Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За колко време загрява JTD?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Cooling system:Стилото-8,2 литраАлфата-7,0 литра

    Коментар


      iakvvu написа:
      Моят скромен опит показва че 30-40 секунди след запалването,топлообменика на EGR-a при тези мотори е вече чувствително топъл.
      Не е лошо да провериш дали не е винаги отворен.

      Коментар


        Stefan Hadjov написа:
        Cooling system:Стилото-8,2 литраАлфата-7,0 литра
        Колега, не внимаваш:
        iakvvu написа:
        Алфата отлепя след около километър каране и прогресивно нараства и парното започва да духа топло,а Стилото след около 4 км,не е така наситена топлината от шлюзовете и много по бавно покачва градусите.
        В случая общия обем на охладителната система няма значение, а само малкият кръг. За него имаш ли данни ?Иначе - гледано ли е с диагностичен софтуер колко градуса отговарят на съответното положение на стреката ? Възможно е при едната кола всяка точица да отговаря на различно затопляне, нищо че изглеждат еднакво и равномерно разположени. Пример:Алфа Ромео 2.4 ЖТД: Таблото изглежда така 50|---|---9|0---|---|130 ; Въпреки че на пръв поглед чертичките между 50 и 90, и 90 и 130 изглеждат като че ли са съответно 70, и 110 градуса, всъщност отговарят точно на 80 и 100 градуса. При Брава/о (98-01) пък нещата изглеждат така: от първата до средната чертичка градусите са сравнително равномерно разпределени, но средната не е 90, а е от 80 до 100 градуса.Искам да кажа, че движението на стрелката в по-новите коли се управлява от контролера на таблото, а не пряко от датчика на главата/термостата. Затова нищо учудващо няма в различни модели коли стрелката да се държи по различен начин, но загряването да е еднакво.

        Коментар


          И при двата двигателя загрява еднакво(установено с опипване :D ). А все пак клапана на EGR-a е след топлообменника и предполагам че вследствие на вихрите от налягането на изгорелите газове се загрява и топлообменника преди да е отворил EGR-a.
          AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
          HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
          Kawasaki ER-6n'2012

          Коментар


            ogi28b написа:
            Stefan Hadjov написа:
            Cooling system:Стилото-8,2 литраАлфата-7,0 литра
            Колега, не внимаваш:
            iakvvu написа:
            Алфата отлепя след около километър каране и прогресивно нараства и парното започва да духа топло,а Стилото след около 4 км,не е така наситена топлината от шлюзовете и много по бавно покачва градусите.
            В случая общия обем на охладителната система няма значение, а само малкият кръг. За него имаш ли данни ?
            Лично аз не залагам на разликата от 1.2 литра,защото разликата във времето за загряване е чувствителна.
            AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
            HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
            Kawasaki ER-6n'2012

            Коментар


              Докато си редактирам горния пост, си писал... Моля прочети го, в него съм изразил какво мисля, защо се получава така. Само че забравих че едната кола е с нормален термостат, а другата - не. Все пак - тествай двата термостата, пипни кой маркуч колко загрява, Защото има значение повредения термостат в какво положение е застанал. Може да е широко отворен, може да е с процеп 1/2 мм. (Така беше на Дедрата, но достатъчно за да не може да хоризонтира стрелката.

              Коментар


                ogi28b написа:
                Stefan Hadjov написа:
                Cooling system:Стилото-8,2 литраАлфата-7,0 литра
                Колега, не внимаваш:
                iakvvu написа:
                Алфата отлепя след около километър каране и прогресивно нараства и парното започва да духа топло,а Стилото след около 4 км,не е така наситена топлината от шлюзовете и много по бавно покачва градусите.
                В случая общия обем на охладителната система няма значение, а само малкият кръг. За него имаш ли данни ?
                Ами точно,Алфата върти по малко количество охл.течност.Общия обем наистина няма значение.Нямам данни за малкия кръг,защото никой не ги дава.Но знам със сигурност,че след ЕВРО 3 изискванията за бързо загряване на мотора са много важни и един от начините да се постигне е да се намали до минимум обема на малкия кръг.Нямам обяснение защо всички,вкл.и VAG/а те първи го въведоха/ се отказаха от допълнителния нагревател със свещи.Ти имаш опит с тях,сподели ефективно ли е или оскъпяването не оправдава резултата.

