Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

от демферен маховик към обикновен ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    Airfan написа:
    Stilo_cK написа:
    chaveto написа:
    iuly_vn написа:
    chaveto написа:
    И тогава кое ще играе ролята на демпфер Или ще сецаме като каруца и ще късаме всичко живо по...............
    Че на ТД100 като няма денпфер, да не би да ,,сеца като каруца" или се къса всичко живо по...............
    Правиш се на много интересен, но се прави на някой друг. Колегата ти го каза къде са пружините след като не са на маховика. И за твое сведение съм карал автомобил със счупени пружини и искам да ти кажа, че няма каране и след като толкова ги разбираш е редно сам да се досетиш какво ще стане ако се завари демпферният маховик и не се сложи феродов диск с пружини. Много се съмнявам, че има място къде да се завре феродов диск с пружини при изпълнение с демпферен маховик. А и сигурно след като намесваш Нм трябва да ти е ясно, че с променянето на тежината на маховик, феродо и притискател се променят много неща, но защо ли ти обяснявам ти си специалиста в тази област.
    Колега на Стило-то ми има както демпфер така и пружини на самият феродов диск.И за твое сведение съм карал колата както със счупен демпфер така и със заварен и мога да те уверя,че няма абсолютно никаква разлика!!!!
    Я метни ВИН-а на Стилото, че ми стана любопитно.
    192A1000 е номера на двигателя ако това те интересува.Мога да кача и снимки на въпросната операция,но на пръв поглед ми се струва че твоят демпфер на Мареа-та е едно към едно с моя!
    Motorracing is a sickness the only way to get over it is to die!
    JTD115....

    Коментар


      #47
      Stilo_cK написа:
      chaveto написа:
      iuly_vn написа:
      chaveto написа:
      И тогава кое ще играе ролята на демпфер Или ще сецаме като каруца и ще късаме всичко живо по...............
      Че на ТД100 като няма денпфер, да не би да ,,сеца като каруца" или се къса всичко живо по...............
      Правиш се на много интересен, но се прави на някой друг. Колегата ти го каза къде са пружините след като не са на маховика. И за твое сведение съм карал автомобил със счупени пружини и искам да ти кажа, че няма каране и след като толкова ги разбираш е редно сам да се досетиш какво ще стане ако се завари демпферният маховик и не се сложи феродов диск с пружини. Много се съмнявам, че има място къде да се завре феродов диск с пружини при изпълнение с демпферен маховик. А и сигурно след като намесваш Нм трябва да ти е ясно, че с променянето на тежината на маховик, феродо и притискател се променят много неща, но защо ли ти обяснявам ти си специалиста в тази област.
      Колега на Стило-то ми има както демпфер така и пружини на самият феродов диск.И за твое сведение съм карал колата както със счупен демпфер така и със заварен и мога да те уверя,че няма абсолютно никаква разлика!!!!
      Първо до chaveto. Чаве, не се правя на интересен но наистина отбирам от някои неща и то доста повече от теб. Никога не съм бил груб с никого и винаги съм бил тук да помогна, но с теб ще бъда, защото не знам какво искаш с постовте си или явно не четеш точно какво пиша.Първо ТД100 си има демпфер и той е реализиран посредством пружините на феродовия, като на повечето автомобилиВторо, на ЖТД са сложили демпферен маховик, заради по ранния развиван въртчщ момент от ТД100, т.е. около при 1500об/мин, както и на Голф ТДИТрето, аз не съм коментирал да се заварява маховик, най вече защото е опасно/маховика се върти до 4500оборота и ще е лудост ако не е балансиран в сервиз и то не само радиално ами и аксиално, което със специален струг няма как да стане/И накрая двата двигателя са почти едни същи -КОНСТРУКТИВНО, както и скоростните кутий са еднакви, с изключение само на предавателното число на четвърта скорост, което не е проблем да се ,,модернизира" двигателя на ЖТД със маховик от ТД100, но с комплект -съединител и притескател.Още от постстнатите ми снимки на мануала стана ясно и на колегата, който твърдеше че ЖТД имал с 30% по голям въртящ момент от тоя на ТД - все неща които са грешни и които са пряко свързани с темата и които исках да обясня с най добър и колегиален тон.Жалко наистина в тоя форум, че човек като иска да помогне и да бъде полезен, се стига обикновенно до спор с необосновани нападки. Подобно нещо забелязвам вече многократно. Всичко което съм поствал е било съобразено, не само с моите 20 годишнои познания, ами и със съвременните конструктивни решения в автомобилостроенето. Няма да коментирам излишно в тая тема и ще бъда само обективен, че не ми се нравят подобни изказвания от рода на -,,моята кола да не сеца"!
      Fiat Marea TD100

