http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2166434Ето и pdf-ите на два патента за DMF. Единия е доста стар и е с различен дизайн от нашия, а в другия може да се видят 3-те най-често срещани начина на разположение на пружините и съответно опростен вариант.Ако потърсите нета, ще видите че навсякъде пише че целта на DMF маховика е да намали вибрациите които се рпедават от коляновия вал към скоростната кутия. Това се вижда и от клипчетата на колегата. Други плюсове са по-лесното включване на скоростите и по-малкия шум от скоростната кутия. Това срещнах на няколко места, ако не е вярно, ме поправете.http://www.freepatentsonline.com/EP0...054890.pdfНе знам до колко написаното в първия линк важи за нас. Имам предвид това че пружините се натоварват много само при гасене и пускане на двигателя, когато се минава през 200-400 оборота.
Също в fiatforum.com имаше мнение че на доста надути VW PD (пишеше около 250 коня и т.н.) слагат кевларен съединителен диск заедно с обикновен маховик и основните обороти се вдигат на 1050 за да се избегнат вибрациите при ниски обороти.
These damper springs only work hard when the engine passes through 200-400 r.p.m. at vehicle start up and shut down.
Коментар