Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За колко време загрява JTD?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    Общо взето дизела трудно си загрява, независимо ЖТД,ТД или само Д. Това са моите наблюдения. Преди време засичахме зимата два Форда 1.6Д и един Опел 1.7 Д. Със чистени радиаторчета, изрядни термостати и промита охладителна система- еми трудно загряват и това си е 20тина мин за да почне да духа топличко. Другото приятелче като излезе с Астричката 1.4i там се стопляхме. Няма и 5 мин и е като дизела, на 10тата мин вече не се живее от горещина. Така са си дизелчетата, но пък разходаааа :D
    Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
    Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002

    Коментар


      #47
      Jimy написа:
      Що си мисля, че говорите за различни радиатори?! Въпросче едно: охладителната течност винаги ли минава през радиаторЧЕТО в купето? Дори и когато врътката за температурата е на най-ниска степен.Мисля си,че ако термостата не е започнал да отваря ,то радиатора на двигателя няма никакво отношение към температурата му.
      В случая ДА.И наистина околната темпертура може да е -40* и радиатора на двигат.да събира 100 литра антифриз,то той няма отношение към загряването защото е изключен от термостат.Важно е колко охл.течност има в блока и главата на двигателя.

      Коментар


        #48
        chaveto написа:
        Но има термостати за топли страни и за по студени.
        Няма термостати за топли и студени страни.Температурата на двигателя в много малка степен се влияе от околната и зависи изцяло от термостата на колко отваря,а не колко е температурата навън.До сега не съм срещал фирма която да дава данни колко е температурата за Сахара и колко за полюсите.Винаги е една и съща за двигателя.

        Коментар


          #49
          chaveto написа:
          Но правилно работещият термостат трябва да може да отваря и да затваря бързо за да поддържа системата в някаква работна температура. А не като отвори и течността започва да изстива и той докато затвори се връщаме отначало.
          JTD не страда от тази болест,защото използва рециркулационен метод на охлаждане.И за това термостата е толкова скъп.Това е болест на старите системи.JTD,както всички дизели загряват бавно особено когато се карат на малки режими на натоватване.Най бавно на празен ход.

          Коментар


            #50
            Тя работната температура е една и съща, но термостата отваря много по рано когато автомобила е предвиден за страна в която температурата на въздуха е по висока. Няма значение каква е системата на охлаждане термостата като е муден в студено време диапазона в който варира температурата е много по голям и трябва да измине много повече време докато се достигне някакво постоянно ниво на температурата. Термостата не е нещо което е изведнъж отворено/затворено на него му трябва време да отвори/затвори на 100% и когато е износен времето става по голямо..................

            Коментар


              #51
              chaveto написа:
              Тя работната температура е една и съща, но термостата отваря много по рано когато автомобила е предвиден за страна в която температурата на въздуха е по висока. Няма значение каква е системата на охлаждане термостата като е муден в студено време диапазона в който варира температурата е много по голям и трябва да измине много повече време докато се достигне някакво постоянно ниво на температурата. Термостата не е нещо което е изведнъж отворено/затворено на него му трябва време да отвори/затвори на 100% и когато е износен времето става по голямо..................
              1.Няма термостати за топли и студени страни.Това изглежда си го чул от някой майстор.Цитирай номер на термостат за топла и номер за средно топла и за студена страна.За да преценя какъв да си купя.2. Много е важна системата на охлаждане и за това купуваш толкова скъп термостат,за да се намали този хистерезис за който гоивориш.3.Термостата не се износва.Той или работи или не работи/замръзнал в едно положение и не реагира/Най често в отворено или полуотворено положение.

              Коментар


                #52
                Значи не си виждал термостат който се е изкривил на еб.. ти стрън и опира,жули,засяда и т.н Да наистина си работи нормално до толкова да отвори на 100% когато двигателя загрее и да затвори на 100% когато двигателя изстине много повече от това което е необходимо на термостата за да е затворил. И честно да ти кажа с теб не мисля да споря защото ти винаги знаеш, винаги си тествал нещо и................................................. ............................

                Коментар


                  #53
                  chaveto написа:
                  Значи не си виждал термостат който се е изкривил на еб.. ти стрън и опира,жули,засяда и т.н Да наистина си работи нормално до толкова да отвори на 100% когато двигателя загрее и да затвори на 100% когато двигателя изстине много повече от това което е необходимо на термостата за да е затворил. И честно да ти кажа с теб не мисля да споря защото ти винаги знаеш, винаги си тествал нещо и................................................. ............................
                  Ако се е счупило нещо по механиката на термостата,това не е от износване,а нещо му е станало от лошо изпълнение или някой му е помогнал.Нормално термостата отказва да работи изведнъж,а не постепенно в резултат на износване.Не се впрягай,а кажи какво се износва-лагери ли има там,зъбни колелета ли,сегменти ли,бутала ли кажи и се аргументирай.Поради износване на еди какво си той почва да отваря и затваря при кавито си иска температури или нещо подобно.Така се спори за да си убедителен.А за това че аз знам повече от някои други, вината е в другите а не в мен.Или спорят без да могат да се аргументират,като обикновено е най често.А във форума определено има колеги,които в определени области знаят повече от мен.И аз в такива случаи не споря.Но не забелязвам до сега ти да си от тия.

