Здравейте колеги,Анализирам си състоянието на въздухоподаващата с-ма. Имам усещането, че може още да се желае от динамиката на този чудесен двигател. Не съм фен на спортното каране и високите скорости, но си падам малко перфекционист и имам желанието всичко да ми е колкото се може по-ясно и по-изрядно В ниските обороти в момента всичко изглежда ОК. При натиснат до край педал изглежда като да си има достатъчно мощност. И все пак над 3000 оборота имам чувството, че двигателя почва повече да бучи и не ускорява пропорционално (при едно положение на педала). Тези мои съмнения като че ли се потвърждават при диагностика с Unidiag. Сравнявам измереното количество въздух (Air mass measured) с референтните стойности (Target air mass). Моето убеждение е, че би трябвало измерените стойности да се движат около референтните или поне да се доближават близо до тях, ако всичко е изправно.Какви са резултатите:- На празен ход напрежението на дебитомера е малко над 1.9V, но ако не се пипа педала след известно време (1/2 - 1 мин) рязко скача на около 2.2V. Този скок за мен е странен, но го имаше и на стария ми дебитомер, както и на Либрата на колегата и на Алфата на един приятел със същия двигател.- Калкулираната стойност за количеството въздух на празен ход е точно колкото референтната, т.е. ~260 mg/injec. (става ~420 mg/injec. при гореописания скок).- На място и в движение, напрежението на дебитомера достига максимум до към 4.42V, което до колкото знам е напълно в рамките на очакваното.- Air mass measured на място достига максимум до ~720 mg/injec. при Target air mass 1200 mg/injec. (това е константно над 3000 оборота)- Air mass measured в движение при натиснат до край педал достига максимум до 920-930 mg/injec., отново при Target air mass 1200 mg/injec.- Overboost pressure measured на място достига до 1700-1800 mbar, в движение - макс. до 2000 mbarВажни подробности:- Дебитомерът е чисто нов, оригинален Bosch (смених го, т.к. си прецаках стария при опит за почистване, а като че ли си беше в доста добро състояние)- Въздушният филтър е на около 7000 км.- Проверих гофрирания маркуч със сложна форма между дебитомера и турбото - здрав е и относително нов (по щемпъла за година на производство - 2006)- Проверих маркуча, по който се връщат картерните газове - отпушен и здрав, макар и да е много омаслен. Очевидно тази масло-отделителна кутийка не си върши работата и хвърля много масло преди турбото, но това е друга тема.- Проверих маркуча към резонатора - изглежда здрав и в добро състояние, както и самия резонатор, до колкото може да се съди отгоре. Демонтирането им за детайлен оглед ми изглежда невъзможно в "паркингови" условия.- Всички скоби са затегнати добре, като замених някои оригинални скоби с винтови, за по-голяма сигурност.- Според мен няма нищо притеснително относно турбината откъм радиални и аксиални хлабини, до колкото успях да разбера с опипване.- MAP датчика съм го почиствал от натрупаните по него мизерии.- Гуменият маркуч на входа на въздушния колектор е сменян скоро.- Не съм проверявал състоянието на маркуча между турбото и интеркулера, т.к. за това ми трябва канал или повдигач.Въпроси:1. Трябва ли да се доверявам на резултатите от Unidiag? Нямам възможност да сравня с друг софтуер, например Visa... Някой правил ли го е?2. Ако данните от Unidiag са адекватни, има ли и според вас нещо притеснително в моите резултати?3. Възможно ли е лошите резултати да се дължат на позапушен въздушен филтър?4. Пропускам ли нещо за проверка? Бая дълго стана, дано не съм ви отегчил. Надявам се да се получи полезна и интересна дискусия
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
2.4jtd - размисли около резултати от Unidiag
Collapse
X
-
ЕГР-а ако е запушен имаш чувството, че при ниските обороти е по пъргава от по високи. Истината е, че няма промяна в мощността след запушване, но става по директна при подаване на газ и затова оставаш с такова чувство. Това - Overboost pressure measured на място достига до 1700-1800 mbar, в движение - макс. до 2000 mbar и при мен е така но на място достига 2000 и не знам дали не е малко множко.
-
И аз имам въпроси, коя версия на Унидиаг използваш ?На празен ход дебитомера дава около 300мг/инж .... поне при 1.9 двгTarget air mass & Measured Air mass трябва да са равни или поне много близки един до друг.Този скок не е нормален, не знам на Либрата къде е конектора на АРР-то (Acceleration Pedal Position сензор), но бих го проверил.Виж на унидиаг като се получава този скок дали оборотите се покачват.Просто като идея, не казвам, че е от АРР-то.F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
chaveto написа:ЕГР-а ако е запушен имаш чувството, че при ниските обороти е по пъргава от по високи. Истината е, че няма промяна в мощността след запушване, но става по директна при подаване на газ и затова оставаш с такова чувство.emzo написа:И аз имам въпроси, коя версия на Унидиаг използваш ?emzo написа:На празен ход дебитомера дава около 300мг/инж .... поне при 1.9 двгemzo написа:Виж на унидиаг като се получава този скок дали оборотите се покачват. Просто като идея, не казвам, че е от АРР-то.
Коментар
-
С UniDiagKWP2000_0_3_3_1 - същото
Току що пробвах с UniDiagKWP2000_0_3_3_1 на място, няма промяна в резултатите! Също така, потвърждавам, че при гореописания скок на празен ход, няма промяна на оборотите. Ако Air mass measured зависи само от изходящото напрежение на дебитомера, значи има нещо гнило в сметките. Ако сметката е по-сложна (а тя сигурно е), от какви други параметри зависи?@emzoАко имаш предвид друга версия на UniDiag, можеш ли да я прикачиш към темата или да ти дам мейл да ми я пратиш.
Коментар
-
Update по темата след няколко замервания тази сутрин.chaveto написа:Я виж дали в момент на увеличаване не затваря ЕГР-клапанаAirfan написа:Аз меря различни стойности за Air mass measured с Виза и с Унидиаг, като Унидиаг ми отчита по-високи стойности.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар