Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

от демферен маховик към обикновен ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2166434Ето и pdf-ите на два патента за DMF. Единия е доста стар и е с различен дизайн от нашия, а в другия може да се видят 3-те най-често срещани начина на разположение на пружините и съответно опростен вариант.Ако потърсите нета, ще видите че навсякъде пише че целта на DMF маховика е да намали вибрациите които се рпедават от коляновия вал към скоростната кутия. Това се вижда и от клипчетата на колегата. Други плюсове са по-лесното включване на скоростите и по-малкия шум от скоростната кутия. Това срещнах на няколко места, ако не е вярно, ме поправете.http://www.freepatentsonline.com/EP0...054890.pdfНе знам до колко написаното в първия линк важи за нас. Имам предвид това че пружините се натоварват много само при гасене и пускане на двигателя, когато се минава през 200-400 оборота.
    These damper springs only work hard when the engine passes through 200-400 r.p.m. at vehicle start up and shut down.
    Също в fiatforum.com имаше мнение че на доста надути VW PD (пишеше около 250 коня и т.н.) слагат кевларен съединителен диск заедно с обикновен маховик и основните обороти се вдигат на 1050 за да се избегнат вибрациите при ниски обороти.
    FIAT Bravo JTD GT '99

    Коментар


      #62
      колеги имах до скоро маховик от 1.9 жтд ,но го извърлих.мойте впечатления са ,че не подлежи на ремонт ,защото е нитован отвсякаде и след разнитване трудно ще се постигне заводската здравина на нитовете , а и надали ще се намерят точните прожини с точната якост и еластичност.замяната с обикновен маховик неминуемо ще доведе до големи вибрации и оттам по-бързо износване на съедините и скоростна котия,защото превключването ще е голяма мъка .с калпав (разбит) маховик карах 1 месец и много бързо износих съединителя (направо го помлях) ,превключвах понякога с двойно амбриране или изобщо не влизаше дадената скорост (предимно 4-та) .смятам ,че и тази тема ще се води само тук с писане и спорове.невярвам някой да си прежали колата за опити така че е безпредметно да се придължават дискусиите.п.п.

      Коментар


        #63
        И така, имам много важен въпрос към разбиращите. Следното филмче какво показва - здрав или разбит маховик? Обърнете внимание на 1 мин и 50 сек как отхлабва, после пак стяга както в намалото. Гледайте по възможност на HD (480p).Здрав или разбит маховик?

        Коментар


          #64
          Според това което аз съм виждал и чувал с такъв луфт не е за изхвърляне. А от началото до колкото забелязах го напъваше само в една посока и затова нямаше луфт.

          Коментар


            #65
            Airfan написа:
            Следното филмче какво показва - здрав или разбит маховик?
            Доколкото може да се рзбере от филмчето е читав маховик що се касае за демферната част,но си личи че е работил а не нов.Не може да се направи извод за налична радиална хлабина на лагеруването между задвижващ и задвижван диск.Такава не се допуска,независимо че демферната част може да е читава.Налична такава хлабина е източник на шум и потрппване по време на движение и превключване на предавки.

            Коментар


              #66
              Stefan Hadjov написа:
              Airfan написа:
              Следното филмче какво показва - здрав или разбит маховик?
              Доколкото може да се рзбере от филмчето е читав маховик що се касае за демферната част,но си личи че е работил а не нов.Не може да се направи извод за налична радиална хлабина на лагеруването между задвижващ и задвижван диск.Такава не се допуска,независимо че демферната част може да е читава.Налична такава хлабина е източник на шум и потрппване по време на движение и превключване на предавки.
              Така, аз съм пипал чисто нов демпферен маховик и не можах да го завъртя на никъде дори с милиметър, колкото и да се напъвах. Защо тогава този на видеото да е здрав?

              Коментар


                #67
                Airfan написа:
                Stefan Hadjov написа:
                Airfan написа:
                Следното филмче какво показва - здрав или разбит маховик?
                Доколкото може да се рзбере от филмчето е читав маховик що се касае за демферната част,но си личи че е работил а не нов.Не може да се направи извод за налична радиална хлабина на лагеруването между задвижващ и задвижван диск.Такава не се допуска,независимо че демферната част може да е читава.Налична такава хлабина е източник на шум и потрппване по време на движение и превключване на предавки.
                Така, аз съм пипал чисто нов демпферен маховик и не можах да го завъртя на никъде дори с милиметър, колкото и да се напъвах. Защо тогава този на видеото да е здрав?
                Като свалиш демферен маховик на около 100000 клм и повече ще е като този на видеото,но не значи че е негоден и разбит.Аз видях на видеото,че го задвижваш в началото с малко и след това става тежко и не стигаш до пълния му ход.Не забравяй че на новия маховик не са му са разработили шарнирните връзки,нитови сглобки и др.и за това се движи доста тежко.То и нов шарнирен болт не можеш завъртя с ръка като нов,а стар се движи свободно,но не значи че е разбит и негоден.Как се проверява един демферен маховик дали е разбит,счупени пружини или подобно:1.Двата диска не трябва да имат никакъв радиален или аксиален луфт един към друг.Съвсен нищожен се допуска аксиален.Да се движат един към друг без хлопане.2.Запъва се маховика на двигателя неподвижно чрез приспособление на зъбите на венеца или по някакъв друг начин неподвижно.Със щанга се завърта притискателния диск със усилие от около 15 кгм в двете посоки.Не трябва да се чувства края на хода да опира в твърдо,т.е. да се е свършил хода му.В момент на превъртане не трябва да се чува прищракване,скърцане и др.подобно.3.Огледалната повърхност където ляга феродовия диск трябва да няма видими наранявания,вдлабнатини,петна и др.подобни.Същото се отнася и за притискателния диск. Ако тези неща са налице демфера има още живот.

