Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Падане на стрелката на горивото??

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Падане на стрелката на горивото??

    здр. колеги проблем.. нямам или поне така си мисля...просто ми прави впечатление,че когато настъпя педала на газта и форсирам колата до около 3000об/м стрелката на горивото пада с около 3-4 милиметра на долу.. до колко е нормално това??? някой обръщал ли е внимание на този фактор... иначе разхода ми е 8-10/100 градско и това при нормално каране до 2000 об/м. прави ми впечатление че когато настъпя колата след 3000об/м оставям димна завеса зад себе си... иначе нямам оплаквания освен разхода, но като чета други теми виждам че подобен разход имат и доста други колеги...колата е Brava TD100 98г.p.s.карам единствено на къси разстояния и почти винаги на студен двг.
    Fiat Brava TD100

    #2
    нямаш никви проблеми това за стрелката на уреда е нормално почти за всички фияти просто изработката на сондата и поплавака са не доизмислени както трябва

    Коментар


      #3
      сигурно е така колега... мн е кофти щото гледаш имаш нафта... газз жик-так гъзария и изведнъж светва лампата и резервоара станал на стафида.. и точно когато решиш че трбва да идеш да заредиш и всичко отива по старому... пак има нафта... стрелката се дигнала лампата угаснала...
      Fiat Brava TD100

      Коментар


        #4
        spooni написа:
        сигурно е така колега... мн е кофти щото гледаш имаш нафта... газз жик-так гъзария и изведнъж светва лампата и резервоара станал на стафида.. и точно когато решиш че трбва да идеш да заредиш и всичко отива по старому... пак има нафта... стрелката се дигнала лампата угаснала...
        Колкото и даваш газ жик-так не можеш да сплескаш резервоара от вакуум това не 2,0 HGT
        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

        Коментар


          #5
          6omi написа:
          нямаш никви проблеми това за стрелката на уреда е нормално почти за всички фияти просто изработката на сондата и поплавака са не доизмислени както трябва
          Как трябва да са измислени, и каква е разликата при "всички фияти" спрямо други коли ? Аз пък се обзалагам че са перфектно измислени, и това, което се случва не е нормално.

          Коментар


            #6
            ами като смъкнеш сондата там където стои поплавака самия отвор отдолу е много малак и при две изрязвания нафтата трудно минава за да държи поплавака горе,това се получава когато нафтата в резервоара ти падне малко под половината,аз съм си направил допалнителни дупки отдолу и отсрани и нямам вече такива проблеми с падането на стрелката

            Коментар


              #7
              Re: Падане на стрелката на горивото??

              spooni написа:
              здр. колеги проблем.. нямам или поне така си мисля...просто ми прави впечатление,че когато настъпя педала на газта и форсирам колата до около 3000об/м стрелката на горивото пада с около 3-4 милиметра на долу.. до колко е нормално това??? някой обръщал ли е внимание на този фактор... иначе разхода ми е 8-10/100 градско и това при нормално каране до 2000 об/м. прави ми впечатление че когато настъпя колата след 3000об/м оставям димна завеса зад себе си... иначе нямам оплаквания освен разхода, но като чета други теми виждам че подобен разход имат и доста други колеги...колата е Brava TD100 98г.p.s.карам единствено на къси разстояния и почти винаги на студен двг.
              на мен така падаше стрелката на температурата и съвсем скоро скоростите си заминаха сложих други и вече не мърда дано да не разбереш откъде идва проблема като мен на път а всички колеги дето ти казват че така е нормално - да си гледат работата - не е нормално! поздрави!
              FIAT MAREA WEEKEND ELX TD100 98

              Коментар


                #8
                6omi написа:
                ами като смъкнеш сондата там където стои поплавака самия отвор отдолу е много малак и при две изрязвания нафтата трудно минава за да държи поплавака горе,това се получава когато нафтата в резервоара ти падне малко под половината,аз съм си направил допалнителни дупки отдолу и отсрани и нямам вече такива проблеми с падането на стрелката
                Колега не коментирай подобно нещо, че тук намесваш не само закона на скачените съдове, ами и теорията на флуидите. Последното е на майтап. Защо ли? Ето защо:Поплавъка е разположен в тесен вертикален съд, в който плава. Така системата е точно балансирана. Отдолу съда е с калиброван отвор. чието предназначение е да намали динамичните сили на поплавъка, в малката по обем течна среда в която се намира, спрямо неговата тежест!!!!! При увеличаване на сечението на тоя отвор, се разбалансирва цялата система, на поплавъка. Отделно двете пружини разположени под и над поплавъка се стремят да го балансират в зависимост на тяхната сила(долната пружина е с по-слабо усилие от горната) и в строга зависимост от сечението на долния калиброван отвор в поплавъковата система и тежеста на поплавъка- намалена чрез противоположната сила на двете пружини!!!. Всичко това като система, работи доста ефикасно и точно, но за съжаление докато не настъпи умора в долната пружина. Тогава точно се нарушава и цялото равновесие в системата и стрелката започва да се колебае. Интересно е че това колебание е най усезаемо, когато наливаме като Българи - т.е. по 5-10 литра на зареждане и до свършване. Именно и в тоя режим, поплавъковта система е неточна, след умора на пружините.Увеличаването на сечението на калибрования отвор, в тоя случай води до още по големи отклонения на скалата, при по малко от десетина литра гориво в резервоара.До тия изводи, колеги, достигнах след доста внимателно изследване на замисъла на конструкторите, след като увеличавах и намалях сечението на въпросния отвор. Възможно е и да допускам някои грешки, защото в края на краищата след като поразтеглих малко двете пружини, проблема изчезна, но след няколко месеца си се появи отново. Ще се радвам, ако има колеги направили подобни изследвания и достигнали до по-точен извод от моя. Още и ситемата се влияе от отклоненията на напрежението в електрическата система-от 11.5V до 14V на акумулатора. Наумил съм си, да свържа стабилизтор по напрежение на изводите на захранване на стрелковия уред на таблото, за да видя дали тоя проблем ще понамалее в зависимост от промяна на напрежениирто в намотката му.
                Fiat Marea TD100

