chaveto написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
За колко време загрява JTD?
Collapse
X
-
AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
-
Колега тя ако ще и да кипне на втората минута ако радиатора не е в ред пак ще ти е студено. От 40*С на охладителната течност трябва да духа топло и да го усещаш защото около теб въздуха е под нулата. Това е, за няколко километра повечето загряват на 90*С ти си направи сметката за колко време ще вдигне 40-50 и как трябва да духа като топлина. Ако имаш някой от изброените симптоми които изброих ще имаш топло само на добре загрял двигател и на повече обороти за да се движи течността. И точно топлоотдаването те бърка тебе за студа.
Коментар
-
ilko-gd написа:Sev написа:а вие сигурни ли сте, че при всички JTD-та (Браво/а, Мраеа, Стило, 147, Либра...) средата е 90 оС?защото при новото Браво, стрелката заставава на средното деление при 70 оС и стои там закотвена (за да няма колебания и шашкане на шофьора)
Коментар
-
Sev написа:ilko-gd написа:Sev написа:а вие сигурни ли сте, че при всички JTD-та (Браво/а, Мраеа, Стило, 147, Либра...) средата е 90 оС?защото при новото Браво, стрелката заставава на средното деление при 70 оС и стои там закотвена (за да няма колебания и шашкане на шофьора)A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Средата на уреда винаги трябва да е работната температура на двигателя.Ето в този форум може да видите радиатор на стар автомобил и колко е запушен http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=17372.0 при мен беше много повече, на рендетата това им е болка защото радиатора е долу ниско и както казах всички утайки остават в него.
Коментар
-
Днес си промих радиатора на парното и за 10мин отвори термостата след като налях новият антифриз. Температурата на въздуха 20*С само на ниските обороти е държана до като отвори напълно термостата. Преди да застане на средата стрелката започна на няколко пъти да отваря и да затваря термостата и после отвори напълно. Ефекта от промивката беше на ниските обороти и усилен вентилатор до край въздуха пареше, вярно навън не е -10* но спрямо преди е добре.
Коментар
-
Колега chaveto , не знам защо , но ти си се изместил много встрани от темата, и си поддържаш погрешна теза. Ти твърдиш че ако колата е загряла, и не духа топло, или духа топло, но бързо изстива - то проблемът е в радиатора. Съгласен съм, такаа е. НО ! Проблемът не е лошото топлоотдаване, а трудното произвеждане на топлина. На колегата колата си загрява, и като загрее си отдава много топлина през радиаторчето. Но проблемът (то не е проблем, просто е така! ) е че колата загрява бавно, и то при изряден термостат. Просто при ЖТД това е положението Загрява трудно/бавно/невъзможно. Дори и да смени радиатора, като не му идва топлина от двигателя, как да отдаде топлина ? Няма как. Sev - не само при ЖТД, а при всички модели браво и брава, както и при мареа, след въвеждането на новия модел табло (98 г. ) , сигналът за температурата на двигателя минава през процесора в таблото, и той прави така, че на 50 градуса стрелката тръгва нагоре, на 80 се хоризонтира, а чак на 100 отново тръгва нагоре. От 80 до 100 стои хоризонтално.
Коментар
-
Колега ogi28b не знам защо но не съм съгласен, че загряват по бавно, при мен си загрява съвсем нормално. Наистина има двигатели които загряват много бързо но според мен за няколко минути да загрее си е съвсем нормално. Според мен най голямо значение за загряването оказва скоростта. При разстояние от 3км ако го изминем бързо може да не загрее, ако караме лекичко да загрее много повече. Разстоянието ще е същото но времето ще е друго и обдухване то на двигателя, двигателя се охлажда не само от охладителната течност.
Коментар
-
Охлаждането от обдухването на двигателя, съм сигурен че е пренебрежимо малко спрямо водното охлаждане. Хайде да си правим експерименти - засичаме околна темепратура рано сутрин, на напълно изстинал двигател, палим, и без никакви консуматори и на място - гледаме след колко време стрелката ще се хоризонтира. Може и със снимки за всяко деление. Аз вече съм го правил, без свещи - ЖТД 105 - около 28-30 минути. И сега се сетих нещо друго - ако радиаторчето не отдава добре топлина, и е позапушено, колата ще загрее по-бързо, отколкото ако е чисто ново, при еднакво използване на вентилатора в купето.
Коментар
-
chaveto написа:Разликата във времето ще е много малка с запушен и отпушен радиатор. А охлаждането от обдухване то не е за пренебрегване.
Коментар
-
Що си мисля, че говорите за различни радиатори?! Въпросче едно: охладителната течност винаги ли минава през радиаторЧЕТО в купето? Дори и когато врътката за температурата е на най-ниска степен.Мисля си,че ако термостата не е започнал да отваря ,то радиатора на двигателя няма никакво отношение към температурата му.Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
При някой автомобили о.т. циркулира постоянно през радиатора, при други се спира когато не желаем топло, при трети има нещо от сорта на термостат който пропуска о.т. винаги с една температура към радиатора. Докато о.т. не е достигнала температурата на термостата той не пропуска към големият радиатор. Но има термостати за топли страни и за по студени. По някой път стар и износен термостат работи коректно до толкова колкото да отвори примерно на 85*С и после да затвори когато изстине о.т. Но правилно работещият термостат трябва да може да отваря и да затваря бързо за да поддържа системата в някаква работна температура. А не като отвори и течността започва да изстива и той докато затвори се връщаме отначало.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар