Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Подмъкнат вакуум маркуч

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Подмъкнат вакуум маркуч

    здравейте колеги ... днес ми още като станах и като видях колко е хубаво времето веднага си казах че ще си почистя някой чаркуляци по колата като за начало започнах да свалям тръбите на турбото , да видя дали има много мизерия по тях така че евентуално да ги изчистя ..... и след като започнах да го правя забелязах че интерколера е в супер окаяно състояние .... в симсал целия беше в една гадна каша от масло и прахуляк нещо подобно на това което сте виждали в системата ЕГЕР .....та взех и свалих всички въздуховоди преди и след турбото ,изистих ги и пак си ги сложих Не сам свалял интеркулера защото ми се видя доста работа а малко ме марзеше да си разкачам предната броня .... и зглобих всичко на обратно ..... след това ми дойде на ум да си проверя подгревните свещи на антифриза и забелязах следното нещо .... едно от вакуум маркучлетата бе откачено.... въпроса ми е прост .... за какво служи ? и възможно ли е от него да ми се е получавало придърпването на 2600 оборота ... защото след закачането му това придърпване вече го няма ето и някоя снимка какво правих в интерес на истината установих че турбината ми май е почнала да здава багажа понеже имаше бая масло в интеркулера ...
    Прикачени файлове
    AUDI 1.8 20V TURBO
    ex - FiAT BRAVO 2.0 20V, 1.9 JTD ++, 1.8 16V+газ, Alfa Romeo 1.9 JTD

    #2
    Това маркуче е разклонение към вакуумния резервоар, който захранва ЕГР-системата. Когато е откачено - тя не работи. Може би някой преди теб така е решил да я изолира. Лошото е че от там откъдето е закачено, може да ти засмуче някой боклук и да повреди вакуум помпата. Освен това като е нарушена херметичността на дебелия маркуч, това може да се отрази на спирачките. Интеркулера е пълен с масло, не защото турбината е заминала и го набива, а защото масло-отделителя (голямата черна пластмасова кутия, закачена на колектора, вижда се горе вляво на снимка Но. 1) не работи пълноценно, и част от маслото в картерните газове се връща през въздуховода, и влиза в турбината, после и в кулера. Сигурно при всички е така. Това принципно води до разход на масло, но той май е пренебрежимо малък. Почистил си МАП-сензора, това е добре. Може и на това да се дължи подобрението в режима 2600 оборота.

    Коментар


      #3
      добре колега оги .... а има ли вариант да я оправя тая маслоотделителна кутия или пък да я изолирам за да не ми харчи масло.... понеже незнам при другите как е разхода ама ори мене е значително усезаем на пръчката в интервал от 1000км. маслото е паднало с 1см. надоло от максимума което чесно казано не ми харесва изобщо и поради тая причина разглобвах днес ррабите кам турбото за да видя дали няма някакъв теч в него....
      AUDI 1.8 20V TURBO
      ex - FiAT BRAVO 2.0 20V, 1.9 JTD ++, 1.8 16V+газ, Alfa Romeo 1.9 JTD

      Коментар


        #4
        Колега турбото може лесно да го провериш, като махнеш въздуховода, който влиза в студената част на турбината идващ от въздушният филтър.Като махнеш този маркуч ще може да напипаш оста на турбото и перката на студената част.Хващаш оста и пробваш да я местиш. Един път по оста(аксиално) и един път нагоре-надолу, перпендикулярно на оста(радиално). Проверяваш дали има някакъв луфт и в какви граници е горе-долу. Сподели после резултата.Всичко това при загасен двигател, че иначе ще останеш без пръсти :D
        Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

        Коментар


          #5
          xaxaxa..... да бе ама според мен при работещ двигател трябва да ве пробва понеже тогава се върти и може да се види отклонението ако го има няма да мога да я разглобя днес .... ще се пробвам утре защото немога нямам скоба ако сваля тоя маркуч напълно после няма да мога да го сложа понеже е с оригиналната скоба а те са малко кофти за слагане втори път
          AUDI 1.8 20V TURBO
          ex - FiAT BRAVO 2.0 20V, 1.9 JTD ++, 1.8 16V+газ, Alfa Romeo 1.9 JTD

          Коментар


            #6
            ivan_dice написа:
            xaxaxa..... да бе ама според мен при работещ двигател трябва да ве пробва понеже тогава се върти и може да се види отклонението ако го има няма да мога да я разглобя днес .... ще се пробвам утре защото немога нямам скоба ако сваля тоя маркуч напълно после няма да мога да го сложа понеже е с оригиналната скоба а те са малко кофти за слагане втори път
            Мда глупавите оригинални скоби...няколко пъти щях да се осакатя заради тях Вече почти не останаха от тях по моята кола
            Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

