Аз пък казвам, че на -9 градуса парното охлажда колата.Тоест времето за загряване на колата в покой, без да се движи (от -9 до 85 градуса да речем), клони към безкрайност Който иска да има по-бързо и добро парно в началните километри има два варианта:1. Да си монтира печка.2. Да си смени автомобилчето с двигател ено’и’шес.п.п. А в този ред на мисли, защо на дизеловите двигатели им викат "печки" Yellow_Flash_Colorz_PDT_45 Май изказването трябва да е точно обратно.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
За колко време загрява JTD?
Collapse
X
-
Това за печките ми хареса :D и съм съгласен с новото предложение.Определено е нормален факт бавното загряване на моторите и явно затова се монтира като екстра допълнителната система за загряване на антифриза. Както каза oqi28b го приемам за нормален факт.Не мога обаче да се съглася с твърдението че не е наред радиатора на парното,защото температурата на въздуха който влиза в купето е една и съща и се повишава със загряването на двигателя ми.Ако има проблем с радиатора на парното при включване на вентилатора ще духне топъл виздух който много бързо ще изстине с изстиването на радиатора.Това се дължи на запушването на радиатора,а от там и по малкият дебит на течност който минава за да го загрее.При мен това го няма.Така че изключвам този вариант.AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
-
iakvvu написа:Това за печките ми хареса :D и съм съгласен с новото предложение.Определено е нормален факт бавното загряване на моторите и явно затова се монтира като екстра допълнителната система за загряване на антифриза. Както каза oqi28b го приемам за нормален факт.Не мога обаче да се съглася с твърдението че не е наред радиатора на парното,защото температурата на въздуха който влиза в купето е една и съща и се повишава със загряването на двигателя ми.Ако има проблем с радиатора на парното при включване на вентилатора ще духне топъл виздух който много бързо ще изстине с изстиването на радиатора.Това се дължи на запушването на радиатора,а от там и по малкият дебит на течност който минава за да го загрее.При мен това го няма.Така че изключвам този вариант.'08 Alfa Romeo 147 Q2
ex. Modified '02 FIAT Stilo 1.9 JTD powered by Garrett GT2256V
Коментар
-
Присъединявам се към BO, за охлаждането на колата от парното, но с едно уточнение - това е вярно, ако е отворена клапата за външен въздух, което всъщност е нормално положение. Някои я затварят, за да им загрее по-бързо, и да не преминава през радиаторчето непрекъснато студен ( -9 : -10, или изобщо - под нулата ) въздух.
Коментар
-
Явно този "проблем" го има особено при Комън рейл двигателите, защото са по-ефективни от другите дизели и имат по-малко загуби в топлина, от там и по-бавното загряване. Във форума на Мерцедес е обсъждано доста за ЦДИ двигателите им. От прочетеното там разбрах, че повечето имат задължително монтирана печка под дясният калник, която подгрява антифриза. Пуска се автоматично и не можеш да я контролираш ръчно.Иначе за бензинов мотор със здрав термостат, колата от подписа ми стига средата на скалата за температурата за около 2км каране зимата в най-големия студ. Единствено при такива условия я оставям 2-3 минути на място, докато затворя гаража и тогава тръгвам.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Точно това е решението: от 3 до 5 мин работа на място с врътката на парното на "HI" и след 2-3 км вече дуфа топло! Пробвано е всякак си...това е ключа от бараката!Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
chaveto написа:Ключа от бараката е в нов радиатор. А им казват печки защото печките горят нафта.
Коментар
-
Колега chaveto - купи му нов радиатор, монтирай му го, и ако наистина това е проблемът - той плаща. Мисля че е справедливо. ЖТД-то просто загрява бавно, а на място е почти невъзможно, при 0 или по-малко градуси. Тръгването веднага след запалване е най-добрият метод за бързо загряване, като се избягват високите скорости на двигателя, и се ускорява съвсем плавно. Може да се включат и различни консуматори на ток, които водят до повече гориво в цилиндрите. Фарове, радио, нагряване на задно стъкло, разни...
Коментар
-
Досега съм се убедил, че на всички стари коли след смяна на радиатора парното просто ти пали караката като го оставиш да духа долу. При 90*С на течността въздуха от радиатора трябва да пари. Не съм сигурен, че загрява толкова бавно или поне аз си загрявам нормално, но просто радиатора си духа топличко а не горещо. Наистина не е като някой друг двигател но и 60-70*С да вдигне двигателя ако радиатора е чист на 100% парното ще е ............... Реното ми загрява ужасно бързо до 90*С и след смяната на радиатора започваше на първата минута да се усеща топлина и след още една направо си духа топло, преди да го сменя карах само на вътрешна циркулация, стъклата не спираха да се потят и трябваше да карам поне 2ч за да се загрее добре колата. При настройване на някаква температура от началото духа топло и после започва студено, след смяната на радиатора го нямаше този ефект, винаги си духаше топло. При ланчията в момента е същото положение и знам, че радиатора е запушен и плаче за нов. Но ако има някой който да ми го смени за без пари веднага го купувам. Това са моите наблюдения за запушен радиатор и каквото и да му правим ако няма смяна или механично почистване ефекта е минимален.Специално на ланчията радиатора е долу ниско и всички отлагания остават в него, на фиата не съм заглеждал къде се намира.
Коментар
-
vsd написа:Защо нов радиатор? В смисъл че стария се запушва ли?Моята тази сутрин загря за 5.8 км каране по широката част на околовръстното, като врътката на климатика беше на 21 градуса, вентилатора на парното на 0 и външната температура около 8 градуса.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Sev написа:а вие сигурни ли сте, че при всички JTD-та (Браво/а, Мраеа, Стило, 147, Либра...) средата е 90 оС?защото при новото Браво, стрелката заставава на средното деление при 70 оС и стои там закотвена (за да няма колебания и шашкане на шофьора)Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар