Колеги излизам с конкретен въпрос,който много ме вълнува.Очертава се втора зима да карам Стило-то си(1,9 JTD),а спомените ми от минала не бяха особенно добри за топлото в купето :D Та...При ниски температури,под 10 градуса,колата загрява много бавно.При нормално каране,без да форсирам мотора,колата загрява при изминаване на около 10 км в градски цикъл.Нямам допълнителна система за подгряване.Отдавна съм изключил варианта за термостата,защото като загрее си държи нормална температура,дори и при високи скорости над 100,а и мъркуча след термостата си стои студен докато отвори.Имам си и кора под двигателя,но все пак бавно загрява.А ако я оставя на обороти сигурно ще и трябват 3-4 часа за да вдигне нормална температура.Сутрин докато отида на работа изминавам около 3-4 км. и си карам на студено :D Моля,споделете Вашите мнения и впечетления от Вашите автомобили с JTD.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
За колко време загрява JTD?
Collapse
X
-
И при мен нещата са горе долу като при теб колега iakvvu. Тази ще ми е първата цяла зима с колата, но когато я купих края на миналата зима разликата от стария ми бензинов пасат в парното беше голяма. Сутрин при нулеви температури трябваше да измина и аз около 10 км и дори повече (в София от Борово до Студентски Град по Околовръстното и чак към края вече имах парно), за да задуха като хората топло. В момента съм на смяна термостат, защото ми се струва че е постоянно отворен (до седмица трябва да го сменя), и ще видиме зимъска какво ще е положението с нов термостат.Иначе задуха ли топло, направо не се живее от жега, тя и колата вътре малка така че бързо става змиярник, стария ми пасат комби започваше да духа огън след буквално 5 мин работа, но нямаше затопляне в това голямо купе.'08 Alfa Romeo 147 Q2
ex. Modified '02 FIAT Stilo 1.9 JTD powered by Garrett GT2256V
Коментар
-
И аз съм с комби :D ,така че ме разбираш. Не мисля за термостат,защото си държи температурата много добре(стрелката не мърда от средата),само да загрее...Когато е топло вдига температурата за около 1-1,5 км.AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
-
iakvvu написа:И аз съм с комби :D ,така че ме разбираш. Не мисля за термостат,защото си държи температурата много добре(стрелката не мърда от средата),само да загрее...Когато е топло вдига температурата за около 1-1,5 км.'08 Alfa Romeo 147 Q2
ex. Modified '02 FIAT Stilo 1.9 JTD powered by Garrett GT2256V
Коментар
-
Подгрев на антифриза в смисъл ? На Стилото от термостата се отклоняват две тръби които водят към едно от разширенията на EGR системата, което мисля помага за допълнително подгряване на антифриза (от изгорелите газове), ако не се лъжа де. За друго нещо не знам да има ? При Бравото как е реализирано ?'08 Alfa Romeo 147 Q2
ex. Modified '02 FIAT Stilo 1.9 JTD powered by Garrett GT2256V
Коментар
-
3 свещи подгряват охладителната течност до някаква температура.Каква точно не помня.http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...er=asc&start=0 ето я темата.F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
При мен няма подгяване. Не зная как е при други колеги.А EGR-a ми е запушен още при изпускателният колектор и не разчитам на подгряване от него.Миналата зима опитах да монтирам един допълнотелен модул с 4 свещи за подгряване от Пежо 406,но не можах да го наместя в коша,защото беше доста голям.AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
-
iakvvu написа:При мен няма подгяване. Не зная как е при други колеги.А EGR-a ми е запушен още при изпускателният колектор и не разчитам на подгряване от него.Миналата зима опитах да монтирам един допълнотелен модул с 4 свещи за подгряване от Пежо 406,но не можах да го наместя в коша,защото беше доста голям.'08 Alfa Romeo 147 Q2
ex. Modified '02 FIAT Stilo 1.9 JTD powered by Garrett GT2256V
Коментар
-
В българския език няма дума "соленоид". Уважавайте собствения ни език. При около 0 градуса, от запалване до хоризонтиране на стрелката в Браво 1.9 ЖТД без свещи, минават около 28-30 минути. Със свещи - по-бързо. Свещите са активни до 75 градуса, гледано с ВИЗА. Идеята на отклонението към ЕГР всъщност е да охлажда изгорелите газове, и в комплект с това е използван двоен ефект, със загряването рано сутрин, с това са извадени от употреба свещите, което на практика понижава разхода при студен двигател. iakvvu - приеми го за нормално. В студени дни съм изминавал до 8-9 км, без колата да успее да загрее напълно.
Коментар
-
Колеги ако радиатора на парното е читав ви гарантирам, че и да не е загряла на 90*С пак ще имате доста топло. Всеки ден пътувам около 30км за да отида на работа и зимата е много не приятно да пътуваш на студено и в края да почне да идва топлото. Решението е нов радиатор на парното и ако всичко останало е изправно няма да имате проблеми. На Либрата също е проблемен радиатора но просто трябва да се свали всичко от нея за да се смени и мисля тази зима да опитам само с промивка на чешмата с силна струя вода и ако стане. Иначе в момента за около 2-3км започва да духа топло и след още някой друг вече си е загряла и духа добре докато не почне да става натоварено движението и започна да спирам. Под 1500об/м няма никакво топло, трябва да е над тези обороти за да духа топличко и това го отдавам на запушен радиатор.
Коментар
-
Съвсем нормално е като е по-студено на вън да кажем 0-5 градуса мотора да загрява по-бавно.На празен ход е абсурд да се чака да загрее.Около 30-тина минути някъде.И аз карам на къси разстояния в София 3-4 км и какво да ви кажа,докато стигна до работа стрелката едвам отлепя от първта черта зимата.Топло почва да духа някъде като стигне 60 градуса.Нямам допълнително подгряване на антифриза.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар