масло-отделителна кутийка не си върши работата и хвърля много масло преди турбото, но това е друга тема.- Проверих маркуча към резонатора - изглежда здрав и в добро състояние, както и самия резонатор, до колкото може да се съди отгоре. Демонтирането им за детайлен оглед ми изглежда невъзможно в "паркингови" условия.- Всички скоби са затегнати добре, като замених някои оригинални скоби с винтови, за по-голяма сигурност.- Според мен няма нищо притеснително относно турбината откъм радиални и аксиални хлабини, до колкото успях да разбера с опипване.- MAP датчика съм го почиствал от натрупаните по него мизерии.- Гуменият маркуч на входа на въздушния колектор е сменян скоро.- Не съм проверявал състоянието на маркуча между турбото и интеркулера, т.к. за това ми трябва канал или повдигач.Въпроси:1. Трябва ли да се доверявам на резултатите от Unidiag? Нямам възможност да сравня с друг софтуер, например Visa... Някой правил ли го е?2. Ако данните от Unidiag са адекватни, има ли и според вас нещо притеснително в моите резултати?3. Възможно ли е лошите резултати да се дължат на позапушен въздушен филтър?4. Пропускам ли нещо за проверка? Бая дълго стана, дано не съм ви отегчил. Надявам се да се получи полезна и интересна дискусия
    Fiat Croma 2.4 Multijet/20V '06, 939A3.000
    ex. Lancia Lybra 2.4JTD/10V SW '00, 839A5.000

    #2
    ЕГР-а ако е запушен имаш чувството, че при ниските обороти е по пъргава от по високи. Истината е, че няма промяна в мощността след запушване, но става по директна при подаване на газ и затова оставаш с такова чувство. Това - Overboost pressure measured на място достига до 1700-1800 mbar, в движение - макс. до 2000 mbar и при мен е така но на място достига 2000 и не знам дали не е малко множко.

    Коментар


      #3
      И аз имам въпроси, коя версия на Унидиаг използваш ?На празен ход дебитомера дава около 300мг/инж .... поне при 1.9 двгTarget air mass & Measured Air mass трябва да са равни или поне много близки един до друг.Този скок не е нормален, не знам на Либрата къде е конектора на АРР-то (Acceleration Pedal Position сензор), но бих го проверил.Виж на унидиаг като се получава този скок дали оборотите се покачват.Просто като идея, не казвам, че е от АРР-то.
      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

      Коментар


        #4
        chaveto написа:
        ЕГР-а ако е запушен имаш чувството, че при ниските обороти е по пъргава от по високи. Истината е, че няма промяна в мощността след запушване, но става по директна при подаване на газ и затова оставаш с такова чувство.
        ЕГР-а съм го чистил и си работи коректно според мен, при мен е с вакуумно управление.
        emzo написа:
        И аз имам въпроси, коя версия на Унидиаг използваш ?
        Ползвам UniDiagKWP2000_0_4_0_3 с тези дефиниции: AlfaFiatLancia_24JTD_EDC15.def
        emzo написа:
        На празен ход дебитомера дава около 300мг/инж .... поне при 1.9 двг
        На 3-те коли 2.4, които сме мерили, Target-a на празен ход и загрял двигател е 260 mg/inj.
        emzo написа:
        Виж на унидиаг като се получава този скок дали оборотите се покачват. Просто като идея, не казвам, че е от АРР-то.
        Ще проверя оборотите отново, но по спомени мисля, че няма скок. Освен това Diesel quantity не се променя при този скок. Датчика на педала може да се следи и с Unidiag - Accelerator position и мисля, че всичко е нормално и там.
        Fiat Croma 2.4 Multijet/20V '06, 939A3.000
        ex. Lancia Lybra 2.4JTD/10V SW '00, 839A5.000

        Коментар


          #5
          Използвай предната версия на Унидиаг
          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

          Коментар


            #6
            emzo написа:
            Използвай предната версия на Унидиаг
            UniDiagKWP2000_0_3_3_1 ли имаш предвид? Каква е причината? Няма ли повече бъгове и забивки със старата версия? Предполагам, че трябва да ползвам същите дефиниции? Ще пробвам утре и ще докладвам резултати
            Fiat Croma 2.4 Multijet/20V '06, 939A3.000
            ex. Lancia Lybra 2.4JTD/10V SW '00, 839A5.000

            Коментар


              #7
              С UniDiagKWP2000_0_3_3_1 - същото

              Току що пробвах с UniDiagKWP2000_0_3_3_1 на място, няма промяна в резултатите! Също така, потвърждавам, че при гореописания скок на празен ход, няма промяна на оборотите. Ако Air mass measured зависи само от изходящото напрежение на дебитомера, значи има нещо гнило в сметките. Ако сметката е по-сложна (а тя сигурно е), от какви други параметри зависи?@emzoАко имаш предвид друга версия на UniDiag, можеш ли да я прикачиш към темата или да ти дам мейл да ми я пратиш.
              Fiat Croma 2.4 Multijet/20V '06, 939A3.000
              ex. Lancia Lybra 2.4JTD/10V SW '00, 839A5.000

              Коментар


                #8
                Я виж дали в момент на увеличаване не затваря ЕГР-клапана

                Коментар


                  #9
                  Тази версия визирах.При мен дава отклонения в дебитомера последната версия.
                  F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                  Коментар


                    #10
                    А защо не махнеш катализатора?
                    FIAT PUNTO GT1 Kyron 2000xdi nisan serena 1.6

                    Коментар


                      #11
                      tinalex написа:
                      А защо не махнеш катализатора?
                      А защо да го маха?

                      Коментар


                        #12
                        Освен ако не е на 500000км. не се занимавай.Говоря от личен опит.п.с. за каталиста иде реч.
                        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                        Коментар


                          #13
                          Не мисля, че имам поводи да сменям катализатора. Все пак колегата може да се обоснове защо е на това мнение.Някакви други размисли относно Унидиаг-а и конкретните резултати?
                          Fiat Croma 2.4 Multijet/20V '06, 939A3.000
                          ex. Lancia Lybra 2.4JTD/10V SW '00, 839A5.000

                          Коментар


                            #14
                            Аз меря различни стойности за Air mass measured с Виза и с Унидиаг, като Унидиаг ми отчита по-високи стойности.

                            Коментар


                              #15
                              Update по темата след няколко замервания тази сутрин.
                              chaveto написа:
                              Я виж дали в момент на увеличаване не затваря ЕГР-клапана
                              Точно така! В момента на скока на изходното напрежение на дебитомера, ЕГР-а затваря (1% EGR valve opening според Унидиаг). Преди това ЕГР-а е отворен на около 35%.
                              Airfan написа:
                              Аз меря различни стойности за Air mass measured с Виза и с Унидиаг, като Унидиаг ми отчита по-високи стойности.
                              Явно има нещо гнило в тези стойности. Дали ги чете от ECU-то или софтуера (Унидиаг, Виза) си ги смята сам?Свалих данни и за изходящото напрежение на МАП-а (Overboost pressure). На място, на 4400 об/мин е 3.35V (това според Унидиаг е ~1730 mbar). Тази стойност не е ли малко ниска? Какви са референтните стойности (в Унидиаг ги няма)?
                              Fiat Croma 2.4 Multijet/20V '06, 939A3.000
                              ex. Lancia Lybra 2.4JTD/10V SW '00, 839A5.000

                              Коментар

                              Working...
                              X