      Коментар


        #48
        Колега @iuly_vn колегата @Stilo_cK пише, че е заварил демпфера и това означава, че ако няма феродов диск с пружини или нещо друго което ще играе въпросната роля карането ще е почти невъзможно, аз исках точно това да му кажа и затова така му зададох въпроса. Но с това което написа след мен за ТД100...................няма да го коментирам повече. А това, че имаш литература не значи, че ти щрака в главата :D и няма да си първият начетен който знае, че има нещо си там но не знае за какво служи и само се бие в гърдите. И само да те светна, че преди страшно много мото часове заварих венеца на ламариненият маховик на един нисан и го балансирахме на едни извън земни машини.................. аиде стига толкова, че много се отклоних от темата :D

        Коментар


          #49
          jenshen73 написа:
          Градски, какво им се връзваш бе? Пий една бира/ракия за тяхно здраве и да не ти пука. То и на мен почна да ми писва да давам акъли - скоро само ще чета и ще гледам сеир.
          И аз поради тази причина не пиша вече година,щот в тези форуми мамицата му все друго се разбира В скайп същата работа...пишеш и докато се разберете и оня отсреща напише нещо кавгата готова .Много е гот като само четеш отстрани и не вземаш участие,но тази тема тема живо ме вълнува и не мога да се сдържа.2005г имах си купих една Тойота Карина 2.0д пълен кош отвсякъде,но беше много ефтина та за това.В таз кочина налях пари почти за една друга кола втора употреба и за пореден път се потвърждава приказката,че евтиното излиза скъпо.Като и направих основния ремонт на мотора щото беше на 760 000км със всичко ново дойде ред и на съединителя.Сеца ше като каруца при Абсолютно всяко потегляне и то само на първа.Опитвах се известно време да ме му обръщам внимание,но като взеха вече да падат плафони и кори от тавана на тимбата ми реших да го отворя.Та какво бе направил предишния собственик? Взел че сложил феродов диск от Лада Самара ,щот евтинко и как незнам,но идеално пасвали със стария притискател и като разпитах във форума на Тойота комбинацията наистина ставала,НО само временно т.е до около 1000-1500 км докато разбие главинката на диска и после става не каруца ми незнам кво.Вече ми беше писнало да наливам пачка в нея и аз така направих.Нов "Самарки" феродов диск,палене....идеално потегляне все едно как лодка потегля :P и веднага обявяване и продаване с голяма загуба ма няма как.Та от всичко май поне за себе си направих извод,че макар на стария феродов диск пружините да са там не е достатъчно,ако са мааалко по-меки ли как да се изразя незнам за да е всичко ОК.
          EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

          Коментар


            #50
            @iuly_vnВиждам, че ги разбираш нещата, или поне така твърдиш, не знам.... но... не си въобразявай, че на жтд-то са му сложили демпферен маховик, защото разбираш ли въртящия момент е в по-ниски обороти.Щом толкова ги разбираш, вземи малко прочети, ограмоти се и тогава си изливай настроението върху потребителите и отгоре на всичко с информация, която от някъде си я измислил.Успех на всички, важното е спор да има
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Коментар


              #51
              Ухааа... на стилото хем имаме двумасов маховик (по-евтин от на Браво/Брава/Мареа), хем имаме и съединител с демпферни пружини, който е на двойна цена, обаче...

              Коментар


                #52
                Размера на съединителния диск и на притискателя на hgt са като на jtd, така че най-вероятно ще стане ако се прехвърли всичко. Само имайте предвид че на hgt притискателя е по-слаб. Освен това щом големите пружини на демпферния маховик се чупят, не знам какво ще стане с "пружинките" които са на съединителния диск на hgt.Някой може ли да даде подобни данни за td100.
                FIAT Bravo JTD GT '99

                Коментар


                  #53
                  Я да отклоня още малко темата. При мен напоследък тръгването става доста тежко...на 1ва няма как да потеглиш без да почне да тресе. Отделно като включвам 2-ра в първият момент отново притриса.Май присъдата ми е ясна. Трябва нов съединител?
                  Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                  Коментар


                    #54
                    Колега аз не съм имал никакви проблеми с демпфера просто имаше едно отвратително пощракване,когато колата е загряла и работи на малки обороти.Колегите от форума надълго и на широко ми обясниха че скоростите ми били за смяна,което изобщо не беше така.200 лева на опитен стругар и вече 5000 км карам съвсем друга кола!
                    Motorracing is a sickness the only way to get over it is to die!
                    JTD115....