                Коментар


                  #68
                  Абе май излиза, че ми е сменен здрав маховик, според думите ви. Но пък имах жестоко тресене при потегляне и лашкане напред-назад, особено с климатик.

                  Коментар


                    #69
                    И тук ще го кажа, на Бравото преди да сменя съединителя, като потеглях, направо скачаше.Трябваше да тръгвам с 1500+ оборота.След смяната на съединителя, всичко изчезна.
                    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                    Коментар


                      #70
                      Airfan написа:
                      Абе май излиза, че ми е сменен здрав маховик, според думите ви. Но пък имах жестоко тресене при потегляне и лашкане напред-назад, особено с климатик.
                      Ako e така както казваш,значи че не ти е бил наред маховика.Недей да смяташ че чрез видеото може да се даде точна преценка за състоянието му.Направи някакво подобно изпитване както съм описъл закрепвайки го някак си неподвижно.Ако с лекота се движи до упор в двете посоки/а даже и в само едната/ значи не е добре.Може да имаш счупени пружини,което е често срещано явление.Условията на работа са доста тежки,всички тези лашкания се поемат от пружините и механиката на демфера при всяко потегляне,превключване на предавки,да не говориме за стартове и гонки.

                      Коментар


                        #71
                        Stefan Hadjov написа:
                        Airfan написа:
                        Абе май излиза, че ми е сменен здрав маховик, според думите ви. Но пък имах жестоко тресене при потегляне и лашкане напред-назад, особено с климатик.
                        Ako e така както казваш,значи че не ти е бил наред маховика.Недей да смяташ че чрез видеото може да се даде точна преценка за състоянието му.Направи някакво подобно изпитване както съм описъл закрепвайки го някак си неподвижно.Ако с лекота се движи до упор в двете посоки/а даже и в само едната/ значи не е добре.Може да имаш счупени пружини,което е често срещано явление.Условията на работа са доста тежки,всички тези лашкания се поемат от пружините и механиката на демфера при всяко потегляне,превключване на предавки,да не говориме за стартове и гонки.
                        Преди смяната за никакви стартове и гонки не можеше да става дума, то тресеше и лашкаше, но дали бе от маховик или от съединител - вече незнам. Ще го изпитам както си описал утре.

                        Коментар


                          #72
                          Airfan написа:
                          Stefan Hadjov написа:
                          Airfan написа:
                          Абе май излиза, че ми е сменен здрав маховик, според думите ви. Но пък имах жестоко тресене при потегляне и лашкане напред-назад, особено с климатик.
                          Ako e така както казваш,значи че не ти е бил наред маховика.Недей да смяташ че чрез видеото може да се даде точна преценка за състоянието му.Направи някакво подобно изпитване както съм описъл закрепвайки го някак си неподвижно.Ако с лекота се движи до упор в двете посоки/а даже и в само едната/ значи не е добре.Може да имаш счупени пружини,което е често срещано явление.Условията на работа са доста тежки,всички тези лашкания се поемат от пружините и механиката на демфера при всяко потегляне,превключване на предавки,да не говориме за стартове и гонки.
                          Преди смяната за никакви стартове и гонки не можеше да става дума, то тресеше и лашкаше, но дали бе от маховик или от съединител - вече незнам. Ще го изпитам както си описал утре.
                          От съединител не може така да тресе и лашка както се изразяваш.Но ако на съединителя му липсва демфер-може.При тебе демферния маховик служи за демфер на съединителя.При старите решения демфера се слагаше на самия феродов диск и там бяха демферните пружини.Но за дизеловите решения от новото поколение се указа не добро решение.За това всички минаха на демферен маховик,който като демфер е много по добре,но за съжаление не се указа много надежно решение от към дълъг живот.Обикновено при нормална експлоатация му се гарантират около 200000клм.При теб може да не е имало стартове и гонки,но не знаеш какво е било преди теб и колко точно ти е минала колата.При всяко рязко натискане на газта,особено в зоната на обороти на макс.върт.момент демфера работи и набира,а при каране на ниски обороти работи непрекъснато и в двете посоки,гасейки колебанията на въртящия момент подаван от двигателя от неговата неравномерност-две експлозии на оборот.И особено пък когато тези две експлозии създават сравнително голям въртящ момент както е при ЖТД.