                  Коментар


                    #54
                    Просто мърмота започва да увива по бавно шоколада в станиол и от там гадният вкус на шоколада. За първи път чета, че нещо не може да се счупи от износване, просто нещо му става и затова се чупи Аиде пък ти докажи, че термостата отказва да работи от веднъж. Случайно да си чувал, че нещо си започва да си губи свойствата с времето или просто хоп и край.

                    Коментар


                      #55
                      абе ако колата се кара само с антифриз живота на термостата ве удължава многократно ... но понеже ние българите обичаме да експериментираме .... и слагаме обикновена а не дестилирана вода в която има висок % на котлен камък. и оттам идва по бързото повреждане на термостата понеже по улея по който се движи клатапа за затваряне и отваряне се натрупва котлен камък и в един момент вече засяда в някакво положение и не работи
                      AUDI 1.8 20V TURBO
                      ex - FiAT BRAVO 2.0 20V, 1.9 JTD ++, 1.8 16V+газ, Alfa Romeo 1.9 JTD

                      Коментар


                        #56
                        chaveto написа:
                        Случайно да си чувал, че нещо си започва да си губи свойствата с времето или просто хоп и край.
                        Чувал съм и съм виждал,че като си загуби своиствата термостата застава в определено положение и не действа.Видимо външно няма никава видима износеност по мвханиката му.А тя е безкрайно проста.Няма какво да се износи.Една клапа притискана от една пружина се движи нагоре,надолу.Има една ампула с парафинова или някаква друга смес с голямо линейно топлинно разширение,която когато се разхерметизира отказва да работи.Ако това го наричаш износване,може да се съглася с теб,но аз го наричам отказване.

                        Коментар


                          #57
                          ivan_dice написа:
                          абе ако колата се кара само с антифриз живота на термостата ве удължава многократно ... но понеже ние българите обичаме да експериментираме .... и слагаме обикновена а не дестилирана вода в която има висок % на котлен камък. и оттам идва по бързото повреждане на термостата понеже по улея по който се движи клатапа за затваряне и отваряне се натрупва котлен камък и в един момент вече засяда в някакво положение и не работи
                          В София водата няма котлен камък и термостата отказва не по рядко.Поне на Фиатите е така.Наистина е добре антифриза да се размесва с дестилирана вода,но за София това като че ли не важи.

                          Коментар


                            #58
                            Пружина която не е вечна, ос по която се извършва движението нагоре/надолу-също не е вечна, тяло което се деформира и започва да опира външно в подвижната част на термостата и му оказва съпротивление в движението. И не всичките термостати са течностни.

                            Коментар


                              #59
                              chaveto написа:
                              Пружина която не е вечна, ос по която се извършва движението нагоре/надолу-също не е вечна, тяло което се деформира и започва да опира външно в подвижната част на термостата и му оказва съпротивление в движението. И не всичките термостати са течностни.
                              Кой е казал че са течностни термостатите.Точно обратното,всички съвременни са с твърд пълнител.Течностни бяха през миналия век.Ако смяташ,че термостата се износва и това ще те успокои,приеми че е така.Ако смяташ че пружината ще се счупи и корпуса ще му се изкриви вероятно от "високата температура" пак приеми че се износва.Аз до ден днешен не съм видял термостат,отказал от счупена пружина или изметнат корпус.

                              Коментар


                                #60
                                Съжалявам, че не ги пазя за да ти докажа как се изметва на страни и почва да трие или почва да затваря на криво и винаги остава един процеп през който преминава течност която е достатъчна в по студено време да забави в пъти загряването на двигателя до нормална работна температура. Също така съм виждал термостати които имат гумено уплътнение за по добро затваряне и при тях ефекта е същият когато изгори и се разпадне част от уплътнението или цялото. Ефекта е, че работи и отваря съвсем нормално но не затваря както трябва и....................... Ето това е проблемен термостат който не е спрял да работи от веднъж и при него симптомите се проявяват на студено и както казах много хора си мислят, че термостата им е изправен защото преди да отвори държал радиатора студен. Термостата не отваря само веднъж, той трябва да държи двигателя в работна температура и това значи, че той постоянно е в движение когато температурата на въздуха е по ниска а тази на охладителната течност висока. И няма да е първият случаи когато след смяна на съвсем работещ на пръв поглед термостат се подобри загряването на двигателя.

                                Коментар

                                Working...
                                X