                    Коментар


                      #55
                      Нов демпфер " http://www.youtube.com/watch?v=kIg3S_n5F4E "Счупен демпфер " http://www.youtube.com/watch?v=bFnLM...eature=related " " http://www.youtube.com/watch?v=3ubtH...eature=related " " http://www.youtube.com/watch?v=vEAOK...eature=related " http://www.youtube.com/watch?v=wxULu...eature=related "Устойство " http://www.youtube.com/watch?v=YnaXB...eature=related " " http://www.youtube.com/watch?v=ceMMK...eature=related "Надявам се да съм полезен
                      Motorracing is a sickness the only way to get over it is to die!
                      JTD115....

                      Коментар


                        #56
                        BO написа:
                        @iuly_vnВиждам, че ги разбираш нещата, или поне така твърдиш, не знам.... но... не си въобразявай, че на жтд-то са му сложили демпферен маховик, защото разбираш ли въртящия момент е в по-ниски обороти.Щом толкова ги разбираш, вземи малко прочети, ограмоти се и тогава си изливай настроението върху потребителите и отгоре на всичко с информация, която от някъде си я измислил.Успех на всички, важното е спор да има
                        BО, виж какво. Всеки спорещ, не само в тая тема а в във форума въобще, си въобразява че разбира технологийте и се изразява по свой начин. Говоря обективно, но и едновременно без да визирам конкретно някой колега. Отделно от това, като се мъчеш да обясниш на някого нещо, то възниква нов спор. В по-горния си пост Itan, го каза много добре-цитирайки kolegata Jensen, че това което искаш да изразиш чрез писане, се разбира по различен начин от други. Всъщност аз не съм писател и ако съм искал да обясня едно, то виждам че се е рзбрало от един колега по един начин, а от друг съвсем различно. Ако говорихме визуално, щяхте всички да ме разберете какво искам да кажа. Така. И накрая искам да те попитам BО, за какво по дяволите са го поставили тоя демпферен маховик. Щото аз не рзабирам и много държа да се обосновеш, но не със заучени свои думи и не измислени такива. Ама наистина очаквам един технически грамотен отговор!!! Очаквам го с нетърпение, за да проследя ,,техническата" ти мисъл!Особено и за Chaveto, се отнася по-горе написаното!!! За същия този - CHAVETO, който си правеше необосновани експерименти с турбото , Маф сензора с едни съпротивлителни товари там и пускаше теми от рода на : ,,-Какво ще стане от това и онова, ако направя така или иначе." Chave!!! Само от тия теми, които си направил във форума, ти личи колко си наясно с нещата - в областа на двигателите и тяхните спомагателни агрегати, за да можеш да си позволяваш да даваш съвети. Така че всеки един по-горен пост написан от теб във тая тема, съм го възприемал като лаешки отговор. Без да му отдавам нужната тежест. Съветвам те, да не се излагаш повече. Всъщност и всичките ти постове са безсмислени и нецелящи да помогнат с правилен съвет, и по скоро объркващи и подвеждащи към необоснован спор. Накрая искам да кажа на всички, че каквито и съвети да съм давал, аз не съм инженер по ДВГ /инженер съм в малко по-друга област/, но съветите ми са били винаги здържани и технически потвърдени, според моя 20г. опит в областа на ДВГ и приложените копия на мануали за доказателства. С други думи нищо не си измислям. Сега BO/не говоря вече на Chaveto/, държа много да се обосновеш технически грамотно, във връзка с това което си написал - ,,не знам.... но... не си въобразявай, че на жтд-то са му сложили демпферен маховик, защото разбираш ли въртящия момент е в по-ниски обороти." И също така се обоснови, ТЕХНИЧЕСКИ ГРАМОТНО, защо са му сложили тоя маховик??? След като си толкова компетентен, очаквам един наистина технически грамотен отговор!?
                        Fiat Marea TD100