                Коментар


                  Изхождам от момента на отлепяне на стрелката от уреда.На Алфата началната позиция е означена с 50,средата е 90 и края е 130.Някъде бях чел че е така и при Стилото,макар че не е означено с цифри а само са фиксирани позициите.Двете коли са с един и същ термостат и нормално стрелката стои в средата на индикатора-90 градуса.Не съм изследвал със софт поведението на уредите спрямо реалните стойности,но както казах изхождам от четеното от мен за Стилото и времето за което тръгва едната стрелка и другата.
                  AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
                  HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
                  Kawasaki ER-6n'2012

                  Коментар


                    iakvvu написа:
                    И при двата двигателя загрява еднакво(установено с опипване :D ). А все пак клапана на EGR-a е след топлообменника и предполагам че вследствие на вихрите от налягането на изгорелите газове се загрява и топлообменника преди да е отворил EGR-a.
                    Кога отваря EGR-a ще го разбереш с измерване,а топлообменика се загрява от охладителната система на двигателя,защото участва в малкия кръг.

                    Коментар


                      ogi28b написа:
                      Само че забравих че едната кола е с нормален термостат, а другата - не. Все пак - тествай двата термостата, пипни кой маркуч колко загрява, Защото има значение повредения термостат в какво положение е застанал. Може да е широко отворен, може да е с процеп 1/2 мм. (Така беше на Дедрата, но достатъчно за да не може да хоризонтира стрелката.
                      Проблема в термостата се изразява в това че отваря по рано.При студен мотор е идеално затворен.Отваря на около 65-70 градуса и това се вижда на таблото.Температурата на отваряне трябва да е 88 градуса.Точно така ми беше и термостата на Стилото преди да го сменя.Него съм го тествал след смяната и вече описах дефекта.
                      AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
                      HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
                      Kawasaki ER-6n'2012

                      Коментар


                        Средата на Стило и Ново Браво бензиново е точно 80гр. Премерено с диаг. софтуер, след смяна на термостати и датчици.
                        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                        Коментар


                          Stefan Hadjov написа:
                          Нямам обяснение защо всички,вкл.и VAG/а те първи го въведоха/ се отказаха от допълнителния нагревател със свещи.Ти имаш опит с тях,сподели ефективно ли е или оскъпяването не оправдава резултата.
                          Ефективно - не бих казал - съпроводено е с разход на гориво. Ефектно обаче - категорично да! Обяснението бих казал че е просто, дори ilkor подробно беше развил една тезза, която си е съвсем вярна: За да загрее по-бързо двигателят, се натоварва алтернаторът чрез тези мощни свещи (3х200 вата). Това е свързано с увеличено горивоподаване, разбира се. Отделената топлина от свещите на практика не се губи (не греят атмосферата, да речем), а влиза в малкия кръг, което помага за бързо загряване. То е почти равносилно на това да натоварим алтернатора с всички възможни електроконсуматори - фарове, задни реотани, разни други... Току виж станали 50 ампера ток. После за покриване на стандарта Е3, във връзка с повишените изисквания за качеството на изгорелите газове буквално след стартиране - предполагам това е причината да отпадне допълнителното подгряване със свещи, защото е въведено охлаждането на изгорели газове чрез антифриза, което при студена кола помага за по-бързо загряване на системата. Така отпада нуждата от свещи и на практика ненужното вече изгаряне на допълнително гориво, а се повишава ефективността , като топлината от изгорелите газове се акумулира така да се каже от охладителната система още преди двигателят да е навлязъл в оптимална температура.

                          Коментар


                            [quote="iakvvu"]
                            ogi28b написа:
                            Отваря на около 65-70 градуса и това се вижда на таблото.Температурата на отваряне трябва да е 88 градуса.
                            Недей да вярваш много на таблото.Всичко на таблото е за ориентация.

                            Коментар


                              emzo написа:
                              Средата на Стило и Ново Браво бензиново е точно 80гр. Премерено с диаг. софтуер, след смяна на термостати и датчици.
                              А имаш ли идея началото колко е?
                              AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
                              HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
                              Kawasaki ER-6n'2012

                              Коментар


                                Не, ама може да го замерим.Сега да ви кажа, какви са моите наблюдения.Бравото ми имаше свещи за подгрев на антифриза (работещи) и понеже последните 2 години маршрута ми е еднакъв, то смятам, че Стилото загрява малко по-бързо.Ако не по-бързо, то поне еднакво като Бравото.
                                F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                                Коментар

                                Working...
                                X