                          Коментар


                            #73
                            Stefan Hadjov написа:
                            Как се проверява един демферен маховик дали е разбит,счупени пружини или подобно:1.Двата диска не трябва да имат никакъв радиален или аксиален луфт един към друг.Съвсен нищожен се допуска аксиален.Да се движат един към друг без хлопане.2.Запъва се маховика на двигателя неподвижно чрез приспособление на зъбите на венеца или по някакъв друг начин неподвижно.Със щанга се завърта притискателния диск със усилие от около 15 кгм в двете посоки.Не трябва да се чувства края на хода да опира в твърдо,т.е. да се е свършил хода му.В момент на превъртане не трябва да се чува прищракване,скърцане и др.подобно.3.Огледалната повърхност където ляга феродовия диск трябва да няма видими наранявания,вдлабнатини,петна и др.подобни.Същото се отнася и за притискателния диск. Ако тези неща са налице демфера има още живот.
                            Ами тествах го:1. В два противоположни края на подвижната част като започна да натискам, то подвижната част се люшка/хлътва спрямо първоначалното си положение. Чувасе и звук...2. Незнам за какво превъртане става дума, но както е стегнат в двете посоки, отведнъж отхлабва и с чукане се движи около оста си, а като се стигне до упор, ако се натисне с пръсти дори, започват да прибират пружините... какво остава ако напъна с 15 кг.3. Няма ядове.От горното и най-вече от т.1 аз си вадя извод, че не съм излъган и демпферния маховик правилно е сменен в сервиза навремето. При смяната, колата беше на 97 000 км по километраж, а 197 000 км реални (изчетени в последствие с екзаминер).

                            Коментар


                              #74
                              Airfan написа:
                              Stefan Hadjov написа:
                              Как се проверява един демферен маховик дали е разбит,счупени пружини или подобно:1.Двата диска не трябва да имат никакъв радиален или аксиален луфт един към друг.Съвсен нищожен се допуска аксиален.Да се движат един към друг без хлопане.2.Запъва се маховика на двигателя неподвижно чрез приспособление на зъбите на венеца или по някакъв друг начин неподвижно.Със щанга се завърта притискателния диск със усилие от около 15 кгм в двете посоки.Не трябва да се чувства края на хода да опира в твърдо,т.е. да се е свършил хода му.В момент на превъртане не трябва да се чува прищракване,скърцане и др.подобно.3.Огледалната повърхност където ляга феродовия диск трябва да няма видими наранявания,вдлабнатини,петна и др.подобни.Същото се отнася и за притискателния диск. Ако тези неща са налице демфера има още живот.
                              Ами тествах го:1. В два противоположни края на подвижната част като започна да натискам, то подвижната част се люшка/хлътва спрямо първоначалното си положение. Чувасе и звук...2. Незнам за какво превъртане става дума, но както е стегнат в двете посоки, отведнъж отхлабва и с чукане се движи около оста си, а като се стигне до упор, ако се натисне с пръсти дори, започват да прибират пружините... какво остава ако напъна с 15 кг.3. Няма ядове.От горното и най-вече от т.1 аз си вадя извод, че не съм излъган и демпферния маховик правилно е сменен в сервиза навремето. При смяната, колата беше на 97 000 км по километраж, а 197 000 км реални (изчетени в последствие с екзаминер).
                              Tова е точната проверка на демферния маховик която си направил.Доколкото схващам от обясненията вероятно имаш счупени пружини и разбита механика и правилно си го сменил.Не подлежи на възтановяване,може да ти служи само за мостра без стойност.

                              Коментар


                                #75
                                Само ще вметна, че съм проверявал за Алфа Ромео дали има подобна възможност и тя е на цена от приблизително 2300 лв.Слага се друг маховик, доста усилен феродов диск с пружини, усилен притискател и лагер.Ето тук се продава, за да не бъда голословен: http://alfastumper.dk/oscommerce_st/...1460Писах на хората дали предлагат за 16V и ми обясниха, че цената е същата и могат да го доставят по поръчка. Използва се при ъпгрейд, за да се осигури по-добро сцепление. Потвърдиха ми, че маховикът е реално по-лек от оригиналния и демфперът е във феродивия.Иначе разни усилени съединители били пълен майтап Като се замисли човек, не е адски по-скъпо от оригинален маховик + комплект за съединителя, но пак са доста пари!
                                http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
                                Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
                                FIAT Punto 02' 1.9 JTD
                                FIAT Punto 99' 1.7 TD

                                Коментар

                                Working...
                                X