Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За колко време загрява JTD?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Това което се вижда е че стига бързо до едно положение което е 1/4 от обхвата на термометъра и леко пада.Не претендирам за точна температура,но съм сигурен че отваря по рано.А на Стилото го топих във вода с нагревател и термометър за да го установя кога отваря и защо не ми стои стрелката в средата.Е,вече с новият не мърда от там.Само дето бавно стига.
    AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
    HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
    Kawasaki ER-6n'2012

    Коментар


      @iakvvu - а ти Стилото спрямо Алфата как ти се струва ? Или тя нямаше подгрев.п.с. 145цата
      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

      Коментар


        emzo написа:
        @iakvvu - а ти Стилото спрямо Алфата как ти се струва ? Или тя нямаше подгрев.п.с. 145цата
        Загрява почти като Стилото.Няма подгрев.Но и тя отпред е доста изрязана и отворена.Затова и отворих темата преди време за да разбера как е при други колеги.А сега със 147-цата се изненадах приятно колко бързо загрява.
        AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
        HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
        Kawasaki ER-6n'2012

        Коментар


          ogi28b написа:
          Stefan Hadjov написа:
          Нямам обяснение защо всички,вкл.и VAG/а те първи го въведоха/ се отказаха от допълнителния нагревател със свещи.Ти имаш опит с тях,сподели ефективно ли е или оскъпяването не оправдава резултата.
          Ефективно - не бих казал - съпроводено е с разход на гориво. Ефектно обаче - категорично да! Обяснението бих казал че е просто, дори ilkor подробно беше развил една тезза, която си е съвсем вярна: За да загрее по-бързо двигателят, се натоварва алтернаторът чрез тези мощни свещи (3х200 вата). Това е свързано с увеличено горивоподаване, разбира се. Отделената топлина от свещите на практика не се губи (не греят атмосферата, да речем), а влиза в малкия кръг, което помага за бързо загряване. То е почти равносилно на това да натоварим алтернатора с всички възможни електроконсуматори - фарове, задни реотани, разни други... Току виж станали 50 ампера ток. После за покриване на стандарта Е3, във връзка с повишените изисквания за качеството на изгорелите газове буквално след стартиране - предполагам това е причината да отпадне допълнителното подгряване със свещи, защото е въведено охлаждането на изгорели газове чрез антифриза, което при студена кола помага за по-бързо загряване на системата. Така отпада нуждата от свещи и на практика ненужното вече изгаряне на допълнително гориво, а се повишава ефективността , като топлината от изгорелите газове се акумулира така да се каже от охладителната система още преди двигателят да е навлязъл в оптимална температура.
          Мерси за отговора.За по бързо загряване явно вече се прилагат и други хватки.На Ситроен С5,докъто не загрее двигателя,въздуха от турбото не минава през интеркулера.Със допълнителна клапа управлявана от контролера го шунтират и отива директно във колектора.Наистина логично,защо трябва студения въздух да го охлаждаш допълнително.VW прилага друг трик-термостат на отоплението.Докъто не стигне 60 гр.нямаш отопление.Отоплението се изключва от малкия кръг.

          Коментар


            Това ме подсеща за нещо, което Vladim беше казал преди - ТД 100 има термостат на маслото, и също има малък и голям кръг. При ЖТД 1.9 , а сигурно и при другите след него - маслото се охлажда по друг начин, чрез антифриза. Не знам при Стило 115 и алфата как е реализирано, но определено и това би имало значение!

            Коментар


              ogi28b написа:
              При ЖТД 1.9 , а сигурно и при другите след него - маслото се охлажда по друг начин, чрез антифриза. Не знам при Стило 115 и алфата как е реализирано, но определено и това би имало значение!
              Антифриза охлажда маслото.
              AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
              HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
              Kawasaki ER-6n'2012

              Коментар


                Значи същата работа:Абе айде да четеме малко бензиновия раздел, там няма ли нещо интересно?
                Прикачени файлове

                Коментар


                  iakvvu написа:
                  ogi28b написа:
                  При ЖТД 1.9 , а сигурно и при другите след него - маслото се охлажда по друг начин, чрез антифриза. Не знам при Стило 115 и алфата как е реализирано, но определено и това би имало значение!
                  Антифриза охлажда маслото.
                  Не само охлажда,но и загрява.Маслото винаги по бавно се загрява от антифриза,но когато загрее се покачва над температурата на антифриза.Целта е маслото да следва температурата на антифриза.Решението което показва ogi28b,e точно това.Външния маслен радиатор има друга цел.

                  Коментар


                    Колеги извинявам се ако съм пропуснал, но къде точно е оптимално да е стрелката за температурата на двигателя? средата или малко преди...при мен стои малко преди средата и не знам дали това е правилно...
                    Take it easy, make it happen
                    Stilo 1.9 JTD

                    Коментар


                      Чакай да метна смилянския боб и да видя с къв ДВГ си !
                      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                      Коментар


                        Сорка...Стило 1.9 JTD 115коня
                        Take it easy, make it happen
                        Stilo 1.9 JTD

                        Коментар


                          Хвърли един поглед тук, и всичко ще ти стане ясно:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=38790

                          Коментар


                            Оги, после аз съм ужасен а ?-------@jorki - зиме, лете - закована на средата и не трябва да мърда.Не отговаря ли на тия изисквания - нов от магазина, 120-130лв и мнооооооого нерви при монтажа му
                            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                            Коментар


                              Благодаря ви Предстои ми едно пътуване до Пловдив, та се чудя да пътувам ли или първо да правя смяната...Мога ли да прецакам много нещата с едно такова пътуване?
                              Take it easy, make it happen
                              Stilo 1.9 JTD

                              Коментар


                                jorki написа:
                                Благодаря ви Предстои ми едно пътуване до Пловдив, та се чудя да пътувам ли или първо да правя смяната...Мога ли да прецакам много нещата с едно такова пътуване?
                                Нищо няма да пецакаш.Дори при извън градско ще ти стигне нормалната температура.Тъкмо ще видиш къде трябва да стои стрелката.Стига да не караш с 90 де.
                                AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
                                HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
                                Kawasaki ER-6n'2012

                                Коментар

                                Working...
                                X