                Коментар


                  #9
                  колега след смяна на долната пружина на поплавъка а в последствие и на цялата сонда ефекта е същият за това казвам че съм пробил дупки и сега всичко е наред,точно заради тоя проблем съм отварял сондата над 10 пъти докато разгадая как мойе да се избегне това колебаене на стрелката

                  Коментар


                    #10
                    6omi написа:
                    колега след смяна на долната пружина на поплавъка а в последствие и на цялата сонда ефекта е същият за това казвам че съм пробил дупки и сега всичко е наред,точно заради тоя проблем съм отварял сондата над 10 пъти докато разгадая как мойе да се избегне това колебаене на стрелката
                    Мислех да те помоля за малко снимки, но това ще е свързано с ново разглобяване, което ще те затрудни. Затова ще те помоля да опишеш по-точно къде си пробил отворите. Аз само увеличих сечението на долния отвор, но като изпробвах постепенно с наливане от 1 до 5 литра гориво в резервоара, стрелката не реагира изобщо. След петия-шестия литър започна да се покачва помалко. Хм, караш ме да се замисля и да почвам отново, щото и мен ме дразни неточноста в показанията и колебанията. Но тия дни като се поосвободя, ще пробвам и това отново. Може и да съм се заблудил. Все пак опиши ако е удобно, малко по-точно.
                    Fiat Marea TD100

                    Коментар


                      #11
                      По принцип тези уреди не са директни и всичките клатения на горивото не трябва да оказват влияние на стрелката. Наистина когато има ускорение/спиране при някой автомобили има промяна на показанията, но това си е конструкторска грешка. Относно стабилизатора за напрежение където иска да го сложи колегата няма да стане ако не реализира някаква схема, само с един стабилизатор няма да стане освен ако не трябва да го направиш от 12 на 5V. Не знам при Фиат дали по ел. път или механичен е стабилизирана стрелката, но на ланчията със сигурност е по ел. път. От празен резервоар до пълен на стрелката и трябват след подаване на контакт няколко минути за да покаже точното гориво, на фиатката не съм се заглеждал как отчита.

                      Коментар


                        #12
                        chaveto написа:
                        По принцип тези уреди не са директни и всичките клатения на горивото не трябва да оказват влияние на стрелката. Наистина когато има ускорение/спиране при някой автомобили има промяна на показанията, но това си е конструкторска грешка. Относно стабилизатора за напрежение където иска да го сложи колегата няма да стане ако не реализира някаква схема, само с един стабилизатор няма да стане освен ако не трябва да го направиш от 12 на 5V. Не знам при Фиат дали по ел. път или механичен е стабилизирана стрелката, но на ланчията със сигурност е по ел. път. От празен резервоар до пълен на стрелката и трябват след подаване на контакт няколко минути за да покаже точното гориво, на фиатката не съм се заглеждал как отчита.
                        едва ли конструкторите на автомобили, бес значение марка, модел, ги правят така, че да им мърдат стрелките по уредите от вдигане на оборот или спиране и по-рязко потегляне. не твърдя че разбирам от автомобили или пък съм механик или нещо подобно, но ме провокирате с подобни умни изказвания. човека има проблем и пита откъде може да е а вие приказвате ебаси безмислиците.Споко колега ще разбереш откъде е това мърдане на стрелката, въпроса е, че едва ли някой ще ти отговори конкретно. поздрави
                        FIAT MAREA WEEKEND ELX TD100 98

                        Коментар


                          #13
                          и мойта стрелка на горивото пада с якото ускорение .за 10 километра "гонкане" ми показва около минимума ,а в резервоара е имало 1/3 гориво.след лек престой пак дига нивото.аз отдавам този факт на плискането на нафтата с резервоара и остарелия механизъм на сондата.

                          Коментар


                            #14
                            всеки сам решава какво е правилно и какво не аз ви казвам че не може да имаш 20 литра нафта палиш тръгваш и на първия завой стрелката пада и лампата светва,след като увеличих големината на заводския отвор отдолу на сондата и направих една и отстрани на канала кадето стои поплавака стрелката вече не пада така

                            Коментар


                              #15
                              Колега @slavy_ivanov ти май четеш през редовете. Нормално е при по старите автомобили като ускоряваш горивото да отива в единя край и от там когато стрелковата система е по директна това се забелязва. При по новите автомобили се правят така нещата, че да има минимално движение на горивото заради много неща. Мога да ти дам пример с френската ми сила, като я спра с голям наклон на страни и лампата святка, паля тръгва и чак след няколко минути лампата гасне и стрелката показва вярното количество гориво. Това не е москвич където не можеше да разбереш колко бензин имаш в резервоара или лада където в по сериозен завой с малко бензин отново светваше лампата. За мен не е редно да се дупчи каквото и да било ако до преди това всичко е било нормално. Ако няма нещо което по механичен път да кара поплавъка да се движи плавно то проблема е електрически.

                              Коментар

                              Working...
                              X