            Коментар


              #7
              и по моята оригиналните скоби намалят вече .... ТАКА ... разкачих е сега в бързината маркуча който влиза в турбото и проберих луфта на турбината ....по оста навътре навънка няма никакъв луфт НО .... като го разклатиш странично (нагоре-надоло) има около 1-2мм луфт ..... не сам го мерил с линия но се осеща съвсем леко ... Надявам се да няма проблем ..... и да не се налага да давам 200-300лв за нов охлюв.
              AUDI 1.8 20V TURBO
              ex - FiAT BRAVO 2.0 20V, 1.9 JTD ++, 1.8 16V+газ, Alfa Romeo 1.9 JTD

              Коментар


                #8
                Този луфт го считай за нормален ! Собствените имена в българския език се пишат с главна буква. Кутията не е особено скъпа новата, но ако успееш да я свалиш, опитай почистване с нещо, бензин, спирт, ацетон, напалм, лифт ябълка, капи круша и други.... Меглио обезмаслител също май ще е от полза.

                Коментар


                  #9
                  значи да сам спокоен че турбината си ми е наред .... трябва в близките дни да направя теста на дюзите за остатъчната нафта.... .... относно почистването може ли с Лимонада да пробвам че не ми се дажа 1лв. за да си купа Лифт или пак още по малко 1.80 за 1л. бензин а иначе за собствените имена си прав пишат се с Главна буква ......... иВАН кУЗМАНОВ... много ми е дженк Yellow_Flash_Colorz_PDT_06
                  AUDI 1.8 20V TURBO
                  ex - FiAT BRAVO 2.0 20V, 1.9 JTD ++, 1.8 16V+газ, Alfa Romeo 1.9 JTD

                  Коментар


                    #10
                    Мда...смятай го за нормален тоя луфт - всичките го имат. Важното е, че няма по оста.
                    Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                    Коментар


                      #11
                      ivan_dice написа:
                      .... трябва в близките дни да направя теста на дюзите за остатъчната нафта....
                      Днес в Казичене случайно видях един колега от Пловдив, и направихме теста. Резултати след точно една минута работа на двигателя, при напълно загряла кола:1: около 11 - 11.5 мл 2: около 8 мл3: около 10 - 10.5 мл4: около 10 - 10.5 мл.Нямам оплаквания, но напоследък бих казал че много леко понякога се усеща минимално придърпване. Но е супер супер малко. Ако човек се вози, може и да не усети.

                      Коментар


                        #12
                        ivan_dice написа:
                        значи да сам спокоен че турбината си ми е наред .... трябва в близките дни да направя теста на дюзите за остатъчната нафта.... .... относно почистването може ли с Лимонада да пробвам че не ми се дажа 1лв. за да си купа Лифт или пак още по малко 1.80 за 1л. бензин а иначе за собствените имена си прав пишат се с Главна буква ......... иВАН кУЗМАНОВ... много ми е дженк Yellow_Flash_Colorz_PDT_06
                        Не само луфта е критерий за нормалната работа на турбината. Като си откачил въздуховода му, запали мотора и при около 2300об. сложи отпред една сълфетка. Ако се изцапа с масло, дори и с малки капчици, то турбината е за ремонт. Имай в предвид, че максималния допустим разход на масло за 1000км е 800мл до 1 литър. Това е от горния белег на маслоизмервателната пръчка, до долния за пробег от 1000км и е така за всички коли. При достигане на тия стойности, мотора е за ремонт.
                        Fiat Marea TD100

                        Коментар


                          #13
                          Вече е прекалено късно иначе щях да пробвам номера с салфетката ..... да се надяваме че маслото идва от малката готина черна кутиика както каза колегата Оги ... иначе в противен случай ще трябва да сабирам пари за ново турбо ... като се има в предвид че още не сам я регистрирал само до турбо ми е сега
                          AUDI 1.8 20V TURBO
                          ex - FiAT BRAVO 2.0 20V, 1.9 JTD ++, 1.8 16V+газ, Alfa Romeo 1.9 JTD

                          Коментар


                            #14
                            1. Тоя номер със салфеткана не фърфи, защото ако масления сепаратор ти изпуска масло, то ще се появи на салфетката.2. Не мий сепаратора с меглио - то се пени и ще остане вътре. Мий го с бензин и продухвай с компресор.3. Нов сепаратор е 70 лв.

                            Коментар


                              #15
                              ivan_dice написа:
                              Вече е прекалено късно иначе щях да пробвам номера с салфетката ..... да се надяваме че маслото идва от малката готина черна кутиика както каза колегата Оги ... иначе в противен случай ще трябва да сабирам пари за ново турбо ... като се има в предвид че още не сам я регистрирал само до турбо ми е сега
                              Колко масло ти гори или още не си го засичал?
                              Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                              Коментар

                              Working...
                              X