                        Коментар


                          #57
                          Geraka написа:
                          Я да отклоня още малко темата. При мен напоследък тръгването става доста тежко...на 1ва няма как да потеглиш без да почне да тресе. Отделно като включвам 2-ра в първият момент отново притриса.Май присъдата ми е ясна. Трябва нов съединител?
                          Стигнал си, за съжаление, до точния извод. Смяна на съединител?!? Повечето които сменят съединител се ограничават само със смяната на феродов диск. Искам да уточня че това не е съединител. В твоя случай, като съединител, трябва да обърнеш внимание на състоянието на ,,огледалната" повърхност на маховика, като там страничното биене не трябва да е повече от десета и да няма следи от неравномерно триене. Проверява се с часовник, но по опитните майстори могат да го конкретизират с опипване. Следващия елемент е самия феродов диск и ако е нов да се поогледа на чий производител е. В не малко италиански работилници, успешно се конкурира вътрешното производство на Китай. Следва и самия притескател. Оценка за доброто му състояние е същата като за работната повърхност на маховика. Ако има отклонения, то замяна. Допуска се и прешлайфане на повърхностите до 2-3 десети от мм. Тъй или иначе, след като си разглобил възела е добре да се провери и аксиалната хлабина на коляновия вал. Става като се закрепи часовник на задната главина на вала и се почукне отпред на самия вал, след което палеца на часовника се допира и занулява. Като се натисне вала напред се установява хлабината. Ако е повече от 0.7мм ще има и леко чукане, после при зацепване на съединителя. Последното не е особено притеснително. Задължително се сменя и задния семеринг на кол. вал, защото по закона на Мърфи, след подобен ремонт той протича. Само защото че сте стигнали до него и не сте го сменили. Успех.
                          Fiat Marea TD100

                          Коментар


                            #58
                            Колега @iuly_vn искам само да ти кажа за това, че когато питам нещо не означава, че не разбирам от него и т.н. Този форум е за това да се обсъждат разни неща. Работя в една фирма където сме десетина човека (управители) и всеки един от нас може да управлява и да движи нещата за деня/месец/година и т.н. Но всяка сутрин се събираме и обсъждаме какво ще се прави...................... Искам само да ти кажа също така, че за разлика от много други хора от този форум съм получил много повече информация на Л.С за неща които никой не споделя в темите. И искам да ти дам един пример където написах за едни дюзи за кой модел са ............... и веднага колегата @емзо ми каза, че не е така........... и ми каза за дюзите :D Цялото това нещо се прави с цел някой друг да ти даде информацията на готово, но това не значи, че не разбирам от тези неща. Аз не съм автомонтьор, мога да си позволя да си карам автомобилите на сервиз и т.н. но не искам, отиват на сервиз когато времето ми е по скъпо. Не искам да ти доказвам каквото и да било, колегата по нагоре е дал клипчета точно какво се намалява при един такъв маховик. Ти сам доказа, че въобще не ти е ясно за какво е сложен този маховик и аз за разлика от теб поне знам какво ще се случи когато се намали/увеличи тежината на маховик............... Ай със здраве, че......... темата.

                            Коментар


                              #59
                              Ся в крайна сметка ми е много интересно може ли да се сложи МАХОВИК и съединител комплект от бензиново ХГТ на ЖТД. И една много интересна особенност,която лично мен много ме вълнува,ако тази замяна става колко тежи МАХОВИКА на бензиновия вариант и този на ЖТД.Т.е ако някой колега е сменял маховик на ЖТД,ще го помоля да го премери на електронен кантар за да каже колко е неговата маса.И ако някой разполага и с другия модел също да каже неговото тегло ей това ще е голяма помощ тук във форума за да знаем,ше стават ли каляските ни бегачки след качване на бензинов и РАЗСТЪРГАН маховик или няма да можем все още да се пъчим по светофарите на разни натокани БМВ и Голф
                              EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                              Коментар


                                #60
                                В Епер-а ги има теглата JTD1.9- 12.5 кг.JTD2.4- 11.375кг.HGT 20V- 8.29 кг.
                                Marea Weekend HLX Jtd 110

                                oO(_)____////____(_)Oo

                                Коментар

                                Working...
                                X